And the winner is

Κέρδισε η Peugeot με το «208» το COTY. Το Car Of The Year για το 2020.

Ορθόδοξη πρόταση το Αυτοκίνητο της Χρονιάς, όπως και το αντίστοιχο για την Ελλάδα, χωρίς τα αυτονόητα χαρακτηριστικά που αφορούν την ευρωπαϊκή καταγωγή του θεσμού. Ορθόδοξο στη σύγχρονη όμως εκδοχή του συμβατικού, με τους κινητήρες να το διαφοροποιούν. Πρόταση 1/3 με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου και ρεύμα. Καθαρές προτάσεις. Με χειροκίνητο και αυτόματο κιβώτιο, και με πάτημα Peugeot. Γνήσιο, όπως το ξέρουμε και το ζούμε. Αντικειμενικά πανέμορφο εξωτερικά, υποκειμενικά ενδιαφέρον εσωτερικά, αλλά επιμένουμε: η διαφορά προκύπτει από τους κινητήρες. Έχει ψυχή αυτό το σουπερμίνι, και μάλιστα με διαφορετική κατά περίπτωση έκφραση, που αναβαθμίζει τη γοητεία του. Σου δίνει χαρά με 100 ίππους, βενζίνη ή πετρέλαιο, ενώ ειδικότερα ως ντίζελ βλέπει και όλα αυτά τα περίπου υβριδικά. Έχεις ατού στην αγορά και στη χρήση, και την ίδια ώρα οδηγείς. Όπως βέβαια, ακόμα καλύτερα, με το βενζινοκίνητο 1.2 με τους 130 ίππους, και αυτό το 8άρι auto που είναι για ισόβια βράβευση.

Από εκεί και πέρα, βλέμμα στο αύριο, οδηγώντας από σήμερα. Αυτοκίνητο για «ταξίδι μακρινό» το ηλεκτρικό e-208, με τη μεταφορική έννοια του όρου. Η αυτοδυναμία του θεωρητικά δεν ξεπερνάει τα 300 χλμ., ενώ δύσκολα θα ξεπεράσεις τα 220 χλμ. τις δύο πρώτες ημέρες της χρήσης με το γκάζι συχνά τέρμα, για να εμπεδώσεις την επιτάχυνση. Μοναδική αυτή η αίσθηση, αλλά δεν είναι το ζητούμενο. Πρόκειται για νέο τρόπο ζωής, που προστατεύει το περιβάλλον, μειώνει το κόστος χρήσης και οφείλεις να υποστηρίξεις. Γυαλίζει το μάτι τους στο Ψυχικό, στη Λ. Κηφισίας, και με δεδομένο πως θα πορευτούν επιθετικά, είμαστε τυχεροί ως πολίτες που αυτή η ομάδα/πρωταθλητής θα πάρει το βάρος της ευθύνης σε σχέση με το νέο τρόπο ζωής στο δρόμο, που πλέον είναι πραγματικότητα.

Χαρά και τιμή που το «208» μοιράζεται τους τίτλους, με δεδομένο ότι στην Peugeot σέβονται τον ειδικό Τύπο σε κάθε του έκφραση. Αξιόλογο το Tesla, από άλλον πλανήτη η Porsche, αλλά μόνο τυχαία δεν επιλέξαμε γενικώς τις συμβατικές προτάσεις. Ειδικώς: 208. Πατάει, πάει και δείχνει το δρόμο. Ό,τι ακριβώς πρεσβεύουν οι θεσμοί που αφορούν το Αυτοκίνητο της Χρονιάς. Με υποκειμενικά κριτήρια, αλλά και αντικειμενικά και επιμέρους, σε κάθε τομέα βαθμολόγησης. Έκλεισε ο κύκλος... Κρατάω μία ατάκα της Κορίνας Πατέλη, τότε στην Alfa, όταν έχασε η Giulila: «Είναι το αυτοκίνητο, είναι και οι ανθρώπινες προσωπικές σχέσεις που παίζουν το ρόλο τους». Για να συμπληρώσει άτυπα αλλά ουσιαστικά ο Ιωάννης-Φίλιππος Ιμπαράτο σε πρόσφατη συνάντησή μας στη Λισαβόνα: «Κάθε βραβείο παίζει το ρόλο του στις πωλήσεις, ανάλογα και με το πώς θα το διαχειριστεί κάθε αγορά. Σημαντικό όμως ότι δημιουργείται μια σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στη μάρκα και στον αγοραστή, με τους δημοσιογράφους να παίζουν το σπουδαίο τους ρόλο». Chapeau, mon ami. Une fois vainqueur (3008), toujours vainqueur (208)._ Σ. Χ.

 

ΥΓ.: Με δεδομένο ότι δε θα το γλιτώσουμε το ρεύμα, όνειρό μας είναι μία βόλτα στο χώμα με το Καρέλλης-R2 - έτσι, για να μείνουν ζωντανές οι ρίζες μας.

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Περισσότερα Άρθρα του Συντάκτη

Κατηγορία άρθρου