top icon
Blog

Παρουσιάσεις στο εξωτερικό και όχι μόνο

Οι αποστολές μας. Ο λόγος που μας “μισούν” όσοι γνωστοί και φίλοι νομίζουν πως το γλεντάμε… Η παγίδα του άλλοτε, ώστε να προσελκύσουν οι εκδότες νέους συντάκτες, ενίοτε και με μηδενικό κόστος…

Σήμερα πλέον, λέμε “κάθε χθες και καλύτερα”. Έχουν περιοριστεί οι πλήρεις παρουσιάσεις ουσίας όπου γνωρίζεις στην κυριολεξία το αυτοκίνητο. Περιορισμένες παρουσιάσεις-ξεπέτα, πέρα από το παιχνίδι των ισορροπιών (;), με εκτεθειμένους όσους καλούν, οπότε η γνώση και η κλάση χάνουν πανηγυρικά από τη δημοσιότητα και σε εξειδικευμένα θέματα. Δημοσιότητα με ερωτηματικό, αλλά όλο αυτό είναι μια σημαντική συζήτηση που δεν είναι της στιγμής.

Επί του προκειμένου και με δεδομένο ότι πλέον συμμετέχουμε σε λίγες Πανευρωπαϊκές παρουσιάσεις, εκπλαγήκαμε ευχάριστα από την παρουσίαση της Jaguar-Land Rover με την ευκαιρία της δοκιμής του Velar στη Νορβηγία. Είχαμε να νοιώσουμε όμορφα ως επαγγελματίες από τη δοκιμή του νέου Ibiza στην Ισπανία και του Peugeot 3008 στην Ιταλία. Εκεί όπου η ενημέρωση συνδυάστηκε με οδήγηση και συζήτηση και όχι με τη δοκιμή κρασιού και τυριού για τους ειδικούς του life style. Άλλωστε, τότε, πριν από 8 μήνες, ήταν μια ημέρα εφιάλτης για τον υπογράφοντα και τους συνεργάτες μας, αλλά η παρουσίαση ήταν υποδειγματική όπως άλλωστε και ο τρόπος, η συμπεριφορά των ανθρώπων της ελληνικής Peugeot. 

Υποδειγματική, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία ήταν και η παρουσίαση του Range Rover στη δύσκολη Νορβηγία με τα όρια των 80 χλμ. (όπου δεν υπάρχει κατώτερο όριο), ενώ κινείσαι με 50-60 χλμ. στη μισή και πλέον διαδρομή. Όλο αυτό ανάμεσα σε οδηγούς που τα τηρούν και εκδηλώνουν δυσαρέσκεια όπως οι Ελβετοί όταν κάποιοι τα ξεπερνούν, ενώ τα Tesla που θαυμάζεις και το Leaf που ευτυχώς δεν ψήφισες, εδώ σου δημιουργούν εκνευρισμό. Σου δημιουργούν την επιθυμία να τα ισοπεδώσεις με το Velar, είτε με το ανθρακί με τη μαύρη οροφή με τον 3 λίτρο βενζίνοκινητήρα των 380 ίππων, είτε με το σχεδόν κόκκινο ντίζελ των 300 ίππων. Έχεις 8 ταχύτητες και το στιβαρό πλαίσιο που απαιτείται ώστε να ισοπεδώσεις τα πάντα όλα. Αστυνομικό δεν είδαμε, αλλά είναι οι Νορβηγοί οδηγοί και πεζοί που σε επιβραδύνουν. Οι άνθρωποι του βρετανικού γκρουπ που πετάει χάρη στα Ινδικά κεφάλια και κεφάλαια, έχουν σχεδιάσει την τέλεια διαδρομή, χωρίς να λείπουν και οι ειδικές σε άσφαλτο και χώμα. “Ήρθατε να οδηγήσετε και όχι για να σας επιδείξουμε τις γνώσεις μας” σχολίασε ο Βρετανός υπεύθυνος επικοινωνίας και ποιος να διαφωνήσει; Υπολογίστε 350 χιλιόμετρα τη μια ημέρα και 250 την επόμενη, ενώ για 150 χλμ. δοκιμάσαμε και τον δίλιτρο 4κύλινδρο των 300 ίππων σε σασί που θα μας απασχολήσει. Συνέχεια στο δρόμο, με υποστήριξη σε σταθμούς για καφέ και γεύματα τη σωστή ώρα, ώστε να μη μετριαστεί το ενδιαφέρον σου. Εξαιρετική οργάνωση, παράδειγμα προς μίμηση, με πολλά στελέχη για την υποστήριξη, που εμφανίζονταν ως δια μαγείας όποτε τους χρειαζόσουν. Αρκετοί και στο δρόμο, τόσο στις κακοτοπιές όσο και στις ειδικές. Στις χωμάτινες διαδρομές, σωστά τοποθετημένοι υποστήριζαν υποδειγματικά την παρουσίαση, έτοιμοι για όλα, έχοντας μαζί τους τα αυτοκίνητα του φημισμένου driving experience της μάρκας. Μας άρεσε πολύ η ιδέα του χώματος. Με τα λάστιχα της Continental που θα έχει και το δικό σας. Σπαστήρι και καλό χώμα την πρώτη μέρα και στο τέλος ασκήσεις σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, ώστε να το ζήσεις… το τουμπάρει-δεν τουμπάρει. Την επομένη πάλι χώμα, σε στιλ 1000 λίμνες, στη συνέχεια ανακωχή με καλή άσφαλτο σε δρόμο με πολύ λίγη κίνηση και στο τέλος γωνίες Camel Trophy σε ακροπολικό οδόστρωμα. Δεν πρόκειται για άσκηση ευχαρίστησης αλλά ουσίας, αφού σου δίνεται η δυνατότητα να δοκιμάσεις όλα τα συστήματα που διαθέτει αυτό το νεοφερμένο πολυτελές SUV σε μια δύσκολη κατηγορία που όμως δεν έχει αντίπαλο. Οι δημιουργοί του άλλωστε γνωρίζουν πρώτοι και καλύτεροι τι διαθέτουν και χαίρονται να μοιράζονται με επαγγελματίες τι έφτιαξαν, αφήνοντάς μας να ρισκάρουμε μάλιστα, αφού συχνά η διαδικασία απαιτεί και γνώσεις και τύχη. 

Σχεδόν 40 χρόνια στο περιοδικό δε μου είχε δοθεί η ευκαιρία συμμετοχής σε αποστολή τους, όταν το περιοδικό μας δεν έλειψε ποτέ – με δεδομένη την εκτίμηση της γενικής αντιπροσωπείας άλλοτε και τώρα. Εκτίμηση μεταφρασμένη σε φιλία με τον Λεωνίδα Α. Μανιατόπουλο, ο οποίος στην επικοινωνία και όχι μόνο έδωσε τη σκυτάλη στον Νίκο Μπέλλο, γενικό Δ/ντη σήμερα, που διαθέτει εξαιρετικούς συνεργάτες. Από την πλευρά μας, υπήρξαμε τυχεροί έχοντας μαζί μας τον Άκη Τεμπερίδη και παραμένουμε χάρη στην Ελένη Ξενάκη που έχουν στο DNA τους το 4×4, σε κάθε του εκδοχή.

Ολοκληρώσαμε φωτογραφίζοντας. Με εξαίρεση τον Θ.Η., τον Θανάρα μας, τον Μ.Σ. που με ανέχεται ακόμα και τον κ. Αλμπανέλλη, δεν εμπιστεύεσαι άλλους στην περιβόητη διαδικασία του τράκινγκ που εξελίχθηκε υποδειγματικά και σε εξαιρετική ατμόσφαιρα. Οι συνεννοήσεις με τα μάτια, όπως με τους δικούς μας, με το μπες-βγες στην αντίθετη λωρίδα να προκύπτει μηχανικά και με ασφάλεια. “Οι φωτό Νick”; ”Πριν τα μεσάνυχτα στο μέηλ σου Stratis” είπε κι έγινε…

Επαγγελματίες με άποψη και στυλ επιβεβαιώνουν τη θεωρεία μας-τρόπο ζωής, πως οι άνθρωποι κάνουν τη διαφορά. Άλλωστε αυτοί είναι οι σημαντικοί. Αυτοί προσθέτουν και δίνουν τη σωστή διάσταση στη λεπτομέρεια. Αυτοί που δημιουργούν, είναι αδύνατον να τους μιμηθείς και σε καταδικάζουν να σέβεσαι. Συμμετείχαμε σε μια παρουσίαση αυτοκινήτου όπου οι δημιουργοί έβγαλαν μπροστά και με εμπιστοσύνη το προϊόν τους, επιλέγοντας να μείνουν πιο πίσω και αφήνοντας τη δουλειά τους να μιλήσει για αυτούς.

Για όσους πιστούς και κυρίως παρόντες τότε εκεί, ο τρόπος τους, θύμισε την πρόσφατη παρουσίαση του Θανάση Κονιστή της Kosmocar στο Ίδρυμα Νιάρχος με την ευκαιρία της συνεργασίας δυο κολοσσών. Χάρη στην κλάση του το γεγονός πήρε τη σωστή του διάσταση και έμεινε στο περιθώριο η έλλειψη σεβασμού από όπου και αν επιχειρήθηκε. Τη στραγγάλισε ο δικός μας άνθρωπος την αισθητική απρέπεια. Η αισθητική άλλωστε προδίδει και την αγωγή μας και την ποιότητα του μετάλλου για ό,τι εκπροσωπεί ο καθένας μας.

Θα επανέλθουμε, γενικώς και ειδικώς…_ Σ. Χατζηπαναγιώτου

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ