top icon
Blog

Μαγεία στο Μέγαρο

Έκθεση κοσμημάτων με τροχούς και το συναίσθημα στα κόκκινα, για μία ημέρα στην πίστα που αποτελεί δημιουργία-ιδιοκτησία του Χρήστου Αναστασιάδη, με κυβερνήτη-μαέστρο τον Σταύρο Γ. Γρυλλάκη.

Γράφει ο Σ.Χ.
Στην κάμερα ο John Kouskoutis
Drone man o M.Σαλ.

Συνάντηση κορυφής κάποτε στην Τρίπολη, όπου όλα κόκκινα με το μαύρο άλογο σε αμηχανία, και επανάληψη έπειτα από τριάντα χρόνια, με διαφορετικούς πρωταγωνιστές αλλά αντίστοιχη ένταση συναισθημάτων, που δεν τα αλλοιώνει ο χρόνος.

Όλα στο «Μ»…

«Μ όπως Motorsport» έγραψε τότε ο Κ.Κ., το 1986, με ευκαιρία ταξίδι μας στο Μόναχο, στην πρωτεύουσα της BMW, κατασκευαστή στην καρδιά του petrolhead με ατού τη Σειρά Μ, οπότε και χρυσή VISA στα διαβατήρια specialist του ειδικού Τύπου. Όσοι σε 4Τ, από τον Σταθάκη και τον Κλεάνθη μέχρι τον «Χάρπι», τον Π.Τ. και τη σύγχρονη ομάδα, με κοινό παρονομαστή τον Ν.Τ., διαχρονικά η πλειοψηφία. Τιμή μας.

BMW M5

Ξαναζήσαμε τη στιγμή

Με την ευκαιρία της δοκιμής της νέας M5, το θηρίο, και ποιο RS 6 και ποια Panamera; Μόνο η Taycan την αντικρίζει, υπό προϋποθέσεις. Ακόμα και αν ακολουθούν ο Τσαντίλης με την Ε.Ξ. στην Υλίκη, θα αναγκαστούν να την ανεφοδιάσουν στην Αταλάντη, ενώ εμείς μαζί με Μ.Σαλ. θα απολαμβάνουμε μέχρι τη συμπρωτεύουσα με κατεύθυνση τον Χολομώντα. Συνάντηση με Κατίκη, και συγκλονίζει το ότι το πεντάμετρο χωράει παντού. Το κυριότερο, το πώς κατηφορίζει το σεντάν των 2,5 τόνων και πώς σε αναγκάζει να βάλεις το μυαλό σε λειτουργία ώστε να ισορροπήσεις το επίπεδό της.

Ποιος να συγκριθεί μαζί της; Αφιερωμένο με υπογραφή Μ Division, και νιώθω υποδεέστερος του μεγέθους της, όπως το έχω ζήσει στα 45 χρόνια με το Peugeot 405 Τ16 Pikes Peak. Του ονείρου…

BMW M5

Με σοβαρή αιτία

Στην πίστα, χάρη στο πώς ο gentleman Γιώργος Ρόκκας υποστηρίζει την αυτοκίνηση, με σεβασμό και στους 4Τ. Δυνατό τρίωρο στα Μέγαρα, με την υποστήριξη και της συντακτικής ομάδας του περιοδικού, σε σύνθεση πλειοψηφίας, πέρα από την ιεραρχία, που σε τέτοιες περιπτώσεις δεν προσμετράται…

Πάμε σαν άλλοτε…

Χρονοκάψουλα, και «ταξιδέψαμε» στο Μόναχο διαβάζοντας απομνημονεύματα, ενώ ζήσαμε τη στιγμή απολαμβάνοντας το δείγμα της γραφής των μηχανικών της Μ Division, με διαχρονική την αξία τους…

Όνειρο ζω, μη με ξυπνάτε, και η «δική μας», η σύγχρονη Μ5 Ηybrid Quattro «και όχι», πλαισιώθηκε από τις ρίζες της· την Μ5-Ε28 και την αντίστοιχη Μ6, ακριβώς όπως άλλοτε, πριν από σχεδόν σαράντα χρόνια… Τότε η «5άρα», το ταχύτερο σεντάν της εποχής με επιδόσεις «911», ήταν γκρι-σιελ, σήμερα μαύρη από την Αμερική, και ούτε ψεγάδι όταν διατηρούν οι «απέναντι».

BMW M5

Παιχνίδι με τα χρώματα –τότε ήταν μαύρη η Μ6 και σήμερα στο χρώμα του Prosecco-, ό,τι απολαμβάνει ο ιδιοκτήτης της έπειτα από ένα κοπιαστικό 12ωρο στη μάχη. Ο Κ.Κ. δεν έπινε, σπάνια ένα Moscato D’Asti με τον φίλο του Χρήστο Δαμάσκο, τον Πελισιέ και λίγους ακόμα φίλους τους στην Ιταλία, όταν το Gruppo, στην προ Stellantis εποχή, με οικοδέσποινα την Πάολα Γκαντόλφο, μια σπάνια του Παγκόσμιου PR, δίδαξε φιλοξενία και υποστήριξη ειδικού Τύπου. Σε συνδυασμό και με την ελληνική ομάδα με περίφημους, ό,τι ευτυχώς παραμένει με υπογραφή Τούντας ex-Drive. Πάντως, την εποχή του Giraudi και του Μαντοβάνι, όπως και της Αμαλίας, της Κορίνας και του Τάγκου, μια Alfa στον πάτο του COTY θα ισοδυναμούσε με παραίτηση της Πάολα και αλλαγές. Τόσο αρνητικά βαρύ. Τέτοιοι άνθρωποι, ευαίσθητοι, γνώστες, πεισματάρηδες και με τακτ. Εξαίρεση ένας Μονς ή κάπως έτσι…

BMW M5

Ανθρώπων έργα

Ό,τι κάνει τη διαφορά σε κάθε περίσταση, και στο Μόναχο φωτογράφιζε ο Κ.Κ. κάτω από τρελές συνθήκες, όπως ακόμα και στην έξοδο της Εθνικής. Δεν πήγαμε φυλακή, δεν έπαθε πνευμονία όπως με την «959», διαχρονικά δημιουργώντας πάνω σε σπάνιο καμβά έργο του, και τότε (όπως πάντα μέχρι και το 2012) «διάλεξε πρώτος, “Στράπα”!».

«Θα πάρω την “5άρα”, Boss», και τον ενθουσίαζε η Μ6, η κουπέ του ονείρου, ό,τι ψηφίζει και o επίσης ψηλός, ο Γιώργος Ρόκκας.

Σήμερα με φωτογράφο τον καλλιτέχνη-ζωγράφο Γιάννη Κουσκούτη, και ποιο Ασκάρι; Το Μέγαρο, όπου φτιάχνει και background o Ελευσίνιος και του ΡΑ, ενώ ο χώρος, μια γκαζιά από την πρωτεύουσα, έχει ψυχή με DNA Αναστασιάδη, όπου διδάσκει ο Γρύλλος Jr. Το πώς συνδυάζεται το Αυτοκινητοδρόμιο με την «πίστα χορού a cote» σε μεσοτοιχία για τα πίτσι μας αλλά και για ώριμους. Τεράστια υπόθεση το κάρτινγκ αν υπηρετείς με σεβασμό το Motorsport, οπότε αποτελεί κλειδί η ιεροτελεστία εκεί. Θέλεις ωραίους, καθαρούς χώρους και, τυχεροί πλέον οι Έλληνες, μπορούν να απολαύσουν και την πίστα του «Τσεράν» στα Σπάτα.

BMW M5

Μ5 ή Μ6

Δε συγκρίνονται ούτε αισθητικά. «Τα θέλεις και τα δύο» είναι η εύκολη απάντηση, αλλά επί του προκειμένου, με κοινό παρονομαστή τον 6κύλινδρο σε σειρά 3.5 με τις 24 βαλβίδες, η καθεμία έχει το στυλ της. ΒΜW Σειρά Μ το ’86, και ο χαρακτήρας τους δίνει την υπεραξία και σφραγίζει τη διαχρονική τους αξία.

Σήμερα απαντάς με την Μ6 στα γρήγορα SUV, η οποία έχει τις ρίζες της στις CS, ενώ άνοιξε δρόμο στην «635» και στη συνέχεια, όπως η Μ6 με τον V10. Πλαίσιο σέξι και ως «630», και εδώ πρόκειται για BMW απολαυστική με ατού την ποιότητα και τα οδηγικά της χαρακτηριστικά, που μεταφέρθηκαν στις «4άρες» και στην «8άρα».

Η Μ5, από την άλλη, είναι μοναδική. Από εδώ ξεκίνησε ο χορός, πέρα από το θρύλο, την Μ3. Αθώα, αλλά συγκλονιστικά αποτελεσματική με κοντές σχέσεις, φρένα για το Σπα, τιμόνι που διδάχτηκε σε σεμινάριο, και θέλεις και να τον ακούς τον 24βάλβιδο, που εδώ δένει γάντι. Σχεδόν 300 για σχεδόν 1.500 κιλά, και σε βάθος χρόνου, περνώντας στα 8κύλινδρα και στον V10, ήρθε το τούρμπο και η επιλογή της μετάδοσης, απάντηση με κίνηση roi mat Α8…

BMW M5

Το 2025

Προστέθηκε ρεύμα, αυξήθηκε το βάρος και η συνδυαστική απόδοση ξεπερνάει τους 700 ίππους, ενώ το βάρος φτάνει τους 2,5 τόνους. Αν έχεις οδηγήσει εργοστασιακή θωρακισμένη Μ5 ή «7άρα», δεν εκπλήσσεσαι, αλλά στο δρόμο παραμένεις επιφυλακτικός και διατηρείς την τετρακίνηση και την επιλογή Sport plus ώστε να κινηθείς σε συγκλονιστικές μ.ω.τ., αλλά να μην κάψεις την άσφαλτο, ακολουθώντας το τακτ που επιβάλλει με σεβασμό στους δημιουργούς της.

BMW M5

Πάρ’ το αλλιώς (1)

«Σωτήρη, απελευθέρωσε, αφαίρεσε τα προφυλακτικά, άσε με να αισθανθώ με το θηρίο όπως σε χωματόδρομο». Η πίεση στην καθημερινότητα θυμίζει εφιάλτη που ξυπνάς κάθιδρος, οπότε θέλεις δυνατό boost ώστε να αξιολογήσεις και να ταρακουνηθείς…

Κίνηση μόνο πίσω, και μόνο το κιβώτιο προστατεύει, αφού αλλάζει στον κόφτη και πρέπει να συνηθίσεις. Με την πρώτη δεν προκύπτει, θέλει το χρόνο του και την αφοσίωσή σου ώστε να υποκλιθείς στον Γερμανό δημιουργό, και πού είναι οι 2,5 τόνοι; Συγκλονιστικές οι επιταχύνσεις, τρελές οι ταχύτητες στις μικρές ευθείες και απόλυτος ο έλεγχος μόλις τα λάστιχα αποκτήσουν τη σωστή θερμοκρασία. Εμπειρία με προσωπική μαρτυρία, χωρίς αμαρτία…

BMW M5

Επίλογος με «πάμε ξανά αλλιώς» (2)

Με την Μ3, με τη σύγχρονη, την τετράθυρη Quattro, και όχι, δεν έχεις 500 στον πίσω άξονα, αλλά περίπου, ενώ οι συνθήκες είναι ιδανικές. Σε εμπιστεύονται έπειτα από 45 χρόνια εδώ και, παρά τα εβδομήντα στη ζωή, το εισπράττεις αυτό, οπότε και δημιουργείς σε χώρο που εκτιμάς, με το αμάξι που σέβεσαι.

BMW M5

Εν λευκώ

Από τον Γιώργο, δίπλα μου ο Μελέτης του, τυπάρα στην κυριολεξία, ενώ αναζητείται ο φύλακάς μας ο Γιάννης. Είναι Μ3 και επιβεβαιώνεται, και το σχόλιο δεν αφορά τα αναμενόμενα, όπως τα φρένα και το τιμόνι. Ούτε τον κινητήρα-γάντι με το κιβώτιο του ονείρου, αλλά το πλαίσιο. Ζυγισμένο, ακούει, ανταποκρίνεται και σε ταξιδεύει στη CSL που επίσης μας εμπιστεύτηκαν εκεί.

Τότε, με υψηλό προσκεκλημένο συνοδηγό που κατάλαβε από το πρώτο μέτρο, ενώ ανταποκρίθηκε υποδειγματικά στην επανάληψη οδηγώντας την. Λεπτομέρεια σήμερα, στιγμή ζωής λόγω εμπιστοσύνης τότε, εμπειρία καλά φυλαγμένη, και ίσως κάποτε αναφερθεί όταν σχολιαστεί και η άλλη πλευρά, η ανθρώπινη ενός σημαντικού σύγχρονου ηγέτη του τόπου μας…

Μ5 hybrid, και η σχέση της με το παρελθόν, σε 4Τ Φεβρουαρίου, στις 2/2 με την «Καθημερινή της Κυριακής». Απλώς: Συνάντηση κορυφής._ Σ. Χ.

BMW M5

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ