Τι σημαίνει η αποχώρηση Alonso από την F1

Ένας σπουδαίος οδηγός, ένας άνθρωπος που κατά πολλούς θεωρείται ο καλύτερος στη μετά Schumacher εποχή, ο Fernando Alonso, πήρε την απόφαση να αποχωρήσει από τη Formula 1 στο τέλος της σεζόν. Τι σημαίνει αυτό για το σπορ, για τη McLaren και για το μέλλον του;

Λίγοι περίμεναν εκείνο το 20χρονο παιδί, πίσω στο μακρινό 2001, που μόλις ξεκινούσε την καριέρα του στην F1 με τη Minardi, να γίνει ένας εκ των μεγαλύτερων οδηγών των τελευταίων -πολλών- ετών. Κι όμως, ο Fernando Alonso άφησε το στίγμα του στο σπορ -ένα σπορ από το οποίο αποφάσισε να αποχωρήσει με το τέλος του 2018.

Μετά από δύο παγκόσμιους τίτλους, 32 νίκες, 22 pole positions, 97 βάθρα κι αμέτρητες μάχες με σπουδαία ονόματα του αθλήματος, ο Ισπανός λέει το «αντίο». Οι δικές του συμπεριφορές, τα δικά του ατοπήματα, ίσως να τον έφεραν στις λάθος ομάδες, τη λάθος στιγμή. Το ζητούμενο είναι πως ο ίδιος θα βρίσκεται αλλού το 2019.

Το αν είναι οριστική αυτή η απόφαση, θα το δείξει ο χρόνος. Ο ίδιος άφησε ανοιχτή την πόρτα για το μέλλον:

«Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω τις πρώην ομάδες μου, τους συναθλητές μου, τους συναδέλφους, τους συνεργάτες μου, τους δημοσιογράφους και όλους όσοι συνεργαζόμουν στην καριέρα μου στην F1. Και, ειδικά, τους οπαδούς μου σε όλο τον κόσμο. Είμαι πολύ σίγουρος ότι τα μονοπάτια μας θα ξανασυναντηθούν στο μέλλον.»

Ωστόσο, το μέλλον του είναι -μέχρι τώρα- αβέβαιο. Με δεδομένο ότι αναζητά το «Triple Crown», το να συμμετάσχει ξανά στο Indy 500 μοιάζει αρκετά πιθανό. Ακόμα και το να επιλέξει να μεταβεί για πλήρη χρονιά στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού είναι μέσα στη συζήτηση.

Αυτό που δεν πρέπει να παραβλέπεται είναι το γεγονός ότι έχει συμβόλαιο με την ομάδα της Toyota στο WEC για την super season που εκτείνεται ακόμα και μέσα στο 2019, με τρεις αγώνες (τον Μάρτιο, τον Μάιο και τον Ιούνιο, στο Le Mans). Αυτό σημαίνει πως, αν επιλέξει να αγωνιστεί και στο IndyCar, το πρόγραμμά του δεν θα είναι σε καμία περίπτωση εύκολο. Αν κρίνουμε από το φετινό καλεντάρι του, η κορυφαία κατηγορία μονοθέσιων στις ΗΠΑ, το διάστημα 11 Μαρτίου με 24 Ιουνίου περιλαμβάνει 10 αγώνες -δύο περισσότερους από όσους είχε φέτος η F1. Αυτό σημαίνει ότι και πάλι, τα Σ/Κ του Ισπανού θα είναι γεμάτα αγωνιστικές υποχρεώσεις.

Το γεγονός ότι η McLaren συζητά με τους υπεύθυνους του IndyCar για το 2019 καταδεικνύει την πρόθεση της ομάδας να κάνει το βήμα και να συμμετάσχει στο πρωτάθλημα.

Ο CEO της Hulman&Company, μητρική εταιρεία του IndyCar Series, τόνισε σχετικά:

«Η McLaren εργάζεται για να κάνει όσα πρέπει, κι εμείς στηρίζουμε τις προσπάθειές τους. Δεν περιμένω το θέμα να λυθεί πριν το τέλος του τρέχοντος έτους.»

Όμως, αν ο στόχος του Alonso είναι αποκλειστικά η επίτευξη του «Triple Crown», το να αγωνιστεί μόλις τέσσερις φορές το 2019 είναι μία προοπτική που δεν θα πρέπει να αποκλειστεί.

Όσο για το 2020, οποιαδήποτε πρόβλεψη δύναται να πέσει στο κενό. Μπορεί εκείνος να μην θέλει να «γκρεμίσει» καμία γέφυρα που μπορεί να τον φέρει πίσω στο σπορ, όμως είναι σαφές ότι οι ομάδες τείνουν να εντάσσουν στο δυναμικό τους νεαρούς οδηγούς, αφού η τωρινή γενιά είναι μία από τις πλέον ταλαντούχες των τελευταίων ετών, με κάθε μεγάλο team να διαθέτει κι από έναν «προστατευόμενο» στις τάξεις της. Επομένως, η επιστροφή του στην F1 την μεθεπόμενη σεζόν κρίνεται εξαιρετικά αβέβαιη.

Το κενό στη McLaren

Όλα τα μεταγραφικά σενάρια ήθελαν τον Alonso αμετακίνητο στη McLaren, με τον Stoffel Vandoorne να μοιάζει πιο κοντά στην πόρτα της εξόδου. Κι ενώ το δεύτερο σκέλος της ανωτέρω πρότασης δεν αλλάζει σε καμία περίπτωση, το πρώτο έχει ανατραπεί ολοκληρωτικά.

Χωρίς οδηγό με συμβόλαιο για το 2019, η ομάδα του Woking καλείται να καλύψει δύο κενά, όχι ένα. Οι ιθύνοντές της έχουν τονίσει πολλάκις πως ο Vandoorne θα πρέπει να ανεβάσει την απόδοσή του, αν θέλει να έχει ελπίδες να κρατήσει την θέση του. Το ζητούμενο είναι πως, με δεδομένο το πώς έχουν εξελιχθεί τώρα τα πράγματα, οι Βρετανοί ίσως «αναγκαστούν» να τον κρατήσουν, ώστε να διατηρήσουν μία συνέχεια μέσα στην ομάδα και να μην διαταράξουν ολοκληρωτικά τις ισορροπίες.

Η έτερη θέση μπορεί να καλυφθεί από έναν εκ των Carlos Sainz και Lando Norris, που παραμένουν ψηλά στη λίστα με τους πιθανούς αντικαταστάτες –πλέον του Alonso. Αυτό θα εξαρτηθεί από τι απόφαση θα πάρει η Red Bull. Εφόσον οι Αυστριακοί θελήσουν να προβιβάσουν τον Pierre Gasly στη μεγάλη ομάδα, τότε ο Norris μπορεί να δοθεί ως «δανεικός» στην Toro Rosso, που δεν έχει κανέναν για να αντικαταστήσει τον Γάλλο, κι ο Sainz θα μεταβεί στη McLaren.

Ίσως αυτό να αποτελεί και το επικρατέστερο σενάριο, αφού έτσι όλες οι πλευρές θα έχουν καλύψει τα κενά τους με ικανούς οδηγούς, κατάλληλους για κάθε περίσταση.

Το κενό στην F1

Αν κάτι τράβηξε τα βλέμματα στην ανακοίνωση της McLaren, ήταν το σημείο όπου ο Alonso προχωρά σε μία ιδιαίτερα διαφωτιστική αποκάλυψη:

«Πήρα αυτή την απόφαση πριν από μερικούς μήνες. Παρόλα αυτά, θα ήθελα να ευχαριστήσω ειλικρινά τον ChaseCarey και την LibertyMedia για τις προσπάθειες που καταβλήθηκαν για να αλλάξω την απόφασή μου.»

Μέσα από αυτή τη δήλωση, ο Ισπανός δείχνει πόσο ανάγκη είχε η διοίκηση της F1 την παρουσία του στο σπορ, έστω και για ακόμα έναν χρόνο.

Ο «Nando» είναι ένας εκ των πλέον δημοφιλών οδηγών στο grid, είναι σύμβολο μίας άλλης εποχής, που στο ευρύ κοινό χτυπά μία «χορδή» πολύ ιδιαίτερη. Δεν είναι το πρόσωπο του σπορ, αλλά είναι μία φυσιογνωμία με έρεισμα στους φιλάθλους, ένα παράδειγμα πείσματος, αφοσίωσης και ταλέντου.

Ανεξαρτήτως με το τι θα μπορούσε να πετύχει και με το τι πέτυχε τελικά, ο Alonso έχει μία ξεχωριστή θέση στις συνειδήσεις όσων παρακολουθούν στενά την F1. Το κενό αυτό, ακόμα και στείρα επικοινωνιακά να ειδωθεί, θα πρέπει να καλυφθεί από νέους ήρωες, που θα πάρουν την θέση των απερχόμενων, και θα κρατήσουν τη φλόγα του πρωταθλήματος αναμμένη.

Και αυτό θα γίνει, γιατί ο αθλητισμός έχει την τάση να αναδεικνύει προσωπικότητες και να βρίσκει εμβληματικές φιγούρες -η F1 δεν αποτελεί εξαίρεση._Δ.Μ.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου