top icon
Blog

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: oι ειδικές διαδρομές Toyota και Ford στην Ελλάδα

Toyota και Ford συναντιούνται για νιοστή φορά στους ελληνικούς χωματόδρομους, και υπενθυμίζουμε πως η ιστορία είναι διαφορετική, σε σχέση με το αναμενόμενο φωτεινό αποτέλεσμα…

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΜΕ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ

Με το Puma WRC σε εξέλιξη για τη συμμετοχή του στο Πρωτάθλημα του 2022, η Ford φέτος ψηφίζει αξιοπρέπεια με το Fiesta, στηρίζοντας και συμμετοχές στο WRC2-3. Όπως, στην περίπτωσή μας, στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, η Ford Motor Hellas και ελληνικά πληρώματα! Η Ford, που με συνέπεια εξελίσσει «όπλα» για τον ιδιώτη στις κατηγορίες Rally 1-2-3, επιλογές που προδίδουν τη δική τους ιδιαίτερη προσέγγιση, η οποία δε στοχεύει μόνο σε νίκες σε επίπεδο κορυφής.
Στην Toyota αντιμετωπίζουν αλλιώς το motorsport, και δεν είναι τυχαίο ότι αδυνατούν να εντάξουν ενδιάμεσες λύσεις ως στήριξη της ομάδας τους, που διαπρέπει στην κορυφή. Αδυναμία, παρά την παραγωγή του GR Yaris, που εκφράζει μια στρατηγική που σήμερα ψάξε και σε Ευρωπαίο δε θα βρεις, αλλά επί του παρόντος τους εκθέτει όταν θέλουν να προβάλουν-στηρίξουν με παράπλευρες ενέργειες…

Ιστορία
Η παρουσία της Toyota και της Ford στο Ράλλυ Ακρόπολις, ιστορικά, με ή χωρίς ΕΚΟ, είναι περίπου αντίστοιχη με αυτήν του αγώνα. Η Ford ήρθε νωρίς και κέρδισε και με Cortina και με Escort ΜΚ1, πριν γράψει ένα συγκλονιστικό σερί σε νίκες με Escort και Focus. Σε παράλληλη διαδρομή η Toyota, αφού σε επίπεδο παλμαρέ δεν προκύπτει σύγκριση.

Το «15-1» σε νίκες-σκορ υπέρ της Ford, και η αλήθεια των αριθμών μετριάζεται από αυτήν των εντυπώσεων, με την Toyota να έχει τη δική της δυναμική, με κορυφαίες επιδόσεις που κάνουν τη διαφορά στην ιστορική αναδρομή…


Στη Ford οι νίκες, με ρεκόρ μάλιστα, και παρά το σερί της Lancia και την κυριαρχία των Renault Alpine, αλλά στην Toyota οι εντυπώσεις, ό,τι σήμερα εκφράζεται αντίστροφα. Για το comeback της Ford, μείνετε συντονισμένοι.
Γεγονός πως στους δύο χωράει τρίτος, όπως το κάνει επιθετικά και με επιτυχία η Hyundai, αλλά από το θεσμό λείπει ο τέταρτος σημαντικός κατασκευαστής, που θα ανακατέψει την τράπουλα απογειώνοντας το ενδιαφέρον.

Μέχρι τότε
Να θυμηθούμε ότι αγωνιστικές Toyota, όπως Corolla και Celica, και αγωνιστικά Escort και Focus οδήγησαν οι καλύτεροι κάθε εποχής. Έλειπε η αξιοπιστία στην Toyota, αφού ο «θείος», ο αείμνηστος Ούβε Άντερσον, ο πατριάρχης της μάρκας στο motorsport, ήθελε πρώτα την επίδοση, εκτιμώντας πως τα αποτελέσματα θα έρθουν. Συνέβη στο Σαφάρι, πεδίο αξιοπιστίας, αλλά εδώ, στα χώματά μας, αρχικά ταλαιπωρήθηκαν, και στη συνέχεια, στα σύγχρονα χρόνια, περιορίστηκαν σε θέσεις στο βάθρο.
Σημαντικά αποτελέσματα στο δρόμο για ένα σερί τίτλων σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά η μνήμη έχει καταγράψει περάσματα και σκόνη, αφήνοντας τη σαμπάνια του νικητή στα πληρώματα της Ford.

Δεν ξεχνώ…
Τις Corolla Levin, και κυρίως τις πρώτες Celica, ειδικά το σόου του Μίκολα το 1977. Ανατριχίλα για τον θεατή και χτυποκάρδι για τους αντιπάλους τους με έδρα το Μπόραμ. Με σφραγίδα Άντερσον και πατήματα Τεριέ η συνέχεια, και ποιος δε θυμάται το ’81; Με Βάλντεγκαρντ, Έκλουντ και «Ιαβέρη» στις Celica, με το ελληνικό αυτοκίνητο σε καθαρά υποδεέστερο επίπεδο εξέλιξης.


Το 1988 ήρθαν οι ST165 με Βάλντεγκαρντ, Κάνκουνεν, που ατύχησαν όπως και το 1988. Όλες οι Celica εκτός, με πληγωμένο σασί. Οδηγοί τους οι Σάινθ, Κάνκουνεν, Κένετ Έρικσον και ο Πατρίκ Σνάιερς με το αυτοκίνητο της Toyota Βελγίου. Όμως αυτή η Celica ήταν το καλύτερο αυτοκίνητο της εποχής και ο λόγος που εξελίχθηκε η Integrale σε Deltona. Οι Σάινθ-Μόγια επιτέλους κέρδισαν το 1990 μαζί με τον τίτλο, ενώ τη νίκη διεκδίκησαν και το 1991.

Εκτός συναγωνισμού η Carlos Sainz η ST185 το ’92, όπως και το ’93 και το ’94, με την Corolla να πρωταγωνιστεί, αλλά να μην κερδίζει στο τέλος της δεκαετίας. Σάινθ και Οριόλ οι βασικοί οδηγοί, ενώ Corolla WRC οδήγησαν στο ΡΑ και οι δικοί μας Άγγελος Ζήβας και Άρης Βωβός.
Η Ford ξαναπαίρνει τη σκυτάλη το ’93, με τον Μπιαζιόν στο Escort RS, και η ευθύνη είναι μεγάλη. Συνεχίζουν με το σύγχρονο Escort ό,τι ξεκίνησε το ’77 ο Βάλντεγκαρντ, και ο Βάτανεν το ’81.

Ό,τι για τους Έλληνες σκόραρε στην καρδιά τους ο «Ιαβέρης» το ’78-’79-’80 με απίστευτο πάθος και με πληθωρικό, μη μετρήσιμο ταλέντο.
Το Escort ΜΚ2, το πλέον δημοφιλές αυτοκίνητο για εμάς της γενιάς του 1950 μέχρι οι νεότεροι να καθιερώσουν στην καρδιά τους τη Lancia Delta, και ποιος ασχολείται με τον κωδικό της.
Μία είναι η Integrale.


Τα Escort με διαφορές ουσίας, και ο Σάινθ κέρδισε το ’97· αν ποτέ τον συναντήσετε, μη σχολιάσετε ότι τότε καθυστέρησε ο ομόσταβλός του ο Κάνκουνεν για να τα καταφέρνει.
«Θα τον κέρδιζα», σχολιάζει ο Ισπανός.


Τα Focus ήρθαν για να μείνουν, και αν ο Μάλκολμ Ουίλσον ξεκίνησε ως μάνατζερ νωρίτερα ουσιαστικά από τα Sierra με πρώτο βιολί τον Ντελεκούρ, καθιερώθηκε με τα Focus Martini. Το project στηρίχθηκε στον Κόλιν ΜακΡέι, πολυνίκη στο ράλλυ μας, ενώ ο Βρετανός μάνατζερ-πρώην οδηγός αποδείχθηκε και σπουδαίος ισορροπιστής όταν στην ομάδα εντάχθηκε και ο Κάρλος Σάινθ. Το τοπίο ήταν ξεκάθαρο με τους Μάρκο Μάρτιν και Ντιβάλ, όπως όμως και με τους Γκρένχολμ και Χίρβονεν.

Εξαιρετικά αυτοκίνητα με ή χωρίς ελεγχόμενα διαφορικά, και Ford σόου από το 2003 μέχρι και το 2009, από αυτοκίνητα, ομάδα και οδηγούς με συνολική ποιότητα που δύσκολα βρίσκεις σε τέτοια διάρκεια. Ένα αξιόπιστο σύνολο – κρίμα που η δουλειά έμεινε στη μέση, και αυστηρά σχολιάζεις πως το Fiesta εκτέθηκε σε σχέση με Polo και DS3.
Η Ford έχει οπισθοχωρήσει, ο Μάλκολμ Ουίλσον πολεμάει μόνος του, και έτσι μόνο αυτός μπορεί να τα καταφέρει και να κερδίσει τίτλους αξιοποιώντας το μέγεθος του Σεμπαστιάν Οζιέ. Εκτός μάχης το Ράλλυ Ακρόπολις, αλλά ο Γάλλος τα έβαλε με θηρία και κέρδισε αξιοποιώντας το πώς λειτουργεί αυτή η περίφημη ομάδα, που πλέον ξαναβρίσκει τα πατήματά της με όχημα το Puma.
Πιθανός πιλότος ο Γκρεγκ Μπριν, όταν και το 2022 θα απολαύσετε τους ίδιους οδηγούς στα Yaris Hybrid, όπως και στα αντίστοιχα i20N…

Yaris vs i20
Οι διεκδικητές της νίκης στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις του 2021, έργο Λευτέρη Αυγενάκη, πεδίο ευθύνης ειδικών με εμπειρία και αποδεδειγμένη εντιμότητα.
Σε σχέση με τον νικητή, υποστηρίξτε τη σχετική ψηφοφορία στο 4troxoi.gr. Μείνετε συντονισμένοι και απολαύστε πειθαρχημένα, ώστε να το ζήσουμε. Είναι πραγματικότητα._ «Στρατισίνο»

Εσείς ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις; Μπορείτε να ψηφίσετε εδώ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ