Σκέψεις με αφορμή το Jeep Compass

Με ατού. Ορισμένες κατασκευές ρίχνονται στη μάχη με το κάτι παραπάνω. Είναι τα σημεία αναφοράς, είναι σύνολα που απλώς δε συγκρίνονται.

Όταν θες να υποσχεθείς ή να αποκτήσεις ένα ρολόι, το μυαλό πάει σε ένα ατσάλινο Rolex Submariner ή ένα GMT-Master. Πιτσιρίκια, το θέλαμε με κόκκινη-μπλε στεφάνη. Σήμερα, μόνο μαύρο. Το ίδιο για μια «911» σε σχέση με το αυτοκίνητο ή, πιο ρεαλιστικά, ένα ζευγάρι Adidas All Star ή RayBan «όπως του πιλότου, μπαμπά» κ.ά. Είναι αυτό που λέμε «all time classic» και, για τους ειδικούς σε κάθε περίπτωση, ό,τι δε συγκρίνεται.

Συναίσθημα και επιλογή που αφορά τα γνήσια, τα 3θυρα Mini και τα Land και τα Range Rover στο σύνολό τους. Δεν μπαίνουν σε συγκριτικές δοκιμές, ούτε σε λίστες αγοράς. Δεν τα κατατάσσεις. Όταν η κόρη θέλει Vespa, μπορεί να πάρει και μικρό Kawasaki 125, που δε χαλάει. Όταν όμως θέλει Wrangler και πετύχει το στόχο απόκτησης, θα το πάρει, και ας της προσφέρεις ακόμα και X1 ή και Countryman, που δεν είναι μίνι και θα μπει στη λίστα. Των premium βέβαια, αλλά θα μπει. Τι άλλο δεν μπαίνει και δεν κατατάσσεται; Τα Jeep. Τα Renegade και, σήμερα πλέον, το Compass. Επικοινωνιακά, το πρώτο άνοιξε το δρόμο με το βαρύ του όνομα, και στη συνέχεια μόνο ως ύβρη μπορείς να θεωρήσεις τη σύγκρισή του με το 500Χ της Fiat. Με αντίστοιχο κινητήρα-κιβώτιο τα οδηγείς, τα δοκιμάζεις, ζεις μαζί τους και σχολιάζεις: «Καμία σχέση». Ο χαρακτήρας δικαιώνει την ιδέα, και το αποτέλεσμα αδικεί το Fiat, που είναι ανταγωνιστικό, αλλά δεν είναι Jeep, όντας και «στραβά» αρχικά τοποθετημένο. Όχι τόσο ίδια, όσο διαφορετικά - απλώς καμία σχέση ώστε να γίνουμε κατανοητοί, αφού την αύρα δεν την επικοινωνείς με τα πλήκτρα, αλλά πρέπει να τη ζήσεις, να σε ποτίσει για να σε επηρεάσει και να σε εμπνεύσει.

Σε πρώτο πρόσωπο, έντιμα, δε με εμπνέει ένα Renegade, αλλά όταν το βλέπω στο δρόμο νιώθω όμορφα που το επιλέγουν ωραίοι άνθρωποι, προδίδοντας γνώση. Κάπου εδώ διαπιστώνεις πως ο ειδικός Τύπος έχει παίξει το ρόλο του ώστε ο Έλληνας να έχει άποψη για την αγάπη του, το αυτοκίνητο. Είναι σαφές πως σοφά ψηφίστηκε ως Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς, ενώ για την εμπορική επιτυχία την ευθύνη έχει ο Όμιλος Συγγελίδη, που υποστηρίζει με πάθος και συνέπεια την ιδέα Jeep. Την προστατεύει μάλιστα, για να είμαστε ακριβείς, και δεν έχουμε καμία αμφιβολία. Το νέο Compass δεν έχει όνομα βαρύ, αλλά, εκτός από το DNA, διαθέτει τη συνολική ποιότητα ώστε να κλείσει υποδειγματικά και με απαιτήσεις το κενό ανάμεσα στο Cherokee και το Renegade. 


Ο Μαρκιόνε σκότωσε τη Lancia, έβαλε περιοριστή -με θετικό όμως πλάνο- στη Fiat, ενώ ρισκάρει με την Alfa, που έχει πλέον το προϊόν, αλλά θέλει χρόνο στη μάχη με τα «γερμανικά λυκόσκυλα».


Στην περίπτωση της Jeep, όμως, πρέπει να έχει έναν... Ιταλό Σουλουτζιδάκη δίπλα του (ο Έλληνας αρχηγός της Jeep Hellas), αλλιώς πώς να εξηγήσεις τις εύστοχες επιλογές της μετά Chrysler εποχής, στην Ευρώπη και όχι μόνο.

Διαβάστε εδώ το σχόλιο του Μανώλη Σαλούρου για το Compass, και ακόμα περισσότερα στους 4Τροχούς Ιουλίου, και μείνετε συντονισμένοι.

Το Compass έρχεται πριν από τον Αύγουστο, και ένα καλό πακέτο δε θα ξεπερνά τα 29.999 ευρώ. Δεν είναι πληροφορία, αλλά γνώση μέσα από την εμπειρία μας για το τι καταφέρνει το τεκμηριωμένο πείσμα συνδυασμένο με το πάθος και το συναίσθημα, που προηγείται του άμεσου, του «φτηνού» εμπορικού κέρδους με ημερομηνία λήξης.

Σε πρώτο πρόσωπο, από τη θέση του οδηγού του Trailhawk στην άγνωστη Ελλάδα, αφού πρόκειται για σύνολο που σε παρασύρει και για την Τέλεια Διαδρομή, σήμερα που το γκάζι, δυστυχώς, δεν είναι πλέον αυτοσκοπός._ Σ. Χατζηπαναγιώτου

Ψηφίστε το πιο όμορφο sport coupe των τελευταίων 50 ετών. Προσοχή, δεν αναζητούμε το καλύτερο αλλά το πλέον όμορφο από το 1970 μέχρι σήμερα.

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου