Ξεκίνημα του έτους με αφιέρωμα στα «Αριστεία», μια ωραία συνήθεια, και διαβάστε τις επιλογές μας. Πρόκειται για τα μοντέλα που ξεχωρίσαμε το 2024 και που θα μας απασχολήσουν το 2025.
Επτά τα αυτοκίνητα-Αριστεία, παρά την πληθώρα νέων μοντέλων, και δεν προκύπτουν ερωτηματικά. Το πόσα από αυτά είναι ηλεκτρικά και πόσα θερμικά ουδεμία σημασία έχει. Δοκιμάσαμε πολλά ηλεκτρικά, απολαύσαμε πολύ ή λίγο υβριδικά, ενώ αξιολογήσαμε αυτοκίνητα με γκάμα κινητήρων που περιλαμβάνει κάθε περίπτωση. Αντίστοιχα, διαχειριστήκαμε την κινεζική απόβαση, επιβεβαιώνοντας την αξιοπιστία τους, όντας ένα χρόνο με το MG4, ενώ το MG3+ κέρδισε τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» – έργο «Γιάννης Καραβάς». Έχουν δίκιο να ανησυχούν Ευρωπαίοι, Ιάπωνες και Κορεάτες. Ο ανταγωνιστής τους είναι Κινέζος. Με όνομα «BYD» και στην Ελλάδα με επώνυμο «Σφακιανάκης», με υπεύθυνο PR τον Γιάννη Κακούρη – έναν άλλοτε δικό μας. Η Σφακιανάκης αποδείχθηκε αριστούχος εισαγωγέας το 2024, κερδίζοντας θηρία στη μάχη για τον Κινέζο αυτοκράτορα. Με… μεταπτυχιακό λόγω Suzuki στο after sales, έδωσε την απάντηση στην αμφισβήτηση της κινεζικής κατασκευής.
Στους κατασκευαστές, «οδηγώντας», μονοπωλεί το ενδιαφέρον μας η Cupra. Πρόκειται για… τη σύγχρονη Alfa του ρεαλιστή petrolhead. Το 2024 οι Ισπανοί βρέθηκαν σε δημιουργικό κρεσέντο, και γεγονός είναι πως θέλεις σε ένα γκαράζ όλη την γκάμα τους ώστε να τα απολαμβάνεις οδηγώντας τα στην Τέλεια Διαδρομή.
Είτε ταξιδεύεις από τη Βαρκελώνη με το ηλεκτρικό Cupra Travascan (η μοναδική σοβαρή απάντηση του Ευρωπαίου στο Tesla Model Y), είτε παρακολουθείς το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις με το Τerramar.Το τελευταίο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως made-in-Spain SUV κλάσης Macan, ενώ διεκδικεί την ψήφο της Ελένης Ξενάκη και των συναδέλφων της για το COTY 2025. Προσθέστε στην πληρότητα της γκάμας τους την ήρεμη δύναμη «Leon», όπως και το Formentor, το οποίο θέλεις να οδηγείς σε οποιαδήποτε έκδοση: από την «απλή» των 150 ίππων μέχρι την κορυφαία των 333. Και πέραν αυτών, «ηλεκτροπληξία» με Born VZ με 330 ίππους σε RWD!
Πάει ο παλιός ο χρόνος… Τα εν οίκω μη εν δήμω, αλλά οφείλουμε ένα έντιμο ευχαριστώ στην κ. Ντένη Β. Θεοχαράκη, που αποχώρησε νωρίς από τη Renault-Τεορέν – δικό της έργο, με ατού την Dacia που λάμπει.
Αντίστοιχα, περί αγοράς, μπορεί εύκολα να γίνει και δήμαρχος στο Βόλφσμπουργκ o Άρης Αραβανής, που θα νοικοκυρέψει Γερμανούς, αλλά για εμάς θα είναι πάντα ένας σημαντικός, που μας δίδαξε την ιαπωνική εντιμότητα. Το «αριστείο» εδώ αφορά την εμπιστοσύνη που εμπνέει.
«Μέσα στους 4Τροχούς», στοιχίζει η συνταξιοδότηση-αποχώρηση του Μιχάλη Σταυρόπουλου, ενώ η όλη κατάσταση έγινε ακόμα πιο «βαριά» με τον Θάνο Ηλιόπουλο εκτός μάχης.
O Θ.Η. αναρρώνει με υπομονή, διδάσκοντας αξιοπρέπεια._ Σ. Χ.