Αναμνήσεις από το rally Monte Carlo του 1985

Βρεθήκαμε στις ειδικές διαδρομές του rally Monte Carlo 36 χρόνια πριν, παρακολουθώντας μια μοναδική αναμέτρηση ανάμεσα στον Βατάνεν και τον Ρερλ. Πάρτε μια γεύση μέσα από την περιγραφή του αγώνα, όπως δημοσιεύτηκε στο τεύχος Μαρτίου του 1985...

“...Στον αγώνα τα προγνωστικά δεν διαψεύστηκαν απόλυτα αφού πράγματι έγινε «μάχη» για την πρώτη θέση μεταξύ Βατάνεν και Ρερλ. Στο πρώτο κομμάτι (5 ειδικές διαδρομές) ο Γερμανός κερδίζει 35 δευτερόλεπτα από τον οδηγό της Πεζό, που μόλις στη δεύτερη ειδική διαδρομή έχει τη στιγμή του και τραυματίζει δύο θεατές.

Το κόστος είναι διπλό αφού χάνεται μισό λεπτό και ο συναισθηματικός Άρι Βατάνεν αργεί να συνέλθει από το σοκ. Στη συνέχεια στο επόμενο κομμάτι του αγώνα ο Βατάνεν κερδίζει τα χαμένα. Μόλις στη δεύτερη ειδική του κομματιού παρόντων των 4Τ, το Πεζό στη στεγνή άσφαλτο «δίνει» στο "Αουντι 27 δευτερόλεπτα στα 22 χιλιόμετρα. Είναι χαρακτηριστικό, ότι ο Ρερλ οδηγεί το Άουντι από χαντάκι σε χαντάκι με τον κινητήρα συνεχώς στο “cut off”, ενώ ο Φινλανδός εκμεταλλεύεται περίφημα χωρίς ηρωισμούς τις δυνατότητες του Πεζό.

Από εκεί και πέρα αρχίζει ένα ρεσιτάλ οδήγησης του Βατάνεν που φτάνει στην ανασυγκρότηση του Γκαπ (5 ειδικές διαδρομές πριν το Μονακό) τρία λεπτά και 19 δευτερόλεπτα μπροστά από το μεγάλο του αντίπαλου (σ.σ. σε όλο τον αγώνα οι δύο άλλαζαν φιλοφρονήσεις μεταξύ τους, πράγμα σπάνιο για τον Ρερλ).

Όμως στην τελευταία ειδική πριν την ανασυγκρότηση ο Τέρι Χάριμαν συνοδηγός του νικητή κάνει λάθος υπολογισμό, οφειλόμενο και σε λάθος του κριτή, και η συμμετοχή μπαίνει στην ανασυγκρό-
τηση με τέσσερα λεπτά προπορεία. Κόστος οκτώ(!) λεπτά ποινής. Αρκετή ώρα εκνευρισμός και στη συνέχεια ηρεμία και υπολογισμοί. Η διαφορά είναι 4΄.41" υπέρ του Ρερλ και είναι χαρακτηριστικό, πως και οι δύο πλευρές υποστηρίζουν, ότι όλα γίνονται.

Σ' αυτήν τη φάση πρέπει να σημειώσουμε τη δήλωση του Ρερλ «δεν έχω καμία διάθεση να κερδίσω έτσι», ενώ αντίστοιχη άποψη είχαν και οι άλλοι άνθρωποι της Αουντι!!

Η επίθεση των Aρι Βατάνεν - Τ. Χάριμαν του Πεζό 205 T/16 του, καλύτερου αγωνιστικού αυτοκινήτου μέχρι στιγμής, και της Γαλλικής ομάδας, των Τοντ, Ντε Κοστάνς, Λεβασέ κ.λπ. αρχίζει.

Στο Μονακό ο Φινλανδός έχει μειώσει τη διαφορά στο 1.58. Πιο απλά στα 142 χιλιόμετρα ειδικών κέρδισε 164 δευτερόλεπτα και κάντε τους υπολογισμούς σας και κρίνετε!
Από την πλευρά του ο Γερμανός είναι ανίκανος να αντιδράσει και πάντα ψύχραιμος προσπαθεί, θυμίζοντας όπου βρεθεί και όπου σταθεί: «έχουμε ίδια αναλογία κιλών ανά ίππο, χρησιμοποιούμε ίδια λάστιχα, είμαστε το ίδιο καλοί οδηγοί, αλλά, το Πεζό είναι ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό αυτοκίνητο».

Στην τελευταία ειδική πριν το Μονακό στα 30,5 χιλιόμετρα η διαφορά τους είναι 11". Σκεφτείτε το Βάλτερ Ρερλ να κάνει δεξιά λίγα μόλις μέτρα πριν το τέλος της ειδικής για να διευκολύνει τον Βατάνεν να περάσει! Στο Μονακό οι άνθρωποι της Πεζό υπολογίζουν: έχουμε 256 χιλιόμετρα ειδικών και είμαστε 1'.58" πίσω. Ο Ζαν Τοντ σε συνέντευξη τύπου πριν το τελευταίο κομμάτι θα πει: «Ο οδηγός μας μπορεί και έχει τη διάθεση να κερδίσει το Αουντι». Παράλληλα θα εκφράσει τις αντιρρήσεις του για την απόφαση των αγωνοδικών. Στη συνέχεια, στον αγώνα ίσως στο δυσκολότερο σημείο της μάχης, ο Φινλανδός κερδίζει 28 δευτερόλεπτα στις τρεις πρώτες ειδικές φτάνοντας στο 1'.30" Το ερώτημα παραμένει: θα περάσει; Δεν είναι υπερβολή να γράψουμε, ότι όλος ο κόσμος στο Μόντε παρακαλά να κερδίσει ο Βατάνεν. Ακόμα και οι αγωνοδίκες που χρέωσαν τον τελικό νικητή με τα 8 λεπτά αναφέρουν, ότι θα είναι πιο «αγωνιστικό» να κερδίσει ο Φινλανδός. Στην τέταρτη ειδική του κομματιού ο Γερμανός κάνει το λάθος. Η ειδική είναι των 28 χιλιομέτρων, 8 χιλιόμετρα χιόνι στην αρχή και 20 χιλιόμετρα στεγνά.

Το ερώτημα είναι ποιά λάστιχα να χρησιμοποιηθούν.Ο πρωταθλητής Γερμανίας Ντέμουτ που «ανοίγει» το δρόμο για την Αουντι συμβουλεύει σλικς. «Στα πρώτα χιλιόμετρα της ειδικής κατάλαβα το λάθος» σημειώνει ο παγκόμιος πρωταθλητής. Ο Βάτανεν φεύγει με τα αγαπημένα του Α3 της Μισλέν (πιο στενά ρέισινγκ με λίγα καρφιά) η διαφορά είναι 2' 23" υπέρ του Πεζό. Ο αγώνας κρίθηκε. Η διαφορά τους είναι στη μικρή ανασυγκρότηση στη μέση του κομματιού 1'.13" υπέρ του συνδυασμού Βατάνεν - Πεζό. Στις υπόλοιπες 5 διαδρομές δεν άλλαξε τίποτα και ο Άρι Βατάνεν έφερε πρώτο το Πεζό σε Γαλλικό έδαφος. Η τελική διαφορά των 5΄.17" είναι πλασματική αφού ο Ρερλ έχασε στην τελευταία ειδική 3' περίπου λεπτά με πρόβλημα στην ηλεκτρονική ανάφλεξη του Αουντι.

Δεν είναι υπερβολή να γράψουμε, ότι η παραπάνω περιγραφή, ίσως λίγο κουραστικη για τους μη ειδικούς, δείχνει τι ακριβώς έγινε στο φετινό Μόντε. Καλώς ή κακώς στους Βατάνεν και Ρερλ άρχιζε και τελείωνε ο πρώτος αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος...”_Σ.Χ.

Ποιος από τους 7 φιναλίστ για το COTY 2021 κερδίζει τη δική σας ψήφο σαν Αυτοκίνητο της Χρονιάς;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Περισσότερα Άρθρα του Συντάκτη

Κατηγορία άρθρου