«Γκολφολογίες»

Ορισμένες σκέψεις με αφορμή την δοκιμή του Golf eTSI, στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού 4 ΤΡΟΧΟΙ που βρίσκεται εδώ και μερικές ημέρες στα περίπτερα.

Μένουμε σπίτι, αλλά όχι για πάντα.  

Μπόρα είναι και θα περάσει.

Η έκφραση «ότι δεν σε σκοτώνει σε κάνει δυνατότερο», αποκτάει ακόμα μεγαλύτερη σημασία.  

Μας απαγορεύθηκε (σωστά) να κυκλοφορούμε, αλλά αυτό δεν μας εμποδίζει να κάνουμε ένα virtual test drive.  Όσοι λοιπόν θέλουν , μπορούν από την ασφάλεια του σπιτιού τους και με μία σύντομη βόλτα μέχρι το περίπτερο (αυτό τουλάχιστον επιτρέπεται), να βρεθούν στο δεξί κάθισμα του νέου Golf μέσα από την δοκιμή του τεύχους.

Επειδή όμως μερικές μόνο σελίδες δεν αρκούν για να οριοθετήσουν το στίγμα ενός τόσο σημαντικού αυτοκινήτου, ας προσπαθήσουμε να δώσουμε μερικές διευκρινήσεις σε ερωτήματα που ίσως προκύψουν.

ΣΧΕΔΙΑΣΗ

Σίγουρα πρόκειται για υποκειμενικό θέμα, αλλά με δεδομένη την επέλαση των fashionable μικρών και μικρομεσαίων  SUV, ίσως αυτή να ήταν η κατάλληλη στιγμή (γενιά)  που θα έπρεπε το Golf  να τονώσει το σχεδιαστικά συγκρατημένο του προφίλ.  Σκεφθείτε τον υποψήφιο αγοραστή που θα μπαίνει αργότερα στην έκθεση της VW και θα βλέπει το Golf, δίπλα στα ID3,  ID4, T-Cross και T-Roc.  Βεβαίως δεν θέλουν όλοι SUV ή ηλεκτρικά οχήματα, αλλά υπάρχει και το παράδειγμα της Corolla.  Άσχετα με τις όποιες γνώμες, ξεχωρίζει καθώς έκανε την υπέρβαση της , ενώ για τα υβριδικά θέματα θα τα πούμε παρακάτω. Από εκεί και πέρα μία ακόμα απειλή θα είναι τα κάθε λογής «λίγο από όλα» Crossover. Τρανό παράδειγμα το KIA XCeed (πολύ καιρό έχουμε να κυκλοφορήσουμε με ένα γήινο αυτοκίνητο που το κοιτούν τόσο έντονα) ή ακόμα και το Focus Active. Αν μάλιστα οι χώροι δεν είναι σε πρώτη ζήτηση, τότε μπαίνουν στην εξίσωση και τα σουπερμίνι, με μπροστάρη το ξεχωριστό Peugeot 208.

dash

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Εδώ επέλεξε το Golf να κάνει την επανάσταση του, ακόμα και αν αυτό μπερδέψει τους μεγαλύτερους, αλλά συμβαδίζει με τα fashionable θέλω των νεότερων.  Συνολικά τα βγάλαμε πέρα με την νέα φιλοσοφία λειτουργίας (σίγουρα καλύτερη έναντι των αντιστοίχων επιφανειών αφής των ακριβών Audi), με εξαίρεση την αδυναμία χειροκίνητης εύρεσης ενός σταθμού στο ραδιόφωνο, αλλά και αυτή την διαρκή προσπάθεια να αγγίξεις απαλά τα πάντα, ενώ κοπανιέσαι στις κακοτεχνίες του αστικού δικτύου.   Θα αποφύγεις το slider αφής για την αυξομείωση του ήχου , χρησιμοποιώντας όλο και συχνότερα τα σχετικά κουμπιά στο τιμόνι, ενώ πάντοτε θα εύχεσαι να υπήρχε το παλιό καλό περιστροφικό κουμπί. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός δίνει μία ακόμα ποιοτικότερη εικόνα, αλλά σε ένα νυκτερινό ταξίδι οι συνήθως ανοιχτόχρωμες οθόνες των μενού στο infotainment, είναι πιο έντονες από ότι θα ήθελες.

infotainment

ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Το Golf που είχαμε στην διάθεση μας ήταν εξοπλισμένο με το Travel Asssit. Πρόκειται για ένα πακέτο συστημάτων ημιαυτόνομης οδήγησης, το οποίο πραγματικά βοηθάει στο ταξίδι (ή στο μποτιλιάρισμα), διευκολύνοντας τον οδηγό.  Αυτό όμως που πραγματικά μπορεί να αποδειχθεί σωτήριο σε πολλές περιπτώσεις είναι το αυτόματο φρενάρισμα. Δεν μιλάμε φυσικά για εμπρόσθιες συγκρούσεις (στάνταρ το front assist με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών), αλλά για τις οπίσθιες. Καθώς κινείσαι προς τα πίσω με χαμηλή ταχύτητα, μπορεί να σώσει από επαφές με δυσδιάκριτα εμπόδια ή με κάθετα διερχόμενους πεζούς (ή οχήματα).

eTSI

ΠΟΙΑ ΕΚΔΟΣΗ

Μπορεί προς το παρόν να έχουμε πάρει μία γεύση από το βενζινοκίνητο 1.5 (αυτόματο και χειροκίνητο)  και το 2λιτρο ντίζελ (κατά την διεθνή παρουσίαση στην Πορτογαλία), αλλά σε πρώτη ανάγνωση φαίνεται ότι η χρυσή τομή βρίσκεται στην έκδοση των 130 ίππων.  Τιμολογιακά δεν απέχει από το χιλιάρη, οι 110 ίπποι του οποίου ίσως κάπου να φαίνονται πλέον λίγοι για μία τέτοια κατασκευή. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι και στην προηγούμενη ανανεωμένη γενιά,  μπορεί να μην έτυχε της ανάλογης αναγνώρισης μιας και καθυστέρησε να έρθει στα μέρη μας, με κόστος όμως κάτω από 22.000 ευρώ έπαιρνες πακέτο τους 130 ίππους, DSG και την καλή πίσω ανάρτηση.

tech drawing

ΥΒΡΙΔΚΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ

Από την στιγμή που πλέον βρίσκεται  ένα μικρό «e» δίπλα στο TSI (εδώ στην παραλλαγή των 150 ίππων, ενώ θα ακολουθήσουν  οι αντίστοιχες των 130 και 110 ίππων), αυτό συνεπάγεται την ύπαρξη αυτόματου κιβωτίου (DSG 7  σχέσεων) και ενός ήπιου υβριδικού συστήματος 48V. Σε κάθε περίπτωση είναι βελτιωμένη η λειτουργία του (παλαιότερα απότομου) DSG, ενώ το υβριδικό σύστημα προσφέρει μερικά μικρά οφέλη σε ότι αφορά την κατανάλωση και την «προθυμία» στην επιτάχυνση.   Αργότερα θα έλθουν δύο full hybrid εκδόσεις, οι οποίες θα είναι αρκετά δυνατότερες (συνδυαστικά, 204 και 245 ίππων έκαστη) αλλά και πολύ ακριβότερες, κάτι που πιθανότατα θα αφορά κυρίως εταιρικούς χρήστες.

Σε ένα τοπίο λοιπόν που φαίνεται να διαμορφώνεται με σαφή  υβριδική προτίμηση (όπως μπορούμε να δούμε από τα εμπορικά πεπραγμένα των  μοντέλων της Toyota), το «ήπιο» Golf eTSI , θα βρεθεί (τιμολογιακά και όχι μόνον) μεταξύ των υβριδικών Corolla και C-HR, που μπορούν να κινηθούν για μεγάλα διαστήματα αμιγώς ηλεκτροκίνητα (κάτι που μεταφράζεται σε εντυπωσιακές καταναλώσεις, πέρα από τις ιδιαιτερότητες στην λειτουργία του κιβωτίου τους).  Στην γωνία παραμονεύει και το κορεατικό γκρουπ, που έδωσε ένα πολύ ενθαρρυντικό πρώτο δείγμα γραφής με το Kona Hybrid. H κατασκευαστική ευελιξία των KIA και Hyundai είναι τέτοια, που αυτό το υβριδικό σύστημα αφού παρουσιαστεί και σε άλλα μοντέλα, θα αναβαθμιστεί με δυνατότητα  plug in, ενώ την «ήπια» 48V λύση την προσφέρουν στα 1600αρια πετρελαιοκίνητα μοντέλα τους, βελτιώνοντας την έτσι και αλλιώς οικονομικότερη χρήση.   Για όλους αυτούς τους λόγους λοιπόν στην δοκιμή του τεύχους αναφέρουμε τις περιορισμένες υβριδικές δυνατότητες στα KATA, χωρίς κάποιο άλλο ουσιαστικό μειονέκτημα.

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου