top icon
Blog

Έλληνες στο Ράλλυ Ακρόπολις: Επιμένουμε Ελληνικά

Το Ράλλυ Ακρόπολις, πάντα ήταν δέλεαρ για κάθε αγωνιζόμενο, αγώνας με χαρακτήρα, μια ξεχωριστή περιπέτεια για ανθρώπους και μηχανές.

Στο παρελθόν, ο τερματισμός και μόνο αποτελούσε άθλο για τα πληρώματα και η μεγαλύτερη ανταμοιβή των προσπαθειών τους.

Φυσιολογικά, τις εντυπώσεις «έκλεβαν» οι συμμετοχές των εργοστασιακών ομάδων, με τα εντυπωσιακά αυτοκίνητα και τις αρμάδες των μηχανικών να φαντάζουν «στρατιώτες», σε μία αέναη μάχη με τα Ελληνικά βουνά και τους κακοτράχαλους δρόμους της Ελληνικής υπαίθρου.

Στην αντίπερα όχθη, οι Ελληνικές συμμετοχές, έδιναν ξεχωριστό χρώμα στο Ρ.Α., ενώ ταυτόχρονα κρατούσαν την σημαία του Ελληνικού Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ψηλά. Με τις Ελληνικές συμμετοχές, συχνά να έχουν την μορφή επιλεκτικής εμφάνισης, το Ρ.Α. αποτελούσε πρόκληση με μεγάλο βαθμό δυσκολίας.

Παρόλα αυτά, σε κάθε διοργάνωση του εθνικού μας αγώνα ο Έλληνας αγωνιζόμενος ήταν εκεί για να δώσει την δική του παράσταση και να διεκδικήσει το χειροκρότημα.

Τι λένε τα ποσοστά…

Παρά το υψηλό κόστος συμμετοχής, ο Έλληνας αγωνιζόμενος αποτελούσε ανέκαθεν κομμάτι της Ιστορίας του αγώνα. Κάνοντας μια «ανασκαφή» στα στοιχεία του Ρ.Α., παρατηρούμε πως συνήθως τα Ελληνικά πληρώματα αποτελούσαν το 1/3 και περισσότερο, των συμμετοχών του αγώνα. Καθόλου άσχημα αν αναλογιστούμε πως «το χέρι στην τσέπη», έβαζαν οι ίδιοι οι αγωνιζόμενοι. Δύσκολη η εύρεσης χορηγών, αλλά με ταλέντο και πάθος, στην πλειοψηφία τους, οι Έλληνες που έλαβαν μέρος στον αγώνα δεν μας απογοήτευσαν ποτέ.

Εμείς, λάτρεις και των στατιστικών, με γεγονός όμως ότι πολλές φορές λένε τη μισή αλήθεια, «μελετάμε» τις Ελληνικές συμμετοχές στο Ράλλυ Ακρόπολις, την τελευταία εικοσαετία.

Εποχή WRC…

Το 47ο Ράλλυ Ακρόπολις του 2000, είχε 69 Ελληνικές συμμετοχές από τις 117, ενώ το 52ο του 2005, συγκεντρώνει 48 Ελληνικά πληρώματα στις 88 συνολικά συμμετοχές του αγώνα!

Με την πάροδο των ετών, βλέπουμε τις συμμετοχές του Ρ.Α., να μειώνονται συνολικά και μαζί με αυτές και η Ελληνική παρουσία. Στο 55ο Ρ.Α. του 2008, από τις 60 συμμετοχές, οι 16 είναι Ελληνικές. Το 2013 που αποτελεί και την τελευταία χρονιά του εθνικού μας αγώνα στο WRC, οι Ελληνικές συμμετοχές είναι μόνο 7 από τις 46 συνολικά του αγώνα.

Σημεία των καιρών που σε συνδυασμό με την τότε δύσκολη οικονομική κατάσταση της χώρας, «χτυπάει» τους Έλληνες αγωνιζόμενους και περιορίζει τη συμμετοχή τους στον εθνικό μας αγώνα.

Εποχή ERC…

Το Ράλλυ Ακρόπολις, από το 2014 συνέχισε την πορεία του στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ (ERC), έχοντας χάσει στοιχεία από την αίγλη του παρελθόντος, χωρίς όμως να υποβαθμιστεί η οργάνωση του. Να θυμίσουμε το ρόλο του Κώστα Μπακογιάννη που ως Περιφερειάρχης στήριξε το γεγονός, πλέον με έδρα τη Λαμία.

Ο αγώνας, το 2018, ακολουθεί τα βήματα του παρελθόντος, όντας πάλι σημείο αναφοράς.

Το 64ο Ρ.Α. του 2018 με έδρα τη Λαμία, υπερειδική στο Μαρκόπουλο, αφετηρία στην Ακρόπολη και ε.δ. στη Θήβα, ένα “πακέτο-ανάσταση” έργο της ΟΜΑΕ, συγκέντρωσε 65 συμμετοχές από τις οποίες οι 42 ήταν Ελληνικές!

Με οδηγό το παρελθόν…

Στις 9-12 Σεπτεμβρίου οι Ελληνικές συμμετοχές καλούνται να δώσουν και πάλι την δική τους παράσταση στο ΕΚΟ Αcropolis Rally, με νέες προοπτικές αλλά και δυσκολίες να προκύπτουν. Το αποτέλεσμα θα έχει θετικό πρόσημο και θα φανεί στο χειροκρότημα στις Ε.Δ. και όχι μόνο. _Γ.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ