Οδηγώντας: Ford Fiesta 1.0 125 PS

Κάποια 1.000άρια, τη δεκαετία του '60 και αργότερα, ήταν σημείο αναφοράς σε σχέση με την απόδοση κινητήρων.

Σε εξελιγμένη εκδοχή, όποιος 1,0 λίτρου άγγιζε τους 100 ίππους εισέπραττε και αντίστοιχες υποκλίσεις από τους ειδικούς. Ήταν εκείνα τα Fiatάκια εξελιγμένα από την Abarth, και σημείωνες 100 ίππους στο λίτρο και ανατρίχιαζες. Αναλογία που άγγιζαν οι κινητήρες των TTS και ξεπερνούσαν τα Cooper S των 1.275 κ.εκ. Στις αγωνιστικές τους όμως εκδοχές, και έτσι ζήσαμε. Διεκδικώντας τους 100 στο λίτρο - και ποιος δε θυμάται τους 200 στις ΒΜW, Alfa και στα 8βάλβιδα Ford.

Τα χρόνια πέρασαν, οι κινητήρες εξελίχθηκαν και, σε εκδόσεις παραγωγής, η Peugeot προσφέρει 285 ίππους από 1.6 και η Mercedes, που μόνο συντηρητική δεν είναι, σχεδόν 400 από 2,0 λίτρα, με απόδοση καλού 3λιτρου!

Σημαντική όμως η προσπάθεια στο 1,0 λίτρο, στα 1.000 κ.εκ., που έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας, τοποθετημένα σε σουπερμίνι, και όχι μόνο. Τυπικά τα βραβεία τα κερδίζει ο 1.000άρης της Ford, όταν η δική μας άτυπη ψήφος πηγαίνει στο σύνολο του Group της VW με τους 115 ίππους, που αποδεικνύεται και ιδιαίτερα «λογικό» στην κατανάλωση.  

Στο δρόμο...

Με το καλό. Με το Fiesta 1.0 με τους 125 ίππους στη δική μας Τέλεια Διαδρομή. Ειδική άλλοτε, ο κατάλληλος ορεινός δρόμος σήμερα, εκεί στον Άγιο Μερκούριο, είτε προς την Εθνική είτε αλλιώς, προς τα Βασιλικά Κτήματα, όπως λέγονται.

Με 1.000άρι, Σ.Χ.; Βεβαίως! Με χαρά μάλιστα, και δεν είναι μόνο τα συνηθισμένα ατού που μας παρασύρουν. Αυτό το Fiesta δεν έχει μόνο εξαιρετική θέση οδήγησης και το καλύτερο σύστημα διεύθυνσης της κατηγορίας. Έχει και ό,τι απαιτείται ώστε η οδήγηση να παίξει το ρόλο του αγχολυτικού, τέτοιες δύσκολες ημέρες. Περίεργοι καιροί. Είναι γεγονός τα νέα δεδομένα, που απαιτούν διαχείριση. Το Fiesta το φοράς, και ό,τι θέλεις κάνεις. Οι 25 ίπποι της διαφοράς από το 100άρι -που ισούνται και με 2.400 ευρώ επιπλέον κόστος- δεν εντοπίζονται ψηλά, αλλά βρίσκεις τη διαφορά σε όλη την κλίμακα των στροφών. Είναι παντού πιο γεμάτος ο 125άρης. Σκέφτεσαι τον 140άρη, αλλά δε λείπει η δύναμη. Τίποτα δε λείπει, για να είμαστε ακριβείς. Διαθέτει τα πάντα ώστε να οδηγήσεις γρήγορα και να αλλάξεις θετικά τη διάθεσή σου, που είναι και το ζητούμενο.

Κάθεσαι τέλεια, ρυθμίζεις με ατού την κεντρική οθόνη, και καλό δρόμο, με την κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 8 λίτρα για κάθε 100 όμορφα χιλιόμετρα με άποψη.

Ακούγεται υπερβολή πως ένας λάτρης εκδόσεων GTi και ST, που θαυμάζει τα RS, ικανοποιείται και χαμογελάει οδηγώντας ένα 1.000άρι με 125 ίππους. Από τις περιπτώσεις που τα νέα δεδομένα δεν προβληματίζουν, ικανοποιούν και δείχνουν το σωστό, τον προσγειωμένο δρόμο.

Για εμάς, που θαυμάζουμε τις δημιουργίες της Tesla, αλλά επιμένουμε φανατικά ότι δε θα πάρουμε. Τις θέλουμε και τις γρίλιες στη μάσκα και τον επιλογέα στο δεξί χέρι, πέραν του ότι ζούμε για να ακούμε, οδηγώντας._ Σ. Χατζηπαναγιώτου

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου