Παρίσι 2018: Γιατί ρε "γαμώτο";

Είναι πλέον σαφές. Οι διεθνείς, οι ευρωπαϊκές εκθέσεις αυτοκινήτου πεθαίνουν ταχύτερα από τα αντικειμενικά τους στοιχεία.

Θύμισε εκείνες τις δύσκολες εποχές του '12-'13 η έκθεση στο Παρίσι σήμερα, παρά την προσπάθεια των Γάλλων, των Γερμανών και της Toyota να την κρατήσουν ζωντανή.

Φροντίζουν βέβαια εδώ και καιρό οι κατασκευαστές να υποβαθμίζουν το ενδιαφέρον του επαγγελματία. Παρουσιάζουν τα καλούδια τους νωρίτερα. Εμείς, μάλιστα, λόγω Τάνις και COTY είχαμε και την ευκαιρία να έχουμε δοκιμάσει κάμποσες "πρεμιέρες".

Το σχόλιό μας και η απάντηση στο "γιατί;" δεν έχει να κάνει με τους παρόντες-απόντες. Άλλωστε, κάποιοι δεν έχουν κάτι να πουν ή άλλοι, όπως π.χ. η Ford που έχει, έχουν σωστά υπολογίσει πως το κόστος της συμμετοχής, που ξεπερνάει τη λογική, δεν συμψηφίζεται.

“Καλύτερα να επενδύσεις στην εξέλιξη νέων τεχνολογιών, παρά να πληρώσεις εκατομμύρια για ένα περίπτερο εδώ ή στη Φρανκφούρτη”, σχολίασε γκουρού των εργοστασίων, που ήρθε ως παρατηρητής.

Φαίνεται πως μια Γενεύη αρκεί και ίσως μάλιστα περισσεύει, σε συνδυασμό με δυνατές, “εθνικές” εκθέσεις στην Ευρώπη. Θα συμπληρώσουμε, νοιώθοντας όμορφα που στην Ελλάδα, στην Αθήνα, το Νοέμβριο έχουμε τη δική μας πολύ σοβαρή έκθεση από πολύπειρους που σέβονται και την αγορά και το κοινό. Είναι η βιτρίνα του χώρου μας η έκθεση αυτοκινήτου από τους Γαλανόπουλο και Παπαγιαννακόπουλο, από τον Άρη, τον Τζόνι και τους συνεργάτες τους (στα τεστ drive η Promauto του Αντώνη και του Άρη Σιβαχτάρη) που επιμένουν να αναβαθμίζουν με ενίοτε αβέβαιο το αποτέλεσμα.

Α Paris!

Δεν μπορεί να μετριάσει τις σοβαρές παρουσίες ο λίγος κόσμος και η άνετη κίνηση στους διαδρόμους, αλλά και στο πήγαινε-έλα-πήγαινε, π.χ. από το κτήριο 1 στο 5 και ξανά και ξανά. Είδαμε και άδειους χώρους, που άλλοτε ξεχείλιζαν από ζωή, αλλά είπαμε. Είδαμε και “ομορφιές”. Που ξεπερνούν τη νέα τάξη πραγμάτων - συνδεδεμένη με την πρίζα.

Γήινες κατασκευές για όλους, που αργά ή γρήγορα και άμεσα θα συνδυάζονται με την ηλεκτρική ενέργεια. Ή άμεσα και μόνο ρεύμα.

Θα φτάνεις τα 300 χλμ. με το νέο i3, αλλά εμείς επιμένουμε σε κατασκευές επιπέδου 8άρας. Σε σχεδίαση για βραβείο και σασί που ήδη κερδίζει καθαρόαιμα διθέσια σε μάχες όπου η αντοχή συνδυάζεται με την ταχύτητα. Η 8άρα, με ή χωρίς Μ. Ξεπερασμένη πλέον (μέχρι πότε;) η κατηγορία της 3άρας ως αμάξωμα, αλλά αρκεί να καθίσεις στη θέση οδήγησης για να χαμογελάσεις και να ξέρεις τι σε περιμένει. Διδάσκουν, δείχνουν το δρόμο με δικές τους προσεγμένες πινελιές και μόνο τυχαία δεν είναι πιστοί στον Πραγματικό Οδηγό: από τη σειρά 1 μέχρι και την 8. Chapeau!

Parlez vous Francais?

Η συνέχεια στα Γαλλικά. Είναι πλέον σαφές πως κόπηκαν και τα πολλά και τα τυπικά με τη Citroen, και η DS πορεύεται σε ρυθμούς Lexus, με λογική Infiniti, αλλά και με γήινες προτάσεις που θα δημιουργήσουν προοπτική και στην “κλάση” DS7.

Μόνο τυχαία δεν ονειρεύεται το νέο DS3 ο υπογράφων, ένας λάτρης της χάτσμπακ εκδοχής. Όμορφο πολύ αυτό το B-SUV, σφραγίζει τη νέα διαδρομή, θυμίζοντας και την πραγματικά premium φιλοσοφία τους - τρόπο ζωής. 

Μεσοτοιχία η Citroen και όλοι έχουν φορέσει τα καλά τους με αφορμή το C5 Aircross, υποστηρίζοντας την πρεμιέρα με μια πρωτότυπη παρουσίαση για νέους, που άρεσε και σε εμάς τους παλιούς. Το πιστεύουν το πλάνο τους στη Citroen και το στηρίζουν και ακόμα και ένας “άρρωστος” με το 3008 θα δείξει ενδιαφέρον για το C5 Aircross που έρχεται για να ενοχλήσει και να καθιερωθεί με πολλά ατού. Μείνετε συντονισμένοι και με τη λήξη του εμπάργκο θα επανέλθουμε. Εδώ και με άποψη.

Η εικόνα στην Peugeot είναι διαφορετική. Αφορμή το 508 SW και αιτία το πρωτότυπο 504 κουπέ με ρίζες και προοπτική. Συναντήσαμε τον φίλο πλέον, Ιταλό, Γιάννη-Φίλιππο Ιμπαράτο ο οποίος, απολαυστικός όπως πάντα, ανέλυσε το πλάνο για τα επόμενα χρόνια με βάση το κουπέ του άλλοτε (σ.σ.: το χάζευα για ώρες πιτσιρικάς έξω από την Ιμπορτέξ, στη Λ. Συγγρού) και άξονα τα ηλεκτρικά. Σημαντικό ότι δε μισούν το πετρέλαιο, ενώ ξέρουν πως με βάση τη βενζίνη και εκδόσεις plug-in, αλλά και μόνο ρεύμα, θα έχουν τη δική τους πορεία.

Ο αγαπημένος κατασκευαστής του petrolhead της διπλανής πόρτας, άλλοτε και σήμερα. Η Peugeot στα δικά μας μάτια είναι η Alfa της δεκαετίας του '60-'70. Όλα τους τα αυτοκίνητα με αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής, άποψη και χαρακτήρα. Από το 108 έως το 5008, με τα 208 και 308 να προσφέρονται και για μαζικές πωλήσεις υψηλού επιπέδου. Την ίδια ώρα, το 3008 αντιμετωπίζει στα ίσια τους ανταγωνιστές του που άλλωστε θα τους βρεις μόνο στην premium κατηγορία.

Απλά, τα Peugeot σου φτιάχνουν τη διάθεση. Από τον 0.9 και τον 1.2, μέχρι τα GTi με ή χωρίς το μαγικό χάδι της Peugeot Sport. Θηλυκά όλα.

Toyota: το θαύμα με τον αρ. 8

Δεν αρέσουν σταθμευμένα, δεν ενθουσιάζουν όταν τα οδηγείς, αλλά όλοι ξέρουμε πως αυτό θα αγοράσει ο φίλος που εσύ ο ειδικός του σχολίασες: “ποιο Yaris;”

Κακά τα ψέματα. Και έχει προεκτάσεις σε παγκόσμιο επίπεδο το θαύμα που εξελίσσεται από την Toyota Ελλάς εδώ και 25 χρόνια. Κίνηση roi mat ο τρόπος και ο χρόνος που ο σημαντικός και για τη χώρα μας κ. Τάκης Αθανασόπουλος έδωσε τη σκυτάλη στον εξαιρετικό κ. Άρη Αραβανή, που γράφει ιστορία σεμνά, αθόρυβα και με αποτέλεσμα μια σειρά από χρυσά δακτυλίδια-πρωταθλήματα, ξεπερνώντας με τακτ το δάσκαλό του. Ο Τ.Α., δάσκαλος-professor μιας γενιάς εξαιρετικών στελεχών, αλλά και δικός μας και ας μην το γνωρίζει.

Δε χωρούν αντικειμενικές αναλύσεις ούτε είναι απλά θέμα αξιοπιστίας και δυνατού after sales. Φτηνή και πολύ πρόχειρη αυτή η ερμηνεία, χωρίς να υποτιμούμε το “δε σπάνε, δε χαλάνε”, ενώ το δίκτυο στηρίζει υποδειγματικά. Είναι το DNA τους που κάνει τη διαφορά και είναι αυτό που το συνδέουν με τέχνη και με συνέπεια με τους συνεργάτες τους. Η θετική ερμηνεία του "Τογιοτισμού" που δεν αναλύεται, δεν περιγράφεται και είναι αδύνατη η αντιγραφή της.

Σημαία τους η εντιμότητα και την εκφράζουν υβριδικά, διδάσκοντας και επιστήμη. 

Με τη χαρακτηριστική τους συνέπεια, και αρέσει ή όχι αισθητικά (μας αρέσει) η νέα 5θυρη Corolla είναι αυτή που θα σπάσει τα ταμεία, θα αλλάξει τις ισορροπίες και θα μας αναγκάσει να υποκλιθούμε στους δημιουργούς. Αντίστοιχα, είναι σαφές πως στη χώρα μας, με την τρέλα των SUV με μικρότερους κινητήρες, θα έγραφε ιστορία το "περίεργο" σχεδιαστικά νέο RAV. Ο αυτοκράτορας των SUV, για να μη ξεχνιόμαστε...

Καλώς ή κακώς, η ιστορία πλέον δε γράφεται με μεγάλους κινητήρες και αν ονειρευόμαστε διάφορα με ή χωρίς Μ και την κίνηση πίσω, ως υποτιθέμενοι αγοραστές θα επιλέγαμε το i30N Fastback σε μαύρο και θα το συνδυάζαμε με το DS3 Sportback στο ίδιο χρώμα με κόκκινη οροφή.

Δύο 5θυρα αμαξώματα, στις δύο επιλογές μας; Σωστή η παρατήρηση. Απλά αφού δεν μπορείς να ζήσεις με την Alpine ή με μια Cayman, επιλέγεις κάτι που ταιριάζει με την αισθητική σου και τις απαιτήσεις σου στο δρόμο, προσαρμοσμένο και στη σημερινή πραγματικότητα βιολογικών στοιχείων.

Κακά τα ψέματα._ Σ. Χ.

ΥΓ.: Ευχαριστούμε όσους μας σέβονται. Ήταν η τελευταία μου επίσκεψη στην έκθεση στο Παρίσι ως μέλος του COTY και εξελίχθηκε υποδειγματικά.

 

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Περισσότερα Άρθρα του Συντάκτη

Κατηγορία άρθρου