top icon
Blog

Porsche 911-9FF: Η νύχτα μέρα

Οδηγούμε την Porsche 911-992 4S από το γραφείο στο σπίτι και, απολαμβάνοντας τα πρωτοβρόχια, είναι η μηχανή που παρασύρει τον Σ.Χ. και τον οδηγεί στον Άγιο Μερκούριο και παραπέρα.

Με την «911» από το γραφείο στο σπίτι, σε ωράρια όπως άλλοτε στο Κορωπί, και είναι σίγουρο πως θα λοξοδρομήσεις… Τέτοιες ημέρες, οι πρώτες πριν από το χειμώνα, προσφέρουν αυτές τις βραδιές σε κρυφτό με την υγρασία του δρόμου. Συνδυασμός απολαυστικός για δύο, και εδώ τρίτος δε χωράει.

Στη βόλτα με την 992-4S, το κορυφαίο γήινο σπορ αυτοκίνητο της άλλης αγοράς, αυτής του ονείρου, απαιτείται ισορροπία. Είναι η δική της μουσική, ο καλά δουλεμένος ήχος του κινητήρα που «κλείνει» το ράδιο με τα εξαιρετικά ηχεία, και η δική σου δυναμική στο «χορεύω» με τα ηλεκτρονικά στο «ON», που περιορίζει το διάλογο με τον άνθρωπό σου. Σύντροφος και, ξέρετε, αυτή η λέξη χαρακτηρίζει την πραγματική σχέση, που ξεπερνάει τον παπά και τον κουμπάρο.

Ξέρει, λοιπόν, και σε υποστηρίζει ανάλογα στην Τέλεια Διαδρομή, και εδώ προκύπτει η αμοιβαία εμπιστοσύνη και αυτό το σπάνιο δέσιμο ανθρώπου και μηχανής, που μόνο σε Porsche 911 θα βρεις. Απολαυστική στο «τσουλάω» της μετακίνησης, όπως κανένα άλλο αυτοκίνητο επιδόσεων, μιλάει στην ψυχή σου ακόμα και ρολάροντας.

Ασφαλής και ευχάριστη οδηγώντας σβέλτα, οπότε τα ακούσματα μπαίνουν στο παιχνίδι, ενώ πυροβολώντας βγάζεις το διάολο από μέσα της, όταν ξυπνάει και ο οδηγός αγώνων από την πλευρά σου.

Porsche 911

Τη θέλεις προοδευτική, ισορροπημένη και αξιόπιστη, και για αυτό λατρεύουμε μια 3λιτρη SC εποχής, την «993» του γιατρού μας, που μόνο οι PetroRetro911 μπορούν, ίσως μια 991 Τ, έκδοση με άποψη, και βέβαια το όγδοo θαύμα· την «992» σε 4S πριν το 9o, που ελπίζουμε το Hybrid να μη συνδυάζεται με καλώδια. Την 992 4S, το εξώφυλλό μας τον περασμένο χρόνο, και παρά τα 40 χιλ. χιλιόμετρά της, νομίζεις πως βγήκε από το κουτί. Καθρέφτης και της εξαιρετικής δουλειάς που γίνεται στη Μοτοδυναμική. Εταιρεία που διδάσκει σεβασμό προς κάθε κατεύθυνση, έργο του κ. Σωτήρη Χατζίκου, και, με συμπάθεια και σεβασμό προς την official πληροφόρηση, το αποκλείουμε ότι θα μείνει στα pits αυτό το θηρίο που ξύνει μαρσπιέ και ντριφτάρει με πολλά οδηγώντας την επετειακή του.

Η «911», συνολικά, με το γήινο σασί της, που το χαρακτηρίζεις ως τον καλύτερο φίλο του οδηγού, θέλει βάθος σε όλες της τις διαστάσεις, ανάλογο με αυτό του Πραγματικού Οδηγού, που ξέρει να τη διαχειριστεί ως τρόπο ζωής, και όχι ως αντικείμενο εντυπωσιασμού. Δεν είναι on-off η «911», ούτε προσφέρεται για show-off, και το διαπιστώνεις όταν δοκιμάζεις αυτοσχεδιασμούς και γενικά υπερβολές σε βελτιώσεις στις τούρμπο εκδοχές της «996» και της «997», με το τούρμπο πλέον σταθερή αξία στις «991» και «992».

Porsche 911

Η εξαίρεση του κανόνα

Ό,τι χαλάει την καμπύλη της ροπής με τη δική μας φιλοσοφία για την οδήγηση καταστρέφει την ομοιογένεια, το σημείο αναφοράς σε σχέση με μια «911». Από τις «κοντές» με τον 2.2 μέχρι τις σύγχρονες με τον 4.0. Πρέπει ο μηχανικός που θα εξελίξει π.χ. μια 997 Τούρμπο S να είναι γνώστης και, το κυριότερο, να είναι συνδεδεμένος με τη φιλοσοφία της Porsche.

Η «911» δεν είναι ένα ακόμα σπορ αυτοκίνητο. Πέρα από την ιστορία της, συγκρίνεται με όλους και με κανέναν από τους θεωρητικά ανταγωνιστές της, και μάλιστα κατά περίπτωση δίνει μια ιδέα για το μέγεθός της. Με διαστάσεις που ξεπερνούν τις μετρήσεις τις σχετικές με τις προδιαγραφές της, και άλλωστε δε μεγαλώνει τυχαία και απλώς για λόγους μάρκετινγκ.

Ψαγμένη κάθε κίνηση, και είναι επιλογή ουσίας ότι σήμερα για την εξέλιξη της «911» χρησιμοποιούν την «997» οι σοβαροί οίκοι εξέλιξης. Όπως ο Singer στο πλαίσιο -και όχι μόνο, ο RUF, ο Tuthill με περισσότερο αγωνιστικό προσανατολισμό, ο 9FF στο Ντόρτμουντ και άλλοι σημαντικοί, όπως οι δικοί μας PetroRetro911, λάτρεις της ισορροπημένης βελτίωσης, μετρ στην προσαρμογή σύγχρονων εξαρτημάτων σε κλασικά σασί εποχής. Η δουλειά τους σε άρθρα σε , και είναι γνωστοί στην Ευρώπη, αλλά και στο Κατάρ!

Porsche 911

Το αφεντικό τρελάθηκε

Σπάνια η επικοινωνία με τους ιδιοκτήτες της Alpha Editions, ουσιαστικά εκδότες του 4ΤΡΟΧΟΙ. Στο τέλος του περασμένου καλοκαιριού, όταν περάσαμε τα «σύνορα» και βρεθήκαμε στο Κορωπί για λόγους μέγιστης ανάγκης, η λύση του προσωπικού προβλήματος σε δευτερόλεπτα συνδυάστηκε με την «εντολή» της δοκιμής μιας «911», που δείχνει αθώα.

Έχουν πάθος για το αυτοκίνητο οι αδελφοί Σμυρνιωτάκη, και το θέμα είναι πως έχουν και γνώση, και τι να πεις στον πρόεδρο Παντελή για τη λευκή «911» κάμπριο φίλου του; Σκέφτεσαι, δεν πήγε διακοπές ο Boss και ό,τι θυμάται χαίρεται, αλλά αφού πρόκειται για «911», όπως και να έχει, εδώ ο έρωτας είναι μεγάλος, οπότε πάμε, «Άλμπα» μου, μη χαρακτηριστούμε και μπλαζέ.

Δυστυχώς, πριν από είκοσι χρόνια η μαύρη «996», αντί χαρά, μοίρασε πίκρα και με τον Ν.Τ. μας κρέμασαν, αλλά δεν είναι της παρούσης.

Porsche 911

Porsche 911-997-9FF

Οι κωδικοί χαρακτηρίζουν το αυτοκίνητο, τον τύπο του, και μάλιστα σε Turbo εκδοχή, και ο σοβαρός οίκος βελτιώνει. Επικοινωνεί μάλιστα την αύξηση της ιπποδύναμης σε εξωπραγματικές τιμές, και στη δική μας ο κινητήρας φτάνει τους 1.000 ίππους με αστρονομική τιμή της ροπής. Όλα αυτά έπειτα από σκληρή δουλειά στον κινητήρα, πέρα από τον ηλεκτρονικό έλεγχο, και η τετραψήφια θεωρητικά τιμή προκύπτει στις υψηλές στροφές. Προαιρετικά, και αφού επιλέξεις τη σχετική ρύθμιση στο πρόγραμμα ελέγχου.

Φαίνεται αθώα αυτή η λευκή «997» κάμπριο, αλλά αν βρεθεί στο δρόμο σας μην κάνετε το απλοϊκό λάθος και δοκιμάσετε να συγκριθείτε μαζί της. Δεν έχουμε πλέον πόδι-δυναμόμετρο, ειδικά σε τέτοιου επιπέδου εξέλιξη, ενώ οδηγώντας είναι λεπτομέρεια αν ο flat-6 αποδίδει ακριβώς ή περίπου 1.000 ίππους. Συγκλονιστικά γρήγορη, με την εκτόξευση του ταχύμετρου και τον ήχο από την εξάτμιση να δημιουργούν σεισμικές δονήσεις στο Κορωπί, στα κτίρια της Νίκης Εκδοτικής, ξεπερνώντας μάλιστα τον ήχο από την πυροβολαρχία των μηχανών που εκτυπώνουν αδιάκοπα.

Porsche 911

Ο καθένας στο είδος του, όπως έλεγε ο πατέρας του «Αστερίξ», ο Άρης Λουμίδης, με τον Νίκο Τσάδαρη και τον Ανδρέα Καροτσιέρη οι κορυφαίοι Έλληνες στην οδήγηση της «911», αλλά εδώ έχουμε να κάνουμε με σπαζοκεφαλιά. Χαϊδεύοντας το γκάζι, οι ενδείξεις και η αίσθηση είναι όπως σε μια απλή «997» χωρίς «S» και όσο πατάς και ρυθμίζοντας ανάλογα μεταμορφώνεται σε μηχάνημα για αγώνες τύπου dragster. Απλώς αδυνατείς να στρίψεις με τέρμα γκάζι και να παίξεις με την πρόσφυση. Αφήνεις στο πλαίσιο τη βρώμικη δουλειά τού «στρίβω με μισό γκάζι και μία ταχύτητα επάνω» και αξιοποιείς τις ευθείες, απολαμβάνοντας τις καμπές.

Προϋπόθεση το καλό οδόστρωμα, ο σεβασμός στο γκάζι, οπότε με ασπίδες στα αυτιά, αφήνεις στο στομάχι την αντίδραση από τη δράση που προκύπτει επιταχύνοντας.

Μόνο σε δυνατή, σε καλή Taycan Turbo S θα νιώσεις όταν το on-off δεν της ταιριάζει, ενώ σε προκαλεί σε σκληρό ροκ με νικητή τη μηχανή. Συγκλονιστικά τα φρένα της και γενικά σε εντυπωσιάζει η αξιοπιστία της βελτίωσης, με τα πάντα όλα να λειτουργούν υποδειγματικά. Εκδηλώνοντας μάλιστα σε υψηλό επίπεδο το συναίσθημα ασφάλειας που χαρακτηρίζει κάθε «911». Για την τελική ταχύτητα; Ουδέν σχόλιον. «Προσβάλλουν» οι τιμές-πρόκληση που πετυχαίνεις και σε μικρές ευθείες.

Porsche 911

Ψηλά τα χέρια

Όταν τα έχεις καταφέρει με την Carrera GT, ενώ έχεις οδηγήσει «911» γρήγορα στο χώμα με χρονόμετρο, πιστεύεις πως έχεις ολοκληρώσει με τα όριά τους. Εκτιμάς μάλιστα πως μπορείς, πως «το έχεις», όπως σχολιάζουν οι νεότεροι. Αυτή όμως η «1.000άρα» 9FF σε φέρνει σε αμηχανία. Αδυνατείς να στρίψεις με το γκάζι και επιλέγεις γραμμές τύπου «σιδηρόδρομος» ώστε να μην εκτεθείς.

Απλώς, συγκλονιστικά γρήγορη και, για τα δικά μας μέτρα, μη αξιοποιήσιμη αυτή η πυροβολαρχία στις υψηλές στροφές. Άξιος ο ιδιοκτήτης της που μπορεί και τη δαμάζει. Τέτοιους φίλους να έχουν οι Boss, να στρίβουμε.

Κακά τα ψέματα._ Σ. Χ.

ΥΓ.: Φουλ της «911» το τεύχος μας, με την «Καθημερινή» της Κυριακής στις 4 Δεκεμβρίου.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΗΣ

Porsche 911

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Porsche 911
  • Porsche 911
  • Porsche 911
  • Porsche 911
  • Porsche 911
  • Porsche 911
  • Porsche 911
  • Porsche 911
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ