Με αφορμή την παρουσίαση του Χ-Ceed, το μυαλό ταξιδεύει στην Κορέα. Είναι διαφορετική η Κia σε σχέση με ό,τι γνωρίζουμε από την Ανατολή, και όχι μόνο. Καταφέρνει μάλιστα να έχει προσωπικότητα, με αξίες που ευρύτερα έχουν υποβαθμιστεί.

Πρόκειται για την αποδεδειγμένη ποιότητα, μέσα από την αξιοπιστία της και την αισθητική της. Τίποτα στην τύχη. Μεγάλη σημασία στο μάρκετινγκ. Στο εργοστάσιο στη Φρανκφούρτη, όπου είναι η βάση της Κia Ευρώπης, αλλά και σε εμάς εδώ. Με πλήρη γκάμα, πολύ καλά δουλεμένη. Θα τη χαρακτηρίζαμε την Audi της Ανατολής, με ό,τι αυτό σημαίνει, και σε συνδυασμό με το πώς είναι τοποθετημένη στο κορεατικό γκρουπ. Διδάσκουν οι Κορεάτες το δύσκολο «ένα στα δύο» και το μεταφράζουν με μια στρατηγική για σεμινάριο, χωρίς να υποβαθμίζουν τη Hyundai. Κατασκευαστής κλάσης Toyota και VW, και είναι αυτή η δυναμική της που αφήνει χώρο και επιτρέπει στην Κia να δημιουργεί διαφορετικά. Με άποψη που δεν προκύπτει τυχαία.

Διαθέτουν το Picanto, που στην κατηγορία του έχει αντίπαλο μόνο το i10, ενώ με το Rio είναι ανταγωνιστικοί και στην κατηγορία-κόλαση, όπως είναι το segment B. Τι να γράψουμε για το Ceed, το παραλίγο Αυτοκίνητο της Χρονιάς, παρά την ύπαρξη του Focus στη λίστα; Εξαιρετικό! Όπως βέβαια και το Stonic, κορυφαίο ως B-SUV στη δική μας λίστα, οπότε και θεωρούμε το νεοφερμένο DS 3 κλάσης Q2 και Countryman, και δε διακρίνουμε ανταγωνισμό. Ψηλά ο πήχης από τους Γάλλους. Ήταν-είναι το «3008», είναι πλέον και θα είναι το DS.

Οι Κορεάτες επί του προκειμένου απαντούν με το Sportage hybrid. Δεν επαναστατεί, αλλά μπαίνει στη μάχη με ατού, αφού το ρεύμα συνδυάζεται με πετρέλαιο. Να υπενθυμίσουμε ότι το Niro-«μόνο ρεύμα» αποτελεί το πλέον έντιμο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της αγοράς, καθώς είναι το μοναδικό όπου το εύρος λειτουργίας του (range) συνδυάζεται απόλυτα με τα χιλιόμετρα που διανύεις, όπως και αν οδηγείς!

Μας αρέσει, όπως εξαιρετικής αισθητικής είναι και το X-Ceed, που έρχεται και έχουμε δοκιμάσει. Πρόκειται για μια υπερυψωμένη Giulietta με απόλυτη ισορροπία όγκων, και πινελιές που μόνο σε Ιταλούς θα βρεις. Θα συνδυάζεται με τα δύο καταπληκτικά σύνολα βενζίνης του 1,0 λίτρου και με τον 1.4 με τους 140 ίππους - γνώμη μας, κορυφαίο σύνολο σε σχέση με τον 1.5 των Γερμανών και της Ford, με την PSA να έχει το πάνω χέρι και σε αυτόν τον πολύ σοβαρό τομέα.

Η ανάρτηση; Υπομονή. Είμαστε οι τελευταίοι που δε θα σεβαστούν το εμπάργκο που συμφωνήσαμε να τιμήσουμε.

Θα αρέσει αυτό το Ceed-περίπου SUV, ενώ είναι γνωστό ότι σ' αρέσει να οδηγείς Stinger. Σε κάθε του εκδοχή. Σε σκούρο μάλιστα χρώμα είναι και σχετικά διακριτικό.

Μας αρέσει και τη σεβόμαστε την Kia, και ας αγοράζαμε χθες και με δανεικά Hyundai i30N στη φάστμπακ εκδοχή του και σε σοβαρό χρώμα. Λευκό ή σκούρο γκρι.

Για την Kia, έχει το δικό του μέταλλο ο... Ιταλός από την Κορέα, με στυλ που λείπει, και κρίμα που η διαθεσιμότητα των αυτοκινήτων τους είναι περιορισμένη. Με διαθέσιμα Stonic 1.0 στην ελληνική αγορά, η εικόνα θα ήταν διαφορετική, αφού είναι ανταγωνιστικό και του T-Roc (εχθρός του το Kona), αφήνοντας το T-Cross για το Arona, που πολεμάει με πολλά ατού. 

Η αγορά μας δεν πετάει χαμηλά, με την Toyota να κερδίζει τίτλους με τρία μοντέλα χάρη στην αξιοπιστία της, και τη Nissan να πρωταγωνιστεί με 1.5, χάρη στη στρατηγική της, εμπορική πολιτική για τους ειδικούς. Τουλάχιστον για εμάς, όλη αυτή η υπερπαραγωγή εξαιρετικών αυτοκινήτων δημιουργεί το ενδιαφέρον που μας κρατά υγιείς. Αρκεί βέβαια να έχεις τη γνώση και το ήθος να ξεχωρίζεις και να κατατάσσεις, ακόμα υποκειμενικά. Άλλωστε, το αυθόρμητο, η γλώσσα της καρδιάς (σπάνια σήμερα), έχει τη γοητεία της. Μόνο τυχαία αυτή η πρακτική-έργο Κώστα Καββαθά δεν είναι κοινής αποδοχής σε σχέση με αναγνώστες που καλά κάνουν και είναι καχύποπτοι, αλλά και διαφημιζόμενους που σέβονται τις απόψεις μας._ Σ. Χ.