top icon
Blog

Παγκόσμιοι

Όταν τα στατιστικά που αντιπαθείς έχουν το νόημά τους στο δρόμο για τους δέκα τίτλους.

Δυνατή χρονιά για το motorsport η φετινή, παρά τις αντιξοότητες που μας βασανίζουν. Άγνωστη η εξέλιξη της υγείας του επτάκις Μίκαελ Σουμάχερ, ενώ κατά την ταπεινή μας γνώμη το ντοκιμαντέρ που προβλήθηκε στο Netflix δεν απεικονίζει το μέγεθός του. Σε αμηχανία και ο σκηνοθέτης και η παραγωγή, και δεν έχουμε αμφιβολία πως όταν αποσυνδεθεί και εγκαταλείψει, ή προκύψει το όγδοο θαύμα και ζήσει, όπως όλοι ευχόμαστε, θα ακούσουμε και τη δική του γνώμη περί τίτλων. Άλλωστε, πολλοί απορούν γιατί τότε δεν έμεινε εκεί στη Ferrari για να διεκδικήσει τον όγδοο, με γεγονός ότι δεν επέστρεψε αργότερα στη Mercedes για κάτι τέτοιο.

Φέτος αποχαιρέτησε τα όπλα ο Βαλεντίνο Ρόσι, και όλοι γνωρίζουν γιατί δεν κέρδισε δέκα τίτλους τότε που συνωμότησαν για να μη συμβεί. Ο Βαλεντίνο, που ξεπερνάει τους πάντες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό αφήνοντας μια βαριά κληρονομιά που μόνο σε αθλήματα όπως το ποδόσφαιρο και το μπάσκετ θα βρεις, ίσως και στο τένις. Είναι σαφές πως πιτσιρικάδες στον κόσμο όλο και ένα ολόκληρο σύστημα που θα πληγεί προσωρινά από το αντίο του, λειτουργούν για να τον μιμηθούν. Ινδάλματα υπήρξαν και υπάρχουν στο motorsport, αλλά στο μυαλό του πιτσιρικά που προπονείται έρχεται πιο εύκολα ο θρύλος στις δύο ρόδες, παρά ο Σένα, ο Λεμπ και η παρέα τους.

Ο Σεμπ Λεμπ, ο Γάλλος rallyman, κέρδισε εννέα τίτλους αλλά αρνήθηκε να παραδεχτεί ότι τον ενδιαφέρει και να πολεμήσει για τον δέκατο, διεκδικώντας κορυφαίο μπάκετ τότε που η Citroen πήγε στις πίστες. Το ότι κουράστηκε και ήθελε την αποτοξίνωση που αναζητούν οι πρωταθλητές δεν αποδείχθηκε. Μόνο σε «Τζιμκάνες» δεν τον είδαμε να συμμετέχει. Ο Σεμπαστιάν Λεμπ, που προστατεύθηκε από τον γαλλικό κολοσσό όταν τον αμφισβήτησε ο άλλος Σεμπ, ο Οζιέ, που απομακρύνθηκε ως μπελάς, αλλά αργότερα επέστρεψε.

Στο μεταξύ, ο οκτάκις πλέον Οζιέ «έπαιξε Polo» στο WRC, απογείωσε τη VW ως γκρουπ και έγραψαν ιστορία. Μετριάζοντας μάλιστα τη θολούρα από το Dieselgate και αξιοποιώντας την επικοινωνιακή δυναμική του motorsport που ουδείς αμφισβητεί. «Ο Οζιέ με τρεις διαφορετικούς κατασκευαστές», σχολιάζουν ειδικοί δίπλα μας, όπως ο Π.Τ., ο Νώντας και σε ειδική τρυφερή σχέση με το θεσμό, που τον απεικονίζει με συναίσθημα, ο Θανάρας μας.

Σχολιάζεις-απαντάς, παγκόσμιος και με τη Ford του κ. Μάλκολμ χωρίς τη μάνα του λόχου, και οι δύο αναμενόμενοι τίτλοι με την Toyota δείχνουν το μέγεθος όλων. Του Ιάπωνα κολοσσού, κορυφαίος κατασκευαστής auto σήμερα σε ένα σκληρό παιχνίδι, μόνοι τους εναντίον όλων, είτε συνασπισμένων είτε μεμονωμένων, και φέτος το εγχείρημα είχε υπογραφή Λάτβαλα. Ιπτάμενος ο Φινλανδός, ένας άνθρωπος με μεσογειακά συναισθήματα, που ενώ έκανε λάθη οδηγώντας, δίδαξε συμπεριφορά συντονίζοντας. Επικοινωνιακός ήταν πάντα, και εδώ ίσως θα πρέπει να οργανώσει σεμινάριο. Για την τέλεια σχέση με τα Μέσα και την κοινή γνώμη, όντας σοβαρός, σαφής και με το χαμόγελο σημαία, καθρέφτη ψυχής.

Σε αντίθεση με τον υπερφίαλο Ιταλό ομόλογό του, που εκφράζεται με έναν δικό του τρόπο που τον εκθέτει, όπως και τους σεμνούς Κορεάτες, που ήρθαν για να κερδίσουν αφήνοντας και το αποτύπωμα της κουλτούρας τους. Αστοχία σε δύο ταμπλό, κατά τη γνώμη μας.

Στοχεύοντας στα δέκα

Με τον Οζιέ να ορκίζεται πως σταματάει, επιλέγοντας περιορισμένο πρόγραμμα και ρίχνοντας και ματιές στο WEC, έμεινε ο Χάμιλτον να διεκδικεί αυτό το άτυπο ρεκόρ. Συνολικά σε σχέση με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, και μακριά από εμάς η σαλάτα με όλα μέσα.

Απλώς, είναι η προσωπικότητα και το μέγεθός τους συνολικά, με στοιχεία συνδεδεμένα και με τους αντιπάλους τους, ομόσταβλους ή όχι, που μας οδήγησε στα πλήκτρα. Θα ρωτήσεις τον Λιούις Χάμιλτον αν το βλέπει όλο αυτό, με την προϋπόθεση ότι θα τα κάνει οκτώ φέτος, έχοντας μπελά στο κεφάλι του.

Η Red Bull τους έφτασε και τους ξεπέρασε σε βαθμούς, ο Φερστάπεν οδηγεί όπως αυτή η άτυπη 5άδα «θεών» στο ξεκίνημά τους, και μακάρι ο τίτλος να κριθεί καθαρά και στα άμεσα και στα έμμεσα τεχνικά θέματα.

Με εισαγωγικά η χωρίς τα περί τέχνης, και προκύπτουν όπου η εξέλιξη του μονοθεσίου, αλλά και στην πίστα, στη διάρκεια των αγώνων. Ευχή όλων ο τίτλος να μην είναι αποτέλεσμα ερμηνείας κανονισμών.

Μένουν δύο αγώνες, και δε ρισκάρεις να βρεθείς σε χώρο χωρίς σύνδεση με Cosmote.

Μονόδρομος το συνδρομητικό, όπου παρακολουθείς ακόμα και WRC με ενδιαφέρον και ψυχραιμία, με γεγονός πως από κανέναν παρουσιαστή δε λείπει η εντιμότητα και η ευγένεια που απαιτείται.

Να μην ξεχνάμε πως τον Βαλεντίνο Ρόσι ο Έλληνας τον έμαθε από τον Δημήτρη Διατσίδη του Cosmote, ενώ οι Διόσκουροι, Ψάρρας και Παπαδόπουλος, μας γνώρισαν τον Λεκλέρκ και μας διδάσκουν Ράσελ κ.ά. Καλό το Netflix με τις ιστορίες του, φάρμακο στο lockdown, αλλά μέχρις εκεί.

Rally stars

Ευθύνη της ομοσπονδίας, οπότε, σε συνδυασμό με το θολό τοπίο όπου εξελίσσεται ο θεσμός, επιλογή των Μιχελακάκη-Ψαρράκου με τη στήριξη της Χαλιβελάκη, απλώς δεν υπάρχει καμία ελπίδα. Προφανώς κάτι κρύβουν αυτοί οι εχθροί της ενημέρωσης, μαλωμένοι με το φως και την αρχοντιά που απαιτείται ώστε να επικοινωνήσεις κάτι με προοπτική.

Έργο της Πασαλή, με συγκυβερνήτη τον Παύλο Αθανασούλα, που σοφά αποστασιοποιείται και -ακόμα κάτι σημαντικό- εξελίσσεται, σε συνδυασμό με την εσωστρέφεια των ασήμαντων._ Σ. Χ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ