Behind the scenes

Σε έναν αγώνα του Παγκοσμίου είναι λογικό οι πρωταγωνιστές να τραβούν πάνω τους όλο το ενδιαφέρον. Για να δώσουν ωστόσο την παράστασή τους, έχει καταστρωθεί -και ακολουθείται- ένα τεράστιο πλάνο, με τις επιμέρους διαφορές από αγώνα σε αγώνα να φέρνουν κάποιους οργανωτές στην κορυφή μιας άτυπης κατάταξης.

Kάποτε το Ράλλυ Ακρόπολις «τερμάτιζε» σταθερά μεταξύ των κορυφαίων αγώνων του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Αυτό βέβαια συνέβαινε στα μέσα της περασμένης δεκαετίας, και χάρη στο ελληνικό ταμπεραμέντο, στη γνώση και στην αποτελεσματικότητα ορισμένων στελεχών του αγώνα... Διότι, σε επίπεδο υλικοτεχνικής υποδομής και ποσότητας ανθρώπινου δυναμικού, ο αγώνας «μας» μόνο θεωρητικά μπορούσε να πλησιάσει ορισμένους του ανταγωνισμού.

Με αφορμή ακόμα μία αποστολή μας στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, ψάξαμε λίγο τα «ψιλά γράμματα» του αγώνα που μόνο κατ’ όνομα σχετίζεται με το Πριγκιπάτο. Στην πραγματικότητα η έδρα του βρίσκεται στην κοινότητα της Γκαπ στη νοτιοανατολική Γαλλία, με τον αγώνα να ανεβοκατεβαίνει τα περίπου 300 χλμ. που τη χωρίζουν από το Μόντε, ώστε να δικαιολογείται και η... χλιδάτη ονομασία του. Η διαδρομή των 1.505,64 χιλιομέτρων της φετινής 88ης εκδοχής, που άρχισε να χαράσσεται στις αρχές Ιουνίου και έλαβε την τελική μορφή της ήδη από το Σεπτέμβριο, πέρασε μέσα από 41 κοινότητες και χωριά, με τη «μετάφραση» σε ανθρώπινο δυναμικό να εντυπωσιάζει. Μόνο για τις τελετές εκκίνησης και τερματισμού εμπρός από τη μαρίνα του Μόντε Κάρλο επιστρατεύθηκαν 120 αστυνομικοί της περιοχής, ενώ ακόμα 115, τμημάτων της Γαλλίας, κλήθηκαν τις υπόλοιπες μέρες. Σε αυτούς προσθέστε μια δύναμη από 1.131 μέλη της γαλλικής τροχαίας, τα οποία -ενημερωτικά- πληρώνονται υπερωρίες για να υπηρετήσουν στον αγώνα! Τα παραπάνω συνεπάγονται και 282 υπηρεσιακά οχήματα...

Δεν υπάρχει προδιαγραφή από την Παγκόσμια Ομοσπονδία ως προς την επάνδρωση ενός αγώνα. Σαφώς υφίστανται κάποια «άγραφα» μίνιμουμ, όμως στο τέλος μιλάει το μπάτζετ κάθε οργανωτή και οι επιμέρους ανάγκες, όπως αυτές προκύπτουν από την προσέλευση θεατών. Σε ό,τι αφορά το Μόντε Κάρλο, οι θεατές κυριολεκτικά κατακλύζουν τη διαδρομή του αγώνα. Τα περυσινά καταγεγραμμένα στοιχεία θέλουν πάνω από 200.000 ανθρώπους να έχουν ταξιδέψει στις γαλλικές Άλπεις για μία δόση WRC, ενώ είναι ήδη ορατές οι πρώτες ενδείξεις για περαιτέρω αύξηση φέτος. Μόνο για τη διαχείριση του πλήθους η διοργανώτρια λέσχη επιστρατεύει 336 άτομα, που στη διάθεσή τους, μεταξύ άλλων, έχουν και 191(!) αυτοκίνητα Renault, η οποία παραδοσιακά υποστηρίζει τον αγώνα. Οι αριθμοί από μόνοι τους μπορεί να ζαλίζουν, όμως τίποτα δεν είναι τυχαίο. Αρκεί να αναφέρουμε πως οδηγώντας προς μια πρόσβαση ειδικής διαδρομής η «κορδέλα» των παρκαρισμένων αυτοκινήτων άγγιζε τα 4,7 χιλιόμετρα! Για ένα και μοναδικό πέρασμα, στους -2 βαθμούς Κελσίου...

Σε αυτό το επίπεδο, δίπλα στο Μόντε Κάρλο μπορεί να σταθεί μόνο το εξίσου ιστορικό Ράλλυ Φινλανδίας, με τη δική του 70χρονη ιστορία και το αστείρευτο μπάτζετ, αποδεικνύοντας πως είτε η γνώση είτε το χρήμα από μόνα τους δεν αρκούν._ Ε. Ξ.

 

Με αριθμούς

> 3 ελικόπτερα > 721 πυροσβέστες > 17 γερανοφόρα οχήματα > 17 γιατροί > 9 νοσοκόμοι > 5,2 χλμ. πλαστικά πλέγματα > 14 χλμ. κορδέλα > 7.000 πινακίδες «No Public» > 400 προστατευτικά κάγκελα

Ποιό από τα παρακάτω μοντέλα-νικητές του Car Of The Year θα ψηφίζατε ως το καλύτερο αυτοκίνητο της δεκαετίας του '80;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Περισσότερα Άρθρα του Συντάκτη

Έλεος!
23 Μαρ 2020
Έλεος!
23 Μαρ 2020
E.T. phone home...
01 Οκτ 2019
E.T. phone home...
01 Οκτ 2019
Κατηγορία άρθρου