Το ντόμινο των μεταγραφών μόλις που άρχισε

Η ανακοίνωση της συνεργασίας του Daniel Ricciardo με τη Renault για το 2019 είναι μόλις η αρχή για μία σειρά διαφαινόμενων αλλαγών στο grid, ενόψει της νέας σεζόν.

Το μεταγραφικό «παζάρι» στη Formula 1 βρίσκεται σε έξαρση. Η λεγόμενη ‘Silly Season’, όταν ακούγονται οι φήμες για το πού θα βρίσκονται ορισμένοι οδηγοί την επόμενη χρονιά, καλά κρατεί, και τα διάφορα σενάρια αρχίζουν να γίνονται πραγματικότητα, όσο το τοπίο «ξεθολώνει».

Πρώτο κομμάτι του πάζλ που μπήκε στη θέση του είναι η μετακίνηση του Daniel Ricciardo στην Renault, μία απόφαση που κανείς δεν περίμενε και που μόνο ωφελημένο μπορεί να βρει τον Αυστραλό. Η μετάβασή του σε μία εργοστασιακή ομάδα, με τα χρήματα και την προοπτική που έχει αυτή, καθώς και μ’ έναν κινητήρα που γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα, ήταν απολύτως λογική. Οι πιθανότητες να πετύχει είναι σημαντικά περισσότερες από αυτές που τον θέλουν να βγαίνει χαμένος από αυτό το deal.

Όμως, πέραν των προφανών πλεονεκτημάτων αυτής της απόφασης, προκύπτουν κι ορισμένα κενά, όπως εκείνο στη Red Bull. O Max Verstappen έχει συμβόλαιο με τους Αυστριακούς μέχρι το τέλος του 2020, οπότε το μέλλον του εκεί είναι εξασφαλισμένο. Το ζητούμενο για την ομάδα είναι να βρει τον παρτενέρ του.

Επικρατέστερος για αυτήν την θέση είναι ο Pierre Gasly. Στην πρώτη του πλήρη σεζόν στην F1 με την Toro Rosso, o Γάλλος έχει συλλέξει 26 βαθμούς στα μισά της χρονιάς, όντας σαφώς καλύτερος του teammate του, Brendon Hartley, μιας κι έχει βρεθεί ήδη δύο φορές στην πρώτη εξάδα και συνολικά τρεις φορές στη βαθμολογούμενη δεκάδα, με ένα μονοθέσιο που δεν «ανήκει» εκεί. Έπειτα, το γεγονός ότι γνωρίζει ήδη τον κινητήρα της Honda (τον οποίον του χρόνου θα διαθέτει κι η RB) είναι ένα μεγάλο συν για την περίπτωσή του.

Βέβαια, υπάρχει κι ένας ακόμη υποψήφιος: ο Carlos Sainz. Ο Ισπανός έχει θητεύσει στην STR την τριετία 2015-2017, προτού δοθεί ως «δανεικός» από την Red Bull στη Renault. Είναι αποδεδειγμένα ένας οδηγός που μπορεί να φέρει αποτελέσματα, αλλά αυτό που προβληματίζει τους ανθρώπους της RB είναι το παρελθόν του με τον πιθανό teammate του. Verstappen και Sainz δεν είχαν ποτέ τις καλύτερες σχέσεις, και αυτό που ακούγεται έντονα είναι ότι ο σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, θέλει να αποφύγει την επανένωσή τους -ειδικά τώρα, που η ομάδα ξεκινά μία νέα συνεργασία με την Honda.

Ως εκ τούτου, ο Gasly μοιάζει ο εκλεκτός για την θέση του Ricciardo, αφήνοντας τον Sainz χωρίς ομάδα.

Κι εκεί μπαίνει στην συζήτηση η McLaren, που θα θέλει να κυνηγήσει τους καλύτερους ελεύθερους οδηγούς για τη νέα χρονιά. Το ενδιαφέρον της για τον Ricciardo ήταν πραγματικό, αλλά ο Αυστραλός προτίμησε τη Renault, οπότε οι Βρετανοί καλούνται να εξετάσουν τι επιλογές έχουν τώρα. Ο Sainz είναι μία εξ αυτών -ειδικά αν λάβει υπόψη του κανείς και το πόσο θα τον ήθελε στην ομάδα ο Fernando Alonso. Ορισμένα δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου φτάνουν μέχρι το σημείο να αναφέρουν πως ο Ισπανός είναι διατεθειμένος να πληρώσει ως και 20% του συμβολαίου του συμπατριώτη του για να κλείσει αίσια το θέμα. Ωστόσο, κάτι τέτοιο ακόμα βρίσκεται στη σφαίρα των διαπραγματεύσεων, μιας και είναι νωρίς για τελικές αποφάσεις.

Στην περίπτωση που το δίδυμο της McLaren αποτελείται από τους δύο Ισπανούς του grid, o Stoffel Vandoorne έχει δύο επιλογές: η μία είναι να βρεθεί εκτός F1, ενώ στη δεύτερη ελπίζει να αδειάσει μία θέση στη Sauber, και πιο συγκεκριμένα η θέση του Charles Leclerc. Η μεταγραφή του Μονεγάσκου στη Ferrari είναι ακόμα «στον αέρα», ειδικά με τον αιφνίδιο χαμό του Sergio Marchionne και την αντικατάστασή του από τους John Elkann και Louis Camilleri. Μάλιστα, για τον δεύτερο είναι γνωστές οι πολύ καλές σχέσεις που έχει με τον Kimi Raikkonen, οπότε μία πιθανή μετακίνηση του Leclerc στη Scuderia τίθεται εν αμφιβόλω.

Τέλος, αν ο Gasly όντως μεταβεί στην Red Bull, δημιουργείται ένα κενό στην Toro Rosso. Η θυγατρική ομάδα των «Ταύρων» δεν έχει κανένα νέο ταλέντο από τις ακαδημίες της RB για να αξιοποιήσει, αφού ο Dan Ticktum, οδηγός της F3, δεν μπορεί ακόμα να πάρει super license. Επομένως, πληροφορίες αναφέρουν πως έχει ήδη έρθει σε συζητήσεις με τη McLaren για τον «δανεισμό» του Lando Norris, protégé των Βρετανών, για το 2019, ώστε να προχωρήσουν και οι διαπραγματεύσεις για την μετάβαση του τεχνικού διευθυντή των Ιταλών, James Key, στο Woking.

Όλα τα σενάρια είναι πιθανά. Αυτό το φθινόπωρο, προβλέπεται να έχει… καύσωνα._Δ.Μ.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου