Μόνο ένας ειδικός με τη σχετική κουλτούρα και γνώση, που βλέπει πολύ μπροστά και κοινωνικά, προβλέποντας τις εξελίξεις, θα μπορούσε να “δει” αυτήν τη συγκλονιστική εξέλιξη.

Ένας σπάνιος άνθρωπος, του επιπέδου, της κλάσης αν προτιμάτε του Κώστα Καββαθά και ψάξε και άλλον δεν θα βρεις ούτε στην Ευρώπη. Εκεί, τη μεγαλοφυΐα τη σκοτώνει ο καθωσπρεπισμός και η εξέλιξη προκύπτει σε ένα στείρο και ενίοτε θολό περιβάλλον. Εξαίρεση τα αποτελέσματα μηχανικών με το σωστό DNA και το δικό τους στυλ που διαμορφώνει χαρακτήρα και έχουμε αναφερθεί στην Porsche 911 και στο Mini. Σήμερα, αναφερόμαστε στο Peugeot 205, που πλέον ως super 208 στη σύγχρονη εκδοχή του, παραμένει λαμπερό, ξεπερνώντας με τακτ το παρελθόν. Προδίδει μάλιστα αυτό το διαφορετικό που εκφράζει την Peugeot και με μαγικό τρόπο τη διαφοροποιεί από τη Citroen, ενώ λογικά δε βλέπει την Opel. Στην Peugeot έχουν μάτια μόνο για premium κατασκευές, ακόμα και όταν πρόκειται για το 308 που αντέχει στο χρόνο μην έχοντας να ζηλέψει τίποτα από κανέναν, εκτός ίσως από τη σειρά 1 της BMW, τη Mercedes A-Class και το Ford Focus. Άλλωστε, δεν είναι κρυφό: Πολλοί από εμάς θα επιλέγαμε ένα μεταχειρισμένο 308 αντί π.χ. σύγχρονου Astra κ.ά., που αλλάζουν ενώ παραμένουν ίδια, όντας ακόμα και ποιοτικές προτάσεις χωρίς χαρακτήρα. Το στοιχείο που κάνει τη διαφορά.

Περί 208

Χαρακτήρας, στυλ και εν τέλει η προσωπικότητα που ξεχώριζε το 205 και σήμερα επιβάλλει την τοποθέτηση του νέου 208 χωρίς αντικειμενικά στοιχεία. Χωρίς ανταγωνιστικά κριτήρια, έχοντας βέβαια εμπιστοσύνη στο δημιουργικό πάθος των ανθρώπων που το τοποθετούν, το προωθούν και το προσφέρουν στον καταναλωτή. Δεν πρόκειται για διορθωτικές πινελιές. Πρόκειται για στρατηγική που θα έπρεπε να παρουσιάζεται σε ακριβό σεμινάριο με κλειδί το ότι δε βασίζεται στην πολιτική των τιμών. Αυτοί οι τύποι, πουλάνε το 3008 CΟTY με μ.ο. που ξεπερνάει τις 30.000 ευρώ και αρχικά είχαν αντιμετωπιστεί με ειρωνικά χαμόγελα που όμως εξελίχθηκαν σε σκυθρωπά πρόσωπα. Ίσως μάλιστα ο τρόπος τους έχει αλλάξει τα ωράρια των ανταγωνιστών τους, αλλά κακά τα ψέματα: όσο κι αν κοπιάρεις, αποδεικνύεται πως η ιστορία δεν επαναλαμβάνεται και αυτό άλλωστε προκύπτει και από τη στρατηγική της Toyota και της Nissan. Διαφορετική προσέγγιση, αλλά αντίστοιχο αποτέλεσμα, συνδεδεμένο με την υπέρβαση που γράφει ιστορία, κάτι που προκύπτει πλέον και στην Κάτω Κηφισιά και αλλού.

Ξεφεύγουμε όμως. Είναι σαφές πως οι άνθρωποι κάνουν τη διαφορά, αλλά είμαστε οι τελευταίοι που θα υποτιμήσουμε το προϊόν υποβαθμίζοντάς το στη θεωρεία μας. Ήταν χρυσάφι το 205 και κρίμα που εμείς, ενθουσιώδεις τότε, υποτιμήσαμε το 206 που έγραψε αντίστοιχη ιστορία. Το ξεπέρασε μάλιστα, αφού υπερείχε συνολικά και καθιερώθηκε σε μια διαφορετική, πολύ πιο ανταγωνιστική εποχή. Ακόμα πιο δύσκολο το έργο του 207 που μπορεί να είναι το πιο όμορφο της σειράς, όντας και το μεγαλύτερο και μάλιστα με υποδειγματικό τρόπο, αλλά δέχτηκε πίεση. Σε άλλες χώρες ανταποκρίθηκε, ενώ αλλού έχασε και κυρίως στριμώχτηκε από το Clio. Οι Γερμανοί, που “κρίνουν” την ευρωπαϊκή αγορά, ποτέ δεν έκρυψαν την ευαισθησία τους γενικότερα στη Renault. Με το 208 άλλαξαν τα δεδομένα. Δημιουργία από την Peugeot για τους Peugeot και όσοι πιστοί προσέλθετε. Δεδομένο ότι αδιαφορούν για την αξιοπιστία της Toyota, τον πλουραλισμό των Γερμανών, τις εσωτερικές διαστάσεις του Clio ή τη δυναμική του Corsa, πρόταση των 9.999 ευρώ. Από λευκό χαρτί δημιούργησαν τότε, ενώ την ώρα τη σωστή, σήμερα, ήρθε η αλλαγή. Το νέο 208 θα μπορούσε να ονομάζεται 209, αφού τίποτα δεν είναι ίδιο, εκτός από το βασικό του στοιχείο που παραμένει το στυλ του. Το στοιχείο που το έχεις και το διαχειρίζεσαι και δεν προκύπτει αγοράζοντας. 

Peugeot 208

Αν δεν το έχεις, τοποθετείσαι στη σειρά και δίνεις τη μάχη με τα πακέτα προσφορών και με άλλους τρόπους, όπως π.χ. αγοράζοντας ύλη στα Μέσα, οπότε και εκτοξεύονται τα κλικ. Στην Peugeot, όπως με το 508 έτσι και με το νέο super 208 (δική μας ονομασία) δημιουργούν, ακολουθώντας το δικό τους θεό. Εκσυγχρονίζουν, βλέποντας και στο “μεθαύριο”, αλλά δεν ξεφεύγουν από τις αρχές τους. Έντιμοι σε σχέση με τις διαστάσεις, αγχωμένοι σε σχέση με την ποιότητα, όπου έχουν να αντιμετωπίσουν και τους Κορεάτες, αλλά η προτεραιότητα, σε ό,τι σπάνιο τους διακρίνει. Σχεδίαση σε αρμονική συνύπαρξη με την οδική συμπεριφορά. Το είδαμε στο Μορτφοντέν και στη συνέχεια, το είδαν όλοι στο Παρίσι. Αργότερα, το οδηγήσαμε στο Μορτφοντέν, εντός της πίστας, σημειώνοντας ότι η μπόρα θα εξελιχθεί σε καταιγίδα με το 2008. Ακολούθησε η δοκιμή στο Τάνις, επιλέγοντας στο να εξελιχθεί χωρίς συναίσθημα η παράλληλη δοκιμή με τo Clio το οποίο αντικειμενικά υπερέχει στην εκδοχή με κινητήρα ντίζελ των 115 ίππων. Θα πείτε ότι “με βενζίνη κερδίζει το 208”. Εδώ λοιπόν είναι η διαφορά. Απλά δεν συγκρίνονται, με το Peugeot να έχει το πάνω χέρι σε μη μετρήσιμες συγκρίσεις. Είναι όπως όταν σχολιάζεις, όταν αναφέρεσαι σε έναν ωραίο άνθρωπο ή σε ένα τετράποδο. Στο φιλαράκι σου. Στην παρέα σου, και εκεί δε μετράει η ράτσα και το μέγεθος, αλλά ο τρόπος. Το πώς συνεννοείται και τι μένει. Ακριβώς όπως όταν ερωτεύεσαι. Διαδικασία ζωής που σβήνει τα αντικειμενικά κριτήρια. Παρεξηγήσιμο το σχόλιο, αλλά από καρδιάς με δεδομένο πως όντας ερωτεύσιμο το 205 το ίδιο ισχύει σήμερα και με το 208. Σύμφωνοι, στις GTi εκδοχές το μαύρο 205 και του ίδιου χρώματος και τύπου 208 που θα αποχωριστούμε μετά από 30 μήνες συνύπαρξη και με γεγονός ότι δεν προβλέπεται εκδοχή GTi για τη σύγχρονη, τη σούπερ έκδοση. Σε πρώτη φάση ούτε έκδοση 1.2 με 155 ίππους και με αυτές τις σκέψεις να 'μαστε στη Λισαβόνα για την παρουσίασή του στα μέλη του COTY. Εκδήλωση με σεβασμό στο ρόλο μας, μακριά από τις αστοχίες της Opel και τις ασυναρτησίες της Renault σε επίπεδο εργοστασίων και όχι μόνο.

Πρώτη δοκιμή παντός εδάφους...

Αγνοήσαμε το ηλεκτρικό αν και μας “προκαλούσε”, κυρίως λόγω επιδόσεων και αυτονομίας (+300 χλμ.), κλείσαμε το μάτι στην ντίζελ εκδοχή με επιλογέα κλάσης DS3 και επικεντρωθήκαμε στην έκδοση με τον 1.2 βενζίνη, με τους 130 ίππους και το 8ο θαύμα ως κιβώτιο. Πιο απλά το αυτόματο 8άρι τους, που δίνει την απαραίτητη υπεραξία σε αυτό το premium σούπερ μίνι. Είναι σαφές. Αποδεικνύεται πως δεν είναι μόνο στο μάτι όμορφο. Εκτός από τον αναμενόμενο χαρακτήρα του και αυτό το ύφος-στυλ του που σε προκαλεί, έχει και ψυχή. Είναι το πλέον ανθρώπινο Peugeot της σύγχρονης εποχής. Όπως ακριβώς τότε, το 205 που έμεινε στην ιστορία. Μια ματιά γύρω-γύρω, άνοιγμα πόρτας κλάσης DS, θέση οδήγησης Peugeot και η συνέχεια ξεπερνάει τις συγκρίσεις. Είναι αυτό που λέμε μοναδικό. Αντικατοπτρίζεται περίφημα αυτή η τέχνη τους να συνδυάζουν το πλαίσιο με την ανάρτηση και το αποτέλεσμα να το απολαμβάνεις στο χέρι σου και όχι μόνο. Βλέπετε, το φοράς. Όπως ένα καλά ραμμένο κοστούμι. Έχεις το ποιοτικό ύφασμα, τα προχωρημένα σχέδια, ενώ έχει την εμπειρία ο ράφτης. Δυστυχώς, όμως, το κορμί σου δεν τον βοηθάει. Όποτε εκεί, τότε θέλεις καλλιτέχνη-δημιουργό ώστε να αξιοποιήσει τα υλικά και να προσαρμόσει, αφού είναι αδύνατη η αντιγραφή-διεκπεραίωση. 

Peugeot 208
Με τον Hugues Nouvel de la Flèche, αρχηγό επικοινωνίας. Στόχος τους, το 208 "COTY 2020".

Δεν έχω ιδέα από τιμές. Σημαντικό το τι θα σου προσφέρουν με 16, 17, 18 χιλιάδες ευρώ, ενώ το μίζερο 9.999 των «Γερμανών», που υστερούν και σε τρόπο, εδώ θα έχει να κάνει με την αντίστροφη λογική της αρχοντιάς, με 19.999 “βλέποντας” μόνο τα Mini-Α1 με πολλά ατού.  Αργό; Καμία σχέση αφού έχεις το σωστό σασί και το κιβώτιο-γάντι ώστε να απολαύσεις την ομοιογένεια που προσφέρει, και μαζί με το στυλ του κερδίζει και την ψήφο μας στη μέγιστη τιμή. Το Νοέμβριο στην Ελλάδα λέει το ρεπορτάζ και περιμένουμε ένα κόκκινο-ρουμπινί που θα μας φτιάχνει τη διάθεση, με 130 ίππους και ποιότητα κύλισης DS, που θα βρείτε και στο 2008-καταιγίδα._ Σ. Χ.

Ποιός πιστεύετε ότι θα κερδίσει φέτος το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών στο WRC;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

Περισσότερα Άρθρα του Συντάκτη