top icon
Blog

ST, όπως Ford

Αναμένοντας το Ford Puma ST, «ταξιδεύουμε» στην Τέλεια Διαδρομή με τα αντίστοιχα Focus και Fiesta…

H Ford έχει τη δική της ιστορία στις ειδικές διαδρομές, με τίτλους σε παγκόσμιο και πανελλήνιο επίπεδο, αλλά και όχι μόνο. Δεν έχει προκύψει τυχαία το οδηγοκεντρικό στοιχείο που χαρακτηρίζει ακόμα και ένα απλό Fiesta των 100 ίππων, όπως και το αντίστοιχο Focus, που πατάει με τον τρόπο το σωστό, ακόμα και σε σχέση με το Golf· το βασιλιά.

Ford Focus ST

Έχουν δουλέψει στη Ford ώστε να κάθεσαι σωστά και να οδηγείς. Λαχταράς για την οποιαδήποτε μετακίνηση, και μάλιστα σήμερα τα δύο έγιναν τρία με την προσθήκη του Puma, που σε κερδίζει και στη βασική του εκδοχή με τον 1.000άρη των 125 ίππων.

Είπαμε, δεν αναμένεις τυχαία, ενώ δεν το κρύβεις πως έχεις έτοιμους αντιπάλους για το i20N και το νέο Golf GTi, που θα συναντήσουν μπελάδες· το Fiesta και το Focus ST, αντίστοιχα. Σε καλύπτουν μάλιστα σε βάθος, και δεν έχεις λόγους να ανησυχείς, με γεγονός ότι είναι πολύ πιθανό να μην προκύψει Focus RS.

Να διευκρινίσουμε ότι άλλο το ST-Line, που αφορά εξοπλισμό, και εντελώς άλλο τα καθαρόαιμα ST, με ό,τι απαιτείται, πρακτική που μόνο η Audi έχει καθιερώσει και υποστηρίζει με συνέπεια μέσα από τη σειρά «S».

Κακά τα ψέματα…

Ήταν εκείνα τα Focus με τους 170 ίππους από 2,0 λίτρα σε χάτσμπακ και station wagon αμάξωμα που ήθελες να οδηγείς την προηγούμενη δεκαετία. Έλειπε η δύναμη του κινητήρα χαμηλά, αλλά είχες το πλαίσιο το σωστό. Αυξήθηκαν οι κύλινδροι, και μαζί η συνολική χωρητικότητα του κινητήρα. Πλεονέκτημα το πλαίσιο ευρύτερα, και τότε, πριν από το δεύτερο RS, απολάμβανες την ήρεμη δύναμη, με την αξία που χαρακτηρίζει όλη αυτή την γκάμα. Της Ford, για τον Πραγματικό Οδηγό που θέλει ένα γνήσιο GT σε χάτσμπακ συσκευασία. Σύμφωνοι, στην Ευρώπη και σε SW.

Ακολούθησε και η επόμενη γενιά και η σημερινή, και είναι σημαντικό ότι δεν έγιναν εκπτώσεις. Η θέση οδήγησης, το πηδάλιο, ο επιλογέας και ο ήχος του κινητήρα από ένα σύνολο που εργάζεται από χαμηλά. Συνδυάζεται λοιπόν περίφημα με το πλαίσιο, και ο ρυθμός είναι επιπέδου RS, μέσα από τη φιλοσοφία ST. Πολύ κοντά στο RS που λίγοι ειδικοί αξιοποιούν, τύποι όπως ο δις πρωταθλητής Νώντας Καρανικόλας, πρωταγωνιστής και στο ράλλυ των πωλήσεων με Ford, αλλά και ο πρόεδρος της εταιρείας στην Ελλάδα, Νικόλας Νοταράς. Οδηγοί αγώνων και οι δύο, και δεν έχουμε καμία αμφιβολία. Το Focus ST για την τέλεια, την κλασάτη διαδρομή, το Fiesta ST για την ειδική. Σε γκρι χρώμα χωρίς να είναι ματ, και πραγματικά θα το θέλαμε για μια άτυπη κόντρα στο Χολομώντα με το Toyota Yaris GR, ό,τι πιο trendy σήμερα σε αυτό το παιχνίδι, ουσίας και εντυπώσεων.

Ford Fiesta ST

Το Fiesta ST σε αγωνιστική εκδοχή κατηγορίας Ενιαίου, πριν από δεκαπέντε χρόνια, έλαμψε στα χέρια του Λάμπρου Αθανασούλα και του Νίκου Μπουζάκη, σε αγώνες του WRC. Ένα πολιτισμένο, ιδιαίτερα αξιόπιστο πολυεργαλείο, που συνδύαζε την ευχαρίστηση με το αποτέλεσμα. Ήταν ο 2λιτρος με το έξυπνο κιβώτιο και το πλαίσιο, τα όπλα στα χέρια του σημαντικού όπως οι δικοί μας…

Ford Fiesta ST

Σήμερα, το Fiesta με τον κωδικό «ST» παραμένει σημείο αναφοράς. Σύνολο με 200 ίππους από τον 3κύλινδρο 1.5 που εντυπωσιάζει και τον οδηγό αγώνων, και μάλιστα, χάρη στην τέλεια ισορροπία, λειτουργεί και ως εκπαιδευτική μηχανή του νέου που θέλει να μάθει, όντας και φιλικό.

Φαίνεται απλό όλο αυτό, κρύβει όμως το έντιμο πάθος των ανθρώπων της Ford οι οποίοι σέβονται με συνέπεια τον Πραγματικό Οδηγό. Σπάνια περίπτωση σήμερα._ Σ. Χ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ