Σεισμόπληκτοι οδηγοί

Αυτόνομη οδήγηση, το Lexotanil για την κίνηση σε ώρες αιχμής.

Ποτέ δε φοβήθηκα περισσότερο για τη ζωή μου όσο το 1999 με το σεισμό της Αθήνας. Όχι με αυτόν καθαυτόν το σεισμό, όσο με αυτό που επικράτησε στη συνέχεια. Σαστισμένοι οδηγοί αγωνίζονταν σε δρόμους με φωτεινούς σηματοδότες εκτός λειτουργίας να φτάσουν στους αγαπημένους τους, και είναι απορίας άξιο που δε θρηνήσαμε περισσότερους νεκρούς στην άσφαλτο απ' ό,τι από τη δράση του Εγκέλαδου.

Κάτι ανάλογο θα έλεγε κανείς πως διαδραματίζεται κάθε μέρα τις ώρες αιχμής, και μάλιστα στο σχόλασμα, που η κίνηση είναι πραγματικά για γερά νεύρα.

Τι είναι άραγε αυτό που προκαλεί την επιθετική οδήγηση; Πέρα από τα προσωπικά προβλήματα του καθενός, οι έρευνες λένε πως η ίδια η κίνηση και το άγχος ότι θα καθυστερήσεις βγάζουν από μέσα σου τον Mr Hyde. Η πρόβλεψη του χρόνου άφιξης από τα σύγχρονα συστήματα πλοήγησης, που λαμβάνουν υπόψη και την κυκλοφορία, μπορεί να είναι ένα αντίδοτο, καθώς θα μπορείς να υπολογίζεις με αρκετή ακρίβεια το χρόνο αναχώρησης, αφού τελικά δε θα είσαι στον προορισμό σου «σε ένα 20λεπτάκι».

Η αυτόνομη οδήγηση επίσης θα απαλλάξει τον οδηγό από το κουραστικό έργο σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος και, όταν οι μηχανές αναλάβουν αυτόν το ρόλο, φανταζόμαστε πως δε θα παρεξηγούνται μεταξύ τους, ούτε θα νιώθουν την απειλή από μια άλλη μηχανή που θα σπεύδει να κλέψει μία θέση στην ουρά του φαναριού.

Τότε δε θα υπάρχει λόγος για αψιμαχίες και απειλές μέσα από τα κινητά μας φρούρια. Δε θα υπάρχουν τζαρτζαρίσματα, κορναρίσματα, παραβιάσεις φωτεινών σηματοδοτών και εξοργιστικές σφήνες.

Μόνο κάποια δίκυκλα θα συνεχίζουν να ορμούν δίχως αύριο ανάμεσα στα αυτοκίνητα, των οποίων οι αναβάτες θα προκαλούν ακόμα περισσότερο το μοιραίο, με την πεποίθηση ότι όλο και κάποιος αισθητήρας, κάμερα ή λέιζερ θα παρέμβει την τελευταία στιγμή. Για την ακρίβεια, ίσως όλο αυτό εξελιχθεί σε ένα παιχνίδι, με τις αυτοματοποιημένες κάψουλες να κοκαλώνουν στο πέρασμα του next-gen καμικάζι, σαν τον Μπάρμπα στην ταινία Cars, που διαπομπεύει τα τρακτέρ...

Και αν η κουβέντα για την αυτόνομη οδήγηση προκαλούσε μέχρι σήμερα (και δικαίως) την μήνιν των εραστών της οδήγησης, το θανατηφόρο δυστύχημα από το αυτόνομα κινούμενο πειραματικό όχημα της Uber στην καλύτερη περίπτωση εγείρει σοβαρά ερωτήματα γύρω από τη νέα αυτήν τεχνολογία.

Ο Ίλον Μασκ της Tesla, από την άλλη, είχε πει στο παρελθόν ότι, όσο η αρνητική δημοσιότητα γύρω από ανάλογα περιστατικά καθυστερεί την ανάπτυξη και εφαρμογή της αυτόνομης οδήγησης, θα υπάρχουν πολλαπλάσια θύματα από δυστυχήματα που θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί.

Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε ποια θα είναι η μορφή της αυτοκίνησης μετά την καθολική εφαρμογή της αυτόνομης οδήγησης, αναμφίβολα όμως η τελευταία θα προκαλέσει τέτοιους προβληματισμούς και συζητήσεις, όσο ή ίδια η έλευση του αυτοκινήτου.

Σε κάθε περίπτωση, το ζητούμενο είναι λιγότερα θύματα στους δρόμους. Αν είναι αυτό να το φέρουν οι μηχανές, ας είναι. Έως τότε ας αξιοποιούμε και λίγο το μυαλό μας..._ Μ. Σ.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ VIDEO ΑΠΟ ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΑΥΤΟΝΟΜΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΤΗΣ BMW

 

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου