Stefano Domenicali: Γιατί αυτή η επιλογή είναι η πλέον σωστή για τη Formula 1

Ένας ακόμη πρώην άνθρωπος της Ferrari σε ηγετική θέση στη Formula 1 θα προκαλούσε τη μήνη των ανταγωνιστών. Ο Stefano Domenicali, όμως, είναι πρώτα ένας άνθρωπος που αγαπά το άθλημα και θέλει το καλό του.

Η αποχώρηση του Chase Carey από τον ρόλο του Διευθύνοντος Συμβούλου (CEO) της Formula 1 ήταν αναμενόμενη. Ο Ιρλανδο-Αμερικανός κράτησε αυτό το πόστο από το 2017 ως και το 2020, και εξετέλεσε τον σκοπό του: να κάνει ομαλή τη μετάβαση στην εποχή της Liberty Media και να φέρει ισορροπία στο grid σε πολιτικό και αγωνιστικό επίπεδο, ταυτόχρονα.

Το έργο του έγινε σαφώς πιο εύκολο με την πανδημία του κορωνοϊού, η οποία έδρασε αφυπνιστικά για τις ομάδες που με τη σειρά τους αναγνώρισαν την ανάγκη για άμεσες αλλαγές σε διάφορους τομείς του αθλήματος. Αλλά, δεν παύει να είναι αυτός που, με το δωρικό ύφος του και το status του «άγνωστου ανάμεσα σε αγνώστους» βρέθηκε υπεράνω συμφερόντων και έφερε εις πέρας αρκετά καλά τα καθήκοντά του.

Ως αντικαταστάτης του είχε ακουστεί ακόμα κι ο Toto Wolff, όμως ο ίδιος δεν θέλησε να αναλάβει αυτό τον ρόλο, για πολλούς λόγους - μέσα σε όλα, και το βάρος των ευθυνών.

Ένας άνθρωπος που βγάζει νόημα για αυτήν την θέση, αλλά μάλλον αφού τον αναφέρει κανείς, είναι κι αυτός που την πήρε τελικά.

Ο Stefano Domenicali γεννήθηκε για να ζήσει μέσα στη Formula 1. Το πατρικό του είναι στην Ίμολα, κι ο ίδιος μένει πια στη Μόντσα. Όταν αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο της Μπολόνια, το 1991, εντάχθηκε στο δυναμικό της Ferrari, αρχικά στον οικονομικό τομέα.

Για τα επόμενα 24 χρόνια, ο χαμογελαστός Ιταλός θα ανέβαινε τα σκαλιά της ιεραρχείας μέσα στον οργανισμό, και το 2008 ανέλαβε την θέση του team principal, όταν ο Jean Todt έγινε (για μόλις 2 χρόνια) CEO της Ferrari.

Το 2014 αποχώρησε από την ομάδα, κι έγινε επικεφαλής της Επιτροπής Μονοθέσιων της FIA, προτού φύγει κι από εκεί το 2016, για να αναλάβει την θέση του CEO της Lamborghini.

Ασφαλώς, το ακανθώδες κομμάτι της υπόθεσης θα μπορούσε να είναι το παρελθόν του στη Scuderia - και τι παρελθόν. Ο ίδιος έχει δηλώσει 'Ferrari man' σε podcast της F1 προ μηνών. Αυτό θα μπορούσε να είναι μεγάλο 'red flag' για το υπόλοιπο grid.

Κι όμως, δεν είναι.

Πρώτη η McLaren δήλωσε ικανοποιημένη με αυτήν την απόφαση, στηρίζοντας πλήρως την επιλογή του Domenicali.

Έπειτα, ο πρωταθλητής του σπορ, η πιο ισχυρή φωνή του, φάνηκε πιο ενθουσιασμένος από όλους με αυτήν την εξέλιξη:

«Ξέρω τον Stefano πολύ καλά, και είναι από τους καλύτερους ανθρώπους που ξέρω. Δεν πιστεύω ότι θα μπορούσαν να επιλέξουν κάποιον καλύτερο, για να είμαι ειλικρινής, για να καλύψει την θέση που επάξια είχε ο Chase. Έχει κάνει φοβερή δουλειά και πάντα είχε φοβερή προσέγγιση απέναντι στα πράγματα.»

Επομένως, ο Stefano Domenicali είναι ένα πρόσωπο κοινής απόδοχης - τετριμμένο, αλλά εν προκειμένω αληθές. Χαίρει της εκτίμησης όλων στο paddock, και αυτό το έχει κερδίσει χάρη στα χρόνια εμπειρίας και διπλωματίας μέσα στο σπορ. 

Είναι ένας άνθρωπος που δε δημιούργησε έριδες, συνεργάστηκε με τους ομολόγους του κατά την εξαετία που ήταν ο επικεφαλής της Scuderia, κι ενώ σαφέστατα έπαιζε πολιτικά παιχνίδια χάρη στον ρόλο που του είχε ανατεθεί, εντούτοις ποτέ δεν υπονόμευσε το άθλημα, ούτε τους ανταγωνιστές του.

Σε δεύτερο χρόνο, ο ίδιος κατάφερε -χάρη στην εμπειρία και τις σπουδές του- να διεισδύσει στον χώρο της αυτοκίνησης, πρώτα στην Audi, μετά στη Lamborghini. Ελάχιστοι άνθρωποι που εμπλέκονται αυτή τη στιγμή στη Formula 1 μπορούν να πουν πως έχουν στο βιογραφικό τους θητείες σε δύο τεράστιες εταιρείες της αυτοκινητοβιομηχανίας. Όσα είδε κι έζησε στα 4 χρόνια του στο VW Group είναι υπερπολύτιμα για την Formula 1, ειδικά όταν αυτή πλέον στοχεύει στην ένταξη ομάδων με σοβαρό κίνητρο και βαθιές τσέπες - δηλαδή, τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ο Domenicali γνωρίζει πως σκέφτεται το Δ.Σ. μίας μεγάλης μάρκας, όπως γνωρίζει και τι αποφεύγουν οι μέτοχοι και τα διοικητικά στελέχη της όταν έρχεται η συζήτηση για την εμπλοκή στο motorsport. Μπορεί να καθίσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων ως ο άνθρωπος που έχει γνωρίσει και τις δύο πλευρές.

Ο Carey, αν κι εξαιρετικός στον ρόλο του και με βιογραφικό σε εταιρείες της ψυχαγωγίας όπως η 21st Century Fox, δεν είχε ιδέα ούτε από την F1, ούτε από τις εταιρείες αυτοκινήτων. Οι τομές που έκανε στο σπορ βασίζονταν κυρίως σε οικονομικό επίπεδο, με κυριότερη τη θέσπιση του budget cap ως μέρος της νέας Συμφωνίας Ομονοίας. Ο Brawn ήταν αυτός που μαζί με τον Ν. Τομπάζη δρομολόγησαν το κομμάτι της τεχνικής αναδιοργάνωσης.

Γι' αυτό χρειάζεται ο Domenicali: εκπροσωπεί τον Πρόεδρο που χρειάζεται πια το σπορ, αυτόν που θα μιλήσει την ίδια γλώσσα με τους Wolff, Brown, Seidl, Horner. Θα προχωρήσει σε πιο «χειροπιαστές» αλλαγές, θα πιέσει προς μία νέα κατεύθυνση το σπορ, πατώντας στη βάση που έχτισε ο Carey και η ομάδα του, προς ένα πιο περιβαλλοντικά και οικονομικά βιώσιμο σπορ, ελκυστικό στην βιομηχανία του αυτοκινήτου. Να το θέσουμε αλλιώς: είναι αυτός που θα πείσει άπαντες πως το βιοκαύσιμο είναι το καύσιμο της F1 για μετά το 2025.

Φυσικά, μεγάλο προτέρημά του είναι ότι γνωρίζει από την κοινή τους πορεία στη Ferrari τον πρόεδρο της FIA, Todt, τον επικεφαλής αγωνιστικών δραστηριοτήτων, Ross Brawn, και τον τεχνικό επικεφαλής Νικόλα Τομπάζη. Πλην του Todt, ο οποίος δεν θα βάλει ξανά υποψηφιότητα και η θητεία του ως προέδρου της Ομοσπονδίας λήγει το 2021, ο Domenicali θα έχει να κάνει με γνώριμες φυσιογνωμίες, και θα μπορέσει να το αναμορφώσει, όπως θέλει η Liberty Media κι επιτάσσουν οι καιροί.

Άλλωστε, με τη σημερινή ανακοίνωση, ο ίδιος είπε:

«Είμαι ενθουσιασμένος που θα γίνω μέρος του οργανισμού της Formula 1, του σπορ που πάντα ήταν μέρος της ζωής μου.»

Πριν να γίνει 'Ferrari man', ήταν... γραφτό του να γίνει 'F1 man'. Κι αυτό θα γίνει τώρα, για το καλό όλων._Δ.Μ.

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου