Ferrari-Vettel: Τα σχέδια για το μέλλον τους μετά το διαζύγιο

Η επικείμενη αποχώρηση του Sebastian Vettel από τη Ferrari αφήνει κενή μία θέση στην πιο περιζήτητη ομάδα του grid, και τον ίδιο μπροστά σε μία μεγάλη απόφαση για την καριέρα του.

Μπορεί τα χρήματα να μην έπαιξαν τελικά ρόλο στην απόφαση του Vettel να μην ανανεώσει τη συνεργασία του με τη Ferrari, όπως δήλωσε κι ο ίδιος στο δελτίο Τύπου της ομάδας, όμως είναι σαφές ότι η έλλειψη «κοινής επιθυμίας» να συνεχίσουν μαζί και μετά το 2020 προκύπτει από την σαφέστατη αδυναμία τους να επιστρέψουν στην κορυφή.

Είτε τα λάθη του Γερμανού (ειδικά το 2018), είτε η αγωνιστική καθίζηση της ομάδας, σε κάθε περίπτωση η ήττα είναι δεδομένη. Ο 4κις πρωταθλητής θα αποχωρήσει από τη Ferrari και -κατά πάσα πιθανότητα- θα το κάνει χωρίς τίτλο. Πέτυχε σπουδαίες νίκες, συνεισέφερε τα μέγιστα στην αναμόρφωση της ομάδας, αλλά το διαζύγιο δεν ήταν και τόσο μεγάλη «έκπληξη».

Με δεδομένο, λοιπόν, ότι οι δρόμοι τους πια χωρίζουν, η μεν Ferrari καλείται να καλύψει ένα κενό (και έχει αρκετές εναλλακτικές στη διάθεσή της), ο δε Vettel πρέπει να αποφασίσει αν θα συνεχίσει να αγωνίζεται στη Formula 1, προτού αρχίσει να σκέφτεται την επόμενη ομάδα του.

Οι μνηστήρες

Μία κενή θέση στη Ferrari θα δημιουργεί πάντοτε τα πιο τρελά σενάρια στον διεθνή Τύπο. Έχουν ήδη ακουστεί δέκα ονόματα, αλλά θα πρέπει να γίνει μία διαλογή, να χωριστεί η ήρα από το σιτάρι, καθώς για κάποιους εξ αυτών δεν υπάρχει καμία βάση, κανένα ρεπορτάζ.

Οι επικρατέστεροι υποψήφιοι είναι οι Carlos Sainz, Daniel Ricciardo, Antonio Giovinazzi και Lewis Hamilton

Η περίπτωση του Ισπανού της McLaren μοιάζει να συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες να γίνει πραγματικότητα - στην παρούσα φάση, τουλάχιστον. Ο 25χρονος οδηγός προέρχεται από μία φοβερή σεζόν με την βρετανική ομάδα, μία σεζόν αναγέννησης και για τους δύο, αλλά το συμβόλαιό του λήγει με το τέλος του 2020, και είναι δεδομένο ότι θέλει να εκμεταλλευτεί το ανεβασμένο «κασέ» του. Έχει δείξει ότι μπορεί να πάρει διάφορους ρόλους μέσα στην ομάδα, είτε ως φύσει νο.1 (στη McLaren), είτε ως άτυπο νο.2 (στην Toro Rosso), κάτι που επιβεβαιώνει την προσαρμοστικότητά του. 

Είναι αμφίβολο αν και κατά πόσο θα δεχτεί να βρεθεί πάλι με έναν πολύ δυνατό, νέο οδηγό (μετά την κοινή θητεία του με τον Verstappen), αλλά θα είναι η ευκαρία της καριέρας του αν πάρει στα χέρια του μία πρόταση από τη Scuderia.

Κι αυτό το «αν» είναι αρκετά μεγάλο από τη στιγμή που φαίνεται πως θα είναι διαθέσιμος κι ο Ricciardo. Ο Αυστραλός βρίσκεται μπροστά από το τελευταίο μεγάλο συμβόλαιο της καριέρας του, όντας 30 ετών πια, και αυτό πιθανότατα δεν θα είναι με τη Renault. Εκεί μπαίνει στη συζήτηση η Ferrari, που και στο παρελθόν είχε κάτσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τον χαμογελαστό οδηγό, επιλέγοντας τελικά τον Charles Leclerc.

Η έλευσή του, όμως, θα σημάνει για τον ίδιο την μεγάλη του ευκαιρία για τον παγκόσμιο τίτλο, κι αυτό συνεπάγεται πως θα δει τον εαυτό του ως σαφές νο.1 μέσα στην ομάδα. Με το ιστορικό της Scuderia στον τομέα της διαχείρισης οδηγών, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς πώς θα μπορούσε να λειτουργήσει αρμονικά ένα δίδυμο Ricciardo-Leclerc. Συν τοις άλλοις, ο πάλαι ποτέ οδηγός της Red Bull έχει -όπως κι ο Sainz- «τραύματα» από την συνεργασία του με τον Verstappen - κι ο Leclerc είναι ό,τι πιο κοντινό στον Ολλανδό σε potential και ταλέντο.

Όσον αφορά τον Giovinazzi, πράγματι, ο Ιταλός μοιάζει να μην βγάζει νόημα ως επιλογή για τη Scuderia. Δεν έπεισε καθόλου στην rookie season του πέρυσι με την Alfa Romeo Sauber, αλλά είναι κομμάτι της ιταλικής ομάδας, και είναι δεδομένο ότι θα παίξει άριστα τον ρόλο του νο.2, του υποστηρικτικού οδηγού, απλοποιώντας τα πράγματα για τον Leclerc που θα έχει την δυνατότητα να αναλάβει τον ρόλο του ηγέτη.

Τελευταία επιλογή στη λίστα είναι ο Hamilton. Ο 6 φορές πρωταθλητής μένει κι αυτός χωρίς συμβόλαιο με το τέλος του 2020, και η μετακίνησή του στη Scuderia φημολογείται σχεδόν έναν χρόνο πια. Το ενδιαφέρον υπάρχει κι από τις δύο πλευρές, αυτό είναι βέβαιο, αλλά και οι δύο κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους κι ανοιχτές τις επιλογές τους.

Από τη μεριά της Ferrari, το ζητούμενο είναι να βρεθεί ο οδηγός που θα ταιριάξει στη νέα εποχή στην οποία πρόκειται να μπει, και ίσως ένας Hamilton 35-36 ετών να μην είναι ο κατάλληλος για αυτήν. 

Από την άλλη, ο Hamilton παρακολουθεί τις κινήσεις του επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, ο οποίος έχει ακουστεί αρκετά ως ο αντικαταστάτης του Otmar Szafnauer στην Aston Martin για το 2021. Αν ο Wolff αποχωρήσει, ο Βρετανός έχει λόγους να φύγει από την ομάδα του Brackley. Σε κάθε άλλη περίπτωση, η παραμονή του εκεί μοιάζει δεδομένη.

Θα κρεμάσει τα γάντια του;

Τα σενάρια για το μέλλον της Ferrari είναι το ήμισυ της ιστορίας. Υπάρχει κι ένας σπουδαίος οδηγός που ίσως να έτρεξε τον τελευταίο του αγώνα χωρίς να το ξέρει.

Ο Sebastian Vettel είχε το όνειρο να επαναλάβει αυτό που πέτυχε ο ήρωάς του, ο Michael Schumacher: να επαναφέρει στην κορυφή τη Ferrari μετά από χρόνια ξηρασίας. Αν δεν αλλάξει κάτι φέτος (πράγμα ιδιαίτερα δύσκολο), δεν θα το πετύχει.

Ηττημένος, κουρασμένος, τσακισμένος από την πορεία του στο Μαρανέλο, αλλά και γεμάτος εμπειρίες, επιτυχίες και χαρές στην συνολική καριέρα του, ο Vettel θα μπορούσε να αποχωρήσει από το σπορ στα 32 του χρόνια, παρά το γεγονός ότι πέρυσι δήλωνε ότι αγαπά τους αγώνες και θέλει να συνεχίσει.

Η μεταστροφή στο σκεπτικό του είναι εμφανής στα όσα δήλωσε σήμερα:

«Αυτό που συμβαίνει τους τελευταίους μήνες έχει οδηγήσει αρκετούς από εμάς να σκεφτούμε ποιες είναι οι προτεραιότητές μας στη ζωή. Πρέπει να σκεφτόμαστε και να προσαρμοζόμαστε στις αλλαγές. Προσωπικά, θα πάρω χρόνο για να σκεφτώ τι αξίζει πραγματικά σχετικά με το μέλλον μου.»

Ως πατέρας τριών παιδιών και άνθρωπος που αγαπά την οικογενειακή ζωή, η αποχώρησή του από τη Ferrari μπορεί να σημάνει και την αποχώρησή του από την ενεργό δράση. Αν γίνει έτσι και η σεζόν φέτος δεν διεξαχθεί ποτέ, θα έχει δώσει την τελευταία του παράσταση χωρίς να το ξέρει. Άσχημο κι απότομο φινάλε σε μία καριέρα που μόνο έτσι δεν αξίζει να λήξει.

Αν επιλέξει να μείνει, όμως, έχει επιλογές. Υπάρχει η McLaren και η Renault, σε περίπτωση που ένας εκ των Sainz ή Ricciardo «κλείσει» με τη Ferrari οπότε και θα υπάρξει ανταλλαγή. Τι κίνητρο θα είχε στα 32, βέβαια, να οδηγήσει για το midfield;

Υπάρχει ακόμα και η Red Bull, αν και ο τυφώνας που λέγεται Max Verstappen δεν θα αφήσει τον Γερμανό να πάρει κάτι παραπάνω από την θέση του νο.2 στην πάλαι ποτέ δική του ομάδα.

Τούτων δοθέντων, η απόσυρση από τους αγώνες μοιάζει το ρεαλιστικότερο σενάριο, το πιο βάσιμο, κι ίσως το πιο λυπηρό για τον ίδιο και την υστεροφημία του.

Κι ενώ δε γνωρίζουμε τι επιφυλάσσει το μέλλον για την Ferrari και τον Vettel, αυτό που σίγουρα γνωρίζουμε είναι ότι σήμερα ήρθε το τέλος μίας εποχής._Δ.Μ.

Ποιος είναι ο αγαπημένος σας Παγκόσμιος Πρωταθλητής Formula 1 από το 1970 μέχρι σήμερα;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά