Γιατί είναι όλοι κερδισμένοι από τη συμφωνία Vettel-Aston Martin

Στις μεταγραφικές κινήσεις, συνήθως ένα μέρος αναγκάζεται να θυσιάσει κάτι για να συμφωνήσει με το έτερο μέρος, αλλά στο πάντρεμα Sebastian Vettel-Aston Martin, τα πράγματα διαφέρουν.

Το αναμενόμενο ανακοινώθηκε προ μερικών ωρών. Ο Sebastian Vettel θα γίνει κάτοικος Silverstone, οδηγώντας για λογαριασμό της Aston Martin από το 2021. Η διάρκεια του συμβολαίου είναι άγνωστη, αλλά το ρεπορτάζ αναφέρει πως αφορά μία τριετία, με ετήσιες απολαβές στα 15 εκ. ευρώ.

Ο Γερμανός ήταν σε επαφή με την νυν Racing Point και τους Stroll-Szafnauer από τα μέσα του καλοκαιριού, όταν κι άρχισε να ψάχνει το επόμενο βήμα στην καριέρα του, μετά την απόφαση της Ferrari να μην του ανανεώσει το συμβόλαιο. Μίλησε και με τη Renault, με δική του πρωτοβουλία, αλλά οι Γάλλοι είχαν στοχεύσει εξ αρχής στον Fernando Alonso.

Μερικούς μήνες μετά, κι αφού η RP κατάφερε να βρει τη χρυσή τομή με τον Sergio Perez ώστε να ακυρωθεί το συμβόλαιό του και να αφεθεί ελεύθερος στο τέλος του 2020, η μεταγραφή έγινε επίσημη, κι ο 4 φορές πρωταθλητής φεύγει από το Μαρανέλο όχι για το σπίτι του, αλλά σε κάτι που σίγουρα θα νιώθει... σαν το σπίτι του.

Τα οφέλη για τον Vettel

Ο Vettel είναι 33 ετών. Μοιάζει σαν να περάσαν δεκαετίες από την τελευταία φορά που ύψωνε το τρόπαιο του πρωταθλητή στον ουρανό, αλλά στην πραγματικότητα έχουν περάσει 7 χρόνια, κι ο ίδιος πέτυχε τα περισσότερα ως πολύ νέος, οπότε τώρα παραμένει ένας ικανός, σε παραγωγική ηλικία οδηγός.

Πολλά μπορούν να ειπωθούν για το αν είναι ακόμα σε θέση να δώσει μάχες στην κορυφή, να παλέψει για νίκες ή και τίτλους, αν το racecraft είναι ακόμα στοιχείο του. Σίγουρα, αυτές οι ανησυχίες δεν είναι αδικαιολόγητες, αλλά είναι εν μέρει αυθαίρετες. Όσο κι αν ευθύνεται ο ίδιος για αρκετά από τα λάθη και τις αστοχίες της περιόδου 2015-2019, και η Ferrari έχει στραβοπατήσει, σε σημείο που ουκ ολίγες φορές άφησε μετέωρο τον πρώτο και βασικό οδηγό της, δημιουργώντας του ένα αίσθημα ανασφάλειας και μη αποδοτικότητας.

Στην Aston Martin, ο Vettel θα ζήσει ξανά, μετά το 2013, το μοντέλο μίας ομάδας αγγλοσαξονικού τύπου, με έναν επικεφαλής, έναν βασικό ιδιοκτήτη και έναν στόχο. Ο Lawrence Stroll είναι αρκετά εμπλεκόμενος στα της ομάδας, όπως ήταν ο Sergio Marchionne το 2016-2018, ενώ ο Szafnauer είναι παλιός φίλος με τον Γερμανό, οπότε οι καλές τους σχέσεις πρέπει να θεωρούνται δεδομένες. Παράλληλα, αυτή η αγγλική οργάνωση εντός του team, με τους αυστηρά διαχωρισμένους ρόλους και τις συγκεκριμένες αρμοδιότητες είναι ένα στοιχείο που μοιάζει να ταιριάζει γάντι στην νοοτροπία του αγγλοσάξονος Vettel. 

Έπειτα, ο εσωτερικός ανταγωνισμός για τον Vettel είναι -πρακτικά- μηδαμινός. Δεν μπορεί να απειληθεί ικανά από τον Lance Stroll ο Γερμανός, κι ας έχει ταλέντο ο νεαρός. Δεν είναι Ricciardo, ούτε Leclerc.

Προσθέστε και την έλλειψη υψηλών προσδοκιών από τη βάση, το κοινό (θα ήταν τρελό να θεωρήσει κανείς ότι η Aston έχει tifosi), και δημιουργείται ένα κλίμα δραματικά καλύτερο σε σχέση με εκείνο του Μαρανέλο, όπου η πίεση για την επίτευξη των δυσθεώρητων στόχων βαραίνει στους ώμους όλων.

Τα οφέλη για την Aston Martin

Το κέρδος για την ίδια την ομάδα, και το συν αυτώ brand, είναι πολλαπλό. Σε πρώτη φάση, η εταιρεία κερδίζει έναν 4κις πρωταθλητή, έναν αναγνωρίσιμο κι αγαπητό οδηγό, που θα οδηγεί όχι μόνο το μονοθέσιό της, αλλά και τα αυτοκίνητά της. Μην ξεγελιέστε, ο απώτερος σκοπός της μετονομασίας της ομάδας είναι το αυξημένο πρεστίζ που μπορεί να έχει αυτή από μία τέτοια κίνηση.

Πέραν, δηλαδή, του αγωνιστικού σκέλους, στο οποίο σίγουρα ο Vettel είναι μία αναβάθμιση από τον Perez, το στοιχείο του brand και του marketing έπαιξε τον ρόλο του.

Στην σχετική ανακοίνωση, ο Szafnauer αναφέρει:

Όλοι όσοι βρισκόμαστε στο Silverstone είμαστε ενθουσιασμένοι με τα νέα. Ο Sebastian είναι αποδεδειγμένα πρωταθλητής και θα φέρει στην ομάδα πνεύμα νικητή, το οποίο ταιριάζει με τις φιλοδοξίες μας για το μέλλον της Aston Martin F1. Το απόγευμα του Σαββάτου ή της Κυριακής, ο Sebastian είναι από τους καλύτερους στον κόσμο και δε μπορώ να σκεφτώ καλύτερο οδηγό να μας βοηθήσει σε αυτή τη νέα εποχή. Θα παίξει σημαντικό ρόλο ώστε να ανεβάσουμε την ομάδα στο επόμενο επίπεδο”.

Το αν η συνεργασία τους θα ευοδωθεί είναι κάτι που μόνο ο χρόνος θα το κρίνει. Τα συστατικά για την επιτυχία υπάρχουν εκεί, και όλες οι πλευρές γνωρίζουν την κρισιμότητα του 2022 για το project._Δ.Μ.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου