top icon
Blog

Peugeot 308 HYBRID 225 e-EAT8: War games…

Με σεβασμό στο γερμανικό γκρουπ, στη Stellantis έχουν σοβαρές προτάσεις στα σύγχρονα χάτσμπακ, που όμως δεν επιστρέφουν. Οδηγούμε το Peugeot 308 HYBRID 225 e-EAT8 και σχολιάζουμε.

Καλά εξοπλισμένοι οι Γερμανοί, και απομονώνεις τα 5θυρά τους με οδηγοκεντρικά χαρακτηριστικά, όπως τα Leon σε FR και Cupra, τα οποία όμως δε σε εκπλήσσουν, ακολουθώντας το δρόμο της ήρεμης δύναμης, μέσα από τη σταθερή αξία των Golf και Α3, που πιέζονται και από τα δικά τους SUV, σε όλες τους τις εκδοχές. Γεγονός ότι με τα δικά μας μέτρα και σταθμά τα πάντα όλα πιέζονται από το Cupra Formentor, που έχει στριμώξει στο κανναβάτσο και την περιβόητη Tonale, ενώ με τον πλουραλισμό του αμφισβητεί και το «3008».

Ξεφύγαμε, όμως, και το σημείωμα αφορά το καλό «308» με τον hybrid, τύπου plug-in κινητήρα στην κορυφαία του εκδοχή με τους 225 ίππους, και μάλιστα σε μαύρο χρώμα. Δεν προσφέρεται για φωτογράφιση, παρά το κέφι του Γιάννη Κουσκούτη, δεν είναι το αυτοκίνητο που θα ταράξει ισορροπίες στην αγορά, αλλά θα σου προσφέρει ασφαλή, γρήγορη και σχετικά ευχάριστη μετακίνηση στην Τέλεια Διαδρομή…

Peugeot 308 PHEV

Από εκεί και πέρα

Αυτοκίνητο που με τον sport εξοπλισμό του σε προκαλεί να το οδηγείς σε ρυθμούς σύγχρονου GT στο καλό οδόστρωμα, ενώ δεν κρύβει τη δυσαρέσκειά του στο κακό, λόγω βάρους και τροχών. Στο γλιστερό, απλώς Peugeot, και σε σχέση με το πλαίσιο, αυτός ο Γάλλος ξέρει, και άλλωστε για αυτό το αναζητάς· όταν δεν ονειρεύεσαι καθαρόαιμο GTi, ενώ δε σε καλύπτει το αντίστοιχο Astra τύπου επίσης GT με την αυστηρή, περισσότερο οικογενειακή προσέγγιση της Opel. Με γεγονός πως ο νέος συνδυασμός συντονισμού στον Όμιλο Συγγελίδη, με διδακτορικό στη leasing πρακτική, θα εκτοξεύσει τις πωλήσεις και θα αναστατώσει την αγορά.

Δύσκολη άσκηση η τοποθέτηση των χάτσμπακ, λόγω SUV, αλλά πλέον η διαφορά προκύπτει από τη δυνατότητα και τους χρόνους παράδοσης. Άλλωστε, δε βλέπεις πλέον τυχαία με συμπάθεια το Corsa, σε σχέση με το απόλυτο, όπως παραμένει το «208», όταν επιτέλους «βλέπεις» Mokka, αλλά δεν είναι της παρούσης…

Peugeot 308 PHEV

Κακά τα ψέματα

Περί χάτσμπακ της κατηγορίας C το σημείωμά μας, και είναι γαλλική η σύγχρονη Alfa Romeo! Μην ανησυχείτε, μην ταράζεστε, και το σύγχρονο «308» σε όλα του τα μεγέθη, αυτοκίνητο που συνολικά και ουσιαστικά το συγκρίνεις μόνο με τα αντίστοιχα Audi, θα μπορούσε να είναι μια σύγχρονη Giulietta, και με τον κωδικό «GTi», όπως σήμερα στο γαλλικό γκρουπ, χαρακτηρίζεις αποκλειστικά τη θεωρητική αλλά ουσιαστική DS 4 με τους 180 ίππους της ωραίας εποχής.

Peugeot 308 PHEV

GΤI όπως είναι το Leon FR, θα πείτε, αλλά και το παραδοσιακό Golf στην αρχική εκδοχή με τους 240 ίππους, θα συμπληρώσουμε. Εξειδικευμένα αυτοκίνητα καρδιάς Leon και Golf GTI, και αυτό το Peugeot, το καλό «308», στο ράλλυ των πωλήσεων, στη leasing ειδική διαδρομή, θα αντιμετωπίσει το μικρότερο «308» με τους 180 ίππους, επίσης plug-in hybrid, την αντίστοιχη DS, στα ίσια το αντίστοιχο Α3 και μέχρι κάποιο σημείο την αντίστοιχη Α-Class. Με τον κωδικό «e250», που έχει τον δικό της προσανατολισμό. Η Mercedes, που βασίζεται περισσότερο στην GLA, όταν όσοι με άποψη επιλέγουν τη CLA. Πρόταση για την οποία ο συναγωνισμός διαθέτει μόνο τις DS ως απευθείας σύγκριση…

Peugeot 308 PHEV

Opel vs Peugeot ή DS;

Ψυχραιμία, και μακριά από εμάς οι συνδυασμοί που δημιουργούν πληγή στο χαρακτήρα, ό,τι με πάθος αποφεύγουν στο Παρίσι και ορθολογιστικά στη Λ. Κηφισίας. Sport premium το Peugeot, όπως το δικό μας «308», luxury premium η DS, που σε καθηλώνει σχεδιαστικά, ενώ σε ικανοποιεί οδηγικά. Όπου ακριβώς την ξεπερνάει το Peugeot στα σημεία, όντας πιο σφιχτό και πιο συμπαγές, ό,τι μπορεί να σε παρασύρει σε γρήγορο ρυθμό με ατού το πλαίσιο. Η τέλεια ισορροπία σε κάθε διαδικασία, και ειδικά στο καλό οδόστρωμα. Το Peugeot είναι λιγότερο εξειδικευμένο και περισσότερο καθιερωμένο, με την DS συνειδητά σε ένα σοβαρό περιθώριο κύρους, όπου συναντά τον αφρό της αγοράς, όπως εκφράζεται και ιστορικά.

Peugeot 308 PHEV

Αντίστοιχα, το Astra έχει αναλάβει τη σκληρή, τη δύσκολη δουλειά, όντας απέναντι στον βασιλιά, στο Golf, αναμένοντας το Focus, και βέβαια την ανατολική ταξιαρχία, με την Toyota να υπερυψώνει την Corolla και με τιμή-ατού να αναζητά ανταγωνιστές σε όλα τα επίπεδα. Ατού για το Opel το αναγεννημένο Astra, με πλουραλισμό σε κινητήρες και έντιμους χώρους, απάντηση και σε καθιερωμένους παίκτες της αγοράς σε SUV διάσταση. Το Astra εναντίον όλων, λοιπόν, με σοφά τοποθετημένες στην ελληνική αγορά τις κόκκινες γραμμές που το διαχωρίζουν από τον αρχηγό, το «308».

Δύσκολο το σημείωμα, με γεγονός πως ο αγοραστής της λιανικής έχει στη λίστα του και τις εκδόσεις με ντίζελ κινητήρες, ενώ ο «εταιρικός», αν όλα είναι διαθέσιμα, εντοπίζει μικρές διαφορές στις τελικές τιμές των plug-in. Ό,τι διαφοροποιείται στο μηνιαίο κόστος και της χρήσης, αλλά και στη διαχείριση απόκτησης ή απόρριψης στο τέλος της τετραετίας. Ασκήσεις για ικανούς, που σήμερα φαίνονται εύκολες, συνδεδεμένες με τη διαθεσιμότητα, αλλά αργότερα, οπότε και θα έχουν εμπλακεί στον αγώνα οι ηλεκτρικές εκδόσεις των «308» και Astra, θα απαιτείται ανάλυση σε βάθος από ειδικούς με ανησυχίες.

Peugeot 308 PHEV

Αθήνα-Ολυμπία-Bυτίνα-Αθήνα

Με το μαύρο, λοιπόν, με τους 225 ίππους και, αφού ανταγωνιστής δεν προκύπτει, αναζητάς, βρίσκεις και απολαμβάνεις την Τέλεια Διαδρομή. Η εξαιρετική προσαρμογή σε σχέση με το φημισμένο Tour Du Peloponnese, διεθνές έργο Έλληνα δημιουργού, με συμμετοχές στην πλειονότητά τους από όλη την Ευρώπη, και όχι μόνο. Η αφετηρία στην Ολυμπία, και τη Δευτέρα μπορείς και δεν εντοπίζεις διαφορές μέχρι την Τρίπολη, απολαμβάνοντας σασί στις καμπές μετά το Σπαθοβούνι, οπότε και διατηρείς υψηλή μ.ω.τ. με χαρακτηριστική ασφάλεια. Η ανηφόρα, όπως γνωρίζετε, συχνά είναι έντονη, αλλά δε σε απασχολεί, αφού εδώ αξιοποιείς και το σύνολο κινητήρα-κιβωτίου, που κάνει άλλωστε και τη βρώμικη δουλειά, όταν βρεθείς σε κυκλοφορία. Ανακτάς εύκολα την ταχύτητά σου και χαμογελάς για τη δράση του υβριδικού συστήματος, με διπλή μάλιστα αντίδραση.

Peugeot 308 PHEV

Μεσαίες στροφές παρά τις υψηλές ταχύτητες, και την ίδια ώρα κατανάλωση μέχρι 8 λίτρα. Ευτυχώς, γιατί το ρεζερβουάρ είναι μικρό, ενώ δεν εμπιστεύεσαι -ίσως κακώς- τα πρατήρια στον επαρχιακό δρόμο από τη Βυτίνα στην Ολυμπία, που επέλεξες ως την άτυπη δική σου ειδική διαδρομή. Όπου όταν το οδόστρωμα είναι καλό απολαμβάνεις, ενώ όπου κακό και ο δρόμος στενός εκφράζει δυσαρέσκεια, στη μεταφέρει και επιλέγεις μετακίνηση. Την ώρα που αναζητάς το άλλο μαύρο, το καθαρόαιμο 208 GTi. Σφιχτό και θα κοπανάει, αλλά χαλάλι, αφού θα οδηγείς, όταν με το κορυφαίο «308» αναγκάζεσαι να αμυνθείς ταξιδεύοντας τουριστικά.

Peugeot 308 PHEV

Σε προσγειώνει

Σου θυμίζει την αλλαγή κατεύθυνσης που χαρακτηρίζει ακόμα και ένα χάτσμπακ που φαίνεται καθαρόαιμο. Δεν είναι δυσάρεστο, αλλά δεν είναι μαγικό. Όπως όταν ο δρόμος ανοίγει, π.χ. στην επιστροφή για τη Βυτίνα από τα Κρέστενα, οπότε και βρίσκεις το χαμένο σου χαμόγελο. Η μ.ω.τ. κινείται σε υψηλά επίπεδα, όπως και η διάθεσή σου, και είναι εδώ σε τέτοια διαδρομή, που δεν αναζητάς ένα «308» από το παρελθόν χωρίς καλώδια, αλλά με καλούδια που αναστατώνουν την κατανάλωση και διαχρονικά την ψυχή σου. Ατόφια η ικανοποίηση και, επί του προκειμένου, και αφού δεν είμαστε ερευνητές των προτάσεων της Avis ή της Hertz αν προτιμάτε, εννοείται πως έχεις λίγους και αξίζει η διαφορά από το μικρότερο με τους 180 ίππους, ενώ έχεις στο χέρι το σασί Peugeot, που δε θα βρεις ούτε στην Α-Class ούτε στο Α3 στη Sportline εκδοχή. Εδώ είναι το σύστημα διεύθυνσης που διαφοροποιεί και σου επιτρέπει τη μέση αλλαγή κατεύθυνσης που δε βρίσκεις σε ένα παραδοσιακό GTi, όπως π.χ. το Golf που παραμένει ενεργό και προκλητικό…

Peugeot 308 PHEV

Σπαζοκεφαλιά;

Καμία σχέση. Όταν ξέρεις τι θέλεις, προσαρμόζεσαι στη διαθεσιμότητα και επιλέγεις, με γεγονός πως επί του προκειμένου, στα «θέλω» μας, δεν αποτελεί ατού η δυνατότητα κίνησης και μόνο με τον ηλεκτρικό κινητήρα, που αποδεικνύεται έντιμος όσο και χρήσιμος. Αν έχω τη δυνατότητα της φόρτισης σε καθημερινή βάση, αναμένω το ηλεκτρικό «308». Μέχρι τότε αξιοποιώ τα ατού της hybrid εκδοχής, απομονώνοντας την plug-in δυνατότητα, με σεβασμό σε όσους μπορούν και την αξιοποιούν._ Σ. Χ.

Peugeot 308 PHEV

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Peugeot 308 PHEV
  • Peugeot 308 PHEV
  • Peugeot 308 PHEV
  • Peugeot 308 PHEV
  • Peugeot 308 PHEV
  • Peugeot 308 PHEV
  • Peugeot 308 PHEV
  • Peugeot 308 PHEV
  • Peugeot 308 PHEV
  • Peugeot 308 PHEV
  • Peugeot 308 PHEV
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ