COTY: στην τελική ευθεία

Μπήκαμε στην τελική ευθεία για το Αυτοκίνητο της Χρονιάς. Στο Μορτφοντέν από σήμερα. Λίγα χιλιόμετρα από το Παρίσι, αλλά «ou est Paris»; Καμία σχέση!

Μουντός καιρός και το περιβάλλον το φωτίζουν οι άνθρωποι και οι μηχανές. Θα εκλέξουμε και νέο Προεδρείο. Φαβορί για Πρόεδρος ο 50αρης Γερμανός Φρανκ Γιάνσεν του Stern. Ικανός ο πρώην γενικός μας, είναι και φίλος. Δικό του έργο η αναβάθμιση της γραμματείας μας, αλλά και το Μορτφοντέν. Δούλεψε υποδειγματικά με τον απερχόμενο Πρόεδρό μας, το Σουηδό Χάκαν Μάτσον. Έναν ωραίο άνθρωπο, που μας έφερε πιο κοντά μεταξύ μας. Σημαντικός, και δικό του –αμφιλεγόμενο- έργο το να ανακοινώνεται ο νικητής στην Έκθεση της Γενεύης. Συμπλήρωσε τα 65 και δυστυχώς αποχωρεί, αλλά αφήνει και έργο και διάδοχο και κυρίως την κληρονομιά ότι όλοι είμαστε ίσοι, και ο Πρόεδρος με τον vice, όπως και τον Γενικό μας, απλά μας εκπροσωπούν. Μια διαφορετική, τα μέγιστα ευρωπαϊκή φιλοσοφία, γραμμένη στα σουηδικά. Να υπενθυμίσουμε πως συμπληρώνοντας τα 65... game over, ενώ οι ίδιοι έχουμε τον πρώτο λόγο για τον αντικαταστάτη μας. Στην περίπτωσή μου, αντικατέστησα τον κ. Καββαθά το 2004 και θα με αντικαταστήσει η κ. Ελένη Ξενάκη, η αρχισυντάκτρια του περιοδικού μας, σε δυο χρόνια, το 2020. Έχουμε Γερμανίδα, Ιταλίδα, Αγγλίδα και Αυστριακή, θα έχουμε και Ελληνίδα και 5 κυρίες στους 60 μόνο για καλό θα είναι. 

Έχουμε όμως και μηχανές και αυτοκίνητα εδώ. 

Διακριτική η παρουσία της ΒMW, συνδυάζεται αρμονικά με την αδιάφορη ελληνική αντιπροσωπεία τόσο σε σχέση με το θεσμό, όσο και με το προσώπό μου μετά από 40 χρόνια στο χώρο. Το προϊόν όμως είναι υπεράνω και η 5αρα είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο και κρίμα που στο Μόναχο δεν το πιστεύουν για COTY και σε Αθήνα-Σάλτζμπουργκ δεν υποστήριξαν ως είθισται τον ΣΧ και τους 4Τ. Δικαίωμά τους και αντίστοιχα δικό μας η διαχείριση της βαθμολογίας.

Στην ουσία, εδώ το νόμισμα έχει δύο όψεις σε πρώτο πρόσωπο και εκτός βαθμολογίας, οπότε οφείλεις να είσαι ρεαλιστής και να ψηφίζεις ως Έλληνας. Από τη μια η Stelio QV που την κλέβεις και φεύγεις και όπου σε βγάλει. Σε συναρπάζει και σταθμευμένη. Σε δική της κλάση. Οι γήινες εκδοχές έχουν ανταγωνιστές. Η QV ξεπερνάει και τη Levante, όντας στο σωστό μέγεθος και με χαρακτήρα Giulia QV. 

Η άλλη όψη, το Α8! Σε οδηγει στο σχολείο για να μελετήσεις καταρχάς το εγχειρίδιο, να... αρρωστήσεις και να καταφύγεις στον Νίκο Κουνίτη για να σου εξηγήσει και να αναλύσει για τους αναγνώστες μας. Αυτοκίνητο-R&D και παίρνεις και μια ιδέα για το πώς θα είναι το Α6 αύριο και το Α4 μεθαύριο. Οδηγεί την τεχνολογική εξέλιξη στην αυτοκίνηση αυτή η κατασκευή που μόνο σε αντίστοιχη Mercedes θα βρει αντίπαλο. Στα χαρτιά όμως. Και σε προδιαγραφές. Στο δρόμο καμία σχέση. Πρόκειται για Limo GT, οπότε καταργείς τον επαγγελματία στο πηδάλιο και παίρνεις τη θέση του. Σε προκαλεί να το οδηγήσεις ψάχνοντας τις δυνατότητές του, με δεδομένο ότι κάθε εντολή ανταποκρίνεται ιδανικά, μέσα από εφαρμογές που θα τις βρούμε και θα τις βιώσουμε μελλοντικά. Αυτοκίνητο που μας φορτώνει αισιοδοξία, αφού κάνει σαφές πως το ρεύμα και η αυτονομία δε θα στραγγαλίσουν την οδήγηση. Πάντα θα υπάρχει η δυνατότητα της οδήγησης σε κάθε κατηγορία. 

Συνεχίζουμε

Η φιλότιμη προσπάθεια-υπέρβαση της ΚΙΑ με το Stinger μπορεί να μην αγγίζει τους Έλληνες ειδικούς, αλλά δεν είναι θεωρητική. Έχει ουσία. Ούτε έφτιαξαν κάτι super, απλά και μόνο για να καταθέσουν τα διαπιστευτήριά τους. Όταν Ευρωπαίοι και Ιάπωνες απέτυχαν στο να παρουσιάσουν την αξιόλογη εναλλακτική πρόταση, το καταφέρνουν οι Κορεάτες. Αν το «μεγάλο» με τους 350 ίππους και κίνηση παντού, εντυπωσιάζει στο χαρτί και ικανοποιεί στο δρόμο. Από την άλλη, είναι το δίλιτρο βενζινοκίνητο με τους 250 ίππους και κίνηση μόνο πίσω που σου χαρίζει το χαμόγελο που λείπει. Χαρακτηριστικό του συνόλου η ποιότητα κατασκευής και τα οδηγοκεντρικά στοιχεία που συνδυάζονται ιδανικά με την κίνηση πίσω, το κιβώτιο και τον κινητήρα. Τα πάντα σοφά τοποθετημένα σε ένα άψογα ρυθμισμένο πλαίσιο. Απλά «μπράβο τους» και όταν οδηγείς το Stinger δεν απορείς γιατί το Picanto είναι κορυφή, το Rio βλέπει Polo, το Sportage σε GT κοιτάζει το 3008 ενώ το Ceed σταθμεύει ανάμεσα σε 308 και Giulietta και αναμένει το Focus. Δοκιμάστε Ceed 1.400 με 140 ίππους!

Μέχρι τότε...

Ζήσαμε υποδειγματικά με Ibiza που σεβόμαστε, και με C3 Aircross που μας αρέσει, αρκεί να αντιληφθείς το κάτι διαφορετικό που πρεσβεύει. Ιστορία, συναίσθημα και ουσία μέσα από την ποιότητά του για το Seat. Ένα σύνολο ξεκάθαρα «αλλού» συγκριτικά με το C3, το Αircross, δείχνει το δρόμο και στο νέο C4 Cactus που έρχεται και θα σας εντυπωσιάσει με την ανάρτησή του. Έχουν δουλέψει στη Citroen. Δεν ψήλωσαν απλά το C3, έβαλαν μπάρες οροφής και... πάμε. Έχουν και καλά σύνολα κάτω από το καπό και είναι το αυτόματο κιβώτιο που κάνει τη διαφορά. Άλλωστε, είναι και ο εκπρόσωπος της νέας τάξης των B-SUV στη λίστα μας και οφείλεις να σεβαστείς. Λέγεται πως αφού είναι το «Auto Best» δεν μπορεί να είναι και το COTY. Μακριά από εμάς τα δογματικά όταν πληκτρολογούμε για να βαθμολογήσουμε-ψηφίσουμε. 

Άλλωστε SUV θα είναι και το δικό μας φαβορί για το φετεινο COTY. Το αφήσαμε τελευταίο το Volvo XC40, την επιλογή μας. Βαρύ στο χαρτί, με εξαιρετικό πάτημα στο δρόμο, στη δίλιτρη εκδοχή του, μας άρεσε στη Βαρκελώνη και μας ικανοποίησε εδώ και στο οβάλ της πίστας. Είναι ένα σύγχρονο μεσαίο SUV που δεν το χαρίζουν και καλά κάνουν. Δεν το χρειάζεται πλέον το value for money η Volvo για να κερδίζει ειδικές διαδρομές στο ράλλυ των πωλήσεων. Στα ίσια με το XC60 και παλικαρίσια με το 40αρι που έχει ιδιαιτερότητες που δε θα βρεις στους ανταγωνιστές του, ενώ αναμένεται και το μικρό. Με βενζίνη 1.5 λίτρων, 156 ίππους και χειρότερο κινητήρα από τον αντιστοιχο των Γερμανών δεν μπορούν να φτιάξουν. Το σημειώνουμε με σιγουριά μέσα από την εμπειρία μας.

Την 1η Μαρτίου ψηφίζουμε και στις 5 του μήνα το αποτέλεσμα. Λίγη υπομονή λοιπόν._ Σ. Χατζηπαναγιώτου  

 

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου