top icon
Blog

Motorsport Stories #4: Το 48, το ευλογημένο!

Σε οποιοδήποτε πρωτάθλημα και αν κοιτάξετε το 2021, δεν υπάρχει άλλος οδηγός σαν τον Jimmie Johnson.

Στον χώρο του αθλητισμού είναι ορισμένες συμπτώσεις που απλώς δεν μπορείς να τις παραβλέψεις μερικές φορές. Μέσα από κάτι τέτοιες εξάλλου έχει γεννηθεί και το Motorsport Stories. Από συμπτώσεις που αξίζουν αναφοράς ακόμη και αν δεν συμβαίνουν στον υπέροχο και εσχάτως συγκλονιστικό, κόσμο της Formula 1.

Στην Αμερική θα ταξιδέψουμε πάλι σήμερα, εκεί που αυτές οι συμπτώσεις εκτιμώνται τόσο πολύ που μερικές φορές είναι ακόμη και σκηνοθετημένες. Προχθές σας έγραφα για το Indycar που έκανε πρεμιέρα για φέτος.

Σε αυτήν την πρεμιέρα είχαμε τρεις ρούκις. Τρεις πρωτοεμφανιζόμενους. Και σε ένα περίεργο και αστείο παιχνίδι της μοίρας, και οι τρεις είναι οι πιο… μπαρουτοκαπνισμένοι ρούκις που έχουν υπάρξει στην ιστορία του motorsport. Ο Romain Grosjean βεβαίως, που έρχεται από την Formula 1, o Scott McLaughlin που έρχεται από την Αυστραλία με τρία πρωταθλήματα στα Supercars και ο Jimmie Johnson που προέρχεται από το NASCAR, όπου είχε κάνει μια σπουδαία καριέρα…

Σπουδαία που λέει ο λόγος, γιατί στην πραγματικότητα σε οποιοδήποτε πρωτάθλημα και αν κοιτάξετε το 2021, δεν υπάρχει άλλος οδηγός σαν τον Johnson. Όπως είχε πει εξάλλου και ο Barrack Obama όταν το 2014, τον υποδέχτηκε στον Λευκό Οίκο (και αυτή δεν ήταν καν η πρώτη φορά, τον είχε ξανακαλέσει στο παρελθόν), είναι ο Michael Jordan του NASCAR. Και είναι ακριβώς αυτό, καθώς εμείς εδώ μπορεί να αγνοούμε την ύπαρξή του, αλλά είναι ένας από τους κορυφαίους σε ολόκληρη την ιστορία, ολόκληρου του motorsport.

Έχει φιλανθρωπικό ίδρυμα με το όνομά του, το οποίο έχει προσφέρει περισσότερα από 10 εκατομμύρια δολάρια σε παιδιά και ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη. Έχει δικό του λήμμα στην εγκυκλοπαίδεια Britannica, κάτι που ο Fernando Alonso για παράδειγμα δεν έχει και είναι και ο μοναδικός εκπρόσωπος του motorsport που έχει ψηφιστεί αθλητής της χρονιάς από το Associated Press, το 2009.

Η καριέρα αυτή, ξεκίνησε το 2001 στο NASCAR και σε αυτήν ο Johnson μετράει 7 τίτλους πρωταθλητή. Είναι έτσι μέλος ενός πολύ κλειστού club που το έχει καταφέρει αυτό στο οποίο βρίσκονται ακόμη μόνον ο Dale Earnhardt και Richard Petty, ο «βασιλιάς του NASCAR». Εκείνοι ωστόσο στην καριέρα τους δεν είχαν καταφέρει να έχουν πέντε συνεχόμενους τίτλους, όπως ο Johnson. Ούτε και είχαν τη στατιστική πρωτιά να έχουν βρεθεί και στο NASCAR Cup και στο NASCAR Xfinity και στο NASCAR Trucks, τις τρεις κατηγορίες δηλαδή του θεσμού.

Πέρσι αποχώρησε από την ενεργό δράση έπειτα από 20 χρόνια στην ίδια ομάδα, την Hendrick Motorsports και με το ίδιο αυτοκίνητο, με τον αριθμό 48. Μερικές εβδομάδες νωρίτερα είχε ανακοινώσει τη συμμετοχή του στο Indycar με την Chip Ganassi Racing. Τον ήθελε και η Arrows McLaren του Zak Brown, αλλά ο COVID-19 χάλασε αυτόν τον αρραβώνα. Ο Brown πάντως ευθύνεται κατά κάποιον τρόπο για την απόφαση του Johnson να αλλάξει είδος αγώνων. Το 2018 ο Αμερικανός είχε βρεθεί στο Μπαχρέιν και είχε πάρει μαζί του και το Camaro του γιατί θα αντάλλαζε αυτοκίνητα με τον Alonso. Οδήγησε έτσι την McLaren του Ισπανού και τη λάτρεψε όπως είπε.

Η συγκυρία με την αποχώρηση του βασικού του χορηγού αλλά και του επί 17 χρόνια, επικεφαλής της ομάδας του στο NASCAR, εκείνη τη χρονιά, τον έκανε να σκεφτεί το μέλλον του διαφορετικά και έτσι φέτος στα 45 του, τον υποδέχτηκε ο κόσμος του Open Wheel Racing.

Η άλλη σύμπτωση που μας φέρνει εδώ σήμερα είναι πως το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, λίγες ώρες μετά το ντεμπούτο του Johnson στο Indycar, έγινε ο αγώνας του NASCAR Cup στο Richmond. Εκεί την νίκη πήρε ο Alex Bowman. Ήταν η τρίτη νίκη της καριέρας του και η πρώτη του φέτος. Μια χρονιά ιδιαίτερη για τον 28χρονο οδηγό καθώς φέτος κλήθηκε από την Hendrick Motorsport την ομάδα του, να οδηγήσει το αυτοκίνητο με τον αριθμό 48. Το αυτοκίνητο το οποίο είναι απολύτως συνδεδεμένο με τον Jimmie Johnson για τουλάχιστον δύο γενιές θεατών στο NASCAR!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ