Ταξιδεύοντας

Επιστρέφοντας από τη Γαλλία το μυαλό φορτώνει με το πολιτικό κομμάτι της διαδικασίας που δεν εκφράζεται με τον ίδιο τρόπο από κάθε κατασκευαστή.

Για να είμαστε ακριβείς, δεν έχει να κάνει με την καταγωγή, ούτε με την ηλικία του επικεφαλής. Άλλωστε, αν αξιολογείς “αφεντικά” όπως π.χ. τον Ιταλό της Peugeot, το πάθος περισσεύει και στα 60 του χρόνια. Εδώ, μάλιστα, η άσκηση έχει ατού την εμπειρία, και από τη στιγμή που δε δημιουργείς μόνο για το δικό σου προσωπικό όφελος, αλλά για ό,τι υπηρετείς, χτίζεις ομάδα και προκύπτει διαφορά. Αρκεί, βέβαια, όπως το κάνει αυτός, ο περίφημος και δίκαια περήφανος κ. Ιωάννης Φίλιππος Ιμπαράτο, να επιλέγεις σωστά συνεργάτες, να τους δίνεις χώρο και η προσπάθεια να είναι ομαδική και να διαθέτει αρχές και χαρακτήρα.

Σε κάθε περίπτωση, αν οι προβλέψεις του chief με όραμα είναι εύστοχες και είσαι δίκαιος και διαβάζεις σωστά την προοπτική της αγοράς, διεκδικείς το θεωρητικά ακατόρθωτο, οπότε και η επιτυχία παίρνει άλλες, τεράστιες διαστάσεις.

Την 3η μέρα του “οδοιπορικού” μας μείναμε στο Μορτφοντέν, προσκεκλημένοι της Peugeot, για την Peugeot σε σχέση με το αύριο. 

Είναι σαφές. Οι υπερβολές στα αφτιά μας και οι αισιόδοξες προβλέψεις τις “άγιες ημέρες του 3008”, επαληθεύτηκαν και σε επίπεδο εργοστασίου και σε εθνικό επίπεδο - έργο της ελληνικής αντιπροσωπείας. Κοινή πολιτική, θα πείτε. Εκτίμησή μας, κοινός ο τρόπος που κερδίζεις, και αν η εργοστασιακή ομάδα παίρνει τα εύσημα για τις διεθνείς της επιτυχίες γκρεμίζοντας κάστρα σε αγορές-γερμανικά φέουδα, η εθνική ομάδα “γράφει” με το δικό της πιο γήινο και ελληνικό τρόπο, με πάθος και σκληρή δουλειά. “Όλα ευθεία”, αλλά σεβασμός στους συνεργάτες και προσοχή στις λεπτομέρειες, χωρίς η επιτυχία να βραχυκυκλώνει το μέτρο και να αλλοιώνει χαρακτήρες. Επί της ουσίας, αφού καθιέρωσαν το “αλλιώς” στα SUV με το χρυσάφι 3008 και μάλιστα με πολύ υψηλό μ.ο. στη σχέση τιμής-πώλησης, στηρίζουν με σταθερή στρατηγική την πορεία του 5008, ενώ λανσάρουν πρωτότυπα και στοχευμένα το 508 που προσφέρεται για πρώτους ρόλους στα σαλόνια αλλά και όχι μόνο. Δοκιμάσαμε στο Μορτφοντέν και το μικρό, με τον 1.5 diesel και τους 130 ίππους με το ΕΑΤ8 κιβώτιο και είναι με αυτή την εκδοχή που χαρακτηρίζεις σωστά αυτό το σεντάν-κουπέ των περίπου 5μ. Η απόλυτη ομοιογένεια, που αναδεικνύει ιδανικά την ποιότητα για σεμινάριο. Να επισημάνουμε με την ευκαιρία και πολλές αφορμές, πως όλο αυτό δένει αρμονικά με την τέλεια “στημένη” άμυνα, όπως αυτή εκφράζεται από τα ακόμα φρέσκα 208-2008, ενώ τη διαφορά την κάνει το αμυντικό χαφ που αναστατώνει, το 308 σταθερή αξία.

Ίσως υπερέχει το Focus αν εξετάσεις την γκάμα του συνολικά, αλλά μεμονωμένα, στο “ένας εναντίον ενός” το 308 1.2 βενζίνης με τους 130 ίππους δεν έχει αντίπαλο. Προσθέστε μια στρατηγική πωλήσεων προσαρμοσμένη στην ελληνική πραγματικότητα με επιθετικά ανοίγματα στις εταιρικές πωλήσεις, αλλά σκληρή άμυνα με αντεπιθέσεις στη λιανική, από σκληροτράχηλους, καλά εκπαιδευμένους ντίλερ και η εξίσωση με το υπερθετικό πρόσημο προκύπτει πεντακάθαρα και χωρίς απορίες. Η απόλυτη επαλήθευση της άποψής μας: “οι άνθρωποι κάνουν τη διαφορά”. 

Άλλωστε, το ζούμε ως Έλληνες παρατηρώντας την πορεία της Toyota στο ελληνικό ράλλυ και θα προσβάλλουμε τους έντιμους πιλότους-δημιουργούς της Τ.Ε. αν αναλύσουμε με τι όπλα-προϊόν κερδίζουν τα πρωταθλήματα αήττητοι και σε αγώνες με κακοτοπιές. Ήταν και παραμένει το after sales που δένει περίφημα με την ιαπωνική αξιοπιστία, αλλά είναι και η αξιοπιστία των ανθρώπων της εισαγωγικής και του δικτύου της που παραμένουν ακλόνητοι στην κορυφή, χάνοντας μόνο και κατά περίπτωση σε συγκριτικές δοκιμές του ειδικού Τύπου. Βλέπετε, παραμένουμε με πείσμα στο 0-100-0 και στις γωνιές που παίρνει το αμάξωμα, αλλά και στην ακρίβεια του τιμονιού στην ευθεία... Τεράστιες παράμετροι, όσο όμως και ξεπερασμένες, που μας εκθέτουν “οικογενειακώς” αλλά δεν είναι της στιγμής. Άλλωστε, το καλό, το ενδιαφέρον αυτοκίνητο είναι στα μάτια μας αυτό που συνδυάζει τη σύζυγο με... εκείνη που ονειρεύεσαι και τέτοιο συνδυασμό θα βρεις στην Peugeot και στην Audi, αφήνοντας ΒΜW και Alfa στο δικό τους τρελό παιχνίδι χωρίς όρια... Από την άλλη, μόνο τυχαία δεν πρωταγωνιστούν Yaris και Qashqai. Είπαμε: “οι άνθρωποι”.

Σε κάθε περίπτωση: “Sedan is back”...

Μας αρέσει αυτή η ατάκα του Ιωάννη Φίλιππου Ιμπαράτο, αλλά, με συμπάθεια και σεβασμό, είναι δική μας έκφραση, όπως σημειώσαμε πριν από περίπου έξι μήνες, οδηγώντας το κόκκινο 508 1.6-180PS ΕΑΤ8 στο Μόντε.

Με την ευκαιρία, ό,τι πιο εξελιγμένο σε 508 γνωρίσαμε, οδηγήσαμε και είδαμε, επιβεβαιώνει πως δεν πρόκειται για καπρίτσιο αλλά για ιδιαίτερα σοβαρή προσπάθεια που θα τη συνδέαμε με τη φιλοσοφία 3008. Άλλωστε και αυτό, το COTΥ και της καρδιάς μας, δέχτηκε σύγχρονες παρεμβάσεις μελλοντικού χαρακτήρα.

Αν η υβριδική τεχνολογία είναι φυσικό επακόλουθο, αξίζει να ενημερωθείτε για τα έργα Peugeot hybrid τα οποία αποκαλύπτονται αυτές τις ώρες. Αντίστοιχα και για τη δουλειά της Prugeot Sport στο 508, αλλά και για την τόσο αθώα στο μάτι, παρόλ' αυτά προχωρημένη έκδοση του 3008 του αύριο, με λανσάρισμα το Φθινόπωρο...

Από εκεί και πέρα

Ευρύτερα για το COTY τα είπαμε. Για την υβριδική τεχνολογία που επιβεβαιώνει πόσο μπροστά ήταν η Toyota πριν από 20 χρόνια, μιλάει πλέον κάθε κατασκευαστής από μόνος του. Υποκλιθήκαμε “μετανιωμένοι” στο “μόνο ρεύμα” λόγω Nero και i-Pace, είμαστε σίγουροι πως θα χάσουμε τη φωνή μας με το e-tron έχοντας εμπιστοσύνη στα σχόλια των συναδέλφων μας και μέχρις εκεί. Μακριά από εμάς το παιχνίδι με κωδικό “plug-in”. Χαϊδεύεις το γκάζι για να κινηθείς μόνο με ρεύμα στην πόλη, ενώ παίζεις κρυφτό με το φρένο ώστε, εκτός πόλης, να μη χάνεται το μέτρο σε κατανάλωση -λόγω και βάρους-, όπως για παράδειγμα στα Τ8 της Volvo. Προτίμησή μας τα ντίζελ. 

COTY 2019!

Προβλέψεις για το φετινό COTY δε χωρούν. Όλοι, και οι 6-7 μπορούν, και ο καθένας από την πλευρά του θεωρεί ότι έχει τα ατού που απαιτούνται. Να θυμίσουμε πως ψηφίζουμε δημοσιογράφοι και όχι επιχειρηματίες, οπότε μην απορήσετε αν προκύψει κάτι απρόβλεπτο. Ακόμα και τα φαβορί ο καθένας μας τα κατατάσσει διαφορετικά. Για παράδειγμα, αν επιλέξεις συμβατικά και εξαιρώντας τη Mercedes, ψηφίζεις Ford -έστω οριακά από το 508- και ακολουθούν το Κia και το C5. Με το χέρι στην καρδιά, Alpine που σε συναρπάζει και αν βλέπεις μακριά και θέλεις να τιμήσεις μια εύστοχη προσπάθεια από σήμερα για το αύριο, η Jaguar είναι το φαβορί. Ο καθένας το δικό του λοιπόν και μένει να δούμε τι θα βγάλει η κάλπη στις 4 Μαρτίου, στη Γενεύη.

Την ίδια ώρα, το μυαλό ταξιδεύει στο COTY 2020 και έχουμε λόγους να πιστεύουμε πως θα εξελιχθεί σε μάχη Γάλλων, χωρίς να είναι δυνατή η αποφυγή crash test εντός της PSA. Ενδιαφέρον όλο αυτό σε κάθε περίπτωση._ Σ. Χ.