top icon
Blog

Lewis Hamilton και Mercedes: Γιατί είναι μονοετές το συμβόλαιο και ποιες προεκτάσεις έχει στον οργανισμό

Η επέκταση της συνεργασίας του Lewis Hamilton και της Mercedes ήταν ζήτημα χρόνου, αυτό ήταν γνωστό εδώ και καιρό. Το ζητούμενο πλέον είναι η σημειολογία του: γιατί να είναι μονοετής, και τι σημαίνει η προσπάθεια των πλευρών στον τομέα της διαφορετικότητας.

Ο Lewis Hamilton υπέγραψε το νέο του συμβόλαιο με τη Mercedes. Ελάχιστοι, ειδεμή κανείς, περίμενε να συμβεί κάτι διαφορετικό. Ο Hamilton δεν ήταν ποτέ ελεύθερος να μιλήσει με άλλες ομάδες, ούτε ήθελε κιόλας. Να πάει στη Ferrari που είναι σαν σπίτι μετά από πυρκαγιά; Στη Red Bull της Verstappen-ιάδας; Δεν υπήρχε λόγος να αποχωριστεί το Brackley, γιατί δεν υπήρχε, ούτε υπάρχει, καλύτερη εναλλακτική. Μόνο η αποχώρηση από την ενεργό δράση, αλλά κι αυτό ακόμα έμοιαζε μακρινό σενάριο.

Ο λόγος που οι διαπραγματεύσεις διήρκησαν σχεδόν 4 μήνες εδράζεται στους όρους του συμβολαίου, και στη συνεχή διελκυστίνδα ανάμεσα στις δύο πλευρές. Η Mercedes τραβούσε για να κρατήσει τον Hamilton περισσότερο, ο Hamilton γιατί ήθελε να το κάνει υπό τους όρους του.

Φαίνεται πως τα βρήκανε στη μέση. Η επίσημη ανακοίνωση μιλά για μονοετές συμβόλαιο, που θα δει τον Βρετανό 7κις πρωταθλητή να μένει στην ομάδα για 9η συνεχόμενη σεζόν – μία λιγότερη από όσες έκανε ο Michael Schumacher με τη Ferrari. Το ρεπορτάζ των 4ΤΡΟΧΩΝ αναφέρει πως ο ίδιος έχει συμφωνήσει να μπει μία οψιόν και για το 2022, την οποία μπορεί να ενεργοποιήσει εκείνος κατά βούληση. Δεν είναι γνωστό αν υπάρχει και ποια είναι η προθεσμία για κάτι τέτοιο, ή αν υπάρχει κάποια ρήτρα που τον αποδεσμεύει απ’ αυτήν.

Το γεγονός ότι συμφώνησε σε κατ’αρχήν μονοετή ανανέωση έχει σαφή αιτιολόγηση: είναι 36 ετών, 7 φορές πρωταθλητής, ένας recordman ολκής για το άθλημα. Με τους κανονισμούς να μένουν σταθεροί το 2021 και τη Mercedes σε θέση ισχύος, το ενδεχόμενο να γίνει 8 φορές πρωταθλητής είναι υπαρκτό. Αν καταφέρει να ξεπεράσει και σε αυτό το στατιστικό τον Schumacher, έχει αφήσει ελάχιστο χώρο αμφισβήτησης για το πρόσωπό του, τα έχει πετύχει όλα και με το παραπάνω. Θα είναι έτοιμος για όλα αυτά που -αναπόφευκτα- θα τον απασχολήσουν στη μετά την F1 ζωή του.

Έπειτα, ακούγεται έντονα για βέτο στον teammate του, λέγοντας πως θέλει οπωσδήποτε τον Valtteri Bottas στο διπλανό γκαράζ, ή ακόμα περισσότερο ότι δεν θέλει επ’ουδενί τον Max Verstappen. Αυτό δεν επιβεβαιώνεται από τις πηγές των 4ΤΡΟΧΩΝ, αλλά είναι κάτι που πρώτο έγραψε το f1-insider.com, γερμανικό Μέσο με γνώση των πραγμάτων.

Μιλώντας στο Auto Motor und Sport, ο CEO της ομάδας, Toto Wolff θέλησε να τα διαψεύσει όλα αυτά:

«Άκουσα κάτι χαζομάρες πως ο Lewis έχει ζητήσει μερίδιο από τα τηλεοπτικά έσοδα ή έχει βάλει βέτο στον teammate του. Αυτό δε συζητήθηκε καθόλου. Συμφωνήσαμε στα πιο σημαντικά θέματα στην αρχή του έτους. Το συμβόλαιο υπεγράφη την περασμένη εβδομάδα.»

Ακόμα κι αν ισχύει, είναι μία απολύτως λογική κίνηση. Κανείς πρωταθλητής δεν θέλει ανταγωνισμό στην ομάδα του, πολλώ δε μάλλον τον Verstappen. Ο Damon Hill, πρωταθλητής με τη Williams το 1996, έγραψε στο Twitter πως δεν θα ήθελε να είχε καν teammate, αν ήταν στο χέρι του. 

Ο Bottas δεν είναι απειλή για τον Hamilton, οπότε η παρουσία του στην ομάδα δρα μόνο θετικά για τον ίδιο, που ξέρει ότι μπορεί να οδηγήσει για τον τίτλο όσο ο Φινλανδός φέρνει βαθμούς για το Κατασκευαστών. 

Τέλος, στη σχετική ανακοίνωση τέθηκε το ζήτημα της διαφορετικότητας. Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου«ένα σημαντικό μέρος της νέας συμφωνίας χτίζει πάνω στην δέσμευσή μας για μεγαλύτερη διαφορετικότητα και αποδοχή στο motorsport, κάτι που ξεκίνησε πέρυσι από τον Lewis και τη Mercedes. Αυτή θα πάρει τη μορφή ενός κοινοφελούς ιδρύματος, που στόχο θα έχει την στήριξη της διαφορετικότητας και της αποδοχής στο motorsport.»

Όπως και στην περίπτωση του ‘We Race As One’ της Formula 1, τα ευχολόγια για τον χώρο του μηχανοκίνητου συνεχίζονται. Ως ιδέες, ως αρχές κι αξίες, η διαφορετικότητα, η αποδοχή του διαφορετικού και η προώθηση ατόμων από διαφορετικά υπόβαθρα είναι εξαιρετικά, ως και αυτονόητες. Αλλά, χρειάζονται πράξεις, ένα συναφές πλάνο πάνω στο οποίο θα βασιστεί η όποια αλλαγή, που κι αυτή με τη σειρά της θα χρειαστεί χρόνια για να φανεί.

Ίσως αυτή η «ρήτρα», αν θέλετε, να είναι και ένα από τα αιτήματα του Hamilton που θα ανοίξει τον δρόμο για την εμπλοκή του στα διοικητικά της ομάδας όταν κρεμάσει τα γάντια του. Δεν είναι τυχαίες αυτές οι κινήσεις, όλες είναι σχεδιασμένες, και μέχρι στιγμής όλες είναι ευνοϊκές προς την πλευρά του οδηγού.

Άλλωστε, το ξέρει κι η Mercedes πως η παρουσία του Hamilton σε αυτήν είναι ένα ατού αμύθητης αξίας._Δ.Μ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ