Mercedes-Ferrari: Λεπτές ισορροπίες

Δεδομένης της μικρής διαφοράς απόδοσης μεταξύ των μονοθέσιων Mercedes και Ferrari, o φετινός τίτλος στην F1 θα κριθεί στις λεπτομέρειες.

Ως... λεπτομέρεια προσπάθησε να παρουσιάσει ο Σεμπάστιαν Φέτελ το -μικρό, η αλήθεια είναι- λάθος στον αγώνα της πατρίδας του, το οποίο όμως είχε μεγάλο τίμημα. Ο Γερμανός είχε κυριαρχήσει στον αγώνα, έως ότου ένα μικρό μπλοκάρισμα των πίσω τροχών στο νωπό οδόστρωμα της μοναδικής στροφής του Χόκενχαϊμ που δεν έχει μεγάλο χώρο διαφυγής, έθεσε πρόωρο τέλος στις προσπάθειές του.

Η κατάρα της Γερμανίας χτύπησε ξανά για τον Φέτελ, ο οποίος δεν έχει καταφέρει ποτέ να νικήσει στο Χόκενχαϊμ, την πίστα που βρίσκεται λίγα χιλιόμετρα μακριά από τη γενέτειρά του, το Χέπενχαϊμ. Αντιθέτως, ο Λιούις Χάμιλτον πήρε εκδίκηση για την ήττα στον αγώνα της δικής του πατρίδας δύο εβδομάδες νωρίτερα. Ο Βρετανός κατέκτησε μια απροσδόκητη νίκη, αφού λόγω των επανεμφανιζόμενων προβλημάτων αξιοπιστίας της Mercedes, είχε αναγκαστεί να εκκινήσει από την 14η θέση. Με μια αποφασιστική ανάκαμψη και τη βοήθεια του γερμανικού pit wall, που αποθάρρυνε τον Βάλτερι Μπότας να επιτεθεί στον team mate του στους τελευταίους γύρους, ο Χάμιλτον τέθηκε και πάλι επικεφαλής στη βαθμολογία.

Για πρώτη φορά στην εποχή των υβριδικών τούρμπο, η Mercedes δείχνει να μη διαθέτει το ταχύτερο μονοθέσιο του grid. Τα άλματα προόδου που έχει κάνει η Ferrari στον τομέα της μονάδας ισχύος -εμφανή από την βελτιωμένη απόδοση των Haas και Sauber, που επίσης χρησιμοποιούν τον ιταλικό V6- της έχουν δώσει το προβάδισμα. Η Mercedes ανέφερε ότι λόγω της ιταλικής υπεροχής ισχύος, τα ασημί βέλη έχαναν περίπου 0,5 δλ. στις ευθείες του Σίλβερτοουν. Συνεπώς, οι Γερμανοί προσπαθούν να κατανοήσουν το -απόλυτα νόμιμο κατά τη FIA- “κόλπο” της Ferrari με τη διπλή μπαταρία του ERS που προσδίδει σαφή υπεροχή στην εκμετάλλευση της ηλεκτρικής ισχύος.

Πέραν από την απώλεια των πρωτείων στον τομέα της μονάδας ισχύος, η Mercedes έχει διαπράξει μέχρι στιγμής φέτος αρκετά στρατηγικά λάθη και επιπλέον, αντιμετωπίζει προβλήματα αξιοπιστίας, με αμφότερα τα μονοθέσιά της να μη βλέπουν την καρό σημαία στην Αυστρία, γεγονός που αποδεικνύει ότι η εξέλιξη των ασημί βελών βρίσκεται στο απόλυτο όριο. Ίσως το γερμανικό pit wall να δικαιολογείται που είναι λίγο “σκουριασμένο”, αφού έχει να βρεθεί υπό την πίεση αντιπάλων από το μακρινό 2013. Μάλιστα, στο Χόκενχάιμ, κατά την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας, ο Χάμιλτον κλήθηκε να εισέλθει στα pits.

O Βρετανός όμως, βλέποντας τους προπορευόμενους Μπότας και Ράικονεν να κατευθύνονται για αλλαγή ελαστικών, αποφάσισε να αψηφήσει την εντολή της Mercedes, γνωρίζοντας ότι με αυτό τον τρόπο θα τεθεί επικεφαλής. Ενώ είχε ήδη εισέλθει στο pit lane, άλλαξε γνώμη, “καβάλησε” το γρασίδι και επέστρεψε στην πίστα. Ήταν η κίνηση που του χάρισε τη νίκη. Για την πράξη του αυτή κλήθηκε να απολογηθεί ενώπιον των αγωνοδικών μετά τον αγώνα, οι οποίοι όμως δεν τον τιμώρησαν, παρά με μία επιεική επίπληξη.

Επρόκειτο για μια από τις σπάνιες φορές που η Mercedes απέτρεψε τη μάχη των δύο οδηγών της με εντολή από το pit wall, για να διασφαλίσει το «1-2», μερικά 24ωρα αφότου ανακοινώθηκε η ανανέωση του συμβολαίου αμφότερων των οδηγών της. Αντίστοιχη εντολή είδαμε και από το pit wall της Ferrari, η οποία διέταξε τον Κίμι Ράικονεν να παραδώσει τη θέση στον Φέτελ στο μέσο του αγώνα, ώστε να μην καθυστερήσει τον Γερμανό που καταπονούσε τα ελαστικά του ακολουθώντας τον team mate του. Αν και η Ferrari προσπάθησε να το θέσει πλαγίως στον ασύρματο, ο Φινλανδός απαίτησε σαφή διατύπωση. Όταν αυτή παραχωρήθηκε, ο Ράικονεν υπάκουσε άμεσα και χωρίς αντίσταση.

Ίσως με αυτό τον τρόπο -αλλά και με την ανεβασμένη φετινή του απόδοση- καταφέρει να διατηρήσει για ακόμη μια σεζόν τη θέση του στη Scuderia, την οποία επωφθαλμιά ο εντυπωσιακός rookie της Sauber, Σαρλ Λεκλέρ. Το επεισόδιο υγείας του πρώην -πλέον- προέδρου του Μαρανέλο, Σέρτζιο Μαρκιόνε, ο οποίος βρίσκεται σε κρίσιμη κατάσταση στην εντατική νοσοκομείου της Ζυρίχης έπειτα από μια επέμβαση στον ώμο που αρχικά θεωρούνταν ρουτίνας, ίσως βοηθήσει τον Ράικονεν να παραμείνει το cockpit του, καθώς η Scuderia αναμένεται να επιζητήσει σταθερότητα εν μέσω των αλλαγών στα ανώτερα κλιμάκια της ιεραρχίας της._Φ.Λ.

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του φετινού Ράλλυ Μόντε Κάρλο;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Περισσότερα Άρθρα του Συντάκτη

Κατηγορία άρθρου