Η χρηματοδοτική μίσθωση έχει μετουσιωθεί και στην Ελλάδα από εναλλακτική επιλογή σε στρατηγική λύση για την απόκτηση ενός σύγχρονου οχήματος.
Με αυξανόμενη δυναμική κινείται τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα η αγορά της χρηματοδοτικής μίσθωσης, καθώς αποτελεί την επιλογή όλο και περισσότερων προκειμένου να αποκτήσουν νέο όχημα − και όχι μόνο. Σε μια περίοδο στην οποία η ρευστότητα παραμένει βασικό ζητούμενο για όλους, σε συνδυασμό με την περιορισμένη πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό, η χρηματοδοτική μίσθωση −ή αλλιώς το leasing− αναδεικνύεται ως το ισχυρό «αντίπαλο δέος» έναντι των παραδοσιακών λιανικών πωλήσεων. Και όχι άδικα.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, οι πωλήσεις μέσω leasing κατέγραψαν σημαντική αύξηση, με τις επιχειρήσεις να αξιοποιούν τα πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου «εργαλείου» για τον εκσυγχρονισμό του στόλου τους, χωρίς την ανάγκη σημαντικών κεφαλαιακών δεσμεύσεων. Και αυτό είναι κάτι που δειλά δειλά φαίνεται να επεκτείνεται και στους ιδιώτες, οι οποίοι προτιμούν, με ολοένα και μεγαλύτερη θέρμη, να αποκτήσουν πρόσβαση σε σύγχρονα οχήματα χωρίς την επιβάρυνση της εφάπαξ αγοράς.
Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του leasing, σε σχέση με τη λιανική αγορά, είναι κάτι παραπάνω από προφανή: μικρότερη αρχική επιβάρυνση, σταθερές μηνιαίες δόσεις, ενσωματωμένες υπηρεσίες (βλ. ασφάλιση, τέλη κυκλοφορίας, περιοδική συντήρηση οχήματος, αλλαγή ελαστικών κ.ο.κ.), καθώς και δυνατότητα ανανέωσης του οχήματος στο τέλος ή ακόμα και πριν από το πέρας της σχετικής σύμβασης, χωρίς το πρόσθετο άγχος της μεταπώλησης. Για τις επιχειρήσεις, μάλιστα, το leasing προσφέρει επίσης σημαντικά φορολογικά οφέλη και διευκολύνει τον προγραμματισμό εξόδων, ενώ για τους ιδιώτες αποτελεί μια… πρώτης τάξεως λύση, που δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις. Και με ξεκάθαρη, ταυτόχρονα, οικονομική πρόβλεψη.
Σε μια εποχή, επομένως, που η ευελιξία και η αποδοτική διαχείριση πόρων αποδεικνύονται κρίσιμες, το leasing παύει να είναι απλώς μια εναλλακτική επιλογή και καθιερώνεται ως στρατηγική λύση τόσο για το παρόν όσο και για το μέλλον. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι, το πρώτο τρίμηνο του 2025, σχεδόν 6 στα 10 αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα αποκτήθηκαν μέσω του εργαλείου της χρηματοδοτικής μίσθωσης.
Σε κάθε περίπτωση, το βέβαιο είναι ότι τα τελευταία χρόνια η ελληνική αγορά αυτοκινήτου βιώνει μια σταδιακή αλλά σταθερή στροφή προς τη χρηματοδοτική μίσθωση. Και αν πριν από περίπου μία δεκαετία το leasing θεωρούνταν κυρίως «εταιρικό εργαλείο», σήμερα κερδίζει διαρκώς έδαφος και στον ιδιωτικό τομέα, αναδιαμορφώνοντας πρακτικές και προσδοκίες για χιλιάδες Έλληνες οδηγούς.