Audi on road

Στο μυαλό του Νικόλα...

Παρουσιάζει διαφορετικά ο Νικόλας Μπέρναρντ της Audi και αν θέλεις να μάθεις, μονόδρομος να ακολουθήσεις. Εκπέμπει μια αθωότητα, έναν αυθορμητισμό που συνδυάζεται με τον ποιοτικό του λόγο, συνδεδεμένο με την πίστη του στο προϊόν τους. Είναι σαφές πως σέβεται τη Mercedes, δεν υποτιμάει τη Volvo, ονειρεύεται την Τέλεια διαδρομή με κίνηση πίσω και μέχρις εκεί. Η συνέχεια είναι μόνο Audi.

Μαζί με τον Μάριο Μπαρκή της Nissan και τους «δύο» του ομίλου Συγγελίδη, είναι οι χαρισματικοί που σε παρασύρουν με το λόγο και τον τρόπο τους. Από τις περιπτώσεις που αλλάζεις το πρόγραμμά σου για να πας, να ακούσεις και να μάθεις. Αν είναι προσεγμένο και το ακροατήριο και πρόκειται για χαμηλό και ευέλικτο σχήμα, μαθαίνεις και από συναδέλφους σου, ενώ αξιολογείς και κάποιους που απέκτησαν όνομα χωρίς κόπο.

Μεγάλη υπόθεση η αρχική παρουσίαση. Κάποτε πηγαίναμε για να πάμε, ενώ οι μεγαλύτεροί μας δεν περνούσαν απαρατήρητοι λόγω της βαριάς τους αναπνοής - που προκύπτει όταν είσαι κουρασμένος. Με τα μάτια ανοιχτά όμως, και με την πρέπουσα προσοχή, μαθαίνεις. Από κάποιους, όπως ο Δημήτρης Καβούρης και ο Πέτρος Πιπερίδης, μαθαίνεις ακόμα και όταν το κοινό είναι μεγάλο, αφού έχουν την τέχνη να απομονώνουν όσους πάνε για να ρωτήσουν χωρίς σκέψη. Από άλλους, όπως από τον Νικόλα Πρέζα ή τον Ανδρέα Χριστοφορίδη, σε κατ' ιδίαν συζήτηση. Με τον Νίκο της Mercedes και με τον Ανδρέα του άλλου γκρουπ αρκεί να πιεις ένα γρήγορο εσπρέσο ώστε να ακούσεις 2-3 πράγματα και αν θέλεις θα καταλάβεις περισσότερα. Με τον Πρέζα η κουβέντα περιέχει και στοιχεία από σκάκι - όντας γνώστης και πολύ καλός συνομιλητής. Σε εμπιστεύεται, τοποθετείται και αντιδρά με σεβασμό. Ο Ανδρέας πάλι, όταν μιλάει για αυτοκίνητα ξεχνάει τα excel με τα αποτελέσματα και αποδεικνύεται χαρισματικός. Όλοι τους κλείνουν τα κινητά τους ακόμα και σε καφέ για συζήτηση τετ-α-τετ. 

Σήμερα στο Τατόι...

Τον γνωρίζω από παιδί τον Νικόλα της Audi. Τον Έλληνα Ντε Μέο με ιταλικό αίμα στις φλέβες και αντίστοιχη φινέτσα, αφού το σικ και το στυλ το υποστηρίζει ιδανικά και μέσα από την αγωγή του. Ιταλοτραφής, λοιπόν, ως DNA και να ο ιδανικός μάνατζερ για το Γερμανό κατασκευαστή με αντίστοιχο DNA. Δεν είναι η ΒΜW στα δικά μας μάτια η Alfa made in Germany. Είναι η Audi. Απλά γιατί οι Γερμανοί και οι άνθρωποί τους στον κόσμο όλο όπως η Ελλάδα, δεν προσπάθησαν ούτε να αντιγράψουν, ούτε να μιμηθούν. Με σημαία την ποιότητα και σφραγίδα Quattro έμειναν συνεπείς στο πλάνο τους και κάθε αυτοκίνητό τους έχει τη δίκη του προσωπικότητα. Έχει το ύφος του. Εξελιγμένο με ένα στυλ που δε θα βρει μιμητές. Τεράστιοι, σε εκπλήσσουν δημιουργώντας, και πάντα σε τροχιά αναβάθμισης χωρίς συμβιβασμούς ως προς την ποιότητα.

Σήμερα, στο Τατόι, δεν έχεις λόγους να ασχοληθείς με αριθμούς. Ούτε να οδηγήσεις. Ο κ. Ηλίας Γλαρός “μετέφραζε” εικόνες και αριθμούς, το μυαλό του Μπέρναρντ αποκωδικοποιούσε, οι συνάδελφοι εξέφραζαν απορίες και είναι σαφές πως η ρότα της Audi αλλάζει.

Το Α1 δεν απευθύνεται μόνο στον Αντώνη και στη γοητευτική Ρένα που άλλαξαν το Q5 με Q3 ενώ βαρέθηκαν το DS3, ούτε απευθείας πλέον, π.χ. στον Πάνο, που αγόρασε Mini για την Άντζυ, που όμως το οδηγεί μόνο εκείνος. «Με βολεύει, είναι κουκλί και πού να το παρκάρω το ΤΤ RS” το σχόλιό του. Το Α1 πλέον απευθύνεται σε όλους όσους μπορούν να επενδύσουν 20.000 ευρώ και δε θέλουν... να βλέπουν από ψηλά, αφού θέλουν το στυλ να συνδυάζεται με οδηγικό ενδιαφέρον, χωρίς να υστερεί σε χρηστικότητα. Το πρώτο σχόλιο αφορά και στον εσωτερικό ανταγωνισμό. Αν το σκεφτείς όμως ξανά και αφού το ζήσεις, ξέρεις πως αυτό το 5θυρο “μόνο βενζίνη” τα βάζει με όλους, ορίζοντας το σύγχρονο τρόπο της κατηγορίας και όχι μόνο. Αισιόδοξη η πρόβλεψη για τις πωλήσεις. Προδίδει όμως πίστη στο προϊόν και κυρίως στον τρόπο προώθησης και πώλησης, με το project «Audi on road» να δείχνει το δρόμο. Ενημερώθηκαν-οδήγησαν περισσότεροι από 2.000 ενδιαφερόμενοι και παρήγγειλαν οι 150. 

Η απόλυτη δικαίωση στην πρακτική, που συνδυάζεται με το προϊόν για την επόμενη 5ετία όπως είναι το Q3. Βιαστικά, σημειώσαμε πως θα προβληματίσει τις δυνάμεις στην Κάτω Κηφισιά με δεδομένο πως η GLA αλλάζει. Δεν τη θεωρούμε όμως ανταγωνιστική. Αυτή η Mercedes είναι πολύ ειδικό, πολύ σπάνιο αυτοκίνητο, που προωθείται υποδειγματικά. Τυπικά αντίπαλος του Q3 είναι η Χ1! Λογικά και θεωρητικά, μαζί με το Volvo XC40 που πλέον φιγουράρει ως ισότιμο premium ακόμα και σε λίστες σκληροπυρηνικών. Αντίστοιχα, ουδείς τολμάει να υποτιμήσει το 3008 και το Evoque που πλέον θυμίζει Velar. Ατού η εμπορική πολιτική για την Peugeot, μειονέκτημα οι υψηλές τιμές για τα RR που διδάσκουν στυλ. Το Q3 βλέπει όμως και τα μεγαλύτερά του, όπως την Χ3 και την GLC και είναι αυτό το SUV που καθορίζει πλέον τους κανόνες και σε επίπεδο συνδεσιμότητας. Στοιχίζει; Χαλάλι και είναι η πολιτική τιμών της Audi που μισεί τις δημοπρασίες και προσφέρει μια και τυπικά ισχυρή υπεραξία στην επόμενη μέρα της μεταπώλησης.

Είναι σαφές. Στο μυαλό του υπευθύνου είναι πλέον ξεκάθαρο πως όλα αλλάζουν και τίποτα ίδιο δεν μένει, είτε παρουσιάζεις, είτε οδηγείς, είτε επικοινωνείς-προβάλλεις και εν τελεί ρίχνεις στη μάχη του Ράλλυ των πωλήσεων.

Καλό για τις ισορροπίες στην τρελή ελληνική αγορά το ότι οι επικεφαλής εμπορικοί στις εισαγωγικές εταιρείες, που δίνουν μάχη κάτω από αντίξοες συνθήκες, έχουν γνώση._ Σ. Χατζηπαναγιώτου

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Περισσότερα Άρθρα του Συντάκτη

Κατηγορία άρθρου