Audi A3

Ο Σ.Χ. οδηγεί το νέο Audi Α3 σε S Line έκδοση, χαμογελάει, και δεν απορεί αξιοποιώντας τον 1.5 TFSI των 150 ίππων και το 7άρι S tronic.

Επιβεβαιώνεται η ιστορία. Το Audi Α3 προκύπτει ως τρίτη άφιξη στη μάχη των «άστρων» και όντας το νεότερο δεν αφήνει περιθώρια στα επίσης νέα BMW Σειράς 1 και Mercedes A-Class. H BMW, που κέρδισε σε αντικειμενικά κριτήρια, έχασε το ατού της σε σχέση με το συναίσθημα. Αναμενόμενο όλο αυτό το “deja vu” και η έκπληξη έχει να κάνει με τις διαφορές, που για πρώτη φορά είναι ξεκάθαρες σε κάθε επιμέρους αξιολόγηση.

Άνοιξε η ψαλίδα...

Στα χέρια μας το νέο Α3 και… επιστρατεύεις το μυαλό που απαιτεί η Audi για να την αξιολογήσεις. Ένας κατασκευαστής που δεν προσφέρεται για επιφανειακή αντιμετώπιση, αλλά διαθέτει βάθος σε κάθε του πρόταση, απαντώντας ξεκάθαρα και τεκμηριωμένα στο “Who’s the boss” στο γκρουπ και όχι μόνο. Γεγονός είναι πως παραθέτοντας τα κριτήρια αξιολόγησης σε επίπεδο ημερήσιας αναφοράς δε ρισκάρεις να γράψεις για το νέο Α3 ότι πρόκειται για το καλύτερο αυτοκίνητο της κατηγορίας. Οφείλεις όμως να εντοπίσεις τις διαφορές, ώστε να σεβαστείς την «Α» και το «1», ώστε να μην προσβάλλεις σημαντικές προτάσεις κορυφαίων. Προσθέτοντας ότι είναι η πρώτη φορά που το Audi Α3 είναι ξεκάθαρα διαφορετικό από το VW Golf, παρά τα σχετικά ή και εντελώς ίδια μηχανικά μέρη. Την ώρα που με τη σωστή διαχείριση τιμών, έργο Νικόλα Πρέζα, το VW Golf VIII ανταγωνίζεται με πολλά ατού και την «Α» και το «1», παρά την εξαιρετικά δουλεμένη τιμή της ΒΜW. Έχουν πλουραλισμό εκδοχών ως δυνατό ατού στη Mercedes, ενώ έχουν την Χ1, αλλά και τη Χ2 στην ΒΜW, χωρίς βέβαια να υποτιμούμε το εξαιρετικό Q3. Απλά, εδώ προέκυψε η GLA και “adios” ακόμα και σε σχέση με το Evoque.

Audi A3

Επί του προκειμένου, σε σχέση με το Α3, είναι το άστρο που αντιστέκεται, αλλά δε θα συμφωνήσουμε ότι η Mercedes υπερέχει σε κινητήρα-κιβώτιο. Είναι γεγονός επίσης ότι υπολείπεται καθαρά στη μη μετρήσιμη ποιότητα κύλισης, με την άνεση του Audi σε κάθε περίπτωση να προσφέρεται για σεμινάριο και μάλιστα ακόμα και με το «δικό μας» σφιχτό Sline. Αντίστοιχα, στο Μόναχο οι Βαυαροί δέχτηκαν πλήγμα βαρύ. Τους «βλέπει» πεντακάθαρα το φιλόδοξο Golf, με όσκαρ σε συνδεσιμότητα, ενώ χάνουν από τον καθρέφτη τους το νέο Α3. Πλέον, αναλύουν μόνο τα οπίσθιά του, που κρύβουν τη διαφορά από το χθες και είναι ξεκάθαρο το αποτέλεσμα σε σχέση με το «διά ταύτα» μιας συγκριτικής δοκιμής για τέσσερις, με το Α3 να αναστατώνει το αποτέλεσμα.

Κακά τα ψέματα

Με μια ορθόδοξη ανάλυση και σεβασμό τόσο στον λιγότερο ειδικό, όσο και στον φανατικό με το τιμόνι της ΒΜW, αντιπαράθεση μεταξύ του νέου Α3 και της προσθιοκίνητης, της σύγχρονης Σειράς 1, δεν προκύπτει. Από το Μόναχο στο Ίνγκολσταντ μια γκαζιά δρόμος, αλλά οι διαφορές είναι ξεκάθαρες επί μέρους και συνολικά. Μια BMW -διαχρονικά άλλωστε θηλυκού γένους- την επιλέγεις και ως «συνοδό» για ένα δυνατό 3ήμερο. Πλέον, σε σχέση με το Α3, που συνήθως απευθύνεται σε ουδέτερους και ενίοτε αδιάφορους με την οδήγηση, που ψηφίζουν ποιότητα, είναι το Audi αυτό που κερδίζει και σε αυτή την αντιπαράθεση, που προδίδει χαρακτήρα μέσα από μια καλά σχεδιασμένη στροφή και στους νεότερους με άποψη. 

Audi A3

Με την A-Class λοιπόν

και πρόκειται για μια θεωρητική συγκριτική δοκιμή εμπειρίας, υπεράνω τιμών σε επιδόσεις και κόστος. Σκοπός της, το να εμβαθύνουμε στο νέο Α3, αφού έτσι εντοπίζεις τα χαρακτηριστικά και αξιολογείς. Όσον αφορά το σύγχρονο Α3 λοιπόν, με εξαίρεση το πίσω μέρος του που δεν αναδεικνύει τη διαφορά, πρόκειται για ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο και κάποια φτηνά υλικά στο εσωτερικό δεν μπορούν να μετριάσουν την εξαιρετική του εικόνα και εντός. Άλλωστε, έχεις διαχειριστεί τη σύγχρονη εργονομία, από το Golf, οπότε απολαμβάνεις... Ακριβώς έτσι και να ξεχάσουμε ό,τι ζούμε, όπως εκφράζεται στο αγαπημένο μας Α1, ίσως ακόμα και στο σύγχρονο Q3 που λάμπει. Εδώ έχουμε ένα σύγχρονο Q2… κοντά στο έδαφος και μας αρέσει πολύ. Με ατού τον 1.5 μάλιστα, στην τέλεια προσαρμογή του σε αυτοκίνητο του Γκρουπ, με χαρακτηριστικό ότι στο Α3 «ακούγεται» και ανταποκρίνεται και ψηλές στροφές!

Συνεχίζουμε

Δεδομένος ο σεβασμός μας στον καλό 160άρη, στον 4κύλινδρο 1.33 της Mercedes και στο άλμα τους σε σχέση με την οδική της συμπεριφορά, ειδικά αν διαλέξεις τη σωστή εκδοχή, ώστε να μην τερματίζει η ανάρτηση και σου χαλάει η διάθεση. Απλά, αυτό το Audiαπογειώνει τον πήχη και δε θα στρογγυλέψουμε την άποψή μας αναζητώντας ισορροπία, που αντικειμενικά δεν προκύπτει.

Κάθεσαι εξαιρετικά και οδηγείς έχοντας στο χέρι τιμόνι επιπέδου Q2, με τη σωστή γεωμετρία, έχοντας το αμάξωμα κοντά στην άσφαλτο. Ο κινητήρας κουμπώνει περίφημα με το κιβώτιο και εδώ κάπου αξίζει μια επίσκεψη ουσίας των τεχνικών του Βόλφσμπουργκστους συναδέλφους τους στο Ίνγκολσταντ. Αν κρίνουμε και την Octavia… κλάσης «ποιο Passat;», φαίνεται σαν να πιέζονται συναδελφικά οι παραδοσιακοί στο αρχηγείο, και όλο αυτό είναι πολύ όμορφο. Δούλεψαν στο Ίνγκολσταντ και το αποτέλεσμα γοητεύει συνολικά σε μια εξαιρετική κατασκευή, που σε παρασύρει στην τέλεια διαδρομή. Ο έλεγχος της πρόσφυσης αφαιρείται, αλλά δεν υπάρχει λόγος. Το αφήνεις στο “on”, το «διαβάζεις» το σύστημα και αξιοποιείς συνολικά. Επιλέγεις Sport από τα προγράμματα οδήγησης και οργώνεις με σταθερό χαμόγελο την ελληνική Τοσκάνη, κοινώς το αγαπημένο Πήλιο, με ένα «ιταλικό» αυτοκίνητο, γερμανικής κατασκευής. Οδηγώντας αυτό το Α3, σκέφτεσαι πως θα ήθελες την Giulietta, αλλά αυτό όλο είναι μια ιδιαίτερη άσκηση χωρίς αντικειμενικά κριτήρια, αφού είναι σαφές πως σε έχει επηρεάσει η Giulia. Μια φορά στα 25 χρόνια τέτοια κατασκευή.

A-Class BMW1 Golf

Σε ρυθμούς S3

Με τη βασική εκδοχή, χρυσή τομή των 30.000 ευρώ, και αυτήν τη φορά αρνείσαι να μπεις σε σκέψεις για το πώς θα είναι τα S3 και RS3, αφού κινδυνεύεις να εκτεθείς. Έχουν αναθεωρήσει με σεβασμό στο σύγχρονο Πραγματικό Οδηγό που λατρεύει να αξιοποιεί την πρόσφυση και δεν το κρύβουν. Με ενδιαφέρον αναμένεται η αντιπαράθεση με τις AMG, ενώ αποδεδειγμένα, σε σχέση με τη μικρή, την Α35, η Μ135i πλησιάζει μόνο στα χαρτιά. Αντιπαράθεση των S3 και RS3 με τις ΑΜG Α35 και 45 οδηγώντας, αλλά κυρίως ως άσκηση ανάλυσης της φιλοσοφίας δυο κολοσσών, όπως είναι η Audi και η Mercedes, που επιμένουν να σκέφτονται για όλη την κλίμακα των προτάσεών τους, προσθέτοντας υποδειγματικά και την υβριδική τεχνολογία τύπου plug-in - όπως και η BMW με τις «Χ».

Στην περίπτωση του «δικού μας», του σεμνού Α3 με τον συμβατικό 1.5, προσθέτουν υβριδικά στοιχεία με μέτρο, όπως στο Golf (σ.σ. 48V σύστημα) και αξίζει να δοκιμάσετε αυτό το σύνολο με τους 150 ίππους και την «ηλεκτρική υποβοήθηση». Επιλογή με αποτέλεσμα σε βάθος.

Για το τέλος

Για την ανάρτηση ο επίλογος και εδώ πρόκειται για αναθεώρηση συνολικά και μάλιστα με γήινες λύσεις. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό σε κάθε οδόστρωμα και από τη στιγμή που προσαρμόζεται υποδειγματικά και στον κακό δρόμο, δεν τίθεται θέμα. Επιλέγεις Α3 Sline και έχεις στη διάθεσή σου το καλύτερο αυτοκίνητο της κατηγορίας, στην έκδοση GTi, ένα ευρύτερα σημαντικό σύνολο με όλα τα καλούδια της σύγχρονης εποχής.

Το ότι τα κλασικά σεντάν επιπέδου Α4, C-Class και η Σειρά 3 επιστρέφουν δεν επιβεβαιώθηκε, ενώ είναι σαφές πως τα χάτσμπακ… αντιστέκονται και αμφισβητούν τα SUV.

Οδηγείς «αλλιώς» από χαμηλά και αυτή η διαφορά δεν κρύβεται, ειδικά ταξιδεύοντας, αλλά και κάθε μέρα, που άλλωστε είναι και το ζητούμενο. Για το χαμόγελο που μας λείπει._ Σ.Χ.

Ποιος πιστεύετε ότι θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Τουρκίας;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου