Κακός μπελάς

Ο Σ.Χ. οδηγεί το ηλεκτρικό Kona, εκπλήσσεται ευχάριστα και σχολιάζει την πορεία της αγοράς, που αντιστέκεται με άποψη...

Δεν τίθεται θέμα. Η Hyundai, που κερδίζει στο WRC, διεκδικεί θέση κορυφής και στα εθνικά πρωταθλήματα των πωλήσεων. Έντιμα και με άποψη, με πλεονέκτημα τη συνολική τους αξιοπιστία σε μέταλλο και ανθρώπους, σημείο αναφοράς. Οι Κορεάτες σήμερα διεκδικούν μια τέτοια θέση, εκτός των άλλων, με το Kia X-Ceed, από τα κορυφαία αυτοκίνητα της αγοράς, 1/10 στο σύγχρονο γκαράζ-Σ.Χ. μαζί με το i30N, το πλέον γήινο GTi με 30 χιλ. ευρώ. Με επιδόσεις και χαρά των 40 χιλ., και αξιοπιστία που δε βρίσκεις ούτε με 50 χιλ. Τους τοποθετείς λοιπόν ψηλά, συνυπολογίζοντας την after sales φιλοσοφία by Ανδρέας Χριστοφορίδης. Τύπος που παρέλαβε εγκαταλελειμμένο πυρηνικό εργοστάσιο, χωματερή πλέον στην Ελευσίνα, εργάστηκε πολύ σκληρά και μετακίνησε το πληγωμένο χρυσάφι σε κοσμηματοπωλείο στην Κάτω Κηφισιά. Τον άφησαν εν λευκώ οι επιχειρηματίες, και έφτιαξε ομάδα διατηρώντας έναν ατσάλινο κορμό, που αρχίζει από τον πολύπειρο κ. Νίκο Χαλβατζή και εξελίσσεται μέχρι τον ενθουσιώδη κ. Νάσο Δέδε. Στελέχη με διεθνές πτυχίο και μεταφορικά, πολεμιστές με πιεσμένο ηθικό, ενώ έγιναν προσθήκες από το πάνω ράφι, με premium τύπους κλάσης Νάσου Κραβαρίτη και Θανάση Αγγελή, και σήμερα δημιουργούν ομάδα. Με τον Χριστοφορίδη 3/1 πλέον να ζωγραφίζει εμπνέοντας εμπιστοσύνη στο αναγεννημένο δίκτυο και εκτός έδρας, στο εργοστάσιο. Δύσκολη άσκηση, για ικανούς.

Οι Κορεάτες, που εκτιμούν διαχρονικά τον Πάνο Δάβαρη, ο οποίος πίστεψε και άλλαξε την ευρωπαϊκή τους διαδρομή, κατάλαβαν ότι το οπλοστάσιο είναι σε χέρια κολοσσού με εξαιρετικά στελέχη, και ανταποκρίθηκαν. Γεγονός πως ο Ασιάτης όταν εμπιστευθεί δεν προδίδει. Αντίστοιχα, η αγορά ξέρει τι σημαίνει Όμιλος Βασιλάκη και, επί του προκειμένου, με αυτό το διαφορετικό air bus θηρίο και κυβερνήτη τον αρχιχειριστή Χριστοφορίδη, μετρ στις κρίσεις και λάτρη του «δημιουργώ», το σύνολο λειτουργεί υποδειγματικά. Προς όφελος του χρήστη, βέβαια, ενώ προκύπτει και ο γλυκός πονοκέφαλος των ικανών εμπορικών διοικητών. Tύποι που δημιουργούν συντονίζοντας εξαιρετικές ομάδες, στο Χαλάνδρι, στην Κηφισίας, στην Αργυρούπολη, στο ποτάμι με τις εξόδους του, ίσως και αλλού. Σύνολα με αξία, παίκτες σκληροί, που λατρεύουν τον υψηλού επιπέδου ανταγωνισμό της αρχοντιάς.

Στην πρίζα...

Το παραπάνω στήσιμο της αγοράς με άποψη, που μόνο τυχαία δεν έπεσε, αλλά αντέδρασε περίτεχνα στην κρίση ξεπερνώντας και τις υπερβολές από το 1995 μέχρι το 2010, δείχνει πανέτοιμο σε σχέση με την «ηλεκτροδότηση» για την κίνηση. Με τους νόμους πιο καθαρούς από ποτέ, άλλους να ευνοούν και άλλους να περιορίζουν. Καλά δουλεμένη λοιπόν η υποδοχή με την Peugeot σε πρώτο πλάνο, όπως πιστοποιεί και ο πρωταθλητισμός στο ράλλυ του CAFE, και ίσως δεν είναι υπερβολή. Εμπορικά και επικοινωνιακά, είναι η τρέλα, το πάθος Πιπερίδη που παρασύρει και τους ανταγωνιστές τους, και κάθε μέρα βγαίνουν άσοι από τα μανίκια. Υπολογίστε τις προτεραιότητες κάθε αντιπροσώπου, τις δυνατότητες κάθε εργοστασίου και, με συμπάθεια στον Πρωθυπουργό, που το πήρε επάνω του με συνεργάτες brilliant, είναι αυτοί οι μάγκες της αγοράς, με σύγχρονους boss, που παρέσυραν την κυβέρνηση σε δημιουργικό, εκσυγχρονισμένο κρεσέντο. Με αποτέλεσμα που προδίδει και διάθεση συναινετικής εργασίας, με τα προσωπικά «θέλω» και τα «πρέπει» των ξεχωριστών συμφερόντων να μην είναι προτεραιότητα, όπως συνήθως. Όπως άλλοτε, στα φανερά όλοι μαζί και το ίδιο βράδυ χώρια. Λειτούργησε όμως το “honesty” που εκπέμπει ο Γιώργος Βασιλάκης, βρέθηκαν σε ισορροπία οι Πολυχρόνης Συγγελίδης και Τάκης Θεοχαράκης, και έχουμε αποτέλεσμα για το καλό του τόπου και του κλάδου.

Είναι γεγονός ότι στην Toyota παρακολουθούν διακριτικά με τα δικά τους ατού της υβριδικής τεχνολογίας, μεταφράζοντάς την περίτεχνα εδώ και πολλά χρόνια, ενώ στην Kosmocar, με το 3/1 να λάμπει σε άψογη ισορροπία, έχουν προβλέψει σοφά και αξιοποιούν τη δυναμική τους και στα ποδήλατα. Μαθημένοι άλλωστε και καλά δομημένοι, σε απόσταση από όλους, με συμπάθεια προς όλους. Προσθέσετε τους πολυεθνικούς που ακολουθούν ντιρεκτίβες μέσω excel, και η ελληνική αγορά δημιουργεί μέσω Covid-19 αξιοποιώντας και σημεία με κοσμηματοπωλεία λιανικής, όπως η οργάνωση του ομίλου Σφακιανάκη με κυβερνήτη τον μαχητή, Kύπριο στρατάρχη Σταύρο Τάκη, και βέβαια η Βελμάρ. Οργανισμός του Ομίλου Βασιλάκη που τον τρέχει ο μαέστρος Στέλιος Κουτελόπουλος. Στέλεχος για συνέντευξη, όπως άλλωστε και η κ. Μαρία Μαντωνανάκη, η κ. «δίνω ρεύμα στα μπιζού και την υπεραξία που αναλογεί σε χρήστες (δεν είναι απλοί αγοραστές) του «208» και του «2008». Στο μάτι της, σε mode «κοιτάζω λοξά», η συμπάθειά της(;) για το DS 3, που έχει τον δικό του λόγο με στυλ DS. Άλλωστε, μόνο τυχαία δεν πήγαμε Σπέτσες με DS. Ο καθένας στο είδος του.

DS3 E-Tense

Oι Κορεάτες...

Δοκιμάζεις Κia Nero στη Νότιο Γαλλία και εκπλήσσεσαι, αλλά μένεις επιφυλακτικός. Σκέπτεσαι, ωραίο, έξυπνο για οικογένεια, μια B-Class και, γιατί όχι, με συμβατικούς κινητήρες. Έχουν αυτοί τον 1.4-140 που σκοτώνει και τον ντίζελ με 132 από 1.6 που δεν πληγώνει. Προσφέρεται όμως μόνο ρεύμα και τότε, πριν από δύο χρόνια, και αφού έχεις χορτάσει αυτές τις συγκλονιστικές ρεπρίζ στο στομάχι σαν κακή μπουγάτσα Θεσσαλονίκης, εντοπίζεις την έντιμη κατανάλωση. Γκαζώνεις ξανά και ξανά, αλλά ο δείκτης παραμένει σε σταθερή ισορροπία με τα χλμ. στο οδόμετρο. Πρωτοφανές. Επιστρέφεις, το σχολιάζεις και αντιμετωπίζεις αδιαφορία. Ήταν 2018 και, είπαμε, λίγοι είχαν προβλέψει l’électricité. Η πλειοψηφία σε ηλεκτροπληξία.

Ώρα μηδέν...

... στο Γκάζι, όπου έγινε η ανακοίνωση του Πρωθυπουργού για την κίνηση με ρεύμα, και εκεί ήταν άνθρωποι και μηχανές, με το μέταλλο αλύγιστο να διατηρεί την αξιοπρέπειά του. Οι άνθρωποι; Συνωστισμός, για το «καλημέρα σας» και τη σχετική φωτό. Χαμογελάς και χάνεσαι στα λόγια του μηχανικού Γιάννη Τσαντάκη της Hyundai-Kia. Ειδικός. Σε παρασύρει με απλά λόγια να ενδιαφερθείς, χωρίς την ξύλινη γλώσσα και τα πλατιάσματα του μπαμπά μου και του Π.Φ., από το ΕΜΠ μιας άλλης εποχής. Το μάθημα σε σχέση με το μέγεθος της Hyundai-Κia στην ηλεκτροκίνηση, μέσω των γήινων Niro και Kona, σε φορτίζει και σου κεντρίζει το ενδιαφέρον. Η αισθητική δε συγκρίνεται με τη γαλλική φινέτσα, ούτε με το γερμανικό ειδικό βάρος, όπως εκφράζεται από το BMW i3. Προσθέτεις στη δική σου εξίσωση το ID.3, που θα αναστατώσει και λόγω Πρέζα, με το DNA του στην πρίζα, διαθέτεις και το βελτιωμένο σε μπαταρία Leaf που προωθούν πεισματάρηδες, και χαμογελάς. Σε ξυπνάει όλο αυτό, πρόκληση στη σκέψη και στα πλήκτρα του δοκιμαστή, που έχει και τα αντικειμενικά στοιχεία να ξεπερνάει τη μυθοπλασία με ρεαλισμό, ζώντας τη σύγχρονη πραγματικότητα...

Με Kona

Ο νεαρός φίλος μου Γιάννης Κινδύνης, ένας φοβερός τύπος του οποίου η ευφυΐα σε τρομάζει, στα δώδεκά του χρόνια έπεισε τον συνομήλικό μου πατέρα του, Μιχάλη, μηχανικό αληθινό όπως ο πατέρας μου και ο κουμπάρος μου Ν.Τ., να αγοράσουν Corolla hybrid. Αλλά λατρεύει το Kona. Σήμερα το υβριδικό, αύριο το ηλεκτρικό, και «να το φέρετε να το δοκιμάσουμε», κ. Στράτη.

Το «φέραμε» λοιπόν ευκαιρίας δοθείσης και, αγαπητοί, a Paris, σε Μόναχο, Τόκιο και Βόλφσμπουργκ-Ίνγκολσταντ, έχετε μπλέξει. Λιγότερο από 40 χιλ. ευρώ το καλό Kona με τους 200, και θα πείτε, ακριβό - και συμφωνούμε, όμως μας διδάξατε πως το ηλεκτρικό δεν το αγοράζεις, αλλά το χρησιμοποιείς.

Όσο λοιπόν ψάξε και φορτιστή δύσκολα θα βρεις, αυτό -που δεν είναι κουκλί- είναι το σωστό. Ξεκινάς με 420 χλμ. range, έχοντας οπλίσει με 95%, και εκεί θα μείνεις για μεγάλη διαδρομή. Το Lexotanil του Έλληνα ηλεκτροκίνητου χρήστη μέχρι να δουλέψουν επιτέλους οι υποδομές. Αγχολυτικό, αφού πας-πας-πας, και δε ζεις με την αγωνία «ωχ, 100 ακόμα και πού θα φορτίσω, πότε και πώς». Στην πόλη ξεπερνάς την ισορροπημένη σχέση ανάμεσα στην απόσταση και την κατανάλωση ρεύματος, ακόμα και αν παρασυρθείς, ενώ η εικόνα του range εκτός με 120 και ευκαιριακά με 140 χλμ. εκθέτει τα θηρία. Την iPace και το e-tron, όπως και την EQC. Πάτημα επιπέδου I3s, με το υπερβολικό βάρος να χάνεται, όπως μόνο στο «2008» συμβαίνει, με γεγονός πως δεν είχαμε δυνατότητα δοκιμής του e-DS 3.

Peugeot 2008

Περί ρεύματος...

Έχετε δίκιο, αγαπητέ κ. Τσαντάκη, φίλε Γιάννη. Έχει ατού ο «Κορέας» σε αυτή την άτυπη μάχη που θα ταρακουνήσει ισορροπίες, δημιουργώντας διαφορετικά δεδομένα. Ειδικά από τη στιγμή που το πακέτο θα αποδειχθεί και χρηστικό, χωρίς να υποτιμάς βέβαια την trendy διάθεση της εποχής. Υπεράνω ανταγωνισμού, σε premium εκδοχή που εμπνέει τον λάτρη της αισθητικής και έχει ονοματεπώνυμο Peugeot 2008, ένα αντι-BMW I3s σε σύγχρονο SUV coupe, με τη φιλοσοφία 3/1 σε σχέση με τους κινητήρες του.

Μένουμε συντονισμένοι, οπλίζοντας τα αλεξικέραυνα. Προβλέπεται ανήσυχο το φθινόπωρο._ Σ. Χ.

BMW i3s

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Περισσότερα Άρθρα του Συντάκτη

Κατηγορία άρθρου