top icon
Blog

Ψηφίζοντας για το ελληνικό αυτοκίνητο της χρονιάς

Το να καταλήξεις στην τελική δεκάδα είναι συγκριτικά πιο εύκολο από το να βαθμολογήσεις απόλυτα αξιοκρατικά κάθε ένα από τα υποψήφια μοντέλα.

Ουσιαστικά ήταν 5 SUV της κατηγορίας Β (Puma, Juke, Captur, 2008, και Kamiq) και 3 μικρά χάτσμπακ της κατηγορίας Β (i20, Corsa και Yaris). Όταν λοιπόν 8 στα 10 μοντέλα της δεκάδας είναι από την κατηγορία Β, αυτό κάτι σημαίνει για την σημασία της στην Ελληνική αγορά. Τα υπόλοιπα δύο είναι τα Leon και ID3.

final ten

Σύμφωνα και με την επίσημη ανακοίνωση του θεσμού, τα κριτήρια επιλογής αφορούν την τεχνολογία, την ασφάλεια, την ποιότητα, την πληρότητα της γκάμας, τη φιλικότητα προς το περιβάλλον, το κόστος αγοράς και χρήσης αλλά και κάθε άλλο χαρακτηριστικό που προάγει την ιδέα της σύγχρονης αυτοκίνησης στους Έλληνες καταναλωτές και τους λάτρεις του αυτοκινήτου. Το ζητούμενο λοιπόν είναι ένα ισορροπημένο σύνολο χαρακτηριστικών και όχι μία πολύ καλή επίδοση σε έναν μεμονωμένο τομέα.

Αν για παράδειγμα η τεχνολογία ήταν το μόνο κριτήριο, τότε αναμφίβολα το VW ID3 έχει το προβάδισμα και με διαφορά, αλλά στην δεδομένη χρονική στιγμή δεν μπορεί ένα (συγκριτικά ακριβότερο, όταν σταματήσει η κρατική επιδότηση και με όλες τους περιορισμούς που θέτει η εγχώρια πραγματικότητα) ηλεκτρικό αυτοκίνητο να βρεθεί στο υψηλότερο σκαλί.

Αν από την άλλη, αν το βασικό κριτήριο ήταν η οδική συμπεριφορά, ένα αγαπημένο στοιχείο τόσο προσωπικά όσο και σαν περιοδικό, τότε τον πρώτο λόγο θα είχε το Ford Puma, κάτι άλλωστε που έχει αποτυπωθεί στις συγκριτικές δοκιμές μας.

Με μία συνολικότερη θεώρηση όμως δεν μπορείς να παραβλέψεις το Renault Captur, που αποτελεί και τον ουσιαστικό ιδρυτή της κατηγορίας. Διαθέτει αυτή την στιγμή (μαζί και με το Hyundai Kona) μία πλούσια γκάμα σε κινητήρες και εναλλακτικά καύσιμα (βενζίνη, υγραέριο και πετρέλαιο), ενώ σύμφωνα με τις δηλώσεις της εταιρείας θα εμπλουτιστεί άμεσα με όλες τα βαθμίδες του υβριδισμού, με αποκορύφωμα την plug in έκδοση (που αυτή την στιγμή φαίνεται πως ταιριάζει καλύτερα στις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αγοράς σε σύγκριση με μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση), ειδικά μάλιστα εάν καταφέρουν να πετύχουν την τιμή που έχουν βάλει σαν στόχο. Από εκεί και πέρα έχει χώρους, πρακτικότητα, ποιότητα (έστω και αν αυτό δεν αποδεικνύεται απόλυτα στον τρόπο με τον οποίον κλείνει η πόρτα ή στην κάπως «φασαριόζικη» λειτουργία της ανάρτησης), ο 1300αρης βενζινοκινητήρας ξεχωρίζει για την δύναμη του, ενώ χωρίς να είναι σπορτίφ, μέσα σε οικογενειακό πλαίσιο προσφέρει μία καλή κύλιση.

group foto

Για τους ίδιους λόγους το Seat Leon με την πληρότητα των διάφορων εκδόσεων και το value for money, κατέληξε να κονταροχτυπιέται με το Captur για την πρωτιά (η οποία σύμφωνα με το σκεπτικό μου πρέπει να ανταμείβεται με ένα μπόνους 3 βαθμών), όπου η κατηγορία στην οποία δραστηριοποιείται το κάθε μοντέλο καθόρισε την τελική έκβαση.

Τέλος υπάρχει η κόντρα των τριών σούπερμινι μοντέλων. Το Hyundai i20 κατάθεσε τα πρώτα δείγματα γραφής με την έκδοση 1.0Τ 100ps με μικρουβριδικό σύστημα 48V και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, που είναι και η μόνη που έχουμε οδηγήσει, ενώ το Opel Corsa (που δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αποτελεί το alter ego του περσινού νικητή) αποτελεί ένα δυνατό χαρτί στην κατηγορία. Η ξεκάθαρη επιλογή όμως είναι το Toyota Yaris, το οποίο αν μάλιστα μπορούσε να υποστηρίξει το «τα έχει σχεδόν όλα και συμφέρει» υβριδικό και με άλλες αντιστοίχου επιπέδου εκδόσεις (ατμοσφαιρικοί κινητήρες και CVT αυτόματο κιβώτιο δεν θεωρώ ότι βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με τα υπερτροφοδοτούμενα σύνολα και τα εξαιρετικά αυτόματα κιβώτια του ανταγωνισμού)

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ