SEAT ARONA: Νέα δεδομένα

Παρακολουθώντας την παρουσίαση του νέου Seat Arona, στην ατζέντα μας μόλις λίγες ημέρες μετά το Hyundai Kona, οφείλεις να παραδεχτείς πως τα δεδομένα αλλάζουν ραγδαία.

Τα μεγάλα, τα βαριά SUV, που προκαλούν αλλά αρέσουν στους έχοντες, σκότωσαν τις λίμο, ενώ η παρέα του Q5, που γοητεύει, έδωσε τη χαριστική βολή στα Α4, «C» και «3άρα», με την Giulia να κερδίζει την καρδιά λίγων που θέλουν, αλλά δεν μπορούν.

Στην αμέσως μικρότερη σε διαστάσεις κατηγορία, είναι το «3008» που κάνει τη διαφορά στο δρόμο και σε αισθητική, με το Kodiaq να ανακατεύει θετικά τις πωλήσεις, την ώρα που το Qashqai αποδεικνύεται πολύ σκληρό για να πεθάνει, χάρη στο DNA του και στο μέταλλο των ανθρώπων που έχουν την εμπορική ευθύνη της Nissan στη χώρα μας. Το C-HR ήρθε για να θυμίσει ότι ο αυτοκράτωρ ζει και παραμένει σύγχρονος, αλλά ο πόλεμος πλέον μαίνεται στα μικρότερα. Με ό,τι υπερυψωμένο της κατηγορίας Β με τον κωδικό «SUV» να ξεπερνά έξυπνα και χωρίς αιτιολογία την οικογένεια των crossover.

Είδαμε Opel, Hyundai, Seat, θα δούμε σίγουρα Citroen και ελπίζουμε και Κia, είναι σίγουρο ότι θα μας εκπλήξουν η Skoda και η VW με το Τ-Roc, ενώ οδηγούμε «2008», που διαπρέπει εμπορικά, τη στιγμή που έρχεται φρέσκο Captur. Είναι σαφές πως δεν μπορείς να υποτιμήσεις το Juke με εργοστασιακά «πειραγμένο» τον 1.2 βενζίνης. Σου αρέσει, και ό,τι σε προκαλεί το σέβεσαι. Έχει τον τρόπο του.

Με την ευκαιρία όλης αυτής της αλλαγής στο συγκεκριμένο segment, που ως μεγέθη βλέπει τα τύπου Ibiza, αλλά και τα Golf (γιατί σοκάρεστε, έτσι είναι), προκύπτει και η αφορμή ώστε κάθε κατασκευαστής να καταθέτει τα διαπιστευτήριά του σε μικρούς κινητήρες βενζίνης, αλλά και στα συστήματα μετάδοσης. 

Περί Arona, λοιπόν, για το οποίο περισσότερα διαβάστε εδώ, και είναι σαφές πως, όταν ο de Meo ανησυχεί, δημιουργεί. Έφτιαξε μάλιστα την ομάδα του, και ο Ιταλός συντονίζει διεθνείς με άποψη σε κάθε πόστο. Από τους επικεφαλής τεχνικούς, ο Sben Schabe είναι πολύ περήφανος για το Arona, που «στο δρόμο θα σας αρέσει, αγαπητοί Έλληνες, αφού έχει τα στοιχεία του νέου Ibiza που ήδη οδηγείτε». Η φράση στην υποδοχή και στη συνέχεια μας άφησε ελπίδες για μελλοντικές εκδοχές Cupra και 4x4, με δεδομένο ότι θα μας αρέσει πολύ με τον 1.5 βενζίνης των 150 ίππων.

Επικεφαλής σχεδιασμού ο Alejandro Mesonero, είναι ευτυχής για το Arona, και δεν το κρύβει. «Δουλέψαμε με βάση το Leon, αξιοποιώντας στοιχεία από το Ateca», σχολίασε ο Ισπανός. Ο ίδιος δεν περιορίζεται στα σχεδιαστικά του καθήκοντα, αλλά ενδιαφέρεται και παραπέρα, όπως ταιριάζει σε ένα σύγχρονο στέλεχος-μέλος ομάδας που συντονίζει ένας σημαντικός, όπως είναι ο Luca de Meo. «Παιδεύεται το Ateca στην αγορά μας», του εξηγούμε, και με χαμόγελο και σιγουριά απαντά πως «το Arona θα λάμψει», με ατού και την αύρα του Ibiza.

Σε συνδυασμό με το άνοιγμα μιας κατηγορίας που θα φέρει σε δύσκολη θέση το segment-πρωταθλητή της αγοράς μας τα τελευταία χρόνια.

Η πρόβλεψή μας είναι πως όλα αυτά, με σημείο αναφοράς τον «παλιό», το «2008» που προηγείται, δε θα περιοριστούν στην κατηγορία, αλλά θα ανοίξουν τα φτερά τους αγγίζοντας με αξιώσεις ψηλότερα, όπου βρίσκονται το Golf και οι άλλες σημαντικές προτάσεις σε μια κατηγορία-βαρόμετρο.

Τα χρόνια περνούν. Οι εποχές αλλάζουν. Οι νέοι άνθρωποι δεν τρελαίνονται για χώρους, και είναι σε αυτήν την κατηγορία που θα βρουν το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού που απαιτούν, με ό,τι έχει σχέση με τη συνδεσιμότητα να έχει μπει πλέον για τα καλά στις απαιτήσεις όλων.

Μεθαύριο οδηγούμε και το Opel και, με το Captur προ των πυλών, ανοίγει λογαριασμός με προοπτική, την ώρα που η λίστα για COTY 2018 εξελίσσεται σε σπαζοκεφαλιά._ Σ. Χατζηπαναγιώτου

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Περισσότερα Άρθρα του Συντάκτη

Κατηγορία άρθρου