Porsche Boxster

Διαβάζοντας το σχόλιο του Νώντα Δουζίνα για τα 25 χρόνια της Boxster συνειδητοποιείς πώς τρέχει ο χρόνος. Με το Τέλειο αυτοκίνητο στην Τέλεια διαδρομή.

Κακά τα ψέματα... Η Boxster είναι το καλύτερο cabriolet ever, με γεγονός πως συχνά στο λεξιλόγιό μας η μετάφραση από τα γαλλικά ή τα αγγλικά δίνει τη σωστή διάσταση στο αντικείμενο. Ένα κουπέ για δύο, χωρίς οροφή, με την έξτρα σκληρή κατά παραγγελία να χαλάει την ιταλική του φινέτσα και με τον κινητήρα τοποθετημένο μπροστά από τον άξονα να κάνει τη διαφορά. Στο δρόμο, την αξιολογείς σε σχέση και με την 911, ειδικά όταν όταν πρόκειται για την Boxster σε έκδοση S. Ένα καθαρόαιμο, ένα σύνολο που ικανοποιεί και τον πλέον απαιτητικό, με την 718 σήμερα να χαρακτηρίζεται αντικειμενικά κορυφαία στο είδος της και όχι μόνο.

Να παρακάμψουμε όμως τις ιδιαίτερα απαιτητικές εκδοχές που, όταν τις δοκιμάζεις στα όρια, έχουν αντίπαλο μόνο τις αντίστοιχες Cayman και να ταξιδέψουμε στο χρόνο. Με ατού το σασί της, όπως τότε, πριν από 25 χρόνια, με τον 6κύλινδρο ατμοσφαιρικό 2,5 με τους 200 ίππους, αλλά και μέχρι σήμερα, με τον 4κύλινδρο turbo των 2 λίτρων με τους 300 ίππους...

Εξώφυλλό μας

Τότε, το 1996, στο τεύχος Δεκεμβρίου (διαβάστε σχετικά εδώ), γνωρίζοντας ότι έρχεται η S με επιδόσεις 911- 997 S, αντιμετώπιζες ψύχραιμα τη συμβατική εκδοχή. Βλέπετε, εκείνη την εποχή ήθελες 3 λίτρα και τουλάχιστον 250 ίππους για να ασχοληθείς.

Υποτιμώντας τον δημιουργό λοιπόν, συμμετείχαμε σε “αγώνα δρόμου” ώστε να κάνουμε χιλιόμετρα και να μετρήσουμε τα χαράματα με τον Κώστα Λακαφώση. Πριν το μεσημέρι της ίδιας ημέρας να συναντήσουμε στον Μαραθώνα, τους Κ.Κ., Κάγκα και Β.Γ. για να φωτογραφίσουν γενικώς και ειδικώς για το εξώφυλλο, οπότε και πήραμε το μάθημά μας. Οι οδηγίες περί χρονοδιαγράμματος από την κ. Πασσιά, όπως και σήμερα άλλωστε, ήταν σαφείς, και όταν ένας οργανισμός ανήκει και διοικείται και συντονίζεται από γοητευτικές κυρίες, δεν έχεις περιθώρια για παράβαση ωραρίων.

Κυρία και η αυτόματη ασημί Boxster στα χέρια μας, τότε, τον Νοέμβριο του '96 και εσύ παρέμενες... στον κόσμο σου. Στοχεύοντας στο “0-100” σε 5 δλ., στην τελική στα 250+ χλμ.ώρα και σε υπερστροφή επιπέδου μελλοντικής BMW Ζ4 Μ.

Porsche Boxter

Δε δυστροπεί και αναδεικνύοντας τις δυνατότητες του σασί, σε παρασύρει στο δικό της ποιοτικό παιχνίδι, με μια ουδέτερη συμπεριφορά επιπέδου Quattro. Απολαμβάνεις ένα πλαίσιο με ακαμψία για σεμινάριο και παρακολουθείς μάθημα οδήγησης με τη μηχανή στο κέντρο. Έχεις το τέλεια ζυγισμένο σύνολο που διδάσκει το πώς αρκούν οι 200 ίπποι για να απολαύσεις τη στιγμή, ενώ σε αφήνει να ονειρεύεσαι το πώς θα αντιδρά με τους 300. Εσύ σκέφτεσαι, και μέχρι να καταλάβεις, έχει διαγράψει την τέλεια τροχιά.

Αργότερα, δοκιμάζοντας την S με το 6άρι manual, (σε μπορντό, με μαύρη οροφή και ας με διορθώσει ο φίλος Λεωνίδας Δήμος, της Μοτοδυναμικής σήμερα, αλλά πάντα της Porsche), απλά χαμογελάσαμε. Η συνέπεια στη μέγιστη τιμή, ό,τι χαρακτηρίζει αυτόν το σπάνιο κατασκευαστή που κάνει το ακατόρθωτο να φαίνεται ευκολάκι. Οδηγώντας τη μάλιστα, αμφισβητήσαμε τότε την ύπαρξη της Cayman, αφού στον τόπο μας, έχεις πολλούς παραπάνω λόγους ώστε να επιλέξεις roadster αντί για coupe. Γεγονός, ότι δεν είναι τόσο απλή η ερμηνεία, αλλά δεν είναι της παρούσης.

Θολή συνύπαρξη...

... μαύρη μέρα σε σχέση με τη 40χρονη διαδρομή μας με τιμόνι και πλήκτρα όταν “έχασα” σε ευθεία από υδρολίσθηση και κατέστρεψα μια υπηρεσιακή δίχρωμη κούκλα 718, με τον Μ.Σ. παραπλεύρως.

Εμπειρία με δύο όψεις: από τη μία της καταστροφής και από την άλλη της άψογης συμπεριφοράς των ανθρώπων της αντιπροσωπείας.

Όνειρό μας...

Μια ιδιαίτερη. Η 718-GTS με τους 365 ίππους και PDK αλλά δεν είναι η ιπποδύναμη. Είναι το πώς εκφράζεται η GTS έκδοση στο δρόμο, η πρόταση για τον πραγματικό οδηγό σε σχέση με όλες τις Porsche.

Όταν η Porsche χαρακτηρίζει υπάρχει ουσία. Ενίοτε, όπως για παράδειγμαστην περίπτωση της Macan, δε διαθέτουν τον ισχυρότερο κινητήρα, αλλά έχει γίνει δουλειά στο στήσιμο, στην οδική συμπεριφορά. Μπορεί σε επίπεδο ευκαιριακής ευχαρίστησης να υπερέχει μια καλή BMW Μ2, αλλά η διαχρονική αξία σε συνδυασμό με την κεντρομήχανη επιλογή έχει ονοματεπώνυμο: Porsche 718, σε Boxster ή Cayman, με κοινό παρονομαστή την ένδειξη-χαρακτηρισμό GTS. Όπως η περίπου κόκκινη του φίλου μου του Μιχάλη στο Μέγαρο και στις Σέρρες, σε ισορροπημένο παιχνίδι με τα όπλα των Speedsector.

Να ζεις, να ζηλεύεις._ Σ.Χ.

Ποιος από τους 7 φιναλίστ για το COTY 2021 κερδίζει τη δική σας ψήφο σαν Αυτοκίνητο της Χρονιάς;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Περισσότερα Άρθρα του Συντάκτη

Κατηγορία άρθρου