Σε πρώτο πρόσωπο...

Ο πρόεδρος Φρανκ ρωτάει, και είναι η Ελένη που διευκρινίζει: «Υπομονή, άλλον ένα χρόνο εδώ, Σ.Χ.».

Τα είχα μπερδέψει τα χρόνια σε σχέση με την αποχώρηση, και ίσως και για αυτό, με έντονη τη συναισθηματική φόρτιση, πήραμε τα... βουνά από νωρίς εδώ στο Μορτφοντέν, στην πίστα μόνο για δοκιμές.

Με το «καλημέρα», στο Κia Ceed. Στο «δικό μας», το GT. Ψάξε, και στην Ελλάδα δε θα το βρεις. Θα βρεις όμως Stinger, ένα, μπορεί και δύο, όπως προδίδουν οι ταξινομήσεις, αλλά δε θα τα δεις. Είναι για VIP.

Βέβαια, a Paris το είχαμε για πήγαινε-έλα από το αεροδρόμιο στην πίστα, και μετά στο ξενοδοχείο, και την επόμενη ημέρα πάμε πάλι. Το καλό, με την ένδειξη «4WD». Με «σοφέρ», αλλά θυμίζει ΒΜW-Audi, και εύκολα θα τον «απέλυες» για να το οδηγήσεις. Δίνουν σημασία στον οδηγό αυτοί οι Κορεάτες, και δεν το κρύβουν. Τους ξεχωρίζουμε από συμπατριώτες τους αδελφούς, αλλά και από όλους τους γείτονες. Παίζουν και με το συναίσθημα. Παραδοσιακά λάτρεις του χάτσμπακ εμείς, και γιατί όχι. Δε μας αρέσει το proceed, και ας πετάει στην αγορά, ενώ διέπρεψε στη Συγκριτική μας Δοκιμή - με Golf και Focus, παρακαλώ. Αντίστοιχα, δεν κρύβουμε τον ενθουσιασμό μας για το XCeed, που έρχεται και σφραγίζει υποδειγματικά την ταυτότητά τους. Μέχρις εδώ, και είμαστε οι τελευταίοι που θα σπάσουμε το εμπάργκο και θα προδώσουμε την εμπιστοσύνη υπέροχων συνεργατών στην Ευρώπη, με έδρα στη Φρανκφούρτη αλλά και στην Κάτω Κηφισιά. Με την ευκαιρία, θα ήταν τεράστια απώλεια η λήξη της συνεργασίας του... άρρωστου με την Κia φίλου Νικόλα Αρμενάκη (μαρκετίερ της σχολής Εμμανουήλ), αν δεν τον αντικαθιστούσε άμεσα ένας πραγματικά premium μαρκετίερ, και όχι μόνο, όπως είναι ο κ. Νάσος Κραβαρίτης.

Το GT μας στην πίστα δεν είναι i30N, αλλά εύκολα θα στριμώξει ένα κλασικό Golf GTI, και αυτό ακριβώς τα λέει όλα. Ατού ο 1.6 και, σε πάτημα, αυτή η σπορτίφ αρχοντιά που γοητεύει. Έντιμα καθαρόαιμο GT!

Περί Jaguar...

Στο Μορτφοντέν είναι πολύ πρωί. Ούτε 9 τοπική ώρα. Ο ήλιος παλεύει με τα σύννεφα. Ο δρόμος βρεγμένος, και το μαύρο της ασφάλτου είναι σε ύπουλη αντίθεση με το πράσινο μιας λεπτής σκόνης που σε σκοτώνει, όπως στα βράχια όταν γλιστρούν και δεν έχεις πού να κρατηθείς. Οι άνθρωποι της Jaguar έχουν στη διάθεσή μας έξι λευκές i-Pace έτοιμες για όλα, εντός και εκτός πίστας. 

Πάμε πίστα...

Είναι θηρίο. Όσο «μπόι» της λείπει σε εξωτερικές διαστάσεις, τόσο βάθος διαθέτει στο δρόμο, ενώ δεν υστερεί εσωτερικά. Αυτοκίνητο για να γράφεις με τις ώρες. Είτε οδηγώντας, είτε σε σεξ με τα πλήκτρα, παλεύοντας να βάλεις σε τάξη τα συναισθήματά σου. Είναι οι αναμνήσεις σου, συνδεδεμένες με το μοναδικό κατασκευαστή που έβλεπε τη Mercedes τότε, το '60, και μέχρι τα μέσα του '70, με τις XJ δεύτερης γενιάς. Σήμερα ξαναζεί. Δεν πρόκειται για ακόμα μία εξαιρετική Jaguar, αλλά για κάτι πολύ σπέσιαλ, όντας ένα χαρισματικό σύνολο σε όλες του τις διαστάσεις.

Στο μεταξύ γλιστράει, και η σπορ ρύθμιση βρίσκεται σε αντιπαράθεση με το δρόμο. Υποστρέφει άτσαλα, μένεις στο γκάζι και, χάρη στο τιμόνι, ελέγχεις την υπερστροφή που προκύπτει και δεν εκδηλώνει φιλικά αισθήματα. Επιταχύνει όπως τα supercar και σε παρασύρει, αλλά μόνο αίσθηση είναι ότι τα φρένα δεν αρκούν και το βάρος της θα σε εκθέσει από τα 200 στα 50. Μόνο αίσθηση, λοιπόν, και είναι τόσο καλά δουλεμένο το αυτοκίνητο, που δε θα σε προδώσει ποτέ. Σε εκθέτει, μάλιστα, αφού σε ξεπερνάει. Τέλειο πάτημα και λογική κατανάλωση σε ρεύμα, παρά τις υπερβολές, και είναι σαφές πως, απολαμβάνοντας αυτήν τη σπάνια αίσθηση, θα έχεις ρεύμα για τα 400 πολυπόθητα χλμ., σημείο αναφοράς για ό,τι με μόνο ρεύμα που θέλει να ελπίζει στη μάχη της first class αγοράς. Σύνολο που δε δείχνει απλώς το αύριο, αλλά και επιβεβαιώνει πως η αυτοκίνηση θα παραμείνει ελκυστική ακόμα και μετά την καθιέρωση δημιουργιών που λειτουργούν μόνο με ρεύμα. Πρωτοπόροι στην Jaguar, και θα έχει ενδιαφέρον η άτυπη αντιπαράθεση με το εξαιρετικό, αλλά ακριβότερο e-tron της Audi. Τόσο καλό το Audi, που ίσως είναι ο λόγος που δε θα πάρει τον τίτλο η i-Pace, αν κρίνουμε από τα σχόλια συναδέλφων. Απλώς αναρωτιόμαστε πώς μπορεί να προκύψει καλύτερο, και μένουμε αρκετή ώρα στην τέλεια θέση οδήγησης κάνοντας αυτοκριτική. Για το πώς μπορεί να συνδυαστεί το DNA του ΠΟ με ένα αυτοκίνητο που λειτουργεί με ρεύμα. Ποτέ μην πεις ποτέ, είναι το συμπέρασμα... 

Να ζεις!

Είναι ο τίτλος που αφορά την Alpine. Τη γνωρίσαμε στη Δανία, τη ζήσαμε στην Ελλάδα χάρη στον φίλο Μιχάλη (συνωνυμία με τον συνάδελφο του Drive), και ήταν καιρός να μπούμε πίστα.

«Δεν έχεις λόγια» είναι ο τίτλος για αυτήν τη βόλτα τριών γύρων με ένα καθαρόαιμο στη ρύθμιση σπορ. Απίστευτη, ζηλευτή ομοιογένεια, τέλεια ισορροπία, ακούσματα πολύ υψηλών τόνων, και δε θέλεις, δε διανοείσαι να πάρεις την άγουσα για τα αποδυτήρια-pits. Δεν έχει το παραπάνω βάρος, συνήθεια πλέον με άλλοθι τα καλούδια προστασίας, και η εξέλιξη της σχέσης σου μαζί της εδώ στον κλειστό δρόμο ξεπερνάει τον ενθουσιασμό. Δημιουργείς από το πρώτο μέτρο ερωτική σχέση μαζί της. Είναι η ιστορία και ο τέλειος εκσυγχρονισμός που εκτοξεύουν το σεβασμό στους δημιουργούς. Δούλεψαν σκληρά για να σου προσφέρουν ό,τι λείπει. Προσωπικότητα που δε θα βρεις, όντας αποτέλεσμα του συνδυασμού πολλών στοιχείων. Αυτοκίνητο που ονειρεύεται ο λάτρης ενός κλασικού GTI, ο ιδιοκτήτης ενός ΤΤ RS ή της Μ2, ενώ θα την απολαύσει και ο συνειδητοποιημένος γνώστης, αμετανόητος κάτοχος GT3 ή Scuderia. Τόσο μακριά... Σπάνια προκύπτει τέτοια επιτυχία, που θα αποδειχθεί και διαχρονική αξία.

Αντιστέκονται...

Ο λόγος για τα χάτσμπακ, και ειδικά για το Focus. Το καλύτερο αυτοκίνητο σήμερα στην κατηγορία του, και δεν μας έχει παρασύρει η δοκιμή του νέου ST, που, όντας σε διαδικασία εμπάργκο, δεν μπορούμε να σχολιάσουμε. Άλλωστε, μας χαρίζει χαμόγελα ικανοποίησης η καθημερινή χρήση του «δικού μας» 1.5 diesel με το αυτόματο κιβώτιο. Η ομοιογένεια στη μέγιστη τιμή, και πρέπει να δοκιμάσεις και τους 1.5 βενζίνης για να αξιοποιήσεις το τέλειο πλαίσιο σε πολύ υψηλές ταχύτητες. Στην πίστα, λοιπόν, με τον 1.5-180 PS και 6άρι, και αν δεν έχεις δοκιμάσει το αληθινό με τους 280, σχολιάζεις μια χαρά, όντας πολύ κοντά στα περίπου GTI που σπάνια καλύπτουν το χαρακτηρισμό «GT». Στη Ford μεταφράζουν έντιμα τα χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων τους και ξέρεις πως ό,τι δηλώσουν αυτό είναι, ενώ ουδείς κρύβει ότι μετά το ST έπεται συνέχεια. Υπενθυμίζουμε πως δεν ψηφίζουμε έκδοση αλλά μοντέλο, και πάμε παρακάτω. 

«Τα σεντάν επιστρέφουν»...

... δήλωσε με το γνωστό του, παθιασμένο τρόπο ο Ιταλός chief Ιωάννης-Φίλιππος Ιμπαράτο, και συμφωνούμε προσθέτοντας πως η «3άρα» που σφραγίζει την κατηγορία έχει αντίπαλο, που μάλιστα την προσεγγίζει διαφορετικά, όντας πιο κοντά αλλά κομψά στις περίφημες grand coupe των Βαυαρών. Σε αυτό το αυτοκίνητο απεικονίζεται το πάθος των Γάλλων που συντονίζουν την Peugeot και την έχουν τοποθετήσει στην κορυφή του βάθρου της PSA και σε ό,τι αφορά το βάθος σε κάθε μέτρηση. Δεν είχαν λόγους, αλλά, αφού ξέρουν ότι μπορούν, γιατί όχι, και προέκυψε ένα περίφημο αυτοκίνητο που το απολαμβάνεις σε κύλιση, ενώ μπορείς να αντιληφθείς και τη φιλοσοφία τους σε σχέση με τους κινητήρες. Ο απόλυτος πλουραλισμός χωρίς εκπτώσεις, και είναι αυτό το τελευταίο, η σταθερή αξία με προοπτική, που τους χαρακτηρίζει και στα εθνικά πρωταθλήματα ράλλυ των πωλήσεων. Αρκεί κανείς να μελετήσει πώς λειτουργεί η περίφημη εκ του αποτελέσματος ελληνική ομάδα για να αντιληφθεί το πώς και το γιατί. Τίποτα τυχαίο, και είναι η σκληρή και έντιμη δουλειά, που μπορεί να λειτουργεί και ως παράδειγμα σε τομείς που ξεπερνούν το αυτοκίνητο. Απλώς τίποτα τυχαίο, και πρόκειται για τρόπο που δεν έχει ούτε καταγωγή ούτε ηλικία, και προδίδει το DNA του καθενός.

SUVmania...

Υπερβάλλουμε, αλλά το εξαιρετικό C5 Aircross, που ενθουσιάζει στο ελληνικό περιβάλλον, εδώ εντός και εκτός πίστας σε συνδυασμό με τους άτυπους ανταγωνιστές του, σε βάζει σε σκέψεις για την κατηγορία. «Όχι άλλο SUV, φτάνει», ψιθυρίζεις, την ώρα που η Ε.Ξ. σχολιάζει πως της αρέσει, όντας ιδιαίτερα χρηστικό, ενώ το SMS του Μ.Σ. το χαρακτηρίζει και ευχάριστο. Και ποιοτικό, συμπληρώνουμε, αξιοποιώντας τον μεγάλο 2λιτρο ντίζελ της PSA με το εξαιρετικό 8άρι. Το σίγουρο, δεν πρόκειται για μεγάλο C3 ούτε για κάτι μεταξύ «3008» και «5008». Καμία σχέση. Πρόκειται για την πρόταση της Citroen που οριοθετεί περίφημα τις διαφορές ανάμεσα στις αντίστοιχες κατασκευές του γαλλικού γκρουπ. Διαθέτει μάλιστα τα στοιχεία για επιτυχημένη διαδρομή και στη δύσκολη ελληνική αγορά των Yaris και Qashqai, με ό,τι και αν σημαίνει αυτό.

 

Στο χέρι μας, η σειρά μας να αξιολογήσουμε αντικειμενικά στοιχεία και με υποκειμενικά κριτήρια, τις τρεις γαλλικές προτάσεις σε έξι υποψήφια, με δεδομένη τη δηλωμένη αδιαφορία των Γερμανών της Mercedes για το θεσμό, οπότε και δεν τους αξιολογούμε. Άλλωστε, τρία από τα έξι σε καταγωγή, αλλά και τρία κλασικά vs τρία πιο προχωρημένα σε σχεδίαση, και όχι μόνο, και το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν μπορείς να προβλέψεις τον νικητή. Το σίγουρο, σε μέτρηση, πως μένεις πολλή ώρα μαζί της. Έχεις πολλά να πεις και να ζήσεις με την Alpine.

Για τη συνέχεια, υπομονή._ Σ.Χ.