Γάλλων έργα...

Έχουν ξεφύγει. Κερδίζουν στο WRC, έχουν ταλέντα σε F1 και MotoGP, ενώ συμμετέχουν και πίσω από τη σκηνή σε ρόλους πρωταγωνιστή.

Οι βασικοί τους κατασκευαστές δεν αφήνουν τίποτα στην τύχη και διδάσκουν τις συνέργειες που πλέον επιβάλλονται για την εξέλιξη σε όλα τα επίπεδα.

Αφορμή για το σημείωμα η νίκη του Οζιέ με το Citroen C3 WRC και στο Μεξικό και η παρουσίαση χθες στη Νίκαια του νέου DS3 Crossback.

Το είδαμε στο Παρίσι και στην έκθεση του Άρη Γαλανόπουλου στο Ελληνικό, και θέλαμε να το γνωρίσουμε.

Στη Νίκαια η παρουσίαση. Στην τέλεια διαδρομή, με στοιχεία ειδικής και να η ευκαιρία ώστε να παίξουμε με τα όριά του αξιοποιώντας και τον φρέσκο 1.2 βενζίνης με τους 155 ίππους σε άψογη συνεργασία με το αυτόματο 8άρι τους - ένα από τα καλύτερα της αγοράς. Ο κινητήρας; Σκεφτόμαστε πως θα δένει στο 308 που παραμένει αρχηγός και στο νέο 208, χαμογελάμε και αφιερώνουμε τη «στιγμή» στο νέο DS3.

Κλασικό Β-SUV και με τα Q2 και Countryman δημιουργεί μια σούπερ 3άδα που δικαιολογεί απόλυτα τη σφραγίδα premium. Με τα υποδεκάμετρα και το μοιρογνωμόνιο θα σχολιάσει ο παλαιοκομματικός ότι τυπικά δε συγκρίνονται. Να το πει στους ανθρώπους της DS λοιπόν, όπως και για το 0-100 και για το ποτέ φτάνει τα 1.000 μέτρα. Το σίγουρο είναι πως με τέρμα γκάζι για απόσταση 200 χλμ. δύσκολα μένεις κάτω από τα 10 λίτρα/100 χλμ. με τον καλό κινητήρα, όντας γεμάτος από χαμηλά, αλλά μουγκρίζει. Από την άλλη, σίγουρα δε γέρνει, ενώ έχεις και το σωστό τιμόνι τόσο στην ευθεία, όσο και οδηγώντας με τη δική μας έννοια. Άλλωστε, εμείς το κατατάσσουμε δίπλα στο αγαπημένο μας Α1 και σε ένα all time classic 5θυρο Mini που σεβόμαστε, διατηρώντας στα όνειρά μας το μπιζού, την 3θυρη καθαρόαιμη εκδοχή. Να θυμίσουμε πως το DS3 που ξέραμε και συζητάμε τρία χρόνια ερωτευμένοι μαζί του, ήταν το μόνο χάτσμπακ γνήσιος ανταγωνιστής του θρύλου που παραμένει φρέσκος και υγιής. Διαχρονική η αξία του. 

 

DS3 Crossback

Έχουν δουλέψει σκληρά και εφ' όλης της ύλης. Η νέα τους πλατφόρμα από εδώ ξεκινάει την καριέρα της. Θα χρησιμοποιηθεί στο 208 και στο Corsa, αλλά εξελίχθηκε με την ανάρτηση και το αμάξωμα του DS. Στόχος το γνωστό, περίπου ακατόρθωτο. Ο συνδυασμός σφιχτού και άνετου. Σφιχτό όπως ήταν το DS3 που ξέρουμε σε σημείο που να ενοχλεί και άνετο όπως τα C3 - ως συνειδητή επιλογή. Εδώ έχουμε την απόλυτη εξέλιξη του πακέτου “208” που γνωρίζουμε. Αν στη θεωρεία πρόκειται για SUV με τη σωστή απόσταση από το έδαφος και τις διαδρομές της ανάρτησης που ταιριάζουν με τους μεγάλους τροχούς, η συνέχεια στο δρόμο είναι διαφορετική. Πρόκειται για το GTi της κατηγορίας και δε χρειάζεται να επιλέξεις τη σπορ ρύθμιση για να αξιοποιήσεις το στιβαρό, τέλεια ρυθμισμένο πλαίσιο. Στις λακκούβες οδοστρωτήρας, στο βουνό σε στυλ 3008, με τις μικρότερες διαστάσεις να αυξάνουν τα περιθώρια για ακόμα υψηλότερη μ.ω.τ.. Έχουν κάνει διάνα στο δέσιμο της ανάρτησης με τη νέα πλατφόρμα και το νέο πολυτάλαντο αμάξωμα. Ευχάριστη έκπληξη και το τιμόνι κλάσης C5 Aircross και πλέον είναι σαφές πως μπήκαν στο δρόμο “Peugeot” και δημιουργούν. Καλό το διαφορετικό, αλλά σίγουρη είναι η προσαρμογή στο πετυχημένο, με πινελιές να κάνουν τη διαφορά. Μικρο DS7 σχεδιαστικά και οι 4 πόρτες δεν προδίδουν χώρους, αλλά ένα στυλ που ψάξε και δε θα βρεις. Περί χώρων ο λόγος και οι αποσκευές θα ταλαιπωρηθούν αλλά είπαμε το στιλ σε ένα αυτοκίνητο 4 μέτρων δεν συνάδει με τη μετακίνηση 4 επιβατών μετά αποσκευών. Το γαλλικό γκρουπ άλλωστε διαθέτει πλέον προτάσεις για κάθε διάθεση που έχει να κάνει και με τις ανάγκες του καθενός μας. 

Δεν το κρύβουμε. Μας άρεσε πολύ το μακρύ ταξίδι στη Νίκαια μέχρι να βάλει η Aegean σε εφαρμογή το καλοκαιρινό της πρόγραμμα. Μας δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμάσουμε και την ηλεκτρική έκδοση, με αυτονομία 320 χλμ. όταν με το Peugeot θα έχεις ρεύμα για 350, αλλά και τις πιο γήινες. Όπως αυτήν με τον 1.2 (130 PS) βενζίνης ή με τον 1.5 (130 PS) πετρελαίου. Σε όλες τις περιπτώσεις με το αυτόματο 8άρι. Αν το επιλέξετε για το μοναδικό του ύφος και την ποιότητα των υλικών εσωτερικά και δε σας ενδιαφέρουν οι επιδόσεις, ο 1.5 πετρέλαιο με τους 100 προσφέρεται μόνο με το χειροκίνητο 6άρι που θα το βρείτε ως πλάνο Β και με τον 130άρη.

Τι δεν θα βρούμε ακόμα; Έναν καλό, καθαρόαιμο 4κύλινδρο 1.6 βενζίνης με τους 180 ίππους, που θα έδενε περίφημα με αυτό το πολύ γαλλικό, πολύ σοφιστικέ B-SUV που θα κοσμεί την ελληνική αγορά από το τέλος Μαΐου. Μέχρι τότε διαβάστε και το πλήρες άρθρο των συνεργατών μας, με λεπτομέρειες για τη νέα πλατφόρμα, για τις διαστάσεις που μας απασχολούν, για τα πολύ προηγμένα φωτιστικά σώματα και για τα εξαιρετικά συστήματα συνδεσιμότητας που το χαρακτηρίζουν.

Τι θα αλλάζαμε; Το ταμπλό τύπου DS, αφού ποτέ δεν ξέρεις αν είσαι εύστοχος με τα κουμπιά αφής, με το κλασικό πλέον i-Cockpit της Peugeot. Άλλωστε και εδώ οβάλ είναι το τιμόνι, γιατί να μην έχουμε και τους διακόπτες με τη συμβατική λειτουργία και στη σωστή θέση;

Η τιμή του στη Γαλλία έχει προσαρμοστεί στο Q2 και για τη χώρα μας δεν έχουμε καμιά αμφιβολία ότι θα είναι καλύτερη. Σε κάθε περίπτωση αυτό το DS που δεν έχει απευθείας αντίπαλο θα βρει αγοραστές από B-C συμβατικά και SUV και το αδικείς αν το περιορίσεις. Μπορεί τα σεντάν να επιστρέφουν και ένα διθέσιο να μας έκλεψε την καρδιά, αλλά με τέτοια SUV η κατηγορία παραμένει σε ανοδική πορεία και μάλιστα με την άποψη που λείπει._ Σ. Χατζηπαναγιώτου