Ανταλλαγή με νόημα

Η μετακίνηση του Charles Leclerc στη Ferrari ήταν μία κίνηση που περιμέναμε. Η ανταλλαγή θέσεων με τον Kimi Raikkonen, ήρθε σαν κεραυνός εν αιθρία. Και είναι η πιο σωστή κίνηση.

Από τον Ιούνιο, είχε γίνει γνωστό πως η Ferrari θέλει να έχει στις τάξεις της τον Leclerc. Ο rookie της Sauber έχει κάνει μία φοβερή χρονιά, τηρουμένων των αναλογιών, έχοντας δείξει τι είναι ικανός να κάνει, όταν έχει ένα στοιχειωδώς καλό μονοθέσιο στα χέρια του. Στις πίστες που η C37 ταιριάζει, ο Μονεγάσκος είναι στο Q3, στους βαθμούς. Δίνει μάχες, αλλά δεν έχει αποφύγει και τα λάθη. Η βροχή στη Γερμανία τον αποσυντόνισε: τρία λάθη σε έναν γύρο, έδειξαν πως, όσο ταλαντούχος κι αν είναι, δεν παύει να είναι άπειρος.

Παράλληλα, ο Raikkonen βρισκόταν στην πόρτα της εξόδου, κι ας έκανε ένα εκπληκτικό σερί πέντε βάθρων, όντας σαφώς ταχύτερος του Bottas στις περισσότερες των περιπτώσεων, ενώ στους αγώνες που o Vettel έχανε έδαφος, ο Φινλανδός σύλλεγε βαθμούς για την ομάδα. Όμως, στο Μαρανέλο η εικόνα ήταν διαφορετική: ο νέος, γρήγορος και φέρελπις Leclerc ήταν στο στόχαστρο του αποδημήσαντα Sergio Marchionne, και ο λόγος είναι σαφής. Όπως σε όλα τα άλλα καίρια ζητήματα, έτσι και σε αυτό, ο Marchionne είχε μία πολύ διαφορετική προσέγγιση, την οποία μπορούσε να στηρίξει εκ του αποτελέσματος.

Ο Leclerc ήταν ρίσκο για όλους τους υπόλοιπους, αλλά για τον ισχυρό άνδρα της Ferrari, ήταν η τέλεια ευκαιρία να έχει στο δυναμικό της ομάδας τον καλύτερο rookie της τελευταίας δεκαετίας, σε ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο και με έναν εξίσου ανταγωνιστικό teammate. Σίγουρα, ο συνδυασμός είναι έξω από ό,τι πρεσβεύει η Scuderia. Άλλωστε, ο Μονεγάσκος θα είναι ο νεότερος οδηγός της ομάδας από το 1961. Ωστόσο, είναι ένα ρίσκο καλά υπολογισμένο. Ο πρωταθλητής της F2 το 2017 ήταν στην ακαδημία νέων οδηγών της Ferrari, ήταν μέσα στον οργανισμό, τον έζησε, κατ’ ουσίαν εξελίχθηκε μέσω αυτού. Το να προαχθεί ως οδηγός της Scuderia είναι το λογικό βήμα.

Αυτό που δεν αναμενόταν να συμβεί ήταν ο Raikkonen να επιστρέψει στην Sauber. Ο Φινλανδός είχε κάνει το ντεμπούτο του με την ομάδα το 2001, όταν οι Ελβετοί είχαν την πελατειακή σχέση που έχουν και τώρα με τη Ferrari. Εκείνη τη χρονιά, ο «Iceman» είχε συστηθεί στον κόσμο της F1 με πολύ θετικό τρόπο, και όπως ο τωρινός αντικαταστάτης του, έτσι κι εκείνος είχε μεταβεί σε μία πολύ μεγάλη ομάδα, τη McLaren, μόλις στη δεύτερη χρονιά του στο σπορ.

Το γεγονός ότι το συμβόλαιο του είναι διετές, είναι ενδεικτικό του πλάνου που υπάρχει πίσω από αυτή τη συμφωνία. Δεν είναι μία απλή ανταλλαγή. Η Alfa Romeo Sauber είναι μία ανερχόμενη δύναμη στο midfield, με σαφή πρόοδο, όπως έχει φανεί ήδη από φέτος, και με την αμέριστη στήριξη της «μαμάς» Ferrari, το μέλλον μπορεί να είναι λαμπρό για τους Ελβετούς. Η συνεισφορά του Φινλανδού θα είναι καταλυτικής σημασίας στην εξέλιξη της ομάδας, που έχει ήδη προχωρήσει σε ριζικές αναδιαρθρώσεις στο τεχνικό επιτελείο της και στοχεύει σε συνεχώς καλύτερα αποτελέσματα.

Έπειτα, όντας ένα από τα πιο ιστορικά outfit στην κατηγορία των μικρομεσαίων ομάδων, η έλευση Raikkonen δεν θα βοηθήσει την ομάδα μόνο αγωνιστικά, αλλά και εμπορικά. Ο ίδιος είναι ένα τα πιο δημοφιλή πρόσωπα της F1 εδώ και πολλά χρόνια (σύμφωνα με την περυσινή έρευνα του motorsport.com, είναι ο 4ος κατά σειρά σε απήχηση), κι αυτό είναι ένα δυνατό «χαρτί» στα χέρια μιας ομάδας που ήδη έχει όνομα βαρύ σαν ιστορία.

Στην ουσία, και οι δύο πλευρές κερδίζουν, με διαφορετικούς τρόπους. Μπορεί μέχρι να σβήσουν τα κόκκινα φώτα στην Αυστραλία, τον Μάρτιο του 2019, όλα να είναι στη σφαίρα του θεωρητικού, όμως αυτή η ανταλλαγή έχει το δικό της ενδιαφέρον ήδη και το πώς αυτή θα εξελιχθεί, θα κρίνει πολλά στην εικόνα του σπορ τη νέα χρονιά._Δ.Μ.