top icon
Blog

Αισθήσεις

Θυμάται κανείς πώς μύριζε το αυτοκίνητό του πριν «εμποτιστεί» με λίγο από junk food, καπνό τσιγάρου ή τη χαρακτηριστική οσμή του αγαπημένου του κατοικιδίου;

Μηχανολόγοι, σχεδιαστές, γκουρού του μάρκετινγκ είναι όσοι συνήθως δρέπουν τις δάφνες για σχεδόν κάθε νέο αυτοκίνητο που αποσπά θετικές κριτικές σχετικά με το χαρακτήρα ή την ταυτότητά του. Άραγε πόσα επαγγέλματα μεσολαβούν μέχρι κάθε νέο τετράτροχο να αποκτήσει το δικό του «προσωπικό» στίγμα εντός της αυτοκίνησης; Άγνωστο…

Αλλά καθώς η οδήγηση και η συμβίωση γενικότερα με ένα αυτοκίνητο, αν όχι πρωτίστως, σίγουρα αποτελεί και παιχνίδι αισθήσεων, πίσω από τα φώτα και τις κάμερες υπάρχουν και κάποιοι ειδικοί που δεν τους πιάνει μάτι.

Όραση, αφή και ακοή έχουν την τιμητική τους σε ένα αυτοκίνητο, για λόγους που δε χρειάζεται να αναλυθούν. Αυτό που ίσως πολλοί δε γνωρίζουμε είναι πως σχεδόν κάθε εργοστάσιο διαθέτει στο δυναμικό του και μια ομάδα… λαγωνικών, ικανή να αξιολογήσει διά της όσφρησης αν αύριο, μεθαύριο από εκείνο το κατά τα φαινόμενα ποιοτικότατο δερμάτινο σαλόνι θα αναδύεται κάτι από… ιχθυέλαιο ή αν εκείνα τα μαλακά πλαστικά θα παράγουν μια μυρωδιά καρβουνίλας. Γιατί δε θέλει μόνο το ακριβό άρωμα τον ειδικό του.

Αισθήσεις

Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως ανάμεσά μας υπάρχουν συνεργάτες που αναγνωρίζουν τη μάρκα ενός αυτοκινήτου διά της όσφρησης. Αυτό άλλωστε δεν είναι και η έννοια της «ακριβούς προδιαγραφής»;

Η Audi πιστοποιεί πως σχεδόν 500 τμήματα αξιολογούνται πριν τοποθετηθούν σε ένα μοντέλο της, έτσι ώστε να εγγυηθεί στους πελάτες της μια ευχάριστη οσφρητική εμπειρία όταν θα μπουν στο αυτοκίνητό τους για πρώτη φορά, αλλά και για δεύτερη και για τρίτη… Ακόμα περισσότερο, ζητούμενο είναι τα διαφορετικά υλικά να μην «τρακάρουν» μεταξύ τους από πλευράς οσμής, εξασφαλίζοντας έτσι πως ο κάτοχος του αυτοκινήτου σε βάθος χρόνου δε θα καταφύγει σε αποσμητικά χώρου, σε μια απέλπιδα προσπάθεια επαναφοράς της καμπίνας στην αρχική της ή έστω σε μια ανεκτή κατάσταση.

Τώρα, εύλογα θα σκεφτεί κανείς «και ποιος είναι αυτός που αποφασίζει για τη μυρωδιά;» ωστόσο υπάρχουν πέντε βασικές οσμές που πρέπει να αναγνωρίσει μια μύτη πριν της… ανατεθεί το συγκεκριμένο έργο. Ενδιαφέρον επάγγελμα ακούγεται, ακόμα πιο ενδιαφέρουσα η αισθητική προσέγγιση. Και μιλάμε για μόλις την τέταρτη από τις πέντε αισθήσεις που απαντώνται σε ένα αυτοκίνητο. Έχουμε ακόμα και τη γεύση._ Ε. Ξ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ