Οδηγούμε το Volvo XC40

Οι Σουηδοί έχουν κέφια και τη "λένε" στους Γερμανούς με ατού που δεν συνδεέται και ξεπερνάει το περιβόητο value for money.

Σπάνια πλέον λαχταράς να δεις και στη συνέχεια να οδηγήσεις ένα αυτοκίνητο.

Ειδικότερα, όταν πρόκειται για ένα μικρομεσαίο SUV, κατηγορία όπου αφεντικό είναι η ΒΜW Χ1, με το Peugeot 3008 να κερδίζει τον τίτλο του COTY και να δημιουργεί προϋποθέσεις για συγκρίσεις με την κορυφή.

Άλλωστε το κάνουν και μάλιστα με επιτυχία οι Βρετανοί με τα Range Rover και τη Jaguar, ενώ στην Audi ξέρουν πολυ καλά να αποφεύγουν τις κακοτοπιές, επιλέγοντας να μιλήσουν τελευταίοι. Με δεδομένο ότι δεν αργεί το νέο Q3, ενώ όλοι είδαμε πλεον την E-Pace και με την GLA σε δικό της μοναχικό αγώνα για χίλιους λόγους, ζούσαμε για τη στιγμή.

Να δουμε, να αγγίξουμε και να οδηγήσουμε το Volvo XC40. Tη Σουηδική πρόταση, του κατασκευαστή που έκανε εισβολή με το XC90, κατάληψη με το ΧC60 και είναι με το XC40 που σφραγίζει πλέον την ισόβια παρουσία του στην Gold Class.

Το αυτοκίνητο δεν ήταν στη Φρανκφούρτη, δεν ήταν στο Τάνις για την αξιολόγηση των υποψήφιων αυτοκινήτων της χρονιάς και επιτέλους το είδαμε στο πάρκινγκ του αεροδρομίου της Βαρκελώνης και το ζήσαμε στα γύρω βουνά, φορτωμένοι μάλιστα με ερωτηματικά. Πέρα του ότι διαθέτουν πανάκριβους και πολύ κακούς φωτογράφους, δεν διαθέτουν και το απαραίτητο οδικό δίχτυο, ενώ το περιβόητο ξενοδοχείο W έχει εξελιχθεί σε χώρο φιλοξενίας εκδηλώσεων και απέχει των προσδοκιών που συνδέονται με την φιλοξενεία σε επίπεδο 6 αστέρων.

Με συνοδηγό τον Διευθυντή μάρκετιγκ της Volvo, τον παλιό μας συνεργάτη καλό φίλο 45χρονο πλέον Αλέξανδρο Κωστήρογλου, γράψαμε χιλιόμετρα και με τις δυο διαθέσιμες εκδοχές. Με τον αγαπημένο μας ντίζελ D4 των 190 ίππων και με τον δίλιτρο βενζίνης των 255, σύνολα που ταιριάζουν γάντι σε ένα πολύ καλά δουλεμένο σασί, κτισμένο στη νέα τους πλατφόρμα.

Σοφή τους κίνηση, το “μόνο δυο λίτρα” και ήταν τόσο πετυχημένη η δουλειά του ex-Mercedes Γερμανού Πετερ Μέρτενς, που τον "έκλεψαν" και σήμερα στο Ιγκλοσταντ ανανεώνει και δημιουργεί. Άφησε όμως πίσω του χρυσάφι και σε ανθρώπινο δυναμικό και πέρα του ότι όλοι οι Τ και D ρυθμίζονται κατά περίπτωση ώστε να προσαρμόζονται ιδανικά σε διαφορετικά σασί, δεν έχουμε καμία αμφιβολία, γιατί χαμογελούν με σημασία οι Σουηδοί μηχανικοί. Ο Τ3, ο 3 κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.5 των 156 ίππων σε λίγους μήνες θα τοποθετηθεί στην αρχική έκδοση του Volvo XC40. Στην αρχή με χειροκίνητο κιβώτιο και στη συνέχεια με αυτόματο και κίνηση σε δύο τροχούς. Απλά, γήινα και με την εντιμότητα που τους χαρακτηρίζει και είναι σαφές πως κάνουν την υπέρβαση, στηρίζουν τα θηρία τους, αλλά μπαίνουν στα πολυ δύσκολα αισιόδοξα και με ατού. Είναι όλα αυτά τα καλούδια που γνωρίσαμε στο V40 τότε στο Βαράνο, με τον κ. Νικόλα Μαρτίνο, στη Volvo τότε και στην Audi σήμερα, που μας δημιουργούσαν ζάλη. Με το XC90 ένιωθες πυρηνικός επιστήμων βλέποντας την κεντρική κονσόλα και ήταν με το XC60 που τόλμησες να την αγγίξεις. Με το XC40 ζεις την πραγματική διάσταση της Σουηδικής τέχνης συνδεδεμένη με την κουλτούρα τους και κυρίως με τις αρχές τους. Στο βασικό εξοπλισμό και οι δυο οθόνες. Η βασική πίσω απο το τιμόνι που το αγγίζεις, το μετακινείς και αντιλαμβάνεσαι τον προσανατολισμό της σπορ κατασκευής και η άλλη, η επιπέδου iPad στο κέντρο. Να προκαλεί και τους επιβάτες που κατι τέτοιο σε εικόνα και απόδοση δεν θα βρουν ούτε στο Evoque που ονειρευόμαστε.

Σε σχέση με τη συμπεριφορά του, το αυτοκίνητο πατάει αναμενόμενα υπέροχα. Ειναι οι τέλειες διαστάσεις που έδωσαν έδαφος στους μηχανικούς να προσφερουν ένα σύνολο που θα ικανοποιήσει και τον Πραγματικό Οδηγό. Ο ίδιος που υποκλίθηκε όταν το RAV4 άλλαξε τα δεδομένα και δημιούργησε κατηγορία και ειναι αυτός που δεν αποχωρίζεται την πολυ μεγαλύτερη Stelvio Veloce για τη συμβίωση μαζί της στην Τέλεια και στην Ειδικη Διαδρομή.

Εξωπραγματική η Ιταλίδα, όπως βέβαια και η Macan, όνειρο τα μεγαλύτερα και ακριβότερα Evoque και F-Pace και θέλεις κατι πιο μαζεμένο, κάτι που να σε ακούει και κυρίως κάτι που να μπορείς να ονειρεύεσαι. Το XC40 έχει όλα αυτά τα στοιχεία, στη σωστή τους διάσταση και με έναν τρόπο που επιβεβαιώνει τη σχέση σεβασμού που απαιτείται ανάμεσα σε δημιουργό και χειριστή-ιδιοκτήτη, ώστε να προκύψει η διαχρονική σχέση που χαρακτηρίζει την premium κατηγορία. Είναι η σχέση που κράτησε όρθια και στην κορυφή τη Μερτσεντες όταν βρέθηκε έστω για λίγο σε κρίση ιδεών, χάνοντας και το στοιχείο της επικοινωνίας.

Σημερα ειναι αλλιως και όταν φτάσεις στην κορυφή απαιτείται και έργο αλλά και συναίσθημα ώστε να παραμείνεις και η ευκαιριακή ανησυχία των ανταγωνιστών να εξελιχθεί σε σεβασμό που προκύπτει απο τη διάρκεια στο επι ίσοις όροις παιχνίδι.

Μας άρεσε πολυ ο γκρι-σιέλ χρωματισμός που θα προσφέρεται το XC40 σε συνδυασμό με τη λευκή οροφή. Σύνολο που τονίζει και υπενθυμίζει το παρελθόν. Ειδικά σε εμάς που μάθαμε να ελέγχουμε την υπερστροφή σε ίδιου χρώματος 144S. Εντελώς διαφορετικο θα πείτε. Και τόσο ίδιο θα συμπληρώσουμε αφού τότε -τέλος 1960, αρχές 1970- ήταν αυτό το Volvo, ακριβως μετα τα 122, που κοιτούσε στα ίσια Γερμανους και Βρετανούς. Πρωτοποριακό και τότε σε παθητική και ενεργητική ασφάλεια και είναι χάρη στο μέταλλο των Σουηδών που η Volvo δεν έχασε τον βηματισμό της και έμεινε όρθια, την ώρα που στη Ford έκαναν τα πάντα ώστε να σκοτώσουν το DNA της.

Σήμερα είναι αλλιώς. Και αν με το XC90 σε κέρδιζαν προβάλλοντας το value for money, τη θαρραλέα ισορροπία με το XC60, ξεπερνάει πλέον το έντιμο θράσος όπως εκφράζεται με το XC40. Άμεσα δίλιτρο AWD, σύντομα 1.5 βενζίνη-2WD με όλα τα καλούδια και ό,τι συνεπάγεται ώστε να είναι ανταγωνιστικό σε τιμή με τους κορυφαίους της δυσκολότερης κατηγορίας της αγοράς. Κατηγορία που δεν κάνει ρεκόρ σε πωλήσεις αλλά στοχεύει στους γνώστες και βέβαια σε εκείνους που εκτιμούν την αξιοπιστία και τους αγγίζει η αναγκαία τρέλα της συνδεσιμότητας. Απλά, από τις περιπτώσεις που ονειρεύεσαι με τα στοιχεία ρεαλισμού που απαιτούνται ωστε να μη θεωρηθείς γραφικός και στον κόσμο σου._Σ.Χ

 

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου