top icon
Blog

Formula 1: Λύτρωση για τον Leclerc

Ο Charles Leclerc επέστρεψε στις νίκες και σε απόσταση βολής από την κορυφή της βαθμολογίας. Αρκούν αυτά για να πεισθεί η Ferrari να τον στηρίξει ως πρώτο οδηγό στη μάχη για τον τίτλο του Πρωταθλητή;

Τρεις μήνες περίμενε αυτή τη νίκη ο Charles Leclerc και, για να την πετύχει, λόγω διαφορετικής στρατηγικής, στην Αυστρία χρειάστηκε τρεις φορές να προσπεράσει τον Max Verstappen, και τρεις φορές τον προσπέρασε. Επιπλέον στους τελευταίους γύρους απαιτήθηκε να ρυθμίσει την οδήγησή του ώστε να αντιμετωπίσει ένα μισοκολλημένο πεντάλ γκαζιού.

Επτά συνεχόμενους αγώνες του ξέφευγε η νίκη. Στους 4 από αυτούς ήταν πρώτος, πλην όμως στους 2 τον εγκατέλειψε το μοτέρ της Ferrari ενώ στους άλλους 2 τον κατέστρεψε η στρατηγική της Ferrari. Ο Τύπος οργίασε μετά το Silverstone, για ενδο-Ferrari-κή ρήξη, μα ο Leclerc παρέμεινε ενωτικός και καθησυχαστικός στους δημοσιογράφους, ενώ στην πίστα δεν έχασε ούτε στιγμή τη δίψα του για νίκη.

Formula 1

Πού απέκτησε τόση στωικότητα και τόσο κουράγιο ένας 24χρονος οδηγός, σχεδόν παιδί; Η απάντηση βρίσκεται ενδεχόμενα στις πολλές απανωτές απώλειες τις οποίες χρειάστηκε να διαχειριστεί τα πρόσφατα χρόνια: Έχασε τον νονό του, Jules Bianchi, στη Formula 1 το 2015, έχασε τον πατέρα του, Herve Leclerc, πρώην οδηγό Formula 3, το 2017, κι έχασε έναν καλό του φίλο, τον Anthoine Hubert, στη Formula 2 το 2019.

Ή απλώς, έτσι είναι από φυσικού του, ένας πολύ cool τύπος, που δε σπα κάτω από πίεση.

Μα και ο Max Verstappen είναι διαφορετικός όταν μάχεται απέναντί του. Αν στην 1η επίθεση του Leclerc αιφνιδιάστηκε (ο Leclerc μας έχει συνηθίσει από τις μικρές ακόμη κατηγορίες στις αιφνιδιαστικές επιθέσεις) στις άλλες δύο αντιστάθηκε τόσο όσο είχε νόημα, αφού ήξερε ότι δε μπορούσε να τον κρατήσει πολύ πίσω του.

Formula 1

Τι είναι αυτό που άλλαξε τόσο πολύ τον Max φέτος; Κι αυτός σχεδόν παιδί είναι, λίγες μέρες πιο μεγάλος από τον Leclerc. Ωρίμασε άραγε τόσο σε ένα χρόνο; Ίσως η απάντηση βρίσκεται στην σύντροφό του, Kelly Piquet, που έχει τρόπο να τον γαληνεύει.

Ενδεχόμενα μέρος της απάντησης βρίσκεται επίσης στον πατέρα της Kelly, Nelson Piquet, τρις Παγκόσμιο Πρωταθλητή Formula 1, o οποίος επικοινωνεί συχνά με τον Max και ίσως του δίδαξε να επιλέγει τις μάχες που αξίζει να δώσει και να αφήνει νωρίς τις χαμένες μάχες που θα τον οδηγήσουν σε φθορά χωρίς αντίκρυσμα.

Στις κατατακτήριες της Παρασκευής ο Max Verstappen ήταν άπιαστος, με τις Ferrari να κατατάσσονται πίσω του, 2ος ο Leclerc και 3ος ο Carlos Sainz. Με την εκκίνηση του αγώνα sprint του Σαββάτου, ο Max έφυγε εμπρός και δεν απειλήθηκε στιγμή από τις δύο Ferrari, που αναλώθηκαν στους πρώτους γύρους να λύσουν τις μεταξύ τους διαφορές, φθείροντας τα ελαστικά τους, οπότε ο Leclerc αρκέστηκε στη 2η θέση και ο Sainz στην 3η.

Formula 1

Την Κυριακή όμως ήταν αλλιώς, ο Charles Leclerc δε θα έκανε πάλι το ίδιο λάθος: αντί να επιτεθεί στον Max, όπως στην εκκίνηση του Σαββάτου, κινήθηκε αριστερά αμυνόμενος στον Sainz. Εξουδετερώνοντας με μιας τον ομόσταυλό του, λοιπόν, επικεντρώθηκε από την αρχή στο ιδανικό στρώσιμο των ελαστικών του, κι όταν αυτά ήρθαν στη σωστή θερμοκρασία, επιτέθηκε στον Verstappen. Τα υπόλοιπα ήταν απλώς διαδικαστικά.

Τι ήταν αυτό που άλλαξε σε τέτοιον βαθμό τις ισορροπίες των ελαστικών υπέρ της Ferrari από το Σάββατο ως την Κυριακή; Ο Christian Horner, επικεφαλής της Red Bull, λέει πως η απάντηση ίσως βρίσκεται στη βροχή που έπεσε τη νύχτα, η οποία ξέπλυνε τη διαδρομή και κρύωσε την άσφαλτο ή στο αυξημένο βάρος καυσίμου που φέρουν τα αυτοκίνητα στον αγώνα. Ίσως όμως είναι απλά το γεγονός ότι το Σάββατο οι δύο Ferrari αναλώθηκαν στη μεταξύ τους μάχη.

Formula 1

Εξ’ άλλου στον αγώνα της Κυριακής έμοιαζε βέβαιο ότι θα περνούσε και ο Carlos Sainz τον Max, όμως πάνω που ετοιμαζόταν να ενεργοποιήσει το DRS, το μοτέρ του «έφτυσε» εξαρτήματα και πήρε φωτιά. Αν μάλιστα δεν εγκατέλειπε, ίσως ήταν αυτός ο νικητής, καθώς ο Leclerc έχανε χρόνο, προσπαθώντας να διαχειριστεί το μισοκολλημένο του γκάζι.

Formula 1

Ο Carlos Sainz έφυγε λοιπόν αναστατωμένος από την Αυστρία, όπως αναστατωμένος έφυγε και ο Sergio Perez, τον οποίο πρώτα άφησαν να αγωνιστεί στο Q3 (με όσα συνεπάγεται αυτό σε κίνδυνο για τον οδηγό και σε φθορές για το αυτοκίνητο) και ύστερα αποφάσισαν να τον υποβιβάσουν στο Q2, επειδή ο χρόνος πρόκρισής του από αυτό επετεύχθη κατά παράβαση των ορίων της πίστας.

Σαν αυτό να μην ήταν αρκετό, στον αγώνα τον έβγαλε ο George Russell στα χαλίκια, και ο μεν Russell τιμωρήθηκε πέφτοντας πίσω από τον ομόσταυλο, Lewis Hamilton, o δε Perez πλήγωσε το πάτωμα της Red Bull, οπότε η ομάδα τον απέσυρε για να εξοικονομήσει ζωή στα μηχανικά μέρη.

Οι δύο Mercedes αποδεικνύονται εντυπωσιακά αξιόπιστες φέτος, και βρίσκονται πάντα εκεί να εκμεταλλευτούν κάθε στραβοπάτημα των Ferrari και Red Bull. Πήραν λοιπόν εδώ την 3η και 4η θέση. Υστερούσαν όμως ξανά σε ταχύτητα, οπότε στις κατατακτήριες οι οδηγοί τους πίεζαν πέρα από τα όρια (10 χλμ./ώρα ταχύτερα από όσο έπρεπε έμπαιναν στις στροφές, σύμφωνα με δήλωση του Toto Wolff) και κατέληξαν αμφότεροι στις μπαριέρες στο Q3.

Ο Hamilton μάλιστα, που την Κυριακή ανέβηκε 3ο συνεχόμενο αγώνα στο πόντιουμ, σοκαρίστηκε από το γεγονός ότι μερίδα θεατών την Παρασκευή ζητωκραύγαζε χαιρέκακα τη δική του πρόσκρουση, πριν καν δουν αν ο οδηγός είναι καλά.

Formula 1

Μα δεν ήταν αυτό το μόνο πρόβλημα με τους θεατές στην Αυστρία, που προσέλευσαν σε πρωτοφανείς αριθμούς, δημιουργώντας νέο ρεκόρ για αθλητικό γεγονός της χώρας. Υπήρξαν αναφορές για σεξιστική, ομοφοβική και ρατσιστική συμπεριφορά ορισμένης μερίδας θεατών, ακόμη και για σωματική παρενόχληση. Το σύνολο του κόσμου της Formula 1 συμφωνεί ότι αυτές οι στάσεις είναι ξένες προς το άθλημα και θα πρέπει άμεσα να εντοπισθούν, απομονωθούν και απομακρυνθούν.

Η Alpine, έχοντας και τα δυο της αυτοκίνητα στη δεκάδα του τερματισμού (5ος ο Εsteban Ocon και 10ος ο Fernando Alonso) έφτασε στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών την 4η McLaren, που επίσης είδε τα δικά της αυτοκίνητα στη δεκάδα (7ος ο Lando Norris και 9ος ο Daniel Ricciardo).

Formula 1

Ο τελευταίος αισθάνεται άβολα, δεδομένου ότι η ομάδα του δοκιμάζει τους πιθανούς αντικαταστάτες του, όμως το συμβόλαιό του λήγει το 2023 και η McLaren, συμμετέχοντας και στις τρεις προβεβλημένες σειρές μονοθέσιων αυτοκινήτων (Formula 1, Indycar και Formula E) έχει αρκετές αγωνιστικές θέσεις να τον απασχολήσει, εφ όσον συμφωνήσουν στις λεπτομέρειες.

Οδηγός της ημέρας ψηφίστηκε ο 6ος του τερματισμού, Mick Schumacher, που κέρδισε βαθμούς για 2ο συνεχόμενο Grand Prix. Το Α1 Ring, όπου αφίχθη οδηγώντας το προσωπικό του αυτοκινούμενο τροχόσπιτο, στο οποίο διέμεινε τις μέρες του αγώνα, είναι μια πίστα που του ταιριάζει, όπως είχαμε δει το 2018, στη Formula 3, αφού από εδώ άρχισε την αντεπίθεσή του, η οποία του έδωσε το πρωτάθλημα εκείνης της χρονιάς.

Formula 1

Μη λησμονούμε ότι ο Mick Schumacher είναι από τους ελάχιστους οδηγούς που έχουν κατακτήσει το πρωτάθλημα και της Formula 3 και της Formula 2. Το γεγονός ότι πέρσι συγκρινόταν με τον Mazepin, τον μετριότατο ομόσταυλό του, τον έκανε να επαναπαυθεί, αρκούμενος σε μέτριες εμφανίσεις.

Φέτος όμως συγκρίνεται με τον ικανότατο Kevin Magnussen (που στην Αυστρία τερμάτισε 8ος, παρά τα προβλήματα στο μοτέρ της Ferrari) και αυτό, σε συνδυασμό με τις δημόσιες προειδοποιήσεις του επικεφαλής της Haas, Gunther Steiner, μετά τα κοστοβόρα ατυχήματα στη Jeddah και το Monaco, τον υποχρέωσε να οδηγεί πλέον σύμφωνα με το ταλέντο του.

Υπήρξαν 43 αναφορές για παραβίαση των ορίων της πίστας στη διάρκεια του αγώνα. Κάποιοι οδηγοί έλαβαν απλώς προειδοποίηση ενώ άλλοι τιμωρήθηκαν. Ο Markus Eriksson, πρώην οδηγός Formula 1 και νυν νικητής Indianapolis 500, ένωσε τη φωνή του με όσους προτείνουν να είναι έτσι οι πίστες (πχ με τοίχο ή χαλίκι στην έξοδο της στροφής) ώστε όποιος παραβιάζει τα όριά τους να τιμωρείται από την ίδια την πίστα.

Formula 1

Η πραγματικότητα όμως είναι ότι η ορατότητα των οδηγών Formula 1 έχει περιοριστεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, με τα ψηλά πλαϊνά τοιχώματα του κόκπιτ, την προστατευτική άλω και τα αεροδυναμικά καλύμματα των εμπρός τροχών, τα δε φετινά αυτοκίνητα είναι πολύ ογκώδη και δύσκολα να τοποθετηθούν στη στροφή με την ακρίβεια που αυτό γινόταν παλαιότερα.

Υπήρξαν αρκετές εντάσεις ανάμεσα στους οδηγούς και την Ομοσπονδία, στα πλαίσια του Αυστριακού Grand Prix. Οι οδηγοί ζητούν σταθερότητα, αφού σε κάθε αγώνα αλλάζουν τα όρια της πίστας, τι τιμωρείται και τι όχι σε μια προσπέραση αλλά και τα πρόσωπα στις Αρχές του αθλήματος, με τους μεν να αφήνουν υπόνοιες για τους δε, όπως συνήθως συμβαίνει στην πολυαρχία.

Με αυτά τα δεδομένα, ο Sebastian Vettel αποχώρησε ενοχλημένος από τη συνάντηση των Αρχών του αγώνα με τους οδηγούς, θεωρώντας την χάσιμο χρόνου, οπότε τιμωρήθηκε με τσουχτερό χρηματικό πρόστιμο –με αναστολή.

Λίγο οι προστριβές με τα εσώρουχα και τα κοσμήματα των οδηγών, λίγο η ασυνέχεια ποινών και ορίων, οι σχέσεις οδηγών και Ομοσπονδίας είναι πλέον πιο τεταμένες από κάθε άλλη φορά τις τελευταίες δεκαετίες. Πρέπει να πάμε πίσω, στην εποχή που πρόεδρος της Ομοσπονδίας ήταν ο Balestre, για να βρούμε χειρότερη ατμόσφαιρα.

Εν τω μεταξύ, ο Michael Masi, ο οποίος παραγκωνίστηκε μετά το φιάσκο του Abu Dhabi, ανακοίνωσε ότι διακόπτει τη συνεργασία του με την Ομοσπονδία, καθώς επιθυμεί να βρίσκεται κοντά στην οικογένειά του, στην Αυστραλία. Η Ομοσπονδία, τυπικά, τον ευχαρίστησε για τις υπηρεσίες του και του ευχήθηκε καλή τύχη.

Michael Masi - Formula 1

Με το Αυστριακό Grand Prix συμπληρώθηκαν φέτος 11 αγώνες, έχουμε δηλαδή φθάσει ακριβώς στο μέσον της αγωνιστικής χρονιάς. Ο Charles Leclerc βρίσκεται 38 βαθμούς πίσω από τον Max Verstappen, ενώ ο Carlos Sainz 37 βαθμούς πίσω από τον Leclerc.

Η ερώτηση που κυριαρχεί μεταξύ των tifosi είναι, αν ο Mattia Binotto, επικεφαλής της Ferrari, επιλέξει επιτέλους τον Leclerc ως πρώτο οδηγό και αν η ομάδα επικεντρωθεί σε αυτόν, ώστε να διεκδικήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Η κοινή λογική λέει πως αυτή είναι η σωστή επιλογή, όμως η κοινή λογική το ίδιο έλεγε και πριν 5 αγώνες.

Επιπλέον, ακόμη και αν ο Binotto επιλέξει τον Leclerc ως πρώτον οδηγό, θα πρέπει να συμφωνήσει και ο Sainz, ο οποίος όμως γνωρίζει ότι βγήκε κερδισμένος και τις δύο φορές που δεν υπάκουσε τις εντολές της ομάδας, στο Monaco και το Silverstone.

Μπορεί λοιπόν ο Charles Leclerc να διεκδικήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών Formula 1 2022; Ο ίδιος απέδειξε ότι έχει σίγουρα και την ταχύτητα, και την μαχητικότητα, και την υπομονή και επιμονή που απαιτεί ένα τέτοιο εγχείρημα. Όμως η Formula 1 παραμένει ομαδικό άθλημα, οπότε αν δε λυθούν τα συχνά προβλήματα αξιοπιστίας και αν δεν ξεκαθαριστούν οι ρόλοι και δεν υπάρξει βοήθεια από τον Sainz, μια τέτοια επιτυχία θα μοιάζει με άθλο.

Formula 1_13

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ