top icon
Blog

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις: Κρυφό σχολειό

Τα αποτελέσματα στην τελική τους έκφραση κρύβουν αλήθειες και, αφού έπεσε η σκόνη, ο «Στρατισίνο» επανέρχεται…

Όλα είναι δρόμος, και ο χωμάτινος εκφράζει και συναισθήματα. Σε ένα Ακρόπολις παλιάς κοπής, όπως προχθές η Ιστορική του έκφραση, προκύπτουν επιδόσεις που περνούν στα ψιλά, αφού δε φιγουράρουν στο αποτέλεσμα, αλλά και άλλες σημαντικές, που πρέπει να δεις ειδικές και να εμβαθύνεις στην ανάλυση των χρόνων. Κάποιοι που αντιλαμβάνονται διαχειρίζονται με αρχοντιά, όπως οι Κώστας Παπαδημητρίου και Γιάννης Παπαζήσης κ.ά., κάποιοι αντιδρούν. Ο καθένας με τον τρόπο του…

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις

Με τη γλώσσα της αγωνιστικής αλήθειας, λοιπόν, οι Παπαδημητρίου-Παπαδόπουλος οδήγησαν εξαιρετικά το προσθιοκίνητο Starlet ΕΡ 71 με τον κινητήρα τούρμπο. Σε νορμάλ εκδοχή συνολικά, και ο τίτλος «Σοβαροί» εκφράζει απόλυτα αυτήν τη συμμετοχή, που φιγουράρει με αξιοπρέπεια στα αποτελέσματα στην 6η θέση της Γενικής, ανάμεσα στους Πιερρουτσάκο και Νομικό!

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις

Η ποιότητα οδηγώντας και σε γνώσεις γύρω από ό,τι λατρεύει χαρακτηρίζει τον Δημήτρη Αμαξόπουλο, και αν σχολιάσεις περί ασφάλτινου οδηγού, τον προσβάλλεις. Για τον Δ.Α., ειδικές διαδρομές τύπου Σκούρτα ή Ασωπία κ.ά. είναι οδηγικά όπως οι ασφάλτινες και, αξιοποιώντας και την κ. Χαρά Μωραΐτη δίπλα του, έπαιξαν τίμια με την αξιοπιστία της Corolla και διακρίθηκαν. Σε ένα σκληρό διήμερο χωρίς εξάρσεις ή αστοχίες, και ο πρωταθλητής στην άσφαλτο, ο τρομοκράτης με Ν2 ή με Α5 και εμπειρία Μόντε και Σαν Ρέμο, έχει ήδη δηλώσει στο ΙΡΑ του 2023. Κλειδί της προσπάθειας ο Δημήτρης Τσούργιαννης, που έδωσε ζωή στο κουρασμένο ex-Γεμενής μέταλλο.

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις

Σε επίπεδο Γενικής, ουσιαστικά στην αναπνοή τους, οι Νικόλας Παραπέρας-Κώστας Μυλωνάς με την ENEOS Celica TA 22 που λάτρεψες τότε, τέλος ’70 αρχές ’80. Πολεμικά χρώματα, και η πτήση με κορυφαίους χρόνους ανάμεσα στα Escort προέκυψε στις τρεις τελευταίες ειδικές διαδρομές, όπου οδήγησε ο πολύς Κώστας Μυλωνάς. Ειλικρινά συγγνώμη για την παράλειψη, αφού περνούν τα χρόνια και αστοχήσαμε στην αρχική ανάλυσή μας…

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις

Τυχεροί και 13οι, ένα πλήρωμα gentlemen. O δικός μας, ο χωμάτινος Γιώργος Χωριανόπουλος, είχε δίπλα του στο Golf με ιστορία τον Πρόεδρο της ΦΙΛΠΑ. Ο πατριάρχης του ΙΑ στα δικά μας μάτια, ξανά σε Sporting αγώνα, και με το κείμενό του στο FB ο Τάκης Φωτεινόπουλος πιστοποίησε την κλάση του και επικοινωνιακά. Ο πρόεδρος Τάκης, που μιλάει λίγο, και με τον πολύπειρο Γιώργο αντιμετώπισαν αισιόδοξα τα προβλήματα, ειδικά με το κιβώτιο.

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις

Συνεχίζουμε, και στη Γενική, που δεν είναι σημείο αναφοράς σε έναν αγώνα με αυτοκίνητα σαράντα ετών, ακολουθεί ένα ωραίο πλήρωμα. Ο Μάνος -«Montecristo»- είχε την κόρη του κ. Βάλια Μαρκάκη δίπλα του στο κλασικό Starlet ΚΡ 60. Ένα λευκό κόσμημα που λάμπει χάρη στους Νομικό-Κουρή.

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις

Για τον Βασίλη Χαλκιά τι να γράψεις, για αυτό το 69χρονο θηρίο που διδάσκει οικογένεια; Καμία αμφιβολία ότι σε δώδεκα μήνες με το οικογενειακό GTiR θα είναι στην 5άδα. Μέχρι τότε, χαρακτηρίζουμε εξαιρετική εικόνα τον «Μπιλ Τζακ» με τον Κώστα Κόντο στο Nissan Pulsar που ζει. Χαλκιάς – 45 χρόνια Nissan…

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις

Τελευταίος από όσους ολοκλήρωσαν στη Sporting κατηγορία, ο Βαγγέλης Μπιρλιράκης αντιμετώπισε πολλά προβλήματα με τον Κώστα Κοφινά. Μοιράστηκαν την πράσινη BMW και σε πολλές περιπτώσεις προσέφεραν θέαμα, με τον Βαγγέλη όταν οδηγεί να θυμίζει τον πρωταθλητή Trial τότε, το ’75-’85. Ένας μηχανικός με χαρακτήρα, χωρίς να υποτιμούμε τον Κώστα δίπλα του. Πολυεργαλείο αυτός ο gentleman του χώρου.

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις

Legends first. Καμία σχέση, και με την κατηγορία να παραμένει πρόκληση, σημειώνεις όσους πιστούς. Όπως ο Κυριάκος Βυτόγιαννης με τον Γιάννη Κάτσικα δίπλα του στη φτερούγα του, στο μπλε Impreza, αλλά και οι Γιάννης Παπαζήσης-Κώστας Πεδιαδιτάκης με Mazda 323 (φωτ.), που ολοκλήρωσαν πίσω από τον πύραυλο του Νώντα Καρανικόλα. Με προβλήματα όλοι τους, και είναι λεπτομέρεια οι χρόνοι τους, ενώ δείχνουν το δρόμο για την επόμενη ημέρα, όπως βέβαια και οι Καλαμαράς-κ. Ψαράκη με το Saxo.

Σημαντικοί όμως και εκτός αγώνα…

Όπως οι Άγγελος Ζήβας-Κώστας Συνετός, μεταξύ τους φίλοι από τα πολύ παλιά, και είναι η Corolla του ψηλού που αδυνατούσε να συνδυαστεί με το μέγεθός τους. Ο Ζήβας δίπλα στην οργάνωση από την ημέρα που σκέφτηκαν στην ΟΜΑΕ την επιστροφή του ΙΡΑ, αλλά και στη συνέχεια. Από την ώρα που εγκατέλειψαν από καμένη φλάντζα ενός αδύναμου κινητήρα υπεράνω κριτικής… Corolla ΚΕ 35, που συνολικά αντιμετωπίστηκε με αγάπη από τον πολύπειρο Κώστα Αργυρίου.

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις

«Σχολικό» το Starlet του Θανάση Αθανάσουλα, με professor τον Βασίλη Μπασιούκα δίπλα του. Ο γιος του πρωταθλητή Σταμάτη, πρωτάρης στο χώμα, ένα διαμάντι που διακρίνεται στο εξωτερικό στον οίκο του Gordon Murray, εμπιστεύθηκε τους Νομικό-Κουρή για το Starlet και τον «Μπάσιου» για την υγεία του, φορτώνοντας και γνώση για τη συνέχεια. Η έξοδος την πρώτη ημέρα στη Θήβα και η εγκατάλειψη την επομένη με βλάβη στον κινητήρα είναι ήδη χρήσιμα για την εμπειρία του. Θα επιστρέψει.

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις

Επίλογος…

… με σημαντικούς. Με την πλήρη απεικόνιση της Ιστορικής σημασίας του αγώνα. Είναι το εμβληματικό μπλε Γκρουπ 2 Escort 2000 RS, με τους ανθρώπους στα μπάκετ να δίνουν υπεραξία. Ο παλιός, που είναι στην κυριολεξία αλλιώς, ο κ. Χάρης Μανουσαρίδης, συναντήθηκε ευκαιρίας δοθείσης με έναν ωραίο νέο, τον πρωτάρη στη μάχη κ. Σπύρο Καραστεφάνου.

Κρατάμε την εικόνα με τον Χάρη να ελέγχει με στυλ, έχοντας γύρει το κεφάλι του όπως από τότε, το ’77-’78, και τον Σπύρο να έχει μάτια μόνο για σημειώσεις και για το εξαιρετικό road book.

Εικόνα ανατριχίλα, που τη χρειάζεται σήμερα ο χώρος, και είναι λεπτομέρεια ότι εγκατέλειψαν πριν από τη νυχτερινή διαδρομή, προδομένοι από το σύστημα τροφοδοσίας του κινητήρα τύπου Ford Pinto. Κομμάτι ζωής πολλών στα μπάκετ και στην κερκίδα._ Στράτης Χατζηπαναγιώτου

Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ