Γιατί μπορεί να επιστρέψει ο Sebastian Vettel στη Red Bull

Η Red Bull τον θέλει, ο ίδιος είναι ανοιχτός στην επιστροφή στο «σπίτι» του, και το βασικό είναι πως κι οι δύο μπορούν να βγουν κερδισμένοι.

Η αποπομπή του Sebastian Vettel από τη Ferrari έγινε με τον χειρότερο δυνατό τρόπο για τον Γερμανό: χωρίς να του προταθεί νέο συμβόλαιο, χωρίς να υπάρξει μία προειδοποίηση για την θέληση της ομάδας. Ο 4κις πρωταθλητής, στα 33 του χρόνια αισίως, βρίσκεται για πρώτη φορά στην πραγματικότητα στο driver market, και ψάχνει μία θέση στη Formula 1.

«Δεν είναι μυστικό πως είμαι ανταγωνιστικός,» δήλωσε σήμερα στη συνέντευξη Τύπου πριν το GP Στυρίας. «Έχω πετύχει τόσα πολλά στο σπορ, και θέλω να πετύχω ακόμα περισσότερα, δεν θέλω απλά να συμμετέχω. Θα δούμε τι θα γίνει και θα θα δράσω αναλόγως.»

Όμως, οι θέσεις στις άλλες δύο κορυφαίες ομάδες, Mercedes και Red Bull, μοιάζουν κλεισμένες. Οι πρωταθλητές έχουν δείξει την πρόθεσή τους να διατηρήσουν το ίδιο δίδυμο και το 2021, ανανεώνοντας τόσο με τον Lewis Hamilton, όσο και με τον Valtteri Bottas, ενώ στην RB, ο Max Verstappen έχει συμβόλαιο μέχρι το 2023, κι ο Alex Albon δείχνει να χαίρει της εμπιστοσύνης των Horner και Marko. Για τους Αυστριακούς, πάντως, πρέπει να μπει ένας αστερίσκος.

Το μέλλον του Ταϊλανδού οδηγού στην ομάδα κάθε άλλο παρά βέβαιο είναι. Μπορεί να τα έχει πάει εξαιρετικά μέχρι στιγμής, όντας δύο φορές μόλις ένα προσπέρασμα μακριά από το βάθρο, αλλά κάθε Red Bull junior είναι -δυνητικά- αναλώσιμος (με τρανή εξαίρεση τον Verstappen). Ακόμα κι αν είναι ένα εξαιρετικό νο.2 στον Ολλανδό και συλλέγει σταθερά βαθμούς, το ενδεχόμενο να μπορέσει η RΒ να ενώσει τους δύο σπουδαιότερους οδηγούς της ιστορίας της θα πρέπει να είναι άκρως δελεαστικό.

Μιλώντας σε μία εκπομπή του ServusTV, τηλεοπτικού καναλιού ιδιοκτησίας Red Bull, που έλαβε χώρα στο media centre της πίστας του Spielberg, ο Christian Horner (παρόντος του Vettel) αναφέρθηκε στα χρόνια επιτυχιών που πέρασαν μαζί:

«Τριάντα οχτώ νίκες μαζί, τέσσερις τίτλοι. Περάσαμε εξαιρετικά σε αυτή την περιόδο της καριέρας του. Αν φύγει από την F1, η F1 θα βγει χαμένη.

«Αλλά όλα προχωρούν. Βρισκόμαστε μόλις στον πρώτο αγώνα, έχουμε δύο οδηγούς που κάνουν φανταστική δουλειά. Θα ήταν δύσκολο να δούμε πώς μπορούμε να τον διαχειριστούμε, γιατί δεν περιμένανε να είναι ελεύθερος. Δεν περιμέναμε η Ferrari να φανεί τόσο αφενής και να μην του προσφέρει νέο συμβόλαιο.»

Το ρεπορτάζ του Motorsport-Total, όμως, δίνει μία διαφορετική εικόνα. Σε σημερινό του δημοσίευμα, το γερμανικό Μέσο αναφέρει πως ο ιδιοκτήτης της Red Bull, Dietrich Mateschitz, έχει δώσει εντολή στον Helmut Marko να έρθει σε επαφή με τον Vettel και να εξασφαλίσει τις υπηρεσίες του για το 2021.

«Όπως είπα, είναι ένα μονοθέσιο που κερδίζει αγώνες, και είμαι εδώ για να κερδίζω. Οπότε η απάντηση θα ήταν πιθανότατα 'ναι'.» Αυτό είπε ο Vettel όταν ρωτήθηκε για το αν θα δεχόταν μία πρόταση από την πρώην του ομάδα.

Αυτό σημαίνει πως το αγαπημένο παιδί του Milton-Keynes θα έρθει ευθέως αντιμέτωπος με το τωρινό 'golden boy' των Αυστριακών. Και μόνο στην ιδέα μίας τέτοιας συνεργασίας, το ενδιαφέρον ανεβαίνει κατακόρυφα. 

Στο γερμανικό RTL, ο Verstappen ξεκαθάρισε τη στάση του:

«Φυσικά και μπορώ αν το φανταστώ [σ.σ. να είναι teammates με τον Vettel], αλλά η ομάδα θα πρέπει να πάρει αυτήν την απόφαση. Πιστεύω πως είμαστε χαρούμενοι με το πώς έχουν τα πράγματα τώρα. Στη συνέντευξη στο ServusTV ήθελα να είμαι καλός. Πιστεύω πως αυτό που έχουμε τώρα με τον Alex λειτουργεί αρκετά καλά. Φυσιολογικά δεν βλέπω να αλλάζει αυτό.»

Περίεργα αμυντική στάση για έναν οδηγό κι άνθρωπο που συνηθίζει να μιλά με ειλικρίνεια, ωμή και αρκετές φορές στο όρια της προσβολής. Είναι προφανές πως ξέρει ότι υπάρχει πραγματικό, ουσιαστικό ενδιαφέρον από την πλευρά της ομάδας του για τον Vettel, και γνωρίζει πως αν γίνει αυτό, θα είναι η πρώτη φορά που θα έχει στην ίδια ομάδα έναν τόσο δυνατό κι ανταγωνιστικό οδηγό.

Σίγουρα, ο Vettel δεν είναι το νεαρό, 23χρονο μόλις παιδί που κατέκτησε τον πρώτο του τίτλο με τη Red Bull και ένιωθε (ίσως και να ήταν) βασιλιάς του σπορ. Δεν είναι στην ίδια φάση τώρα, 10 χρόνια μετά, αλλά είναι ακόμα σε αγωνιστική διάθεση, έχει την εμπειρία, και γνωρίζει τον οργανισμό καλύτερα από τον καθένα.

Και, όσο κι αν αγάπησε τη Ferrari, αγαπάει εξίσου -μπορεί και παραπάνω- τον Marko και τον Horner, γιατί τους ξέρει από παιδί, ενηλικιώθηκε μαζί τους και κατέκτησε τίτλους οδηγώντας για αυτούς.

Το κέρδος της Red Bull, από την άλλη πλευρά, είναι προφανές: δύο top οδηγοί, στο δεύτερο καλύτερο μονοθέσιο, με έναν κινητήρα που συνεχώς βελτιώνεται. Ναι, είναι δύο εκρηκτικοί οδηγοί, που θα αντιδράσουν, θα έρθουν σε κόντρα ίσως κι από τον πρώτο αγώνα, αλλά όχι για πολύ. Ακόμα κι ο Vettel δηλώνει έτοιμος να συνεχίσει να αγωνίζεται, δεν θα μείνει στο σπορ για πάνω από 2-3 χρόνια. 

Η διαχείριση δύο τέτοιων οδηγών-προσωπικοτήτων, αν και μοιάζει «δύσκολη άσκηση», μπορεί να φέρει πολλαπλά οφέλη σε μία ομάδα που δείχνει να γνωρίζει να διανέμει ρόλους σωστά και να τους τηρεί αυστηρά. 

Στην συνέντευξη στην αυστριακή τηλεόραση, ο Horner δήλωσε θετικός στο να διαχειριστεί την κατάσταση, με τον συντονιστή της συζήτησης να του δίνει το παράδειγμα των Prost-Senna στη McLaren της δεκαετίας του '80. Ίσως ο παραλληλισμός να είναι ακριβής ως προς το μέγεθος των οδηγών και το ηλικιακό, αλλά όχι κι ως προς το διακύβευμα. Η Red Bull δεν είναι η κορυφαία ομάδα, αλλά θέλει να γίνει, και διαθέτει τα εχέγγυα. Αν στη φαρέτρα της προστεθεί ένας οδηγός όπως ο Vettel, οι πιθανότητές να τα καταφέρει πολλαπλασιάζονται. Αρκεί κι ο ίδιος να μπορεί να μπει σε αυτήν την φάση ξανά, και να λειτουργήσει μέσα στο βρετανικό πλαίσιο που θα του προσφέρει η ομάδα._Δ.Μ.

Ποιό από τα παρακάτω μοντέλα-νικητές του Car Of The Year θα ψηφίζατε ως το καλύτερο αυτοκίνητο της δεκαετίας του '70;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου