top icon
Blog

Νέα τάξη στα SUV

Μόλις ήρθε και η Alfa Romeo Tonale και είναι τέσσερα πλέον τα γήινα SUV που θέλεις να οδηγείς στην Τέλεια Διαδρομή.

Τo Peugeot 3008 άνοιξε το δρόμο και καθιέρωσε ουσιαστικά την κατηγορία Coupe-SUV, τοποθετώντας τον πήχη ψηλά και σε κάθε μέτρηση. Στην Ελλάδα, με ατού την ομάδα προώθησης και πώλησης. Μια ορχήστρα αγκυροβολημένη στο βάθρο του Πρωταθλήματος, που ήρθε από πολύ μακριά για να μείνει. Διαδικασία πολύ υψηλού επιπέδου, όπου το πάθος, δικαιώνει το πείσμα, ως μια στρατηγική που ψάξε και δεν θα βρεις.

Επί του προκειμένου, οι Γάλλοι της Stellantis είναι οπλισμένοι και με το C5 Aircross, ενώ έχουν σε pause τον κολοσσό, την DS, που αν αγριέψει θα αλλάξει τα δεδομένα. Σήμερα που θέλεις ιστορία, φινέτσα και η άνεση να μην σε ταξιδεύει σε λήθαργο. Με συμπάθεια, αν οδηγείς, αν ακόμη σε αφορά το πως και σε ενδιαφέρει το όμορφο που δεν επαναλαμβάνεται, DS4 επιλέγεις…

Peugeot 3008 Hybrid 300 e-EAT

Από την άλλη όχθη

Η Cupra, ουσιαστικά η ισπανική premium έκφραση με άποψη του VW Group, συμμετέχει σε αυτή την άτυπη κατηγορία ουσίας σε σχέση και με την εικόνα με το Formentor. Μάλιστα, με ζηλευτά αποτελέσματα στις άτυπες μετρήσεις του «οδηγώντας», όπου διαχρονικά επικεντρώνεται το ενδιαφέρον μας.

Γεγονός πως και αρέσει, μέσα από το συνδυασμό χρωματισμών, εξοπλισμού και των στοιχείων της διαφοράς στο χρόνο. Δεν ξεπερνιέται και κάθε ήμερα σε κερδίζει και καθιερώνεται. Με χαρακτήρα και η εκδοχή με τον 1.500άρη των 150 ίππων! Ένας κινητήρας που δεν προσαρμόζεται παντού περίφημα. Εδώ και στο Golf λοιπόν ως γάντι. Από εκεί και πέρα, όπως σχολιάζει ο Cupra-μετρ κ. Χάρης Δάνδουρας: «αν είχαμε διαθέσιμα Formentor και Born, θα ήταν αλλιώς η αγορά».

Cupra Formentor

Σε συνδυασμό με την Tonale

Προκύπτει «καρέ του Άσσου», με τα διαφορετικά «χρώματα» του «Α» να προδίδουν ισορροπία δυνάμεων και διαφορές σε χαρακτήρα.

Τέταρτος άσσος και εσείς τοποθετείτε τον στην όποια σειρά σας εμπνέει, πρόταση με σταθερή αξία και υπεραξία στη μεταπώληση: το Audi Q3 Sportback. Απολαυστικό με γραβάτα, αλλά και με τζιν, ένα σύνολο με στιλ. Σύνολο σοφά τοποθετημένο ώστε να μη συγκρούεται με τη συμβατική εκδοχή του Q3 και να διαπρέπει προς κάθε κατεύθυνση.

Άλλωστε πρόκειται για τον κοινό παρανομαστή, με το στιλ τους να εκφράζεται και σχεδιαστικά. Αρέσουν!

AUDI Q3 SPORTBACK

Κατηγορία από τα παλιά, υπεράνω RAV4 και Qashqai, θυμίζει σε χαρακτήρα τα Forester και Mazda CX-7. Απαιτητική κατηγορία, που επέστρεψε για να μείνει, καταθέτοντας τα οδηγοκεντρικά στοιχεία, που δίνουν χρώμα στα συνολικά αδιάφορα οδηγώντας, μεσαία SUV.

Προτάσεις που δεν προκαλούν, αλλά σε κερδίζουν και με το ποιοτικό τους βάθος, ενώ δεν το κρύβουμε ότι μας αρέσει που δεν κινδυνεύεις μόνο να βραχυκυκλωθείς, με τους θερμικούς κινητήρες πλειοψηφία σε σχέση με την ηλεκτρική υποβοήθηση. Όπως και αν προκύπτει…

Πλουραλισμός

Σε εκδόσεις και τοποθετούμε στην πρώτη γραμμή το Peugeot και το Cupra, υπογραμμίζοντας τις εκδοχές με τους μικρούς κινητήρες τους και το αυτόματο κιβώτιο. Τις πιο προσιτές. Περιπτώσεις που αποτελούν ρεαλιστικό στόχο, με ή χωρίς την πρακτική του leasing. Με πολλά ατού το «3008» που πλέον έχει τη διαδρομή του και πορεύεται με αέρα πρωταθλητή, αξιοποιώντας και την ντίζελ εκδοχή του. Ακόμα ζει το πετρέλαιο, ειδικά στην περίπτωση της Stellantis που δεν του γύρισαν την πλάτη, όπως οι Γερμανοί του γκρουπ-θηρίο, οι Ιάπωνες, κ.α. Με πλεονέκτημα στην ειδική διαδρομή, το πιο σφιχτό Cupra ετοιμάστηκε για να υποδεχτεί και τους μεγάλους κινητήρες του που συναρπάζουν, δώρο από το Ingolstadt.

Cupra Formentor

Τα 3/4, ο Γάλλος, ο Ισπανός και βέβαια ο Γερμανός που σωστά ενίοτε παρακολουθεί υπεροπτικά με τον τρόπο του παραδοσιακού αρχηγού, αξιοποιούν και τη νομοθεσία με τις πολλές παροχές και δίνουν τη μάχη στην αγορά του leasing με δυο εξωτερικές υποδοχές. Η παραδοσιακή για την παροχή καυσίμου και η σύγχρονη που σε γοητεύει, αλλά κακά τα ψέματα, σπάνια χρησιμοποιείς, για την περιβόητη πρίζα, τοποθετημένη στις plug in εκδόσεις.

Αργά ή γρήγορα, στη συντροφιά τους και η Tonale, ανταγωνιστικό πακέτο όπου δεν απουσιάζει η GLA, δεν υποτιμούμε το Volvo, ενώ έρχεται η νέα Χ1 που χωρίς αμφιβολία θα αναστατώσει…

Land Rover DPeugeot 3008 Hybrid 300 e-EAT

Μέχρι τότε…

Δοκιμάσαμε την Tonale με τον μικρό 1.500άρη και τους μόλις 135 ίππους, ευτυχώς σε κόκκινο χρώμα και με πλεονέκτημα το αυτόματο κιβώτιο. Δοκιμή, με θετική διάθεση, μακριά από αναλύσεις αρνητών περί της πλατφόρμας όπου κτίστηκε αυτή η σχεδόν C-Segment Alfa Romeo σε SUV. Μακριά και από τον τιμοκατάλογο.

Γεγονός πως οδηγώντας δεν προσθέτεις στην εξίσωση, δεν επηρεάζεσαι ότι τη σχεδίασε ομάδα που συντόνισε ο φίλος Αλέξανδρος Λιώκης. Τιμής μας και χαρά μας, όταν μάλιστα συνδυάζεται με εξαιρετικό αποτέλεσμα που αδικούν οι φωτογραφίες.

Σημαντικό ότι πατάει εξαιρετικά, ενώ έχεις το σωστό τιμόνι, ώστε να απολαύσεις την άψογη θέση οδήγησης και ένα πλαίσιο που το φαντάζεσαι, το τοποθετείς στο κάδρο, με έναν κινητήρα που θα της ταιριάζει.

Alfa Romeo Tonale

Λένε πως ο κινητήρας των 165 ίππων δίνει τη λάμψη στο θολό σήμερα τοπίο με τους λίγους ίππους. Μια Alfa Romeo απαιτείται να πηγαίνει, να στρίβει με στιλ και ας τρίζει. Ακόμα και σήμερα. Φαίνεται πάντως εξαιρετικά φτιαγμένη.

H Tonale που δοκιμάσαμε, είπαμε ευτυχώς σε κόκκινο, σέρνεται και επιλέγεις την απλή μετακίνηση. Είναι αυθόρμητη και ελπίζουμε κατανοητή η προσπάθεια να προστατέψεις και για την ιστορία σου, ό,τι λατρεύεις με γεγονός πως θα επανέλθεις. Τη θέλεις με 200 ίππους, είμαστε σίγουροι πως θα ικανοποιεί και με τους 165 ίππους. Άλλωστε είναι δεδομένη η εμπιστοσύνη στους λίγους πραγματικά ειδικούς που σοφά επιλέχθηκαν για την πρώτη δοκιμή στην Ιταλία.

Με αλήθειες…

Η απογοήτευση προσπαθώντας να κρατήσουμε υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα από το Σπαθοβούνι μέχρι τις ευθείες που οδηγούν στην Τρίπολη, παρά το εξαιρετικό, άκαμπτο πλαίσιο, ακόμα και στην υπερβολή διατηρώντας τη φόρα μας και με τον 1.5 να αντιδρά με δυσαρέσκεια σε επίπεδο θορύβων, δεν το κρύβουμε πως συνδυάστηκε με θυμό.

Σε σχέση με τους Ιταλούς και με τους Έλληνες που τους εκπροσωπούν. Γενικότερα μάλιστα, με επιτυχία σε σχέση με τα αποτελέσματα της FCA στην ελληνική αγορά. Καταθέτοντας και ευγένεια σε σχέση με την επικοινωνία, που πλέον εξελίσσεται χωρίς τα υλικά υποστήριξης του παρελθόντος, κακά τα ψέματα.

Alfa Romeo Tonale

Είναι οι άνθρωποι

Με τρόπο, καλύπτουν εργοστασιακές ατέλειες σε σχέση με ό,τι μας είχαν συνηθίσει στο Τορίνο, όντας στη δουλειά από το 1980. Θυμός λοιπόν σε σχέση με το λανσάρισμα της εκδοχής με τους 135 ίππους ως η μοναδική που παραχωρήθηκε και δοκιμάστηκε τραυματίζοντας το τοπίο.

Θυμός, πέρα από την απογοήτευση ουσίας, ως πρώτη σκέψη.

Η δεύτερη σκέψη

Στην επιστροφή με χαμόγελο, σε διαδικασία με cruise control στα 142 χλμ./ώρα που διατηρείς χωρίς κόπο. Εδώ έχουμε πόλεμο συναισθημάτων, αλλαγή πλεύσης σε χρόνο όσο η ανάκτηση της ταχύτητας μετά την ανηφόρα-δυναμόμετρο, αφού περάσεις τα διόδια στο Σπαθοβούνι με κατεύθυνση προς Αθήνα και καταλήγεις: «αυτό είναι σωστό».

Την «κυρία» με τον κινητήρα βάσης είχαν διαθέσιμη και με αυτή εργάστηκαν. Καλά έκαναν. Η αναμονή που ενίοτε σκοτώνει, ποτέ δεν ξέρεις τι σου επιφυλάσσει.

Ακόμα μια φορά, η ομάδα που συντονίζει ο Γιώργης Μπακόπουλος λειτούργησε με τα διαθέσιμα υλικά και δημιούργησε με το σωστό τρόπο σε σχέση με τη συμμετοχή της Tonale σε αυτό το τρελό Πανελλήνιο ράλλυ των πωλήσεων.

Ειδικά σήμερα, με δυσκολίες στις παραδόσεις, ο αγώνας εξελίσσεται μακριά από τη λογική, με απρόοπτα και μέσα από αντιξοότητες που ειδικά αυτή η παρέα στην Αργυρούπολη (δεξιά μετά το φανάρι, όπου ο κόμβος της Αυτοκίνησης), θα μπορούσαν να λυγίσουν. Είπαμε όμως, ομάδα. Με μαέστρο τον “Μπακό”, που ξεπέρασε τους διάφορους εισαγόμενους στη θέση του τα προηγούμενα χρόνια, να αξιοποιεί κατά περίπτωση τη διαφορετικότητα σε χαρακτήρα κάθε επί μέρους κατασκευαστή του γκρουπ που εκπροσωπεί. Η Alfa Romeo, η Jeep και η Fiat μαζί με τα επαγγελματικά της-πρωταθλητές.

Alfa Romeo Tonale

Διδάσκει και μάρκετινγκ αυτή η παρέα, τομέας όπου πολλοί αστόχησαν αδυνατώντας την προσαρμογή στη δύσκολη ελληνική πραγματικότητα, ενώ με σεβασμό στη δεοντολογία:

Εκεί θα βρεις ένα τυπάκι, έναν Κύριο της επικοινωνίας τον σχεδιαστή-αθλητή, πρώην δημοσιογράφο Ιάκωβο Κρομμύδα. Με «αγροτικό» σε 4Τ και μεταπτυχιακό σε όμιλο Συγγελίδη και στης κ. Θεοχαράκη, αποδείχθηκε μετρ και στην προσαρμογή του γκρούπο που γνωρίσαμε και μας κακοέμαθε, στο σκληρό ροκ που σήμερα λειτουργεί στο Τορίνο, με θολό το αύριο, σημείο αναφοράς στην Αθήνα.

Αυτούς, ό,τι δεν τους σκοτώνει τους πορώνει, όντας ακομπλεξάριστοι, ταγμένοι στο να υπηρετούν με συνέπεια το ρόλο τους.

Μένουμε συντονισμένοι.

Για την Alfa Romeo Tonale με τους 165 ίππους, «για τους Ιταλούς της καρδιάς μας», και όχι μόνο._Σ.Χ.

ΥΓ: Άραγε, τι θα λέει στην ΕΞ και στους συναδέλφους της ο Imparato για την Tonale σε σχέση με το «408» και το μυαλό ταξιδεύει σε ό,τι σπάνιο, σε ό,τι μοναδικό, έζησα σχετικά, το φθινόπωρο του 2016, από τους Πιπερίδη, Βαλυράκη. Την ίδια ώρα (ακριβώς), στην Αθήνα ήταν απάνθρωπη η εξέλιξη για 4T και AΒ με υποχρέωση να μην λυγίσουμε ως ομάδα, δεμένοι από το 2012… 

Alfa Romeo Tonale

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ