Κάν’ το όπως ο Steve Jobs!

Το να φυτέψεις μία οθόνη μέσα στο αυτοκίνητο δεν είναι αρκετό για να πάρεις κάτι από την αύρα του πιο επιτυχημένου τεχνολογικού γκάτζετ της εποχής μας.

Μοιάζει με κάποια δική μας εμμονή που μας αναγκάζει να επανερχόμαστε ξανά και ξανά στο ίδιο θέμα, όμως η αλήθεια είναι πως τα τελευταία χρόνια οι κατασκευαστές έχουν βάλει τα δυνατά τους να μας εκπλήσσουν με το πόσο περίπλοκη μπορούν να κάνουν τη ζωή του οδηγού στο αυτοκίνητο.

Το πρόβλημα βασικά ξεκινάει από την πρόθεση των εταιρειών να καταργήσουν ή να περιορίσουν τους φυσικούς διακόπτες, έτσι που όλες οι λειτουργίες να πραγματοποιούνται μέσω της οθόνης αφής του infotainment. Δεν είναι η πρώτη φορά που καταφερόμαστε εναντίον των συστημάτων πολυμέσων, τα οποία στην πλειονότητά τους είναι κακοσχεδιασμένα σε βαθμό κακουργήματος, και επανερχόμαστε με αφορμή κάποιες καραμπινάτες αστοχίες από αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε τους τελευταίους μήνες.

Έτσι, σε ένα πρόσφατο μοντέλο, η επιλογή «Clima» στην οθόνη αφής, αντί να ανοίγει το τυπικό μενού προκειμένου να αλλάξεις, για παράδειγμα, την ένταση του ανεμιστήρα, σε οδηγεί κάθε φορά σε μια ενδιάμεση οθόνη για την επιλογή ανάμεσα στο κλασικό ή ένα έξυπνο μενού. Καθόλου έξυπνο -ομολογουμένως- αυτό το ενδιάμεσο βήμα που προστέθηκε, καθώς συνολικά χρειάζεται να παίρνεις το βλέμμα σου από το δρόμο για 3-5 δλ. για κάτι που έως σήμερα γινόταν ακαριαία και στα τυφλά, μέσω της απλής περιστροφής ενός διακόπτη.

Την ίδια περίοδο δοκιμάσαμε ένα ακόμα αυτοκίνητο με εξίσου δύσχρηστο infotainment, όπου εκτός των άλλων, στις όποιες επιλογές (π.χ. για την απενεργοποίηση του συστήματος Start-Stop) το σχετικό εικονίδιο εναλλάσσεται από άσπρο σε κόκκινο. Ακόμη είμαστε με την απορία σε ποιο χρώμα το σύστημα είναι σε λειτουργία και πότε εκτός.

Όργια κάνουν οι περισσότεροι κατασκευαστές και στη λειτουργία αναζήτησης ενός σταθμού στο ηχοσύστημα, το πρώτο πράγμα που χρειάζεται να κάνεις δηλαδή μπαίνοντας σε ένα αυτοκίνητο. Συνήθως η σχετική επιλογή είναι κάπου καλά... φυλαγμένη, έτσι που τις περισσότερες φορές σηκώνεις τα χέρια ψηλά ή καταφεύγεις στο 500σέλιδο εγχειρίδιο του συστήματος πολυμέσων. Εμείς από επαγγελματική διαστροφή δεν το βάζουμε κάτω, προκειμένου να διαπιστώσουμε το βαθμό του σαδισμού που μπορεί να τρέφει ένας μηχανικός UI (User Interface) απέναντι στον υποψήφιο χρήστη. Ομολογούμε πως τα βρήκαμε μπαστούνια στη φανομενικά πιο εύκολη περίπτωση. Το αυτοκίνητο διέθετε τα κλασικά περιστροφικά χειριστήρια έντασης και tuning, εντούτοις η αλλαγή συχνότητας αποδείχθηκε πιο δύσκολο task απ’ ό,τι περιμέναμε, καθώς είχε βάλει το χέρι του και ο μεταφραστής του σχετικού μενού στα ελληνικά. Ανακαλύψαμε στην πορεία πως ο οδηγός θα έπρεπε πρώτα να επιλέξει μέσα από την οθόνη αφής αν η περιστροφή του δεξιού διακόπτη θα μεταβαίνει ανάμεσα στους «Αγαπημένους» σταθμούς, στους «Αποθηκευμένους» (μπορεί δηλαδή να έχουμε αποθηκευμένους, αλλά όχι αγαπημένους σταθμούς στο ραδιόφωνό μας;) και «Μη αυτομ.». Η σύντμηση αυτή, προφανώς, κρίθηκε ότι ανταποκρίνεται ιδανικά στην περιγραφή της συγκεκριμένης λειτουργίας, σε σχέση, για παράδειγμα, με τη λέξη «Συχνότητα» ή «Tuning»...

Τέλος, πρόσφατα οδηγήσαμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που διέθετε ενσωματωμένες κάμερες αντί για καθρέφτες, όπου σύμφωνα με την παρουσίαση, υπήρχε η δυνατότητα εναλλαγής ανάμεσα στην κανονική ή μια πιο ευρυγώνια θέαση. Λογικά η εναλλαγή αυτή θα έπρεπε να γίνεται από ένα μπουτόν στα ρυθμιστικά χειριστήρια των εικονικών καθρεφτών, που όμως παραδόξως δεν υπήρχε. Αρχίσαμε στη συνέχεια να σκαλίζουμε το μενού της κεντρικής οθόνης, αλλά μάταια. Έτσι, καταφύγαμε στον εκπρόσωπο της εταιρείας που είχε κάνει την τεχνική παρουσίαση του αυτοκινήτου, και ύστερα από 5 λεπτά περιήγησης στα... άδυτα του infotainment, χρειάστηκε κι εκείνος να ζητήσει εξωτερική βοήθεια! Επικό fail...

Μπορεί μια οθόνη μέσα στο αυτοκίνητο να αποτελεί πλέον μόδα ή ένα αναγκαίο κακό σε έναν κόσμο μονίμως διασυνδεδεμένο, εντούτοις για να καταστεί πραγματικά λειτουργική θα πρέπει οι αυτοκινητοβιομηχανίες να αντιγράψουν στο σύνολό της τη φιλοσοφία του πρώτου iPhone. Το πρώτο εκείνο smartphone ήταν έξυπνο, διαφέροντας σε σχέση με οποιαδήποτε φορητή συσκευή της εποχής, γιατί πολύ απλά ήταν απόλυτα κατανοητό από τον χρήστη του και δε χρειαζόταν προηγούμενη εκπαίδευση. Κάν’ το, λοιπόν, σωστά όπως ο Steve Jobs, αλλιώς διατήρησε όλους τους διακόπτες που χρειάζεται ο χρήστης, σαν στο παλιό καλό Nokia..._ Μ. Σ.

Ποιος από τους 7 φιναλίστ για το COTY 2021 κερδίζει τη δική σας ψήφο σαν Αυτοκίνητο της Χρονιάς;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου