top icon
Blog

Επιλέγοντας την 10αδα

Δείτε πως από όλα τα μοντέλα που οδηγήσαμε το 2019 καταλήξαμε στην δική μας δεκάδα των υποψήφιων, για το Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς.

Ανακοινώθηκαν τα δέκα μοντέλα που θα κονταροχτυπηθούν για την ανάδειξη του «Ελληνικού αυτοκινήτου της χρονιάς» (διαβάστε περισσότερα εδώ). Να υπενθυμίσουμε ότι κάθε ένας από τους 24 δημοσιογράφους, μέλη του ανεξάρτητου δημοσιογραφικού θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», προτείνει την δική του δεκάδα υποψήφιων μοντέλων και ύστερα από την καταμέτρηση όλων των προτάσεων, προκύπτει η τελική λίστα με τα δέκα δημοφιλέστερα μοντέλα.

Οι ιδιαιτερότητες και τα χαρακτηριστικά της Ελληνικής αγοράς επηρεάζουν όπως είναι απόλυτα φυσιολογικό την επιλογή σε όλα τα επιμέρους βήματα αυτής της επιλογής.

Από τα 29 μοντέλα λοιπόν που περιελάμβανε η αρχική λίστα, το πρώτο «ξεσκαρτάρισμα» είναι σχετικά εύκολο, με δεδομένο το ύφος και την κατηγορίας τιμής ορισμένων μοντέλων όπως τα : Audi e-tron, BMW 8 series / Z4 / X7, Jeep Wrangler, Lexus UX, Mercedes GLE, Porsche 911, Range Rover Evoque και Volvo V60 CC.

Αν τώρα είχαμε να επιλέξουμε μία 15αδα ή μία 20αδα, τότε θα μπορούσαμε να είχαμε συμπεριλάβει μοντέλα όπως τα σεντάν (BMW 3 series, Mercedes CLA και Peugeot 508) ή τα μεγαλύτερα SUV (Audi Q3, Citroen C5 Aircross, Seat Tarraco και Toyota RAV4), ή ακόμα και κάποιες MPV προτάσεις όπως η Mercedes B Class και η τριπλέτα Citroen Berlingo/Opel Combo Life/Peugeot Partner. Δεν θεωρούμε όμως ότι έχουν αυτό το κάτι παραπάνω που θα τους επέτρεπε να εξοστρακίσουν εκτός δεκάδας κάποια από αυτά που τελικά επιλέξαμε.

Κάπως έτσι καταλήξαμε στις τελικές ομάδες που απαρτίζουν την, δική μας, δεκάδα και ανήκουν στις δημοφιλέστερες κατηγορίες της εγχώριας αγοράς:

Τα σούπερμινι Audi A1, Peugeot 208 και Renault Clio

Tα κόμπακτ SUV: DS3 Crossback, KIA XCeed, Suzuki Jimny και VW T-Cross

Tα μικρομεσαία χάτσμπακ: Mazda 3, Skoda Scala και Toyota Corolla.

Μπορεί μοντέλα όπως το Audi A1 και το DS3 Crossback να θεωρούνται premium και για κάποιους να μην ανήκουν εδώ., Θεωρούμε πάντως ότι οι αρχικές τους τουλάχιστον εκδόσεις βρίσκονται εντός ελληνικής πραγματικότητας, κάτι που ισχύει και για το Suzuki Jimny παρά τις μηχανολογικές του ιδιαιτερότητες.

Τελικά οι απόψεις μας φαίνεται ότι ταυτίζονται με των περισσοτέρων συναδέλφων, με εξαίρεση την Toyota Corolla η οποία βρέθηκε εκτός δεκάδας και στην θέση της βρέθηκε το Citroen C5 Aircross. Όσο πάντως και αν εκτιμούμε την άνεση και τις ικανότητες του Γαλλικού SUV, νομίζουμε πως η Corolla αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι της εγχώριας αυτοκινητιστικής πραγματικότητας, όχι μόνο λόγο ονόματος και φήμης, αλλά και λόγω της μεγάλης βελτίωσης που παρατηρήσαμε στην τελευταία της γενιά, ενώ η υβριδική της υπόσταση (δε δύο μάλιστα εκδόσεις ιπποδύναμης πλέον) της χαρίζει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στους απαιτητικούς «οικολογικούς» καιρούς που ακολουθούν.

Υπομονή μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου οπότε και θα αναδειχθεί ο νικητής και θα επανέλθουμε με αναλυτικότερα σχόλια για την ψήφο μας και κάθε μοντέλο αυτής της τελικής δεκάδας._Σ.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ