Με Ferrari 458 Speciale στην Τοσκάνη: Να ζεις!

Κορυφαία στιγμή για κάθε petrolhead η οδήγηση μιας Ferrari, όπως και η μετακίνηση με μια 911. Υπεράνω χρονολογίας και προδιαγραφών, με κοινό παρανομαστή την Τέλεια Διαδρομή.

Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για εντελώς διαφορετικά αυτοκίνητα-όνειρο, που δεν συγκρίνονται. Ούτε μεταξύ τους, ούτε με οτιδήποτε άλλο με 4Τροχούς. Πολλές οι καλές προσπάθειες κορυφαίων, αλλά μέχρις εκεί.

Πρόκειται για επιλογές, τρόπο ζωής και η μία συναντάει την άλλη, μόνο στο μυαλό σου, όταν έχεις την τιμή να τις οδηγείς.

Γερμανικό αυτοκίνητο γένους θηλυκού η 60χρονη πλέον 911, ότι το πλέον σημαντικό για την αυτοκίνηση, η Ferrari. Για την Porsche, μόνο 911, ενώ για τη Ferrari, όλες με το Ιταλικό DNA, που κάνει τη διαφορά σε λεπτομέρειες συνδεδεμένες και με την εποχή κάθε δημιουργίας.

Καμία δεν είναι ίδια με την προηγούμενη και μόνο η διαφορετική θέση του κινητήρα τις ξεχωρίζει πραγματικά και βέβαια τις χαρακτηρίζει. Κάποτε ήθελες και την 550 και την 355. Σήμερα είναι αλλιώς. Η μηχανή στο κέντρο δείχνει τoν καθαρόαιμο δρόμο, ενώ οι 12κύλινδρες με τη μονάδα μπροστά και τη δύναμη πίσω δίνουν δικαιώματα και σε άλλους, ειδικούς των GT, όπως η εξαιρετική AMG GT της Mercedes.

Λατρέψαμε τις 550 και 575, υποκλιθήκαμε στην 599, αλλά σήμερα πληρώνεις για μια βόλτα με μία σύγχρονη κεντρομήχανη.

Κακά τα ψέματα

Οδηγείς «ευκαιρίας δοθείσης» την κόκκινη 458 στην κορυφαία της εκδοχή με τον κωδικό Speciale και το μυαλό πάει πίσω στην μπλε Scuderia και ποτέ μην πεις ποτέ... Άλλωστε, είναι αυτή η εμμονή των συγκρίσεων που μας χαρακτηρίζει και ευτυχώς δεν πληγώνει τη στιγμή.

Άλλωστε, αυτή η μπλε Ferrari τότε, ως έτοιμη για αγώνα από καιρό, έμεινε στο μυαλό για τα καλά. Εργαλείο που σε προκαλούσε να το βάλεις στο χέρι και να το δαμάσεις, ώστε να το αξιοποιήσεις και να απολαύσεις τις αρετές του. Καθαρόαιμο σε κάθε του διάσταση, έγραψες πως το βλέπει μόνο η GT3 της εποχής, αλλά ήταν η μισή αλήθεια. Πρόκειται για το καλύτερο διθέσιο που έχεις δοκιμάσει μέχρι σήμερα.

Σήμερα; Αφού την κοιτάξαμε για πολύ ώρα σαστισμένοι, την κόκκινη «458S», την απολαύσαμε στο δρόμο, στην Τέλεια διαδρομή. Εκεί που καταρρέει και το παραμύθι με τη φάτσα και τη ράτσα. Απλά: καμία σχέση.

San Giovanni d'Asso

Κάθεσαι, την κοιτάζεις και χαζεύεις.

Σταθμευμένη στο παρκινγκ του ξενοδοχείου Locada del Castello, έργο του καθηγητή Φιλοξενίας, με μεταπτυχιακό στην υποστήριξη των τέλειων υπηρεσιών, Dottore Massimo Ravanelli.

Έχει στοιχεία από την 288 GTO και την Enzo, είναι η κλειστή 458 και οι ρίγες της δίνουν το στίγμα που χαρακτηρίζει την εκδοχή. Είναι η Speciale. Όπως ήταν η Stradale και η Scuderia τότε και σήμερα η Pista για την 488. Νοιώθεις μικρός και σε ηλικία, είσαι παιδί και σκύβεις να δεις το ταμπλό, όπως τότε, αλλά είναι το τιμόνι που σε κερδίζει. Άλλωστε, αυτό είναι και το ζητούμενο. Να την οδηγήσεις, ώστε να επιβεβαιώσεις ό,τι έχεις διαβάσει και ό,τι έχεις ακούσει από τον άνθρωπο που εμπιστεύεσαι. Άλλωστε είναι και η δική του εμπιστοσύνη που μας έβαλε στο τέλειο κάθισμα και έφερε στα χέρια το τιμόνι, στα μάτια το ταμπλό και στα αφτιά, αυτό το σπάνιο άκουσμα. Στο ρελαντί γαργαλάει, χαμηλά ακούγεται, στις 4.000 με 5.000 σ.α.λ. έως και τις 6.000 (όπου και η μέγιστη ροπή), σε συνδυασμό με το κόκκινο φως-ένδειξη στο τιμόνι, καταλαβαίνεις, έχει στα αφτιά το βάθος του V8 δίχως τούρμπο και από εκεί και πέρα και μέχρι τις περίπου 9.000 σ.α.λ. «κυκλοφορώ και οπλοφορώ», με ό,τι πιο όμορφο έχει δημιουργήσει συνολικά η αυτοκινητοβιομηχανία.

Όλα αυτά στη φάση της εκπαίδευσης, καθισμένος δίπλα και είναι πολύ όμορφο στην 6η δεκαετία της ζωής μας, να με οδηγεί και να απολαμβάνω. Σε ρόλο professore, ξέρει τη μηχανή, ξέρει τις ιδιαιτερότητες των δρόμων στην περιοχή, εδώ στη γη της Επαγγελίας και είναι η ευρύτερη σοφία του που σε παρασύρει ώστε να καταγράψεις για τη συνέχεια με την αλλαγή των ρόλων, χωρίς να νοιώσεις άβολα ούτε στιγμή.

Οδηγώντας…

«Είναι αδύνατον να την πάω έτσι», σκέπτεσαι με σεβασμό και θαυμασμό. Ξέρει πολύ καλά το που βρίσκεται, αλλά είναι η νοημοσύνη του και η εμπειρία του που την κάνουν ελαφριά, πούπουλο στα χέρια του. Ακουμπάει στο πλαίσιο και μόνο όταν έχει ορατότητα αξιοποιεί όλο το δρόμο, επιλέγοντας παντού και πάντα μια ταχύτητα ίσως και δυο παραπάνω από ό,τι έχεις υπολογίσει. Μαλωμένος με τα φρένα, ρυθμίζει με το γκάζι την ταχύτητα στην είσοδο της στροφής, ενώ παίζει, χορεύοντας με το σασί όπου συναντάς τα ύπουλα σαμαράκια. Έχει ποιότητα όλο αυτό σκέπτεσαι, και εδώ το άγχος του ρολογιού που έμαθες να ζεις, δίνει τη θέση του σε μια άλλη διάσταση. Απλά οφείλεις να προσαρμοστείς τοποθετώντας μυαλό και εμπειρία, όχι απέναντι, αλλά σε πλήρη αρμονία με τις προδιαγραφές της μηχανής και ενός περιβάλλοντος που σε συναρπάζει ακόμα και όταν απλά αναπνέεις αφήνοντας το βλέμμα σου να σε ταξιδέψει.

Συνήθως ξεκινάς επιθετικά και προσαρμόζεσαι. Επί του προκειμένου, καμία σχέση. Διστάζεις και γίνεσαι άτσαλος και το νοιώθεις και απογοητεύεσαι και θέλεις μια ώρα και 120 χλμ. βουνίσιας, Τέλειας διαδρομής, ώστε να προσαρμοστείς. Ο χρόνος τρέχει, κάποια κομμάτια της διαδρομής επαναλαμβάνονται και νοιώθεις όλο και πιο άνετα. Μπαίνεις στη λογική της γοητευτικής φιλοσοφίας, μιας μηχανής-δημιουργίας των καλύτερων για τον Πραγματικό οδηγό. Πουλάνε και σε Σαουδάραβες και σε Ιάπωνες, αλλά είναι αυτοί οι ενίοτε αλλόκοτοι αγοραστές της που οφείλουν να προσαρμοστούν. Άλλωστε, στην πλειοψηφία τους πλέον και μετά την κρίση, σε αυτό επενδύουν. Στην απόλυτη μηχανή οδήγησης.

Ο κινητήρας που απογειώνει τα πάντα όλα είναι κολλημένος στην πλάτη σου και εκεί είναι που νοιώθεις πως πρόκειται για μια μικρότερη, πιο συμπαγής και φιλική Enzo. Την παίρνεις στη μέση σου, όπως μόνο με την αγωνιστική 037 έχεις πράξει και δεν αφήνεσαι, αλλά επιβάλλεται να σκεφτείς. Να αναλύσεις τις δικές της προδιαγραφές προσαρμοσμένες στο περιβάλλον. Στόχος το αποτέλεσμα να συγκλονίζει μέσα από την ψηλή μ.ω.τ. και μια αίσθηση που αδυνατείς να περιγράψεις. Οι εντολές φτάνουν σε χέρια και πόδι με αυτή τη σειρά, αλλά δεν είναι τα χέρια που δίνουν εντολές. Απλά μεταφράζουν τη σκέψη σου που καταλήγει στα μηχανικά της μέρη. Οδηγείς με τη Sport επιλογή, αλλάζεις σπάνια στη Race, ενώ έχεις τη δυνατότητα να παίξεις και με τα αμορτισέρ μέσα από ξεχωριστή ρύθμιση. Σε κάθε περίπτωση, η τάση του φρέναρε αργά, τις μαζεύω και επιταχύνω, ξεπερνιέται από την προσπάθεια να την οδηγήσεις πραγματικά γρήγορα. Συχνά-πυκνά είσαι με 5η σχέση από τις 7 και είναι απίστευτες οι δυνατότητες από τις λίγες στις πολλές στροφές. Το χέρι πηγαίνει στα paddles περίπου στις 7.000 σ.α.λ. και έχεις άλλες 2.000 σ.σ.λ. ωφέλιμες. Δεν βρίσκεις ποτέ τον κόφτη και αδιαφορείς για το που και αν είναι ρυθμισμένος. Άνευ ουσίας, αυτές οι ξεπερασμένες σκέψεις μιας άλλης εποχής. Αν δεν ήξερες θα σκεπτόσουν ότι αυτός ο 8κύλινδρος διαθέτει τούρμπο και στο κρύβουν. Συγκλονιστική η απόδοσή του. Αναμενόμενο; Καμία σχέση. Ο νους έχει όρια, αυτή η μηχανή ξεπερνάει του κοινού θνητού και μόνο οι οδηγοί της scuderia σε πίστα μπορούν να την εξαντλήσουν βγάζοντας τον εαυτό της τύπου scuderia που διαθέτει.

Τη δεν διαθέτει κανένα σπορ αυτοκίνητο απ’ όσα σύγχρονα έχουμε δοκιμάσει σε αντίστοιχη απόσταση;

Την ανάρτησή της! Ένα ρυθμιζόμενο σύνολο που ανταποκρίνεται οπουδήποτε για οποιονδήποτε. Κάθε εντολή γίνεται αμέσως αντιληπτή και η προσαρμογή σε κάθε ποιότητα δρόμου, η απαίτηση οδηγού-συνοδηγού, είναι για σεμινάριο. 

Βαθιά υπόκλιση!

Δεν είναι η σύζυγος, η 911. Είναι, η Ferrari. Η κόκκινη 458 Speciale. Ερωμένη για πάντα με ό,τι αυτό σημαίνει σε απαιτήσεις, αφού οφείλεις να είσαι συνεπής και στα καπρίτσια της. Επί του προκειμένου, πήρε τη θέση της Scuderia σε αυτό το άτυπο γκαράζ της καρδιάς μας, που όλοι ονειρευόμαστε.

Της δίνεις και λόγω τιμής πως δεν θα την απατήσεις με την 488, αν ποτέ προκύψει, αφού θέλεις να μείνεις για πάντα με δαύτη, με την τελευταία ατμοσφαιρική.

Speciale και στην καρδιά μας._Σ. Χατζηπαναγιώτου  

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Περισσότερα Άρθρα του Συντάκτη

Κατηγορία άρθρου