Στην πρίζα

Δεν είναι “η επόμενη μέρα” πλέον το ρεύμα. Το ζούμε! Μπορεί ακόμα όχι στην καθημερινότητά μας, αλλά εμείς, ως επαγγελματίες, σίγουρα το ζούμε ήδη.

Δεν υπάρχει κατασκευαστής που να μη διαθέτει ηλεκτρική πρόταση και είναι γεγονός πως αυτό τον τύπο ενέργειας επέλεξαν οι Γερμανοί για να πνίξουν το diesel gate. Ειδικά στη VW, θα βρεις ηλεκτρική πρόταση για κάθε ανάγκη και προς κάθε κατεύθυνση. Το ίδιο και στις αδελφές εταιρείες και είναι γεγονός πως για τους πολλούς ακόμα και η νέα GT3-RS επισκιάστηκε από προτάσεις που αφορούν στην επόμενη μέρα. Μηδενικοί ρύποι λοιπόν και αν στην Porsche και σε όλο το γκρουπ το πάνε αλλιώς, και πολύ μπροστά και σχεδιαστικά, Ιάπωνες και Κορεάτες έχουν τα δικά τους πλάνα: είναι το Leaf, το ηλεκτρικό Kona κ.ά. που “απειλούν” να μας βάλουν για τα καλά στην πρίζα.

Τυχεροί ως επισκέπτες-παρατηρητές στη Nissan, βρήκαμε τον καλύτερο, τον πλέον φανατικό της μάρκας για να μας ενημερώσει σχετικά, με το ελεγχόμενο πάθος και τη γνώση που τον χαρακτηρίζει. Φίλος, boss από τα παλιά, ο Τάκης Ι. Θεοχαράκης δεν πάει Γενεύη-Παρίσι-Φρανκφούρτη για να δει και για να ακούσει γενικώς, αλλά “εργάζεται” και ειδικώς. Χαρά του με σημασία να σε ξεναγήσει στα κατατόπια της Nissan, όπου το μονοθέσιο F-E συνδυάζεται με το νέο Leaf. Με στοιχεία από Pulsar και Qashqai αυτό το προχωρημένο χάτσμπακ που το αδικούν οι φωτό, έρχεται στη χώρα μας το Μάιο, και αν είστε προσεκτικοί στο πάτημα του γκαζιού και δεν παρασύρεστε από την άμεση απόκρισή του, θα ξεπερνάτε σε αυτονομία τα 300 χλμ.! Σημαντικό στοιχείο είναι οι χώροι και κυρίως, ότι αφού έρθει στην Ελλάδα, θα έχει και την έντιμη υποστήριξη που χαρακτηρίζει τον εισαγωγέα. 

Μιας που αναφερθήκαμε στην Ελλάδα, ατού στο Πρωτάθλημα των πωλήσεων θα αποδειχθεί για την Toyota το νέο Auris. Περίμεναν τους Κορεάτες "εχθρούς"... να εκτεθούν και οι τελευταίοι, οι πιο πρόσφατα τοποθετημένοι, αποδεικνύονται σχεδιαστικά οι καλύτεροι. Ένας εξαιρετικός συνδυασμός στοιχείων από CH-R και σύγχρονων επιλογών, σε χάτσμπακ εκδοχή. Χαμήλωσε, φάρδυνε και είναι σαφές πως πλέον δεν υστερούν σχεδιαστικά. Το παρουσίασαν μάλιστα σε ένα δυνατό περίπτερο με αγωνιστικό DNA, χωρίς να υποτιμούμε τις αισθητικές παρεμβάσεις στο Aygo. Είναι σαφές πως αν η αγορά μας ακολουθήσει τις προβλέψεις ανάπτυξης και αποκτήσει ρόλο και η μεγαλύτερη κατηγορία, το νέο Auris θα αναστατώσει όταν λανσαριστεί, κατά τα τέλη του έτους, την κατηγορία του.

Στο γκρουπ της PSA όπου μας φιλοξένησαν υποδειγματικά (οι μόνοι για να είμαστε ακριβείς, αφού πολλά πλέον έχουν αλλάξει σε κατασκευαστές και εισαγωγείς - κυρίως σε πρόσωπα), δε θα βρεις το αυτοκίνητο-ντίβα που θα γράψει ιστορία. “Ένα νέο κάθε χρόνο” ανακοίνωσε σεμνά και αποφασιστικά ο πολύς κ. Ταβάρες. Ο Πρόεδρος 1/3 πλέον, και δεν έχουμε καμιά αμφιβολία ότι με ατού την ποιότητα κύλισης το C4 Cactus θα καλύψει την αγορά και θα περάσει απαρατήρητη η επιλογή της κατάργησης του “σκέτο” C4. Ρεσιτάλ Ιμπαράτο στην Peugeot, με τον Ιταλό να διδάσκει επικοινωνία με όπλο το 508. Σε συνδυασμό με τον φίλο Πέτρο Πιπερίδη μπορούν αυτοί οι τύποι να σε πείσουν ότι πρόκειται για αυτοκίνητο της κλάσης του Α6 (εξαιρετικό το μικρότερο Α8), που δε βλέπει τίποτα από τα “ξεπερασμένα” premium της κατηγορίας, αλλά από Ε-Class και πάνω. “Δηλαδή S-Class” αναρωτιέσαι, και χαμογελούν και χάνεσαι μέσα στη ζεστή αύρα που δημιουργούν για τη μάρκα που υπηρετούν.

Οι άνθρωποι κάνουν τη διαφορά και αν ο Stinger εντυπωσιάζει, όταν παρεμβαίνει στις 911 ο μέγας Ruf σε συγκλονίζει. Αυτή η πράσινη 911-964 των 500 ίππων με διακριτικές παρεμβάσεις που δεν αλλοιώνουν το χαρακτήρα της και πολλή δουλειά στο πλαίσιο, είναι η απάντηση στην τρέλα με το ρεύμα. Είναι ο λόγος που δε θα γίνουμε ποτέ Νορβηγοί στην καθημερινότητά μας, οδηγώντας και όχι μόνο. Είμαστε καταδικασμένοι άλλωστε να αντισταθούμε ευρύτερα στα σημεία των καιρών. Στοιχίζει, αλλά χαλάλι.

Σε πρώτο πρόσωπο

Επιστρέφεις με την απογευματινή της Aegean, έχοντας ταξιδέψει για Γενεύη με Swiss χαράματα μέσω Ζυρίχης. Μουτρωμένοι στον έλεγχο αποσκευών, με τη διάθεσή μας να αλλάζει συναντώντας συναδέλφους άλλων περιοδικών και όχι μόνο. Σε ακόμα καλύτερη διάθεση ο Στήβ Σύρτης, μάνατζερ 3/1, έχει μαζί του τους 2/3 της dream team που συντονίζει. Άνθρωποι της διπλανής πόρτας, καλοί φίλοι που, όπως και ο Χάρης Δάνδουρας της Seat (επίσης στην ίδια πτήση με συνεργάτες του - τον κ. Κουτελόπουλο της λιανικής και ακόμα έναν τύπο, μαλωμένο με την καλημέρα), προσπαθούν, συνδυάζοντας την επικοινωνία με την προώθηση και στο τέλος την πώληση που είναι και το ζητούμενο.

Στην έκθεση είναι αλλιώς. Το κλασικό εσπρέσακι με την Πάολα και την Κορίνα δεν υφίσταται, όπως λείπει και το ζεστό κάλεσμα της Χρύσας στη Ford για φαγητό ή το αντίστοιχο της Αμαλίας ή του Θανάση Αγγελή που νοιάζονταν για το αν θέλεις ένα νερό ή κάπου να σταθμεύσεις την πραμάτεια σου ή ακόμα και να γνωρίσεις ένα νέο στέλεχος του εργοστασίου. Με τις μετακινήσεις ή την απομάκρυνση της παλιάς φρουράς πέθανε και το ζεστό "Στράτη μου" που έφτιαχνε τη διάθεση και δημιουργούσε άτυπες σχέσεις με αξία, που ψάξε αλλά δε θα βρεις.

Σε κάθε περίπτωση...

Στη Citroen αισθάνεσαι όμορφα και είσαι ασφαλής με οικοδεσπότη τον κ. Καραβά, την ώρα που ο Δημήτρης Καβούρης αναλύει στον Μ.Σ. μας την πολιτική των Γάλλων σε σχέση με την DS, ενώ εμείς τα δικά μας, με τον Μάνο Εμμανουήλ από “δίπλα”, τύπο που διδάσκει μάρκετινγκ ακόμα και όταν αναπνέει και ας μην το ξέρει.

Θα ξαναπάμε; Αν οι συνθήκες το επιβάλλουν είναι αυτονόητο. Πάντως δε θα ξαναπάμε για να συμπληρώσουμε τις 30 παρουσίες. Μακριά από εμάς τα στατιστικά._ Σ. Χατζηπαναγιώτου

ΥΓ: Ευχαριστώ πολύ τον Μr Motori Γιάννη Σταυρόπουλο του AutoBest για την άψογη ενημέρωση κατά τη διάρκεια της διαδικασίας για την εκλογή του COTY.