Escort-Ιαβέρης: Μια εικόνα χίλιες λέξεις...

Φωτογραφίζουμε τον “Πλαπούτα” σε συνάντηση κορυφής, σε περιβάλλον που θα γράψει ιστορία χάρη στους διαχειριστές του, και οι αναμνήσεις χτυπούν κόκκινο.

Από τον Στράτο, για τον Τάσο ρε γαμώτο...

Σε υγιές περιβάλλον χάρη στους ανθρώπους και το χώρο η φωτογράφιση του καλυτερότερου Ford Escort RS2000 GR2 στον πλανήτη και ήταν όλοι εκεί... Στην πίστα “Ιαβέρης” στη Μαλακάσα, με τη μικτή διαδρομή, την ίσα μοιρασμένη ως προς την άσφαλτο και το χώμα. Όλα στο πιάτο, τα πάντα στην πλαγιά στα πόδια σου και απολαμβάνεις τις κάθε τύπου ασκήσεις από τη βεράντα. Είναι οι άνθρωποι, οι Ιαβέρηδες σε πλήρη σύνθεση και ο χώρος τους που θα εξελιχθεί στο σπίτι του ελληνικού μηχανοκίνητου αθλητισμού, με πολλαπλά στοιχεία προσφοράς. Πλουραλισμός σε δραστηριότητες εκεί, ό,τι δηλαδή χαρακτηρίζει αυτό το σπάνιο καρέ του άσου. Από τον πατριάρχη-δάσκαλο Τάσο, μέχρι τον Δημητράκη, πατέρας πλέον ο Μήτσος, βαφτιστήρι του αείμνηστου Φέρτακα. Ενδιάμεσοι, οι στυλοβάτες στη σύγχρονη εποχή. Ο Άρης, το 45άρι σε κάθε δραστηριότητα και ο σοφός της παρέας, ο Κωνσταντίνος, ο Junior. Απίστευτο κοκτέιλ από τον Τάσο και την κ. Ελένη Μαρκουίζου, με τον 1/3 να συμπληρώνει τον άλλο. Κοινός παρονομαστής δεν είναι το αναμενόμενο λόγω DNA, δηλαδή η τέχνη στο “στρίβω”, άλλα ό,τι σημαίνει ευρύτερα ο τρόπος, η φιλοσοφία με τίτλο “ΙΑΒΕΡΗΣ”.

Iaveris

Σε μια άλλη χώρα θα ήταν ένα πολιτισμένο σύστημα προσφοράς, μηχανισμός παραγωγής χρυσού, που θα εξασφάλιζε και τον Αναστάση του Άρη και τους νεότερους της διαδοχής, όπως το μωρό, ο γιος του Δημήτρη, που περιμένει αδελφάκι. Καμία σχέση με δυναστεία, όπως συνήθως ερμηνεύεται γενικώς, ενώ ειδικώς, έχουν ορκιστεί να προσφέρουν προς κάθε κατεύθυνση ό,τι πραγματικά τους ευαισθητοποιεί. Πρωταθλητές σε χώμα και άσφαλτο όλη η γενιά, που δε μάσησε σε πίστες και αναβάσεις, αλλά και έβαλε στα σπίτια μας την οδική ασφάλεια με τον τρόπο τον σωστό. Συνδεδεμένο με την εμπειρία τους από το γκάζι, αλλά και σε σχέση με την κουλτούρα τους, αποτέλεσμα ή έργο για να είμαστε ακριβείς, της Ελένης και του Τάσου Μαρκουίζου.

Κακά τα ψέματα...

Πήγαμε στη Μαλακάσα για να “δούμε” το αναγεννημένο με πινελιές “Πέτρος Παπαδόπουλος” και... ρεύμα από τον Νικόλα Μπαμπαλή RS2000 GR2 που γνωρίσαμε ως 7up, απολαύσαμε ως LeeCooper και ζήσαμε ως Denim και Camel. To εμβληματικό αυτοκίνητο των ελληνικών αγώνων ράλλυ, φονιάς γιγάντων και σε διεθνές επίπεδο στα χέρια των Ιαβέρη-Κωστή Στεφανή, που ήταν παρόντες στη συνάντηση, φορώντας τα καλά τους, ως οι αρμόδιοι οικοδεσπότες - όπως πάντα σε σχέση με τη διάθεσή τους.

Απόλαυση πολλών καρατίων, κάθε τους αφήγηση, όπως άλλωστε ήταν ο τρόπος τους και σε κάθε διαδρομή, κυνηγώντας συνήθως το ακατόρθωτο. Ο τρόπος τους ίδιος και όταν φιλοξενούν, και ήταν όλοι εκεί. Όσοι υγιείς, που ήρθαν με σεβασμό και πραγματικό ενδιαφέρον, σε σύνθεση “φονιάς” σε σχέση με τη μιζέρια που καλλιεργείται πρόσφατα από ορισμένους περίπου βετεράνους, σε ακατάστατα συνεργεία και φτηνά καφενεία.

Iaveris

Σε κάθε περίπτωση

Κρατάει χρόνια και δεν κρύβεται η ευαισθησία της Ford για το σοβαρό ερασιτέχνη αγωνιζόμενο. Σε κοινή διαδρομή και με τα 50 χρόνια του περιοδικού μας. Από τα Escort GR 1 και 2 σε εκδόσεις ΜΚ1 και ΜΚ2, μέχρι το Fiesta R1-2 και R5, το ταξίδι ήταν μακρύ. Με σημαντικούς σταθμούς, συνδεδεμένους με τα Sierra σε Ν και GR Α, με τα σύγχρονα Escort σε αντίστοιχες εκδοχές και με το Focus που τοποθέτησε άλλου τον πήχη, όντας στα χέρια κορυφαίων σε παγκόσμιο επίπεδο. Τυχεροί, έχουμε δοκιμάσει όλα τα αγωνιστικά Ford της KIRKOS Racing, διαφορετικά Focus WRC, αλλά και το ΜΚ1 του Μιχάλη Λυκάκη, ένα από τα καλύτερα στην Ευρώπη, όπως και το GR4 του Παναγιώτη Παραδείση, έργο Δημήτρη Γιαλούρη (του Έλληνα Σάτον), επίσης στη Μαλακάσα, στο Ιαβέρης-home.

Ταξιδεύοντας στο παρελθόν

Αν η Integrale είναι το κορυφαίο αυτοκίνητο ράλλυ της ψηφιακής εποχής, όποτε δεν επιλέγεις καν από τα ακούσματα, αλλά από τις φωτογραφίες, το αγωνιστικό Escort με την κίνηση πίσω είναι το αυτοκίνητο της καρδιάς της πλειονότητας των ειδικών. Τα GR4 κέρδιζαν αγώνες και τίτλους, αλλά ήταν τα RS2000 με τον 4κύλινδρο κινητήρα από Ford Pinto και το 4άρι κιβώτιο που μοίραζαν χαρά και δημιουργούσαν προϋποθέσεις για γνώση.

Τυχεροί στην Ελλάδα χάρη στην Κοντέλλης και ειδικά στον Δημήτρη Παντελεημονίτη, που πίστεψε στον Ιαβέρη, ζήσαμε τη στιγμή υποδειγματικά. Απολαμβάνοντας τους Ιαβέρη-Στεφανή σε ρυθμούς νίκης και τον καλό ιδιώτη με άποψη να διαπρέπει με το σωστό τρόπο σε κάθε μορφής αγώνα.

Το ταξίδι εκκινούσε με ΜΚ1 1.6 σε έκδοση Mexico και κατέληγε σε δίλιτρο ΜΚ2 από 110 μέχρι 200 ίππους, με σταθερή «αξία»-πονοκέφαλο την πίσω σούστα. Τύποι όπως ο Ιαβέρης, ο Παύλος Μοσχούτης, ο Νίκος Μακρυγιάννης, ο Αντώνης Κουνάνης, ο Χάρης Μανουσαρίδης, ο Μιχάλης Λυκάκης, ο Καψάσκης Χαλιβελάκης, ο Γιάννης Τσαλαματάς κ.ά., όπως τα πιο πρόσφατα χρόνια ο Γιώργος και ο Παναγιώτης Παραδείσης, αξιοποιούσαν στα ράλλυ ό,τι λάμπει, κυρίως σε σχέση με το βάρος. Έπαιρναν χαρά ως πλήρωμα, αλλά και έδιναν χαρά στον θεατή.

Iaveris

Διαχείριση του πίσω άξονα με τον Ιαβέρη να διδάσκει σε παγκόσμιο επίπεδο και τον Λεωνίδα Κύρκο σε πανελλήνιο στην άσφαλτο και αρκούσε ένα τεσσάρι κιβώτιο τύπου Rocket, ώστε το σχολικό να εξελιχθεί σε πολεμική μηχανή. Ο βαθμός εξέλιξης ανάλογος του μπάτζετ του καθενός και τα αποτελέσματα ανάλογα με των δυνατοτήτων του. Το ΜΚ2, αυτοκίνητο που έλαμψε και στα χέρια των Καλεμτζάκη και Χαμπή, στο παντός εδάφους περιβάλλον της Β. Ελλάδος, όπου έζησε το καλύτερο χωμάτινο 8βάλβιδο ΜΚ1 της χώρας, φτιαγμένο από τον Γιώργο Σωτηριάδη, που οδηγούσε σε ρυθμούς Alpine και Datsun.

Ωραίοι οι άνθρωποι στα μπάκετ, σημαντικά και τα αυτοκίνητα. Όντας και αξιόπιστα με τα χρόνια, χάρη και σε εξαιρετικούς μηχανικούς που ακόμα κοσμούν το χώρο, όπως οι Καρανικολαίοι, ο Δημήτρης Γιαλούρης, ο Πέτρος Παπαδόπουλος, αλλά στους αείμνηστους Αγγελάκη, Κούτα κ.ά. υψηλού επιπέδου...

Ο Μπούμπης!

Μαζί μας στη Μαλακάσα αυτός ο σοφός άνθρωπος με στοιχεία Φοργκέρι και Λομπάρντι, ο “καθηγητής” του Λεωνίδα Κύρκου, ο καλύτερος μηχανικός Alfa Romeo στον πλανήτη. Άλλωστε, αυτός ήταν και ο λόγος που κάποιοι γίναμε μάγκες. Δεν το θυμάται, αλλά αυτό είναι λεπτομέρεια. Εμείς του οφείλουμε. Είναι ο άνθρωπος χάρη στη σοφία του οποίου απέκτησε δύναμη και αξιοπιστία ένας 4κύλινδρος για να “ανεβάζει” όπως μια αντλία νερό από γεωτρήσεις. Μάγκες οι Γερμανοί, αλλά ήθελαν την αξία ενός Autobianchi για έναν κινητήρα με αξιοπιστία για 2-3 αγώνες. Με τον KWS η αγωνία σου είχε αφετηρία εκεί που ξεχνούσες να σηκώσεις όταν έσκαγε με 4η στη Ριτσώνα ή στην ευθεία του Μερκούρη και τερματισμό στα πρόθυρα... δικηγορικού γραφείου για διαζύγιο. Ο “μάστορας”, το εθνικό αυτό κεφάλαιο, τεχνικός επιπέδου Ferrari F1, τους ξεπέρασε και αποκτήσαμε και αξιοπιστία, στοιχείο συνδεδεμένο και με την εντιμότητά του.

Boubis

Ο κινητήρας εξελισσόταν σε δυναμόμετρο πάγκου, ώστε να ρυθμιστεί σωστά, να είναι γεμάτος από χαμηλά, αλλά και να αντέχει. Ωστόσο, δεν εξαντλούνταν στον κινητήρα η γνώση. Ο κινητήρας ήταν η ερωμένη. Τον Χρήστο τον απασχολούσε γενικώς το αγωνιστικό αυτοκίνητο και αν ήταν ο Ιαβέρης που αξιοποιούσε τόσο την ευφυΐα, όσο και την αδυναμία του, από κοντά ήμασταν κι εμείς και ας μην το είχε προσέξει.

Σήμερα, φρέσκος και υγιής, με μνήμη στο 100%, απολαμβάνει τον γιο του, Δημήτρη, που παρέλαβε καθαρό ατσάλι σε σχέση με ελληνικό μπλοκέ και εκκεντροφόρους και έχει εξελίξει σε κοσμηματοπωλείο τη δουλειά του πατέρα του. Η αναβάθμιση ενός έργου που ήταν ήδη σε πτήση. Απλά, με το Boubis-DNA.

Φεύγοντας...

Στο Puma, ίδιο με τα “σχολικά” του Ιαβέρη, με τον ΕΛ-ΕΜ και τον κ. Σάκη Καρανικολό που έχουν επίσης... απαγγείλει στίχους σε μουσική Ιαβέρη, παρατηρούμε τη διαφορά όταν συναντάς πραγματικούς συναθλητές, ειλικρινείς φίλους του Τάσου. Όπως ο κ. Τάκης Κουτσίκος, πρώην και κατά λάθος της ΕΠΑ, και ο Χάρης Καλτσούνης, ισοβίως της Opel. Η ψυχή ξεπερνάει τις μαρκίζες. Σχολιάζουμε πόσο όμορφα έδεσαν στο κάδρο, έχοντας τη σωστή αγωγή, ο Μάνος Στεφανής και τα αγόρια του Τάσου και της Ελένης. Η κουβέντα κατέληξε στους αδελφούς Ράπτη. Άπαιχτοι τύποι. Σεμνοί, ικανοί, που σέβονται και δημιουργούν με αποτέλεσμα, σε ρήξη με την αρπαχτή.

Πήγαμε για το Escort, αλλά ήταν οι άνθρωποι που μας αναστάτωσαν, με το χώρο... να μας καταδικάζει με τον όμορφο τρόπο, ώστε να έχουμε πλήρες το πάσο για τα διόδια της Εθνικής για να ξαναπάμε. Για μια σειρά από δραστηριότητες.

Περισσότερο Escort-LeeCooper και Ιαβέρης-Στεφανής στους 4Τ Δεκεμβρίου by N.Δ., με ολίγον από Σ.Χ..

Αρχηγού παρόντος, η αγωνιστική μας δραστηριότητα περνάει σε δεύτερο πλάνο. Τα σέβη μου boss._ Στράτος

 

Ψηφίστε το πιο όμορφο sport coupe των τελευταίων 50 ετών. Προσοχή, δεν αναζητούμε το καλύτερο αλλά το πλέον όμορφο από το 1970 μέχρι σήμερα.

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου